Dizellerde rejenerasyon sistemi için o, benzinlilerde yok. Motosikletler de motorinle çalışmıyor... Şimdi motosiklet bağlamında faydasını geregini anlatın da faydalanalım.
Dizellerde rejenerasyon sistemi için o, benzinlilerde yok. Motosikletler de motorinle çalışmıyor... Şimdi motosiklet bağlamında faydasını geregini anlatın da faydalanalım.
Motorun su ısısını yükselten nedir? Yani ısı kaynağı nedir motorun içinde olan yanmadan kaynaklı ısı. Isı kaynağımız motorun içinde olan patlama. Bunu aldık. Peki fan açıkken motoru kapatırsak ne olur?
Kendini fanla soğutmaya çalışan motorun işkencesine ısı kaynağını kapatarak son veririz.
Motoru soğutmak için rolantide bekletmek gibi bir saçmalığı hayatımda ilk defa duydum. Motoru ısıtan şey çalışması zaten dahada çalıştırarak nasıl sogutabilirsiniz ki mantık alıyor mu?
O eski model arabalarda öyle. Bendeki 2012 model arabada da eskiden iş yerinde kullandığım 2016 sıfır aldığımızda da kontağı kapatınca fanda kapanıyor. Yani bizim 1992 model Tempra dışında motor kapattıktan sonra fan açanını en son 1997 senesinde görmüştüm galiba.
Motosiklet ısınınca fan açar değil mi peki nasıl ısınır belirli deviri zorlayınca ya da şehir içinde uzun süre gezince. Rölantide motosiklet ısınıyor doğru ancak fan bunu soğutabiliyor çünki o sırada devri yolda sürdüğünüz kadar çok olmuyor ve o kadar çok zorlanmıyor bu şekilde kışın dediğim gibi motosiklet soğudu beklediğim rölantide yazın da soğudu yani fan kapandı saçmalık diyorsun uzun yol yapınca motosiklet alev alev yanıyorken kontağı direk kapatmak doğru mu cevabı halan veren yok Yani fan rölantideki ısınmadan daha baskın şekilde soğutabiliyor.
Cevap verildi ama dikkate almadınız. Siz bekleyin fan durana kadar, öyle yapmak istiyorsunuz zaten belli...
Cevabınız için teşekkürler ancak fan rölantide oluşan ısıyı bastırarak motosikleti soğutmaz mı çünki 10 15 derece arası sıcaklıklarda denedim oldu ancak şuanda 25 derece gibi sıcaklıklarda çok beklemem gerektiğini farkettim bu yüzden sordum soruyu önceki konularda da benim sorum var ancak tatmin olmadım cevaplardan
Yahu sizin aklınıza nasıl yatıyorsa öyle yapın işte, dünya kadar cevap yazılmış, madem hiç biri "tatmin etmiyor", kendi kafanıza göre davranın, nasıl olsa aksi öneriler tatmin etmeyecek... Küllüm vakit kaybı bir konu oldu bu böyle.
Şehir içinde motorunuz daha fazla ısınır ki? Sorunun kendi içinde mantığı yanlış bir sefer...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------
Kitapçığınızı okuyun, bu konuyla ilgili takip etmeniz gereken bir prosedür varsa mutlaka yazılıdır. Böyle bir prosedür uyarı yoksa nasıl istiyorsanız öyle yapın.
Ben 20.000km Yahama X City 250 kullandım (sattığımda 40.000'deydi), yolculu yüklü uzun yol da yaptım, şehir içinde trafikte dur kalk veya tın tın aralardan da sürdüm, her zaman ve her mevsimde varacağım yere vardığımda kontağı kapattım gittim. Motosiklette normal bakımlarda değişmesi gerekenden faklı tek bir parça değişmedi, tek bir arıza da vermedi...
Benim bugüne kadar sahip olduğum tüm motorların hepsi su soğutmalı idi ve hiç problem yaşamadım. Mt-07’de eve geldiğimde 90-100 derecede oluyor ve kontaktan anahtarı çekiyorum. Bıraktığım yer hem tozlu hemde hava sirkülasyonu az olan bir yer. Duvar önünde alacağı havada sağlıklı değil. Düz yolda boş ve esen yerde 81 derece sabit sıcaklık ile geziyor. Bundan dolayı zarar görecekse zaten yansın o motosiklet.
Hararet yaptığında kesinlikle motor stop edilmez. Hangi vasıta olursa olsun bu çok zararlıdır. Fan açma ve hararet yapma farklı durum. Su kaynattığında hararet yaptı denir. Araçlarda krank miline bağlı pervane olduğu için rölantide bırakılırsa motor soğur. Ama motosiklette durum farklıdır.
Ben fan açıkken düşük devirde biraz turlayınca kapatıyor. Yada stop ediyorum kendi soğur zaten.
Sonuçta hava soğutmalı motosikletler daha yüksek sıcaklıklara çıkıyor ve stop edilip dinlendiriliyor.
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)