Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

şişirilmiş sigorta ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    sigorta şirketleri genelde hasrları şişirip fazla gösteriyorlar hasar kayıtlarında... ( satılık ilanlar bu ifadeyle dolu )...nedendir ki?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Değişmesi gereken paçaları kim belirler, servis veya usta.
    Bunların parası kimin cebinden çıkacak, sigorta şirketinin.
    Sigorta şirketi bir ali genciz oyunu yapmasın servis veya usta diye kimi görevlendirir, expertizi.
    Expertiz değişecek veya tamir edilecek parçalar üzerinden fiyatını ilandaki satıcıların deyimi ile şişirirse, o sigorta şirketi de o expertizi şişirir.

  3. #3
    Carlsberg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YZF R25
    Kimse yoğurduna ekşi demez :D

  4. #4

    Üyelik
    31 Temmuz 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS 200
    Genel bir "kazası büyük değil sigorta şişirdi" durumu. Sigorta şirketleri parçaları orijinali üzerinden fiyatlandırır. Bizler gibi yan sanayi olsun, çıkma olsun ama ucuz olsun mantığıyla çalışamazlar. Nitekim müşteriler bu durumu kabul etmez. Dolayısıyla fiyatlandırmalar yüksek çıkar. Fakat bu durum sigortanın şişirmesi değil olanı yazmasıdır. Sigortanın biçtiği hasar bedelini gerçek hasar olarak kabul edebilirsiniz. Bunu sigorta şişirdi ya da para almak için yüksek gösterildi diyenlere de boşuna itibar etmeyin. Anladım diyerek kafa sallayın ve yolunuza devam edin.

  5. #5

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Sigorta şirketleri 3TL lık işe 5TL para ödemez öyle bir dünya yok. Şehir efsanesi oldu artık bu konu.

  6. #6

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Alıntı Montrama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genel bir "kazası büyük değil sigorta şişirdi" durumu. Sigorta şirketleri parçaları orijinali üzerinden fiyatlandırır. Bizler gibi yan sanayi olsun, çıkma olsun ama ucuz olsun mantığıyla çalışamazlar. Nitekim müşteriler bu durumu kabul etmez. Dolayısıyla fiyatlandırmalar yüksek çıkar. Fakat bu durum sigortanın şişirmesi değil olanı yazmasıdır. Sigortanın biçtiği hasar bedelini gerçek hasar olarak kabul edebilirsiniz. Bunu sigorta şişirdi ya da para almak için yüksek gösterildi diyenlere de boşuna itibar etmeyin. Anladım diyerek kafa sallayın ve yolunuza devam edin.
    belirli bir yaşın üstündeki araçlarda kaza durumunda expertizler genelde yeni parçaya onay vermezler ya çıkma yada onarım yöntemi kullanılır. Sigorta şişirmesi tabiri piyasada benim malım kötü dememek için ortaya çıkardıkları birşeydir. Tutar yazmayan hasar kayıtları hasarın az olduğunu değil tamamen karşı tarafın sigortasından ödendiğini gösterir. Yeri gelmişken söyleyeyim çoğu motosiklet bayisi , ustası sigortalarla anlaşmalı değildir. Yani oraya götürürsünüz usta değişecek parçaların listesini çıkarır exper gelir değişiklik yapılacaksa yapar listeyi onaylar motorunuzu yaparlar tamir ücretini yaptırdığınız servise ödersiniz servis motorun çıkışını verir dosya 15-20 günde kapanır sigorta şirketi sizin ustaya verdiğiniz tutarı size havale yapar. Çok fazla sigorta şirketi olduğu için benim gitiğin yetkili servisler kimseyle anlaşmalı değildi ama bu şekilde yapıyorlar tamiri. Ancak mesela sigortanız anadolu sigortadır götürdüğünüz bayi orasıyla anlaşmalı ise sizden hiç para çıkışı olmaz sigorta direk servise öder ama motosiklette bu az sayıda bayide geçerli aklınızda olsun.

  7. #7
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Örneğin %100 haklı olunan bir kazada motosikletin ön amortisörleri, jantı yamuldu böyle bir durumda dışarıdan bakılınca değişecek olan sadece amortisör ve jant olarak gözülebilir ama aracın onarımını yapacak olan servis işini garantiye almak açısından ön takımda ne var ne yok değiştirir böyle olunca amortisör ve jant masrafının yanına lastik, fren diski, fren hortumları, gidon, mesnet, abs kabloları, çamurluk, fren kaliperi ve başka aklıma gelmeyen bir sürü parça değişen listesine eklenebilir. Sigorta şişirmesi dedikleri şey tam olarak budur ama bu şişirme değildir tabi ki servis prosedürüdür. Arabalarda da durum aynı. Sadece tampon değişimi yeterli gibi gözüken bir kazada tampon demirinden radyatöre varana kadar değiştirebilirler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------

    Alıntı okaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    belirli bir yaşın üstündeki araçlarda kaza durumunda expertizler genelde yeni parçaya onay vermezler ya çıkma yada onarım yöntemi kullanılır. Sigorta şişirmesi tabiri piyasada benim malım kötü dememek için ortaya çıkardıkları birşeydir. Tutar yazmayan hasar kayıtları hasarın az olduğunu değil tamamen karşı tarafın sigortasından ödendiğini gösterir. Yeri gelmişken söyleyeyim çoğu motosiklet bayisi , ustası sigortalarla anlaşmalı değildir. Yani oraya götürürsünüz usta değişecek parçaların listesini çıkarır exper gelir değişiklik yapılacaksa yapar listeyi onaylar motorunuzu yaparlar tamir ücretini yaptırdığınız servise ödersiniz servis motorun çıkışını verir dosya 15-20 günde kapanır sigorta şirketi sizin ustaya verdiğiniz tutarı size havale yapar. Çok fazla sigorta şirketi olduğu için benim gitiğin yetkili servisler kimseyle anlaşmalı değildi ama bu şekilde yapıyorlar tamiri. Ancak mesela sigortanız anadolu sigortadır götürdüğünüz bayi orasıyla anlaşmalı ise sizden hiç para çıkışı olmaz sigorta direk servise öder ama motosiklette bu az sayıda bayide geçerli aklınızda olsun.
    Tutar yazmayan hasar kaydı haksız olunan bir kazaya karışma göstergesidir. Sorgulama da bedelsiz hasar olarak gözükür ve kendi cebinden yaptırdığına işaret eder. Sizin Dediğiniz gibi karşı tarafın sigortasından karşılanma durumunda sorgulamada bedel gözükür. Bedelsiz hasar kaydından uzak durulmalıdır araç kesinlikle kazaya karışmış ve büyük ihtimalle merdiven altı idarelik tamir edilmiştir

  8. #8
    Fr.Sante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Jet X
    Eksperler neredeyse yan sanayi yedek parça kullandırmanın derdinde hala bu sigorta şişirmesi yalanına inanan kaldı mı? İlan klişelerinde en başa oynar bu laf.

  9. #9

    Üyelik
    14 Mayıs 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD 2016 / Honda CB250R 2022
    Merhaba arkadaşlar bu video sorunuza cevap olabilir.
    https://www.youtube.com/watch?v=e3fynznckeY

  10. #10
    kulspruta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 / 2019
    İlanda bu cümle geçiyorsa uzak durun.

  11. #11
    tomass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Yamaha SR500, Vespa Sprint 150S
    Bence yanlış biliyorsunuz
    Kendi aracım ile kazaya karıştım benim aracımda herhangi bir hasar olmadı.
    Karşıdaki araç hasarlı olduğu için tutanak tuttuk.
    Benim aracımda herhangi bir onarım ihtiyacı olmadı.
    Bu kaza da benim aracımın sorgulamasında bedelsiz hasar kaydı olarak görülüyordu.
    Bedelsiz hasar kaydı aracın bir kazaya karıştığını gösterir.
    Aracın ya tamir edilecek bir hasarı yoktur.
    Ya da hasar sigorta tarafından değil de şahıs tarafından ödenmiştir.


    Ayrıca motosiklet ustası öyle kafasına göre parça değiştirip parasını sigorta şirketinden alamaz.
    Sigorta eksperleri neredeyse gerçekten değişmesi gereken parçalara bile onay vermeyip , tamir yoluna gidilmesinde ısrarcı oluyorlar.
    Ustanın garanti olsun diye bunu da değiştireyim dediği parçaya hayatta onay vermez.

    Asıl konuya gelirsek sigorta şişirmesi diye birşey yok.
    Şehir efsanesi o
    Ne kadar kazalıysa o kadar hasar kaydı

  12. #12
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    exper ler motosiklet konusunda çok bilgisiz servis veya usta ne derse he diyor
    ama bu şişirme olayına inanmayın sonuçta exper değişen parçaları tekrar görüp dosya yı kapatıyor

  13. #13

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı okaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    belirli bir yaşın üstündeki araçlarda kaza durumunda expertizler genelde yeni parçaya onay vermezler ya çıkma yada onarım yöntemi kullanılır. Sigorta şişirmesi tabiri piyasada benim malım kötü dememek için ortaya çıkardıkları birşeydir. Tutar yazmayan hasar kayıtları hasarın az olduğunu değil tamamen karşı tarafın sigortasından ödendiğini gösterir. Yeri gelmişken söyleyeyim çoğu motosiklet bayisi , ustası sigortalarla anlaşmalı değildir. Yani oraya götürürsünüz usta değişecek parçaların listesini çıkarır exper gelir değişiklik yapılacaksa yapar listeyi onaylar motorunuzu yaparlar tamir ücretini yaptırdığınız servise ödersiniz servis motorun çıkışını verir dosya 15-20 günde kapanır sigorta şirketi sizin ustaya verdiğiniz tutarı size havale yapar. Çok fazla sigorta şirketi olduğu için benim gitiğin yetkili servisler kimseyle anlaşmalı değildi ama bu şekilde yapıyorlar tamiri. Ancak mesela sigortanız anadolu sigortadır götürdüğünüz bayi orasıyla anlaşmalı ise sizden hiç para çıkışı olmaz sigorta direk servise öder ama motosiklette bu az sayıda bayide geçerli aklınızda olsun.
    Hocam şu tutar yazmayan kısmını düzeltmek istedim. Biz eski arabamizla ışıkta kalkışta önde arabayı kaldıramayan elemanın arabasının bagajına dokundurmustuk, arabası tirt olduğu için biraz bagaj kolu yamulmuştu bizde bir şey yoktu. Tutanak tuttu haklı olarak ve bizim sigortadan yaptırmış bagajını, biz çizik bile olmadığı için hiçbir şey yapmadık. Satarken tutar yazmayan hasar kaydı çıktı, bir adet kazaya karışmıştır şeklinde. Yani tutanak tutulmasına rağmen sigorta üzerinden araca işlem yapılmadığı zaman tutar yazmıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:05 ----------

    Ek olarak şişirme ve üzerinden para yeme hikaye, masal. Sadece diğer arkadaşların da dediği gibi temiz işçilik yapıldığı için daha ucuza halledilebilecek bir durum biraz daha pahalıya patlayabiliyor. Ama bu demek değil ki 5 bin olacak olan hasar kayıdı gidip de 40 bin tutmuş :D

  14. #14
    semih118 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    rapid 50-cbr250-xmotion efi 250-rn 180-Kuba RX9...
    Kamiller bi dümen yapayım diyor cahilliğinden onu bile doğru düzgün yapamıyor. Sigorta şişirmesi değil servis şişirmesi demeleri lazım ama onlarda o akıl nerde hepsi keko.

  15. #15
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Söz konusu araba ise mümkün olabilir. Çatlayan bir tamponu farı sanayide 200 liraya tamir ederler. Ama sigorta şirketi değiştirmek zorundadır. Buda arabasına göre 7-8 bin lirayı bulabilir. Araba satan esnafın yüzde 99'u sahtekar olduğu için her kazada bunu bahane ederek kusuru saklamaya çalışırlar. Araba yanmış tamir edilmiş galerici pezo şişirme var diyor. Yanan araba 1000 liraya tamir ediliyorsa demekki. Gel de bu adamdan araba al.

  16. #16
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Örneğin %100 haklı olunan bir kazada motosikletin ön amortisörleri, jantı yamuldu böyle bir durumda dışarıdan bakılınca değişecek olan sadece amortisör ve jant olarak gözülebilir ama aracın onarımını yapacak olan servis işini garantiye almak açısından ön takımda ne var ne yok değiştirir böyle olunca amortisör ve jant masrafının yanına lastik, fren diski, fren hortumları, gidon, mesnet, abs kabloları, çamurluk, fren kaliperi ve başka aklıma gelmeyen bir sürü parça değişen listesine eklenebilir. Sigorta şişirmesi dedikleri şey tam olarak budur ama bu şişirme değildir tabi ki servis prosedürüdür. Arabalarda da durum aynı. Sadece tampon değişimi yeterli gibi gözüken bir kazada tampon demirinden radyatöre varana kadar değiştirebilirler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------



    Tutar yazmayan hasar kaydı haksız olunan bir kazaya karışma göstergesidir. Sorgulama da bedelsiz hasar olarak gözükür ve kendi cebinden yaptırdığına işaret eder. Sizin Dediğiniz gibi karşı tarafın sigortasından karşılanma durumunda sorgulamada bedel gözükür. Bedelsiz hasar kaydından uzak durulmalıdır araç kesinlikle kazaya karışmış ve büyük ihtimalle merdiven altı idarelik tamir edilmiştir
    Unutulmaması gereken küçük bir ayrıntı var. Çalınan motosiklet geri bulunduğunda da aynı şekilde hasar miktarı belirtilmemiş hasar kaydı çıkmakta.
    ...

  17. #17
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı natila adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sigorta şirketleri genelde hasrları şişirip fazla gösteriyorlar hasar kayıtlarında... ( satılık ilanlar bu ifadeyle dolu )...nedendir ki?
    Şişirme taşırma bunlar yalan dolan işler sigorta firmaları hasar neyse onu yazarlar

  18. #18
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Unutulmaması gereken küçük bir ayrıntı var. Çalınan motosiklet geri bulunduğunda da aynı şekilde hasar miktarı belirtilmemiş hasar kaydı çıkmakta.
    Kaskolu ise genelde Çalınma veya Çalıntı ibaresi düşüyor sorgulandıgında ve kasko bedeli kadar hasar işleniyor eğer sahibi para talep ettiyse.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)