Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Fan Hararet

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Nisan 2019
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Forza250
    Herkese iyi forumlar ben Forza 250 kullanıyorum.Her motosiklet gibi belirli zamandan sonra fan açıyor ve ben eve geldiğimde fan hala açık oluyor. Benim fan açıkken ne yapmam lazım. Motosikleti direk kapatmam mı yoksa rölantide bekleyip fanın kapanmasını mı beklemem lazım. Bu arada kışın beklediğimde kapanıyordu 2 dk felan ancak şuanda fan kapanmıyor yazdan dolayı beklesem de rölanti de doğrusu nedir ? Direk kontağı kapatmak mı yoksa rölanti de soğumasını beklemek mi? yaz kış farklılık olucak mıdır ? 600 CC motosikletlerde bunlardan hangisi yapılır ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Scooter olduğu için bilgi sahibi değilim.

    Bindiğim vitesli motorlar sadece çok sıkışık trafiğe girersem fan açardı. Benim bildiğim, araç gidebiliyorsa (50-60 km/h üzeri), doğru devirde kullanılıyorsa fan açmaması gerekir. Çünkü fanın üfleyebildiğinden daha fazla hava zaten sürüş esnasında radyatöre ulaşıyor.

    Ancak scooterlerin grenaj yapıları, radyatör konumları falan çok farklı. O konuda bilenler gelip bilgi verir.

  3. #3

    Üyelik
    23 Nisan 2019
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Forza250
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooter olduğu için bilgi sahibi değilim.

    Bindiğim vitesli motorlar sadece çok sıkışık trafiğe girersem fan açardı. Benim bildiğim, araç gidebiliyorsa (50-60 km/h üzeri), doğru devirde kullanılıyorsa fan açmaması gerekir. Çünkü fanın üfleyebildiğinden daha fazla hava zaten sürüş esnasında radyatöre ulaşıyor.

    Ancak scooterlerin grenaj yapıları, radyatör konumları falan çok farklı. O konuda bilenler gelip bilgi verir.
    Yok fan açması normal ben sadece fan açarsa ne şekilde motosiketi durdurmam gerek diye soruyorum.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Kontağı kapat geç, zaten durduğu yerde akü şarj olmuyor üstelik fan kapanmadı diye kontağı açık beklersen fardan felanda aküden yicek boşuna kontak açık beklemeye gerek yok. Diye düşünüyorum

  5. #5

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten durduğu yerde akü şarj olmuyor


    Motor çalışırken nasıl şarj olmaz? Sonuçta şarj için kullanılan bütün parçalar dönmüyor mu krank döndüğü sürece?
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  6. #6

    Üyelik
    23 Nisan 2019
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Forza250
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontağı kapat geç, zaten durduğu yerde akü şarj olmuyor üstelik fan kapanmadı diye kontağı açık beklersen fardan felanda aküden yicek boşuna kontak açık beklemeye gerek yok. Diye düşünüyorum
    Motosiklet rölantideyken fan açık kalsa olmaz mı onu diyorum rölanti de fan çalışıp soğutmaz mı kışın 2 dk rölantide bekleyince kapanıyor yazın kapanmıyor o yüzden doğrusu ne direk kontağı çekip gidiyim mi yoksa rölantide bekliyim mi ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:47 ----------

    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Motor çalışırken nasıl şarj olmaz? Sonuçta şarj için kullanılan bütün parçalar dönmüyor mu krank döndüğü sürece?
    Motor çalışırken demiyor yanlış anlamış beni zaten

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Motor çalışırken nasıl şarj olmaz? Sonuçta şarj için kullanılan bütün parçalar dönmüyor mu krank döndüğü sürece?
    İllaki rolantide de şarj edecek şekilde tasarlanmış bu aletler ama yeteri kadar şarj olur mu orasını bilmiyorum, çok fazla teknik bilgimde yok o yüzden kendi düşüncem olduğunı belirttim.. Geçtiğimiz kış 3 hafta boyunca 2-3 güne bi 5 dk motosikleti olduğu yerde çalıştırdım 3 hafta sonunda marş almadı.

    Daha soğuk ayda çalıştırıp bi tur atıp geldim her seferinde, en son marşda gayet güzel marş aldı.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    fan çalışıyorsa o motorun ısısı 110 dereceye kadar yükselmiştir , bu seviyede motoru kapatmak sağlıklı değildir fan durana kadar motoru stop etmeyin , rölantide sirkülasyon yavaşladığı için motorun ısısı çabucak düşmeyebilir , özellikle yokuş çıktıktan sonra veya yoğun trafiğe girip hemen sonrasında motoru fan devredeyken kapatmamak iyi olur..

  9. #9
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Antifiriz mi kullanıyorsunuz yoksa saf su mu?

    Eğer su veya karışık kullanıyorsanız. Sanayide Organik kırmızı antifirizler satılıyor. Gayet güzel kullanışlıdır.
    Alın radyatör sıvınızı değiştirin.
    Ek olarak Radyatör sıvınız tam mı! Kontrol edin.

    Artı olarak yüksek ihtimalle Radyatör yapraklarınız eğilmiş hava geçişini zorlaştırıyordur.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı AFAT DOĞRU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet rölantideyken fan açık kalsa olmaz mı onu diyorum rölanti de fan çalışıp soğutmaz mı kışın 2 dk rölantide bekleyince kapanıyor yazın kapanmıyor o yüzden doğrusu ne direk kontağı çekip gidiyim mi yoksa rölantide bekliyim mi ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:47 ----------



    Motor çalışırken demiyor yanlış anlamış beni zaten
    Hocam ben mt07 kullanıyorum, kolay kolay hararet yapmıyor. Yaptığı zamanlarda da dediğiniz gibi garaja çeker çekmez kontağı söküp eve çıkıyorum. Ama bahsettiğiniz gibi dakikalarca açık kalmıyor fan, kask mont çıkarana kadar susuyor.
    Soğutma suyunuzu kontrol edin birde, kışın donmayı etkilediği gibi yazında kaynama noktasını etkiliyor ben her sezon değiştiririm fren hidroliği + soğutma suyunu.

  11. #11

    Üyelik
    23 Nisan 2019
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Forza250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fan çalışıyorsa o motorun ısısı 110 dereceye kadar yükselmiştir , bu seviyede motoru kapatmak sağlıklı değildir fan durana kadar motoru stop etmeyin , rölantide sirkülasyon yavaşladığı için motorun ısısı çabucak düşmeyebilir , özellikle yokuş çıktıktan sonra veya yoğun trafiğe girip hemen sonrasında motoru fan devredeyken kapatmamak iyi olur..
    İşte fan devredeyken kapatmayın diyorsunuz peki ne yapmam gerekiyor bu konuda ?
    Rölantide soğumasını mı beklyim ? yazın çok uzun sürecek?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------

    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Antifiriz mi kullanıyorsunuz yoksa saf su mu?

    Eğer su veya karışık kullanıyorsanız. Sanayide Organik kırmızı antifirizler satılıyor. Gayet güzel kullanışlıdır.
    Alın radyatör sıvınızı değiştirin.
    Ek olarak Radyatör sıvınız tam mı! Kontrol edin.

    Artı olarak yüksek ihtimalle Radyatör yapraklarınız eğilmiş hava geçişini zorlaştırıyordur.
    sorunum o değil fan açması normal tabi ancak stop etmem gerektiğinde ne yapıcam rölantide fanın kapanmasını bekleyeceğim yoksa direk anahtarı çekip gidip gicecek myim?

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Kapatın geçin, çalışırken ateşleme patlama oluyor, çalışmayan motordan daha çabuk soğuma olmaz. Kapalı motorda ısı zaten olduğundan fazlaya çıkamaz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:59 ----------

    Fan açması hararet yaptı demek değil, ki motor hararet yaptığında da hemen kapatın denir kitapçıklarda.
    pea bunu beğendi.

  13. #13
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı AFAT DOĞRU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte fan devredeyken kapatmayın diyorsunuz peki ne yapmam gerekiyor bu konuda ?
    Rölantide soğumasını mı beklyim ? yazın çok uzun sürecek?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------



    sorunum o değil fan açması normal tabi ancak stop etmem gerektiğinde ne yapıcam rölantide fanın kapanmasını bekleyeceğim yoksa direk anahtarı çekip gidip gicecek myim?
    Tamam hocam o sorunza cevap değil fakat fanınuzın o kadar uzun süre çaluşması da normal değil. O yüzden vöyle bir yanıt verdik.
    Eğer soğutma sisteminizde bir sıkıntı varsa motoeu rölantide beklemek veya kapatmak sadece sorununuzu derinleştirip ilerde çok daha büyük sorunlara sebebiyet verir. Fan çaluşma süresi kontak açık motor japalıyken bile 45 ila 60 saniyeden fazla sürmez.

  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    radyatörün petekleri çamur vs ile tıkalı olabilir mi ? çok uzun süre devrede kalıyorsa hava geçmiyordur veya fan motorunda bir sorun vardır yeterince hızlı dönemiyor olabilir , normalde max iki dakikada durur..

  15. #15

    Üyelik
    23 Nisan 2019
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Forza250
    Motosiklette herhangi bir hararet vs sorunu yok sadece fan açmış motosikleti durdururken rölantide fan motosikleti soğutabilir mi yoksa zarar mı verir direk anahatarı çekip gidiyim mi yukarıda yazdığım şeyi okumadan herkes yazmış galiba sorum buydu sadece doğrusu nedir anahtarı çekip gitmek mi yoksa rölantide motosikletin fanı kapatmasını beklemek mi ? kışın beklediğimde fan kapanıyordu ancak yazın 4 5 dk bile beklesem kapanmıcak gibi zararı olur mu direk anahatarı çekerek gitmemin?

  16. #16
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    sorunuzun cevabı fan açıkken kontak kapandığında motosiklete zararı olmaz. Zaten o motosikletler ona göre tasarlanıyor. Motosiklet hareket halindeyken dışardan gelen havayla soğuyamayıp belli bir derece sıcaklığa kadar çıktığında fanı açıyor motor soğutmaya destek olmak için. Motosikleti durduğu yerde rolantide bırakırsanız fan motoru soğutmaya çalışırken motor ısınmaya devam edecektir. Yani fan pervanesi tek başına motosikleti soğutmaya yetmez ki durduğu yerde motosikleti iyice zorlarsınız. Fan sürekli açılıp kapanacak ve motor gittikce ısınacaktır. Tavsiyem kullanımdan geldikten sonra motordan inip kontağı kapatmanız.

  17. #17
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı AFAT DOĞRU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklette herhangi bir hararet vs sorunu yok sadece fan açmış motosikleti durdururken rölantide fan motosikleti soğutabilir mi yoksa zarar mı verir direk anahatarı çekip gidiyim mi yukarıda yazdığım şeyi okumadan herkes yazmış galiba sorum buydu sadece doğrusu nedir anahtarı çekip gitmek mi yoksa rölantide motosikletin fanı kapatmasını beklemek mi ? kışın beklediğimde fan kapanıyordu ancak yazın 4 5 dk bile beklesem kapanmıcak gibi zararı olur mu direk anahatarı çekerek gitmemin?
    Fan açıkken (Motor çalışıyorken) motorun kontağını çekerseniz motor iç sıcaklığı 105 Derecede kalır.
    Fan Durduktan sonra kontağı çekerseniz motor iç sıcaklığı 99 derecede kalır.
    Tabi ki de 99 derece.
    "İşte sorunuzun cevabı budur"[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------



    + Dikkat ederseniz arabalarda kontağı çekseniz bile arabanın fanı kendisini soğutana kadar durmaz.

  18. #18

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Ucuza kaçmış mühendis tasarımı o, motor çalışmıyorken devri daim kapalı, fan çalışsa ne olur çalışmasa ne olur? Lütfen mantık kurarken 1 adımdan fazlasını hesaba katınız...

  19. #19

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fan açıkken (Motor çalışıyorken) motorun kontağını çekerseniz motor iç sıcaklığı 105 Derecede kalır.
    Fan Durduktan sonra kontağı çekerseniz motor iç sıcaklığı 99 derecede kalır.
    Tabi ki de 99 derece.
    "İşte sorunuzun cevabı budur"[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------



    + Dikkat ederseniz arabalarda kontağı çekseniz bile arabanın fanı kendisini soğutana kadar durmaz.
    iyide sirkülasyon yok radyatörde soğuyan su gene radyatörde kalıyor araba çalışmadığı için motor ısısı gene aynı kalır
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  20. #20
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyide sirkülasyon yok radyatörde soğuyan su gene radyatörde kalıyor araba çalışmadığı için motor ısısı gene aynı kalır
    Peki Dünya'da ki mühendisler bunu bilmiyor mu? fan, arabalarda kontak kapalıyken bile çalışıyor?
    Fanın Görevi sadece radyatörü soğutmak mı?

    Bu sorular üzerinde biraz düşünüp, arama motorlarına neden böyle olduğunu soralım!


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)