Full Sentetik Yağ Kullanımı Sonrası İzlenim ve Sorular
-
Merhabalar,
Motorumun garanti süresinin bitmesi üzerine bizim semtteki ustaya motorumu rutin bakım için götürdüğümde motul 7100 10-40 full sentetik motor yağı koyduk.
Motorun performansı hissedilebilir seviyede arttı. Alt devirde toparlanması, üst devirde çekiş gücü iyileşti hatta sesi bile daha yırtıcı çıkmaya başladı (psikolojik olabilir)
Ancak 2 konu var danışmak istediğim bilgisi olan arkadaşlara :
1 - Kullanım sırasında beni çok rahatsız etmese de vites geçişleri daha kemikli hale geldi. Bu durum uzun vadede teknik bir soruna yol açar mı acaba ?
2 - Motor trafikte geçen sene bu zamanlar ile kıyasladığımda sanki daha fazla ısınıyor gibi geliyor.. yanılıyor olabilirim sonuçta 1 yıl öncesi ile kıyaslıyorum.
Bu tecrübelerden meraktan ve tabiki geç kalmış bir şekilde kullanım kitapçığında tavsiye edilen yağın 10-30 olduğunu gördüm.
Yukarıda anlatmaya çalıştığım olumlu/olumsuz sonuçlar bu 10-30 / 10-40 mevzusundan kaynaklanmış olabilir mi ?
Reklamlar
-
istanbul için 10-30 değil 10-40 konulmalı. 10-30 Benim motoruma çok ince gelmişti ve ısınınca lakırtı yapmaya başladı. 10-40 iyidir. Hatta ben son 20 bin km dir 10-50 kullanıyorum. Vites sertleşmesi zaten hangi yağı kullanırsan kullan 1000 km den sonra olacak birşey. Motorun ısınması da senin sıkıştırman dan veya havaların sıcak olmasındandır. Yağ ile ilgisi yok.
-
Honda 500 serisine 10W-30 konur, 10W-40 değil... İstanbul veya başka bir yer farketmiyor. Kitabında 10W-40 opsiyonu var mı? Yok. Demek ki kitaba uyuyoruz.
Motul 7100 de güzeldir, ben NC'de de CB500F'te de bunu kullanıyorum.
Kemikleşme gereğinden az kalın yağ yüzünden olabilir, benim motorda 10W-30 var ve şıkır şıkır çalışıyor.
-
Motorun vitesleri soğukken pamuk gibi ama ısındığı zaman çatır çutur olmaya başlıyor değil mi ?
Ayrıca motor nasıl oluyorda bu kadar ısınmazken şimdi bu havada bile bacağımı yakacak kadar ısınmaya başladı diyorsun ?
Bence sebebi şu : Motul 7100 full sentetik motor yağı. Yani tamamen sentetik oluşundan kaynaklı. Daha akışkan daha ince daha ısınabilir ve debriyaj balatasının arasında daha az tutunan bir yağ. Isındıkça ''Açık sarı Ona'' marka yağ kıvamına dönüyor.
Bir dahaki bakıma yarı sentetik koyarsan veya viskotesi biraz daha kalın bir yağ koyarsan düzelecektir kanaatindeyim.
Tekeriniz düz bassın.
-
Şimdi NC'me de CB500F'ime de 7100'den başka yağ girmedi, yağ değişim aralıkları da uzun tarafta (6.000km'de bir) olduğu için ben tam sentetik dışında bir kullanım tavsiye etmem ve şu anda içine konmuş yağ zaten olması gerekenden kalın. (JASO MA olmalı bu arada, debriyajla ilgili standart o...)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)