R25 15.000 KM Bakımı Hakkında?
-
08 Haziran 2019, 11:55
#1
Merhabalar,
2017 Model R25 sahibiyim, km 15 bine dayandı. Tam olarak 14979km'de şu anda.
Garantisi sürdüğü ve şimdiye kadar tüm bakımları serviste yapıldığı için bu bakımı da serviste yaptıracağım.
Merak ettiklerim;
- İlle 15 bini geçmeden gitmek zorunda mıyım? Yamaha bayiisi zaten 20-25km kadar uzakta bana, bir kaç gün de gezsem, atıyorum 15200 km'de gitsem bu bir sorun mudur? Motorun garantisini vs. etkiler mi?
- Tam olarak neler değişiyor?
- Ortalama maliyeti ne aralıkta olur?
- Ek tavsiyeleriniz vs. var mı?
Teşekkürler.
Taklitler Aslını Yüceltir!
Reklamlar
-
08 Haziran 2019, 12:03
#2
Ara servisi öğren. Yada kitabında yazar zaten.
-
08 Haziran 2019, 12:05
#3
https://www.yamaha-motor.eu/tr/tr/De...Bakim-Tablosu/
Artık yamahanın sitesinde aşağı yukarı fiyat alabileceğin şeyler yazıyor. 15200km çok farketmez ama fazla geçmemeni öneririm. Ayrıca Hava filtresi elemanına bakılır. Değişmesi gerekir ise +110tl olarak düşün.
-
08 Haziran 2019, 12:19
#4
Servisi aradım zaten, hafta sonu olduğu için sisteme giriş yok hafta içine randevu almalısınız, hafta içi ararsanız bakalım dediler.
15200'ü çok abartı bir rakam olarak söyledim zaten, olsa olsa 15050 gibi bi km'de gidip yaptıracağım.
Hava filtresi +110, tamamdır not ettim kenarıya teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:10 ----------
Yani sadece yağ ve tapa pulu değişecek, 150TL.
150 de işçilik alırlar mı acaba?
110'da hava filtresi olsa, aşağı yukarı 400 girecek doğru mudur?
-
08 Haziran 2019, 12:57
#5
Bundan iki ay önce MT-25 için servis işçilik ücreti 80-100tl arası die hatırlıyorum. Sonuçta yarım saatlik bir birim ücreti kesecekler die biliyorum. 40-50tl olsun die düşünüyorum. Eski faturalar mevcuttu ama satınca dosya halinde yeni sahibine verdim. MT-07'nin dosyasında saatine 100tl+kdv girmişler. Tam saat ücreti almışlar. 118tl.
-
08 Haziran 2019, 13:04
#6
Angrypower adlı üyeden alıntı
Bundan iki ay önce MT-25 için servis işçilik ücreti 80-100tl arası die hatırlıyorum. Sonuçta yarım saatlik bir birim ücreti kesecekler die biliyorum. 40-50tl olsun die düşünüyorum. Eski faturalar mevcuttu ama satınca dosya halinde yeni sahibine verdim. MT-07'nin dosyasında saatine 100tl+kdv girmişler. Tam saat ücreti almışlar. 118tl.
Hacı sen mt25 i nasıl satabildin ben R25 i elimden çıkartamiyorum fiyatı da 2017 modeller arasında en uygun fiyatlilardan birisi
-
08 Haziran 2019, 13:10
#7
bakımları kendiniz yapın , servise gerek yok. boza boza öğrenirsiniz. hahah.
-
08 Haziran 2019, 13:12
#8
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Hacı sen mt25 i nasıl satabildin ben R25 i elimden çıkartamiyorum fiyatı da 2017 modeller arasında en uygun fiyatlilardan birisi
Ben elimdeki para ile giderleri gelirler hesapladım. Gittim bayiye bıraktım motoru. Yaptığım hesaplamalarda karda olduğuma kanaat getirdim. 17500'e sattılar benim motoru. Maalesef 18 üstünde istediğin an elinde kalmaya devam edecek. Bir umut haziran sonunda bitecek ötv olayını bekle derim ama o zamana kadar da aradaki farktan çok zam yiyecek motorlar. MT-07 aldığımdan 1 hafta sonra 1300tl zamlandı mesela.
-
08 Haziran 2019, 14:08
#9
trancexp adlı üyeden alıntı
bakımları kendiniz yapın , servise gerek yok. boza boza öğrenirsiniz. hahah.
Boza boza öğrenme aşamasını geçeli oldu, normalde kendim yapıyorum motor bakımlarını zaten. Konuyu okursanız amacımı anlarsınız.
-
08 Haziran 2019, 14:14
#10
Carlsberg adlı üyeden alıntı
110'da hava filtresi olsa, aşağı yukarı 400 girecek doğru mudur?
Aynen doğrudur. Dediğim gibi hava filtresinin durumuna göre değişiyor.
-
08 Haziran 2019, 14:21
#11
130 bin liralık arabanın bakımını 600 liraya yaptırdım geçenlerde. 8000 liralık motorumun bakımına en az 300 lira gider parça değişimiyle. Böyle saçma sapan bir şey olamaz. Onun dışında ben 500 km sonra gitmiştim. Bana bir şey demediler. O biraz da sizin servisin insiyatifine kalmış.
-
08 Haziran 2019, 14:27
#12
Bakımda en pahalı kalem yağ ve motosiklet yağları (aynı yağın hem motor hem de şanzıman balata yağlamasından ötürü) daha pahalı. Normal bence...
-
08 Haziran 2019, 14:35
#13
Cyan adlı üyeden alıntı
Bakımda en pahalı kalem yağ ve motosiklet yağları (aynı yağın hem motor hem de şanzıman balata yağlamasından ötürü) daha pahalı. Normal bence...
yağ pahalı değil , işçilik ve yedek parça pahalı . balata 200 küsür lira , hava filtresi 100 küsür lira, yağ filtresi 80-90 lira bunlar 250cc motorlar için olanlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------
Carlsberg adlı üyeden alıntı
Boza boza öğrenme aşamasını geçeli oldu, normalde kendim yapıyorum motor bakımlarını zaten. Konuyu okursanız amacımı anlarsınız.
hafız tork anahtarı kullanıyormusun.
-
08 Haziran 2019, 15:05
#14
trancexp adlı üyeden alıntı
hafız tork anahtarı kullanıyormusun.
Atışmanıza karışıyorum ama daha tork anahtarı kullanan servis görmedim ben Dün gittiğim Yamaha servisi de buna dahil.
-
08 Haziran 2019, 15:17
#15
Angrypower adlı üyeden alıntı
Atışmanıza karışıyorum ama daha tork anahtarı kullanan servis görmedim ben
Dün gittiğim Yamaha servisi de buna dahil.
motorun service manuel ine bakan servis gördün mü? ayrıca tork anahtarı da neymiş komprasörle 1000 devir/dk somun çatlatana kadar sıkılır !
SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250
-
08 Haziran 2019, 15:40
#16
MimTolga adlı üyeden alıntı
motorun service manuel ine bakan servis gördün mü? ayrıca tork anahtarı da neymiş komprasörle 1000 devir/dk somun çatlatana kadar sıkılır !
Aynen öyle walla. Ben kavga dövüş eski motorda torklattırmıştım tüm somunları. Benden nefret edercesine bakmışlardı
-
08 Haziran 2019, 15:54
#17
buji için düşündüm daha önce değişmedim . Hislerle hareket edicez yani.
-
08 Haziran 2019, 15:57
#18
Vallahi benim orijinal servis bakım maliyetimin %60'ı yağ.
-
08 Haziran 2019, 16:25
#19
Angrypower adlı üyeden alıntı
Ben elimdeki para ile giderleri gelirler hesapladım. Gittim bayiye bıraktım motoru. Yaptığım hesaplamalarda karda olduğuma kanaat getirdim. 17500'e sattılar benim motoru. Maalesef 18 üstünde istediğin an elinde kalmaya devam edecek. Bir umut haziran sonunda bitecek ötv olayını bekle derim ama o zamana kadar da aradaki farktan çok zam yiyecek motorlar. MT-07 aldığımdan 1 hafta sonra 1300tl zamlandı mesela.
Fiyatı 18 civarına çekebilirim benim icin sıkıntı yok ama inan içim acır. 2016 bomboş hala üzerinde irc lastikleri duran haşat olmuş R25 lere bile 20 bin istiyorlar. Aynı parayı bende 2017 için istemiyorum bile hatta. 20 bin yazdım teklif verene al götür diyeceğim ama yok
-
08 Haziran 2019, 17:00
#20
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Fiyatı 18 civarına çekebilirim benim icin sıkıntı yok ama inan içim acır. 2016 bomboş hala üzerinde irc lastikleri duran haşat olmuş R25 lere bile 20 bin istiyorlar. Aynı parayı bende 2017 için istemiyorum bile hatta. 20 bin yazdım teklif verene al götür diyeceğim ama yok
hocam teklif verme sınırına bile yaklaşmamışsın. üzerindeki lastikleri söktür, çıkma irc leri tak fiyatını aşağı çek, söktüğün lastikleri de ayrıca sat. Neden mi bunu söylüyorum senin taktığın michelin in, pirellinin, metzellerin değeri yok alıcının gözünde.
SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)