Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2.Motor Olarak 250cc Tavsiyesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    dogukanb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2018
    Motosikleti
    Honda CBR125R
    Öncelikle Herkese Merhabalar,

    Motosiklet Kullanmaya Yaklaşık 3-4 Sene Önce Çin Malı Bir Scooter İle Başladım. Bilinçsiz Bir Şekilde (Ekipman Olmadan) 2 Sene Kullandıktan Sonra İlk Vitesli Motosiklet Olarak Ekim 2018'De Honda CBR 125 Aldım. Ekimden Bu Yana Yaklaşık 8000Km Tecrübe Edindim Bu 8000Km Boyunca Bir Çok Sürüş Tekniği Videosu İzledim (Normal Virajlar,Downhill,Uphill Virajlar,Trail Braking Taktiği, Gaz Vererek Vites Küçültmek, Vücut,Kafa,Motor Taktiği Vs.) Uyguladım Ve Kendimi Geliştirdim. Artık CBR125'İn Limitlerinin Benim Limitlerimin Altında Kaldığı Konusuna Kanaat Getirdim. Özellikle Uzun Virajlarda CBR'In Kesiciye Girip Bir Üst Vitesi İstemesi, Bir Üst Vitesle Viraja Girince Devrin Düşüp Bir Alt Vitesi İstemesi Beni İyice 250cc Almaya Zorladı. Bende Kendi Bütçem Doğrultusunda 3 Tane Model Belirledim. Bunlar; KTM RC 250, Yamaha R25(ABS Yok), Kawasaki Ninja 250 SL

    Yamaha R25'in Artıları Ve Eksileri

    +Çift Silindir Oluşu Ve Yüksek Devir Çevirmesi.
    +Top Speed Olarak Diğerlerinden Daha İyi Olması.
    +Kawasaki Ve KTM'ye Göre Daha Ucuz Ve Yaygın Servis.

    -Yakıt Tüketimi
    -Ön Frenin Zayıf Olması
    -Süspansiyonların Kötü Olması


    KTM RC 250 ABS'nin Artıları Ve Eksileri

    +ABS Olması.
    +Hepsinden Tork Olarak Yüksek Olması.
    +Düşük Yakıt Tüketimi.
    +WP Marka Süspansiyonlar.
    +Kaydırmalı Debriyaj.

    -En Yakın Servis (106KM).
    -Yedek Parça Ve Servis Fiyatları
    -İkinci El Piyasası


    Kawasaki Ninja 250SL'in Artıları Ve Eksileri

    +Hafif Ve Küçük Olduğu İçin Virajlarda Kıvrak Olması.
    +Düşük Yakıt Tüketimi.
    +Malzeme Kalitesi.
    +Ön Fren.

    -En Yakın Servis (90Km).
    -İkinci El Piyasası.
    -Genel Olarak Boyutlarının Ufak Olması.


    Bu Fikirlere Youtube'Da İzlediğim Yerli Ve Yabancı Videolar Sonucu Sahip Oldum.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    R25 fren ve süspansiyonu cidden rezelat. Beb düz yol gazcısı değilim diyorsan; bulaşma derim.

  3. #3

    Üyelik
    20 Mayıs 2014
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    R125 >> MT25
    Yazdıklarından yola çıkarak R25 senin için en uygunu gibi duruyor.
    Tiar bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    01 Aralık 2018
    Şehir
    Ayvalik
    Motosikleti
    bws 100-shadow 750-integra 700 D -- Crf250L
    sl icin cok kucuk bir vucuda sahip olmak lazim ktm i seven biri olarak rc diyorum ama onunda yatis pozisyonu cok fazla bel yok eder cinsten

  5. #5
    __sArSıLmAz__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda Cbr 650F
    Ninja 250R ,ı da düşün derim, çift silindir 250 lik 190-195 yapıyor vede viraj kabiliyeti parça kalitesi vs üst seviyede,bi değerlendir derim

  6. #6

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Bütçen elveriyorsa Ninja 250R tabi cift silindir olan yok yetmezse RC250 hem lastik hem kaydirmalı debriyaj hem abs hem de wp amortisör farki

  7. #7
    dogukanb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2018
    Motosikleti
    Honda CBR125R
    Alıntı __sArSıLmAz__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ninja 250R ,ı da düşün derim, çift silindir 250 lik 190-195 yapıyor vede viraj kabiliyeti parça kalitesi vs üst seviyede,bi değerlendir derim


    Ninja 250R'I Listeye Eklememe Sebebim İlandaki Motorların Kilometreleri Çok Yüksek Ve Gösterge Paneli Çok Kötü.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:14 ----------


    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    R25 fren ve süspansiyonu cidden rezelat. Beb düz yol gazcısı değilim diyorsan; bulaşma derim.


    Sanırım Daha Önce R25 Tecrübe Ettiniz, Rosso3&2 + Sinterli Fren Balatası İle Kurtarma Şansım Yok Mu? Listemin Favorisi R25 Çünki

  8. #8
    Meraklı Genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    MT-25 / CF 400 NK
    RC 250
    -Tek silindir olduğu için sesi cılız.

  9. #9

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    12000km MT-25 kullandım. Aynı haltın farklı rengi. Pilot road4 vardı üstünde. Şöyleki; viraja girip güzel yatıyorsun. Lakin en ufak bir bozuklukta veya limitlere yaklaşınca ön amortisör yoldan bağlantısını koparıyor. Haliyle viraj içinde fırlayıp sakat kalma riski yüksek. Hee ben o kadar zorlamam diyorsan sen bilirsin. Yamaha bu motorları rakiplerinden daha çok gitsin die yapmış lakin durma kısmı ile ilgilenmemiş. Son olarak 14k rpm çeviren motorun 7k-11k bandı arasındaki titreşimden aynadan arkanı göremiyorsun. 155-160 gibi hızlarda da ayna görüntüsü netleşiyor. 7k devirde 96km/sa gibi hızlarda gidersin ama 110-120'de rahat gideyim diyorsan 2-3 kez düşünmende fayda var.

    110-120 arasında giderken titreyen bir motor alacaksan bence hiç değiştirme kendi motorunu biraz daha bekle ve daha büyük hacimlisini al. Bu arada 5.0lt ortalama yakıyor şehiriçi gazlamalı. Şehirdışında max 6.2lt yaktım ben illa gaz kesiyorsun.

    MT-07 daha az yakıyor Ayrıca söylemeyi unuttum 2017 ve öncesindeki euro3 motorlarda gazı bıraktığın anda kompresyonda kafan birden önüne düşer. O derece sert motor frenine giriyor. Yolda giderken gaz pedalını birden bıraktığında sıkıntı. Virajda ise gazı yavaş yavaş açıp ( ki zaten böyle yapılır ) araba veya bir olumsuzluk çıktığında birden bırakamazsın, gene yavaş yavaş gazı bırakman lazım.

    Kısacası viraj motoru değildir benim gözümde kendisi. Albenisi çok, düz yolda gazlar ama virajda düşünmek gerek...

  10. #10
    dogukanb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2018
    Motosikleti
    Honda CBR125R
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    12000km MT-25 kullandım. Aynı haltın farklı rengi. Pilot road4 vardı üstünde. Şöyleki; viraja girip güzel yatıyorsun. Lakin en ufak bir bozuklukta veya limitlere yaklaşınca ön amortisör yoldan bağlantısını koparıyor. Haliyle viraj içinde fırlayıp sakat kalma riski yüksek. Hee ben o kadar zorlamam diyorsan sen bilirsin. Yamaha bu motorları rakiplerinden daha çok gitsin die yapmış lakin durma kısmı ile ilgilenmemiş. Son olarak 14k rpm çeviren motorun 7k-11k bandı arasındaki titreşimden aynadan arkanı göremiyorsun. 155-160 gibi hızlarda da ayna görüntüsü netleşiyor. 7k devirde 96km/sa gibi hızlarda gidersin ama 110-120'de rahat gideyim diyorsan 2-3 kez düşünmende fayda var.

    110-120 arasında giderken titreyen bir motor alacaksan bence hiç değiştirme kendi motorunu biraz daha bekle ve daha büyük hacimlisini al. Bu arada 5.0lt ortalama yakıyor şehiriçi gazlamalı. Şehirdışında max 6.2lt yaktım ben illa gaz kesiyorsun.

    MT-07 daha az yakıyor Ayrıca söylemeyi unuttum 2017 ve öncesindeki euro3 motorlarda gazı bıraktığın anda kompresyonda kafan birden önüne düşer. O derece sert motor frenine giriyor. Yolda giderken gaz pedalını birden bıraktığında sıkıntı. Virajda ise gazı yavaş yavaş açıp ( ki zaten böyle yapılır ) araba veya bir olumsuzluk çıktığında birden bırakamazsın, gene yavaş yavaş gazı bırakman lazım.

    Kısacası viraj motoru değildir benim gözümde kendisi. Albenisi çok, düz yolda gazlar ama virajda düşünmek gerek...
    Deneyimlerinizi Aktardığınız İçin Çok Teşekkür Ederim. Sanırım R25 Listeye Veda Ediyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------

    Alıntı Meraklı Genç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    RC 250
    -Tek silindir olduğu için sesi cılız.
    CBR Sağolsun Tek Silindir Konusundaki Tabumu Yıktı + Olarak Titreşime De Alıştırdığı İçin Problem Yok

  11. #11

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    RC göz kırpıyor o zaman. Hayırlı olsun.

  12. #12

    Üyelik
    23 Nisan 2019
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Forza250
    İkinci el piyasası birbirine yakın KTM nin selesi jel sele var 700tl mi ne yanlış bilmiyorsam.Ancak kendin de konfor sele yaptırabilirsin r25 kullandım ama rc250 kullanmadım rc250de parça kalitesi abs fren amortisör daha iyi zaten 2. el aıcaksın yazmasan da bakımını kendin yaparsın ?

  13. #13
    trancexp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    ist/b.çekmece
    Motosikleti
    MT-07 &MT125
    BUnları alacağına 3-5 kuruş daha koy.2015 cbr500 al. yazdığın motorlar apaçi ve cılız motor. oyuncak bildiğin.2 gün sonra sıkılırsın yaktığın benzine acırsın.

  14. #14
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    r25 kullanıyorum bu motorun neler yapabildiğini gördükten sonra ve şu konudaki yorumlara baktıktan sonra arkadaşa r25 i önerecektim kii vazgeçtim 😆

  15. #15

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    CBR500R 2016 ve üstü olsun; 2016'da çok ve iyi değişiklikler var

  16. #16
    dogukanb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2018
    Motosikleti
    Honda CBR125R
    Alıntı trancexp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BUnları alacağına 3-5 kuruş daha koy.2015 cbr500 al. yazdığın motorlar apaçi ve cılız motor. oyuncak bildiğin.2 gün sonra sıkılırsın yaktığın benzine acırsın.
    CBR 500 Ağırlık Konusunda Maalesef Çok Kötü + Olarak Fiyat Farkı Çok Fazla (2016 Ve Üstü İçin).

  17. #17

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    ABS olsun ne olursa olsun

  18. #18

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bu üçü arasında R25 tabi ki. Sebebine gelince :

    - RC250'nin titreşim makinası olması
    - 250SL'nin oyuncak gibi bir motor olması

    Ben olsam üçünü de almam çünkü R25'in avantaj olarak yazdığın yüksek devir çevirmesi, bana göre yüksek yakıt tüketimine sebep olduğu ve motor ömrünü kısalttığı için dezavantajdır. ABS olmaması da cabası...

  19. #19

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı dogukanb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBR 500 Ağırlık Konusunda Maalesef Çok Kötü + Olarak Fiyat Farkı Çok Fazla (2016 Ve Üstü İçin).
    Fiyat farkını bilmem de ağır falan değil yani, tam dolu 190kg. Eski 230kg'lık NC'me göre tüy gibi...

  20. #20

    Üyelik
    23 Nisan 2019
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Forza250
    Önemli olan ağırlık merkezinin nasıl konumlandığı ?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)