Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Yüksek hızda hangi fren kullanılarak durulur

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Alıntı Meraklı Genç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman yeni başlayan biri olarak , hata yapmamak için hep arka fren mi kullanmalıyım? Çünkü ben unuturum virajda da ön basarım
    Ben unutacağını hiç sanmıyorum Şahsen motosiklete başladığımdan beri araba sürerken bile içgüdüsel viraj girişinde frenlememe ayrıca dikkat ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Alıntı okaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trail braking i arastirmanizi tavsiye ederim hocam, yariscilar virajlarin neredeyse yarisina yakin kismini on fren kullanarak donerler ama tabiki sert kullanilan bir teknikle degil. Cok guzel videolar var deneyebilirsiniz, ben reflex olarak eger hizim yuksek kaldi ve arka yavaslamaya yetmiyorsa icgudusel olarak bu teknigi yapiyormusum sonra egitimde ogrenince cikti ortaya. Yani viraj icinde on fren kullanilmaz, dusersin diye bisey yok duz yolda giderkende on freni hart diye sıkarsan düşersin asıl mesele nasıl fren yapıldığı nerede degil
    açıp baktım ama viraja daha hızlı girmek için bir pist tekniğiymiş yani günlük kullanımda viraja daha hızlı girmek daha fazla risk almak demek bence.

    yanlış anlamadıysam yine virajdan önce frene başlanıyor fakat daha geç bir noktada başlanıyor viraja yatarken frenleme azalar devam ediyor apekse kadar. Yani viraj içerisinde frene basılmıyor ya da frene uygulanan kuvvet artırılmıyor sadece freni viraj öncesi bitirmek yerine virajın içine taşıyolar.

    https://youtu.be/hHRWg91hv-M


    bu videoda ktm viraj abs sistemini gösteriyor. viraj içerisinde normal ABS sistemi olan motorun bile çizgide çıkıp düz gitmeye başladığı görülüyor. ABS si olmayan zaten düşüyor. Bu tabi reklam videosu kendi sistsmlerini övüyolar ama viraj içerisinde ön fren kullanımı gerçekten riskli bir hareket bence.

  3. #23

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı Meraklı Genç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman yeni başlayan biri olarak , hata yapmamak için hep arka fren mi kullanmalıyım? Çünkü ben unuturum virajda da ön basarım
    Motosiklete binmek 4 tekerden farklı olarak sürekli uyanık olman gereken, farkındalığını ve konsantrasyonu üstte tutmanı gerektiren, bir sonraki hareketini planlamanı gerektiren bir eylemdir. Bu durumlar dışındaki acil durumlar için de seni hayatta tutacak şey sadece eğitim ve alıştırmadır. Motosiklete binerken sürekli kendine telkinde bulunmalısın. Mesela kollarını gevşek tut elcikleri sıkma, ayaklarının ucuyla pege bas ve dizlerinle depoyu sık, bakışını düşürme göstergeye bakma ileri bak, döneceğin yöne doğru kafanı çevir ve kontra ver, viraja yaklaşırken uygun hıza ve vitese düş, viraj içinde ön fren kullanma vb gibi gibi liste uzar gider. Bu söylediğimi motora binerken dene, çok faydasını göreceksin “yeni başlayan” arkadaşım.
    Acil durumlar için de kapalı alan güvenli sürüş eğitimi almalısın. Acil durum freni(panik fren derler doğrusu bu) ve engelden kaçış manevrası eğitimle öğrenip sonrasında kendi motorunla bol alıştırma sonrası meleke(alışkanlık) haline getirebileceğin tekniklerdir.
    SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250

  4. #24
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Bu arada,scooter harici motosikletlerde,acil durumlarda kullanilan Arka frende sol ayagimiz ile pege baski uygulama alişkanliginida unutmayalim.

    Bir yöne kayma meyilini dengelemek için.

    Bakiş ilerde,kollar serbest,gidonu sıkmadan.

    Basit ama etkili..

  5. #25

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    açıp baktım ama viraja daha hızlı girmek için bir pist tekniğiymiş yani günlük kullanımda viraja daha hızlı girmek daha fazla risk almak demek bence.

    yanlış anlamadıysam yine virajdan önce frene başlanıyor fakat daha geç bir noktada başlanıyor viraja yatarken frenleme azalar devam ediyor apekse kadar. Yani viraj içerisinde frene basılmıyor ya da frene uygulanan kuvvet artırılmıyor sadece freni viraj öncesi bitirmek yerine virajın içine taşıyolar.

    https://youtu.be/hHRWg91hv-M


    bu videoda ktm viraj abs sistemini gösteriyor. viraj içerisinde normal ABS sistemi olan motorun bile çizgide çıkıp düz gitmeye başladığı görülüyor. ABS si olmayan zaten düşüyor. Bu tabi reklam videosu kendi sistsmlerini övüyolar ama viraj içerisinde ön fren kullanımı gerçekten riskli bir hareket bence.
    Youtube da motojitsu ve mcrider a göz atabilirsiniz, bahsettiginiz gibi viraji yuksek hizlarda alabilmeye yariyor teknik. Zaten biraz olsun bisiklet veya motosiklet kullanmis biri motor dik veya yatık farketmez herhangi bir şekilde ani ve sert fren yaparsa olacakları bilir o yüzden freni mecbur kalınan durumlarda viraja taşımanın o anki panikle tekerleri kitlemekten daha iyi olduğunu düşünüyorum en azından ben artık yavaşlamak için geç kaldıysam bunu deniyorum tabiki herkese önermem. Motor ne kadar yatıksa gidişi etkileyecek en ufak etkimizin ( buna gaz daha çok dahil) bizi keyifli bir viraj veya hastane yoluna sokacağını biliyoruz. Benim şu güne kadar görüp tecrübe ettiğim şey ise lastiğin ve yolun tutuşunun bilindiği durumlarda freni viraja taşımanın herhangi bir kötü yanı olmadığı. Rahmetli videosunda bahsediyodu motosikleti satan bayii aman ön frene basma fukara sümüğü gibi yapışırsın diye insanları korkutup tek arla frenle kullanmaya mecbur bıraktıklarından ne zaman ön freni kullanma yapışırsın diyenler dikkatimi çekiyor

  6. #26
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Önce hafiften arka, sonra ön frene aban yavaş yavaş. Tabi bunu çok hızlı bir şekilde yapman lazım

  7. #27
    batuhanaslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2022 Pcx 125
    Alıntı honda125r adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar videoları izliyorum kafama bir şey takıldı ben yüksek hıza çıksam hangi freni kullanarak durabilirim veya biraz yavaşlayıp devam edebilirim anlatmak istediğim adam 250 260 ile gidiyo otobanda yeri geldiğinde sağlı sollu şimdi bu süratte giderken ani bir durumda sadece ön frenmi kullanılır arka frenmi kullanılır yoksa 2 frenide aynanda sıkmak gerekir şöyle birşey var bazı videolarda arka frenin kitlendiğini ve adamın kaza yaptığını gördüm bunu gördüğüm için arka frenden korktum yüksek hızda arka fren kullanılmaz sadece önü sıkıp yavaşlayıp devam etmeliyiz diyebilirmiyiz doğrumudur gördüğüm kadarıyla yüksek süratte 230 250 + arka fren kitlenirse %100 kaza yaparız gibi geldi yüksek süratte hangi freni kullanıyosunuz inşalla anlatabilmişimdir. Yüksek süratte arka fren tehlikeli gibi geldi doğrumudur bunun doğrusu nedir acaba böyle videolar çekilmemiş hiç insanlar diyoki ön fren arka fren birlikte kullanılır virazda ön fren kullanılmaz ani birşeyde ön ve arkayı düzgün sıkarak birde vites küçülterek yavaşlanır başkada birşey anlatan yok ee peki YÜKSEK SÜRATTE HANGİ FREN KULLANILIR O KADAR KULLANICI HOCA VAR BİRİSİDE ATIYORUM YÜKSEK SÜRATTE ŞU FREN KESİNLİKLE KULLANILMAZ DEMEMİŞ doğrusu nedir yorumlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler bu arada şehir içi bile 180 200 km hızlara çıkan aralardan giden var bu insanlar nasıl duruyo
    ben yüksek hızda giderken ani fren yapıcaksam önce arkaya basıyorum sonra paniklemeden önü limon gibi sıkıyorum ve duruyorum, ha ani fren yapmıcaksam gene önce arkaya basıyorum sonra vites kücültüyorum gaz vererek motor freni zaten efsane bişi motor direk yavaşlıyor ama yüksek hızda vites düşürüp debriyajı bırakırsam arka kitleniyo motor ybr 125 esd

  8. #28
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    viraj öncesi vites ve frenlemeyi bitirip
    motosiklet kompresyona girmeye başlayınca gaz vermek için beklemeli ve aşırı sabırlı olmalısınız en azından viraj ortasına gelip çıkışı görene kadar kompresyon da motosiklet bırakın hafif yavaşlasın sonra çıkışı görünce viraj çıkışına kadar ayni tonda gaz arttırmanız lazımdır
    gaz vermek için acele etmeyin ama ilk denemelerde bu teknik sizi yarış moduna sokabilir triplere girebilirsiniz 😁
    o yüzden sabırlı olursanız herşey çok güvenli ve zevkli olur aynı zamanda motosikletinizin ve kendinizin sınırlarını öğrenme şansı bulursunuz
    tabi virajı hızlı dönmek istemiyorsanız günlük hayatta da bu teknik hep işinize yaracaktır

  9. #29

    Üyelik
    17 Ocak 2019
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    HYOSUNG GT 250 R
    64 km/h ile değil 64 mp/h ile yapıyor yani 100 km/h a denk geliyor.

  10. #30

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Alıntı Yigitbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    64 km/h ile değil 64 mp/h ile yapıyor yani 100 km/h a denk geliyor.
    Avrupa Birliği mevzuatı 56 km/h olan önden çarpışma test hızı, Euro-NCAP tarafından 64 km/h olarak uygulanıyor. Önden çarpışma testinde test edilen otomobiller, burun genişliğinin %40'ını kapsayacak şekilde 64 km/h sürat ile ezilebilen bariyere çarptırılıyor.


    https://www.google.com.tr/amp/s/www....eterli-mi/amp/

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:52 ----------

    Alıntı okaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Avrupa Birliği mevzuatı 56 km/h olan önden çarpışma test hızı, Euro-NCAP tarafından 64 km/h olarak uygulanıyor. Önden çarpışma testinde test edilen otomobiller, burun genişliğinin %40'ını kapsayacak şekilde 64 km/h sürat ile ezilebilen bariyere çarptırılıyor.


    https://www.google.com.tr/amp/s/www....eterli-mi/amp/
    Euroncap in kendi sitesindede testlerden ve kosullarindan bahsettikleri bolum vardi ama mobildeyim bulamadim ikna olmayan girip bakabilir

  11. #31
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    fren ile birlikte ağırlık öne yığılacağı için arka tekerin yola tutunması çok zayıflıyor. zaten bu yüzden arka fren sistemi çok zayıf olmasına karşın lastiği kilitleyebiliyor. boş bir alanda fren antremanı ile hem kendinizin hem de motorunuzun limitlerini gözlemlemek tüm tavsiyelerden daha faydalı olacaktır.

  12. #32

    Üyelik
    08 Kasım 2014
    arkadaşlar kardeşimizin sorusunu siz çok yanlış anlamışsınız hatta hiç anlamamışsınız herkezde biliyo diye içini dökmüş Bu kadar yorum içinde en güzel cevabı Uzay Gemisi arkadaşımız vermiş Ön fren + vites Düşürme bitti gitti bu kadar basit ne yorumlar yapmışsınız öyle SMTZTURK arkadaşımızda 250 ile giderken durulmaz yavaşlanır demiş çok güldüm ulan hahaha yarıldım zaten 250 ile mümkün değil durması, yavaşlanır demek istemiş arkadaşımız başlığı yanlış açmış durulur yerine yavaşlanır diycekmiş öle yazmış ama yorumunu okursanız yavaşlayıp nasıl devam etmesi gerektiğini anlatmış ama yanlış anlayıp herkez motor bilgisini anlatmış kardeşim okadar yüksek süratlere çıktığında evet arkaya basma biraz ön frene dokun zaten baya bi yavaşlar birde vites düşürerek uygun gidebileceğin hıza düşüp devam edebilirsin ama bu hızda gidiyosan kesinlikle aralara girerken motor yatık iken ön frene basılmaz zaten bunları öğrendiğinde uygun vitesle girip çıkarsın sorun olmaz senin bunlara daha yolun var çalışmaya devam et kısaca yüksek süratte sadece Ön fren ve Vites küçülterek yavaşla onun haricindeki yavaş hızlarda Ön ve Arkayı birlikte kullan Virajlarda uygun hıza dönebileceğin hıza gelerek viraja girilir ve çıkılır çok hızlı girersen Arka frene basarak yavaşlanır arka frene basman motoru dikleştirir ondan sonra motor dik konumda iken + Ön frene basarak daha etkili duruş sağlarsın AMA Virajda ÖN FREN KESİNLİKLE KULLANILMAZ Motor dikleşene kadar hadi kolay gelsin sen şu anda yavaş gidiyosun zaten Ön ve Arkayı birlikte kullanarak yavaşla.

  13. #33

    Üyelik
    29 Ekim 2017
    Gökay kardeşim aradığım cevabı sende buldum beni gerçekten çok iyi anlamışsın çok teşekkür ediyorum yorumun için bundan sonra bunları uygulayarak devam edicem.Yorumları okuyodum baya bi kafam karışmıştı ben yüksek hızda hangi fren kullanılır dedim bambaşka cevaplar geldi bir iki arkadaşımızda buna yakın cevaplar vermiş ama onlarda direk başka yere atladığı için anlıyamamştım ama senin yorumundan sonra anladım zaten eğitimde alıcam motora binerken korkuyodum şu anda senin sayende korkumu yendim Teşekkürler Arkadaşlar sizlerede yorumlarınız için teşekkür ediyorum

  14. #34
    n4me - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Nc 750x DTC
    kardeşim ayaklarını yerini sürt en güzeli o

  15. #35

    Üyelik
    23 Nisan 2019
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Forza250
    https://www.youtube.com/watch?v=FML8q6RkB74 https://www.youtube.com/watch?v=W2lZVj4b0ZQ kıyağımı unutma.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:55 ----------

    https://www.youtube.com/watch?v=W2lZVj4b0ZQ

  16. #36
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Forum yine şaka gibi...

    : )

  17. #37
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    250-260 km ile sanırım "ani bir olay+fren" diye bir şey yok, ani bir ölüm var. Açıkçası bende 250 ile gidecek toto olmadığı için tecrübe etmedim, etmek de istemem..


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)