Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Fan Hararet

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontağı kapat geç, zaten durduğu yerde akü şarj olmuyor üstelik fan kapanmadı diye kontağı açık beklersen fardan felanda aküden yicek boşuna kontak açık beklemeye gerek yok. Diye düşünüyorum
    Hocam senin tezine gore bir motosiklet rolantide birkaç saat calışırsa aküsü biter 😁


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    23 Nisan 2019
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Forza250
    Alıntı Lengeli Fötr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence rölantide motor soğumaz. İyisimi motorunu stop et ama kontak açık kalsın 10-15 saniye içinde fanın kapanması lazım. Akün biter diye korkma bir şey olmaz
    Malesef 10 15 snde fan kapanmıyor kontak açıkken çalışmaya devam ediyor akü yiyor sizin dediğiniz şekildr

  3. #43

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hararet yaptığında kesinlikle motor stop edilmez. Hangi vasıta olursa olsun bu çok zararlıdır. Fan açma ve hararet yapma farklı durum. Su kaynattığında hararet yaptı denir. Araçlarda krank miline bağlı pervane olduğu için rölantide bırakılırsa motor soğur. Ama motosiklette durum farklıdır.

    Ben fan açıkken düşük devirde biraz turlayınca kapatıyor. Yada stop ediyorum kendi soğur zaten.

    Sonuçta hava soğutmalı motosikletler daha yüksek sıcaklıklara çıkıyor ve stop edilip dinlendiriliyor.
    Şimdiye kadar aldığım tüm araçların kullanım kılavuzlarında hararet yaparsa anında kenara çekin kapatın yazıyordu, siz de aracınızın kullanım kılavuzuna bakın bir ara...

  4. #44

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Ben Şanlıurfa’da hararet sorunu ile karşılaştım. Öğlenin tam ortasında yaz vakti. Kenara çekince sıcaklık daha da artıyor idi yaptığım 1-2 deneme sonrası 40-50 ile yolda gidip, aracın hava almasını sağlamaya çalıştım. Radyatörde su kalmamış, su da yoktu hiçbir yerde. 10-12km öyle gitmek zorunda kaldım. Suyu yiyince birden kendine geldi.

    Sorunu da söyleyeyim 2007 model ford focus tdci. Turbonun hortumunun bağlandığı yerde iki Çelik boru arasına sıkıca girmiş 2contadan birisi kopmuş ve turbonun soğutucusundan tüm su akıp gitmiş. Velhasıl normal havalarda belki kenara çekmek en doğrusudur lakin gölgede 50 derece gelen yerlerde kanımca doğru bir seçenek değil.

  5. #45
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Fan çalışırken motoru kapatabilirsiniz hiç bir sıkıntı olmaz, bunu daha öncede tartıştık.

  6. #46

    Üyelik
    09 Aralık 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    sym gts 250-mt 25
    Mantıken motor sürekli dur kalk esnasında daha çabuk ısınıp fan açtığına göre durma esnasında turbo motorlar hariç , beklemenin pek bi mantığı yok ,zira motor önden serin havada alamayacağı için zart diye soğumayacaktır.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)