2.Motor Olarak 250cc Tavsiyesi
-
04 Haziran 2019, 12:00
#1
Öncelikle Herkese Merhabalar,
Motosiklet Kullanmaya Yaklaşık 3-4 Sene Önce Çin Malı Bir Scooter İle Başladım. Bilinçsiz Bir Şekilde (Ekipman Olmadan) 2 Sene Kullandıktan Sonra İlk Vitesli Motosiklet Olarak Ekim 2018'De Honda CBR 125 Aldım. Ekimden Bu Yana Yaklaşık 8000Km Tecrübe Edindim Bu 8000Km Boyunca Bir Çok Sürüş Tekniği Videosu İzledim (Normal Virajlar,Downhill,Uphill Virajlar,Trail Braking Taktiği, Gaz Vererek Vites Küçültmek, Vücut,Kafa,Motor Taktiği Vs.) Uyguladım Ve Kendimi Geliştirdim. Artık CBR125'İn Limitlerinin Benim Limitlerimin Altında Kaldığı Konusuna Kanaat Getirdim. Özellikle Uzun Virajlarda CBR'In Kesiciye Girip Bir Üst Vitesi İstemesi, Bir Üst Vitesle Viraja Girince Devrin Düşüp Bir Alt Vitesi İstemesi Beni İyice 250cc Almaya Zorladı. Bende Kendi Bütçem Doğrultusunda 3 Tane Model Belirledim. Bunlar; KTM RC 250, Yamaha R25(ABS Yok), Kawasaki Ninja 250 SL
Yamaha R25'in Artıları Ve Eksileri
+Çift Silindir Oluşu Ve Yüksek Devir Çevirmesi.
+Top Speed Olarak Diğerlerinden Daha İyi Olması.
+Kawasaki Ve KTM'ye Göre Daha Ucuz Ve Yaygın Servis.
-Yakıt Tüketimi
-Ön Frenin Zayıf Olması
-Süspansiyonların Kötü Olması
KTM RC 250 ABS'nin Artıları Ve Eksileri
+ABS Olması.
+Hepsinden Tork Olarak Yüksek Olması.
+Düşük Yakıt Tüketimi.
+WP Marka Süspansiyonlar.
+Kaydırmalı Debriyaj.
-En Yakın Servis (106KM).
-Yedek Parça Ve Servis Fiyatları
-İkinci El Piyasası
Kawasaki Ninja 250SL'in Artıları Ve Eksileri
+Hafif Ve Küçük Olduğu İçin Virajlarda Kıvrak Olması.
+Düşük Yakıt Tüketimi.
+Malzeme Kalitesi.
+Ön Fren.
-En Yakın Servis (90Km).
-İkinci El Piyasası.
-Genel Olarak Boyutlarının Ufak Olması.
Bu Fikirlere Youtube'Da İzlediğim Yerli Ve Yabancı Videolar Sonucu Sahip Oldum.
Reklamlar
-
04 Haziran 2019, 12:18
#2
R25 fren ve süspansiyonu cidden rezelat. Beb düz yol gazcısı değilim diyorsan; bulaşma derim.
-
04 Haziran 2019, 12:31
#3
Yazdıklarından yola çıkarak R25 senin için en uygunu gibi duruyor.
-
04 Haziran 2019, 12:39
#4
sl icin cok kucuk bir vucuda sahip olmak lazim ktm i seven biri olarak rc diyorum ama onunda yatis pozisyonu cok fazla bel yok eder cinsten
-
04 Haziran 2019, 12:52
#5
Ninja 250R ,ı da düşün derim, çift silindir 250 lik 190-195 yapıyor vede viraj kabiliyeti parça kalitesi vs üst seviyede,bi değerlendir derim
-
04 Haziran 2019, 13:09
#6
Bütçen elveriyorsa Ninja 250R tabi cift silindir olan yok yetmezse RC250 hem lastik hem kaydirmalı debriyaj hem abs hem de wp amortisör farki
-
04 Haziran 2019, 13:26
#7
__sArSıLmAz__ adlı üyeden alıntı
Ninja 250R ,ı da düşün derim, çift silindir 250 lik 190-195 yapıyor vede viraj kabiliyeti parça kalitesi vs üst seviyede,bi değerlendir derim
Ninja 250R'I Listeye Eklememe Sebebim İlandaki Motorların Kilometreleri Çok Yüksek Ve Gösterge Paneli Çok Kötü.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:14 ----------
Angrypower adlı üyeden alıntı
R25 fren ve süspansiyonu cidden rezelat. Beb düz yol gazcısı değilim diyorsan; bulaşma derim.
Sanırım Daha Önce R25 Tecrübe Ettiniz, Rosso3&2 + Sinterli Fren Balatası İle Kurtarma Şansım Yok Mu? Listemin Favorisi R25 Çünki
-
04 Haziran 2019, 13:26
#8
RC 250
-Tek silindir olduğu için sesi cılız.
-
04 Haziran 2019, 13:37
#9
12000km MT-25 kullandım. Aynı haltın farklı rengi. Pilot road4 vardı üstünde. Şöyleki; viraja girip güzel yatıyorsun. Lakin en ufak bir bozuklukta veya limitlere yaklaşınca ön amortisör yoldan bağlantısını koparıyor. Haliyle viraj içinde fırlayıp sakat kalma riski yüksek. Hee ben o kadar zorlamam diyorsan sen bilirsin. Yamaha bu motorları rakiplerinden daha çok gitsin die yapmış lakin durma kısmı ile ilgilenmemiş. Son olarak 14k rpm çeviren motorun 7k-11k bandı arasındaki titreşimden aynadan arkanı göremiyorsun. 155-160 gibi hızlarda da ayna görüntüsü netleşiyor. 7k devirde 96km/sa gibi hızlarda gidersin ama 110-120'de rahat gideyim diyorsan 2-3 kez düşünmende fayda var.
110-120 arasında giderken titreyen bir motor alacaksan bence hiç değiştirme kendi motorunu biraz daha bekle ve daha büyük hacimlisini al. Bu arada 5.0lt ortalama yakıyor şehiriçi gazlamalı. Şehirdışında max 6.2lt yaktım ben illa gaz kesiyorsun.
MT-07 daha az yakıyor Ayrıca söylemeyi unuttum 2017 ve öncesindeki euro3 motorlarda gazı bıraktığın anda kompresyonda kafan birden önüne düşer. O derece sert motor frenine giriyor. Yolda giderken gaz pedalını birden bıraktığında sıkıntı. Virajda ise gazı yavaş yavaş açıp ( ki zaten böyle yapılır ) araba veya bir olumsuzluk çıktığında birden bırakamazsın, gene yavaş yavaş gazı bırakman lazım.
Kısacası viraj motoru değildir benim gözümde kendisi. Albenisi çok, düz yolda gazlar ama virajda düşünmek gerek...
-
04 Haziran 2019, 14:03
#10
Angrypower adlı üyeden alıntı
12000km MT-25 kullandım. Aynı haltın farklı rengi. Pilot road4 vardı üstünde. Şöyleki; viraja girip güzel yatıyorsun. Lakin en ufak bir bozuklukta veya limitlere yaklaşınca ön amortisör yoldan bağlantısını koparıyor. Haliyle viraj içinde fırlayıp sakat kalma riski yüksek. Hee ben o kadar zorlamam diyorsan sen bilirsin. Yamaha bu motorları rakiplerinden daha çok gitsin die yapmış lakin durma kısmı ile ilgilenmemiş. Son olarak 14k rpm çeviren motorun 7k-11k bandı arasındaki titreşimden aynadan arkanı göremiyorsun. 155-160 gibi hızlarda da ayna görüntüsü netleşiyor. 7k devirde 96km/sa gibi hızlarda gidersin ama 110-120'de rahat gideyim diyorsan 2-3 kez düşünmende fayda var.
110-120 arasında giderken titreyen bir motor alacaksan bence hiç değiştirme kendi motorunu biraz daha bekle ve daha büyük hacimlisini al. Bu arada 5.0lt ortalama yakıyor şehiriçi gazlamalı. Şehirdışında max 6.2lt yaktım ben illa gaz kesiyorsun.
MT-07 daha az yakıyor
Ayrıca söylemeyi unuttum 2017 ve öncesindeki euro3 motorlarda gazı bıraktığın anda kompresyonda kafan birden önüne düşer. O derece sert motor frenine giriyor. Yolda giderken gaz pedalını birden bıraktığında sıkıntı. Virajda ise gazı yavaş yavaş açıp ( ki zaten böyle yapılır ) araba veya bir olumsuzluk çıktığında birden bırakamazsın, gene yavaş yavaş gazı bırakman lazım.
Kısacası viraj motoru değildir benim gözümde kendisi. Albenisi çok, düz yolda gazlar ama virajda düşünmek gerek...
Deneyimlerinizi Aktardığınız İçin Çok Teşekkür Ederim. Sanırım R25 Listeye Veda Ediyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------
Meraklı Genç adlı üyeden alıntı
RC 250
-Tek silindir olduğu için sesi cılız.
CBR Sağolsun Tek Silindir Konusundaki Tabumu Yıktı + Olarak Titreşime De Alıştırdığı İçin Problem Yok
-
04 Haziran 2019, 15:01
#11
RC göz kırpıyor o zaman. Hayırlı olsun.
-
04 Haziran 2019, 16:05
#12
İkinci el piyasası birbirine yakın KTM nin selesi jel sele var 700tl mi ne yanlış bilmiyorsam.Ancak kendin de konfor sele yaptırabilirsin r25 kullandım ama rc250 kullanmadım rc250de parça kalitesi abs fren amortisör daha iyi zaten 2. el aıcaksın yazmasan da bakımını kendin yaparsın ?
-
05 Haziran 2019, 13:19
#13
BUnları alacağına 3-5 kuruş daha koy.2015 cbr500 al. yazdığın motorlar apaçi ve cılız motor. oyuncak bildiğin.2 gün sonra sıkılırsın yaktığın benzine acırsın.
-
05 Haziran 2019, 13:43
#14
r25 kullanıyorum bu motorun neler yapabildiğini gördükten sonra ve şu konudaki yorumlara baktıktan sonra arkadaşa r25 i önerecektim kii vazgeçtim 😆
-
05 Haziran 2019, 14:18
#15
CBR500R 2016 ve üstü olsun; 2016'da çok ve iyi değişiklikler var
-
05 Haziran 2019, 14:37
#16
trancexp adlı üyeden alıntı
BUnları alacağına 3-5 kuruş daha koy.2015 cbr500 al. yazdığın motorlar apaçi ve cılız motor. oyuncak bildiğin.2 gün sonra sıkılırsın yaktığın benzine acırsın.
CBR 500 Ağırlık Konusunda Maalesef Çok Kötü + Olarak Fiyat Farkı Çok Fazla (2016 Ve Üstü İçin).
-
05 Haziran 2019, 15:00
#17
ABS olsun ne olursa olsun
-
05 Haziran 2019, 15:08
#18
Bu üçü arasında R25 tabi ki. Sebebine gelince :
- RC250'nin titreşim makinası olması
- 250SL'nin oyuncak gibi bir motor olması
Ben olsam üçünü de almam çünkü R25'in avantaj olarak yazdığın yüksek devir çevirmesi, bana göre yüksek yakıt tüketimine sebep olduğu ve motor ömrünü kısalttığı için dezavantajdır. ABS olmaması da cabası...
-
05 Haziran 2019, 16:11
#19
dogukanb adlı üyeden alıntı
CBR 500 Ağırlık Konusunda Maalesef Çok Kötü + Olarak Fiyat Farkı Çok Fazla (2016 Ve Üstü İçin).
Fiyat farkını bilmem de ağır falan değil yani, tam dolu 190kg. Eski 230kg'lık NC'me göre tüy gibi...
-
05 Haziran 2019, 16:32
#20
Önemli olan ağırlık merkezinin nasıl konumlandığı ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)