sigorta şirketleri genelde hasrları şişirip fazla gösteriyorlar hasar kayıtlarında... ( satılık ilanlar bu ifadeyle dolu )...nedendir ki?
sigorta şirketleri genelde hasrları şişirip fazla gösteriyorlar hasar kayıtlarında... ( satılık ilanlar bu ifadeyle dolu )...nedendir ki?
Değişmesi gereken paçaları kim belirler, servis veya usta.
Bunların parası kimin cebinden çıkacak, sigorta şirketinin.
Sigorta şirketi bir ali genciz oyunu yapmasın servis veya usta diye kimi görevlendirir, expertizi.
Expertiz değişecek veya tamir edilecek parçalar üzerinden fiyatını ilandaki satıcıların deyimi ile şişirirse, o sigorta şirketi de o expertizi şişirir.
Genel bir "kazası büyük değil sigorta şişirdi" durumu. Sigorta şirketleri parçaları orijinali üzerinden fiyatlandırır. Bizler gibi yan sanayi olsun, çıkma olsun ama ucuz olsun mantığıyla çalışamazlar. Nitekim müşteriler bu durumu kabul etmez. Dolayısıyla fiyatlandırmalar yüksek çıkar. Fakat bu durum sigortanın şişirmesi değil olanı yazmasıdır. Sigortanın biçtiği hasar bedelini gerçek hasar olarak kabul edebilirsiniz. Bunu sigorta şişirdi ya da para almak için yüksek gösterildi diyenlere de boşuna itibar etmeyin. Anladım diyerek kafa sallayın ve yolunuza devam edin.
Sigorta şirketleri 3TL lık işe 5TL para ödemez öyle bir dünya yok. Şehir efsanesi oldu artık bu konu.
belirli bir yaşın üstündeki araçlarda kaza durumunda expertizler genelde yeni parçaya onay vermezler ya çıkma yada onarım yöntemi kullanılır. Sigorta şişirmesi tabiri piyasada benim malım kötü dememek için ortaya çıkardıkları birşeydir. Tutar yazmayan hasar kayıtları hasarın az olduğunu değil tamamen karşı tarafın sigortasından ödendiğini gösterir. Yeri gelmişken söyleyeyim çoğu motosiklet bayisi , ustası sigortalarla anlaşmalı değildir. Yani oraya götürürsünüz usta değişecek parçaların listesini çıkarır exper gelir değişiklik yapılacaksa yapar listeyi onaylar motorunuzu yaparlar tamir ücretini yaptırdığınız servise ödersiniz servis motorun çıkışını verir dosya 15-20 günde kapanır sigorta şirketi sizin ustaya verdiğiniz tutarı size havale yapar. Çok fazla sigorta şirketi olduğu için benim gitiğin yetkili servisler kimseyle anlaşmalı değildi ama bu şekilde yapıyorlar tamiri. Ancak mesela sigortanız anadolu sigortadır götürdüğünüz bayi orasıyla anlaşmalı ise sizden hiç para çıkışı olmaz sigorta direk servise öder ama motosiklette bu az sayıda bayide geçerli aklınızda olsun.
Örneğin %100 haklı olunan bir kazada motosikletin ön amortisörleri, jantı yamuldu böyle bir durumda dışarıdan bakılınca değişecek olan sadece amortisör ve jant olarak gözülebilir ama aracın onarımını yapacak olan servis işini garantiye almak açısından ön takımda ne var ne yok değiştirir böyle olunca amortisör ve jant masrafının yanına lastik, fren diski, fren hortumları, gidon, mesnet, abs kabloları, çamurluk, fren kaliperi ve başka aklıma gelmeyen bir sürü parça değişen listesine eklenebilir. Sigorta şişirmesi dedikleri şey tam olarak budur ama bu şişirme değildir tabi ki servis prosedürüdür. Arabalarda da durum aynı. Sadece tampon değişimi yeterli gibi gözüken bir kazada tampon demirinden radyatöre varana kadar değiştirebilirler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------
Tutar yazmayan hasar kaydı haksız olunan bir kazaya karışma göstergesidir. Sorgulama da bedelsiz hasar olarak gözükür ve kendi cebinden yaptırdığına işaret eder. Sizin Dediğiniz gibi karşı tarafın sigortasından karşılanma durumunda sorgulamada bedel gözükür. Bedelsiz hasar kaydından uzak durulmalıdır araç kesinlikle kazaya karışmış ve büyük ihtimalle merdiven altı idarelik tamir edilmiştir
Eksperler neredeyse yan sanayi yedek parça kullandırmanın derdinde hala bu sigorta şişirmesi yalanına inanan kaldı mı? İlan klişelerinde en başa oynar bu laf.
Merhaba arkadaşlar bu video sorunuza cevap olabilir.
https://www.youtube.com/watch?v=e3fynznckeY
İlanda bu cümle geçiyorsa uzak durun.
Bence yanlış biliyorsunuz
Kendi aracım ile kazaya karıştım benim aracımda herhangi bir hasar olmadı.
Karşıdaki araç hasarlı olduğu için tutanak tuttuk.
Benim aracımda herhangi bir onarım ihtiyacı olmadı.
Bu kaza da benim aracımın sorgulamasında bedelsiz hasar kaydı olarak görülüyordu.
Bedelsiz hasar kaydı aracın bir kazaya karıştığını gösterir.
Aracın ya tamir edilecek bir hasarı yoktur.
Ya da hasar sigorta tarafından değil de şahıs tarafından ödenmiştir.
Ayrıca motosiklet ustası öyle kafasına göre parça değiştirip parasını sigorta şirketinden alamaz.
Sigorta eksperleri neredeyse gerçekten değişmesi gereken parçalara bile onay vermeyip , tamir yoluna gidilmesinde ısrarcı oluyorlar.
Ustanın garanti olsun diye bunu da değiştireyim dediği parçaya hayatta onay vermez.
Asıl konuya gelirsek sigorta şişirmesi diye birşey yok.
Şehir efsanesi o
Ne kadar kazalıysa o kadar hasar kaydı
exper ler motosiklet konusunda çok bilgisiz servis veya usta ne derse he diyor
ama bu şişirme olayına inanmayın sonuçta exper değişen parçaları tekrar görüp dosya yı kapatıyor
Hocam şu tutar yazmayan kısmını düzeltmek istedim. Biz eski arabamizla ışıkta kalkışta önde arabayı kaldıramayan elemanın arabasının bagajına dokundurmustuk, arabası tirt olduğu için biraz bagaj kolu yamulmuştu bizde bir şey yoktu. Tutanak tuttu haklı olarak ve bizim sigortadan yaptırmış bagajını, biz çizik bile olmadığı için hiçbir şey yapmadık. Satarken tutar yazmayan hasar kaydı çıktı, bir adet kazaya karışmıştır şeklinde. Yani tutanak tutulmasına rağmen sigorta üzerinden araca işlem yapılmadığı zaman tutar yazmıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:05 ----------
Ek olarak şişirme ve üzerinden para yeme hikaye, masal. Sadece diğer arkadaşların da dediği gibi temiz işçilik yapıldığı için daha ucuza halledilebilecek bir durum biraz daha pahalıya patlayabiliyor. Ama bu demek değil ki 5 bin olacak olan hasar kayıdı gidip de 40 bin tutmuş :D
Kamiller bi dümen yapayım diyor cahilliğinden onu bile doğru düzgün yapamıyor. Sigorta şişirmesi değil servis şişirmesi demeleri lazım ama onlarda o akıl nerde hepsi keko.
Söz konusu araba ise mümkün olabilir. Çatlayan bir tamponu farı sanayide 200 liraya tamir ederler. Ama sigorta şirketi değiştirmek zorundadır. Buda arabasına göre 7-8 bin lirayı bulabilir. Araba satan esnafın yüzde 99'u sahtekar olduğu için her kazada bunu bahane ederek kusuru saklamaya çalışırlar. Araba yanmış tamir edilmiş galerici pezo şişirme var diyor. Yanan araba 1000 liraya tamir ediliyorsa demekki. Gel de bu adamdan araba al.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)