Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

RTR 150 ELEKTRİK SORUNU

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Mart 2019
    Arkadaşlar hepinize tekrardan merhabalar..2012 Rtr apache 150 2 ay önce aldım ilk aldıgım gün akşam Motor elektriği kesmeeye baaşladı..ne marş alıyordu ne elektrik veriyordu..Ve farları kesip gösterge ekranı sürekli gidip geliyordu... Ertesi gün akü değiştim düzeldi sonrasında bugün yine aynı sorunu verdi yeni akü ila yetkili bayisine gittim kollektör sarj etmiyor dediler kollektör değiştik ve şimdi yine aynınsorunu verdi 2 saat önce yani ısınınca bir zaman sonra marş almıyor,Elektrik farlar vs kısık yanıyor ve en önemlisi gösterge ekranı yine aynı şekilde gidip geliyor sizce ne olmuş olabilir ? 2012 hyper edge modeli ? Yardımlarınızı paylaşırsanız çok sevinirim..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    motorun şarj edip etmediğini yada olması gereken volt da şarj ettiğini ölçmek kimsenin eklına gelmıyor mu yahu... normal oto elektrikçiye de gitseniz... 10 lira atıp " abi şunun şarjını bir ölç " desen hemen söyler size... boşuna serviste parça değiştirmeyin...

  3. #3
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Büyük ihtimal sorun statördedir o zaman.

  4. #4
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Statör ya da sargı da denir elektriği ureten parça ona baktırın. Konjektör ya da diger adıyla regülatör değişimi orjinaliyle mi yapıldı. Orj. degilse sıkıntı çıkarır. Daha önceden motorun elektrik tesisatı ile oynanmış mı bi kontrol ettirin. Far ampulü HS1 tip 35 watt olacak 55/60 wattlık araba ampulü takılıysa aküyü bitirir. Bir de üzerinde sonradan takılan ekstra aydınlatma varsa söktürün.

  5. #5

    Üyelik
    07 Mart 2019
    Sabah sarj ölçümü yapıldı sarjı yapıyor motor ama bir süre sonraları akü anormal şekilde boşalıyor ışıkları açınca oluyor bu (:

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------

    Orjinal servisi dışında başka yere elletmem ki ben far ampülleri 35 watt ekstra aydınlatma yok motorum herşeyi orjinal İnan sorun nedir anlam. Veremedim hocam sogukken sorun yok ama ışıkları açınca boşaltıyor akü kendini motor ısındıkran sonra

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:57 ----------

    Isındıktan sonra yapıyor ama statör müdür sorun hocam

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Stator' un; motorun 5.000 d/dk' da ve rölantideki şarj voltajları ölçülmeli. Rölantide 12V civarına düşse de 5.000 d/dk' da 13,4V - 13,7V civarı değer görmelisiniz.

    Eğer bu değerleri alıyorsanız, tarifinize göre aklıma gelen şeyler; far ampulü içinde dirençli kısa devre (bugüne dek sadece bir kez o da otomobilde gördüm, kısa süreli uzun far kullanımı sonrası sigorta atıyordu), far anahtarı yani düğmesinde şase veya hatalı kontak v.s.. diye gidiyor.

    * Siz ilk olarak stator şarj akımını belirttiğim devir/değer aralığında kontrol edin/ettirin. Değerler normal ise aküye bir avometre bağlı iken voltajı ölçmeye devam edip motoru rölantide çalıştırarak voltajdaki düşümü gözleyin.

    * Ardından far ampulünü sökerek deneyin, sorun devam ediyor mu?

    * Sorun devam ediyorsa problemin ampulde olmadığını varsayabilir, ilk olarak far anahtarını iptal ederek tekrar deneriz. Sorun devam ediyor mu?

    * Yeni takılan konjektör arızalı olabilir. Konjektörün geçici olarak değişimini talep ederek tekrar deneyin. Sorun devam ediyor mu?

    * Kontağı (anahtar ile motosikleti açtığınız kontak) kontrol edin. Özellikle kışın ve kış sonrası kontak içerisine giren su, kontak içinde oksidasyona neden olabiliyor ve bu da hem şarjı etkiliyor, hem motosiklet çalışmadığında kendiliğinden deşarja neden olabiliyor, hem de hareket halinde elektriği rastlantısal olarak keserek çalışmada kesiklik ve donanım arızalarına neden olabiliyor. Sorun devam ediyor mnu?

    * Elektrik tesisatını komple kontrol edin, gerekirse değiştirin (ucuz değildir, ama tüm tesisat kontolü yapacak baba yiğit de pek bulunmaz. O nedenle değişim diyebilirler).

  7. #7

    Üyelik
    07 Mart 2019
    Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim ben eminim farlar ve sinyalleri açınca bu hatayı veriyor .. çok kezdir deniyorum dün kollektör testi yapıldı motor çalışırken sarj ediyordu gün içi bit problem vermiyor zaten akşam sürüşünde farlar haliyle yandığı için 30 km sonra akü lambası yanıyor .. farlarda 35 watt nasıl çözüm bulucaz bilmiyorum çok teşekkür ederim yine de (:


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)