Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Arka teker rulmanı hakkında (yardım)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    burakrak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2018
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Xtreme max 200
    Evet sevgili arkadaşlarım bu arka tekerin sol taraftaki rulman ile göbek arasında boşluk oluşmuş yani bilyelerde problem yok sağlam ama göbekle rulman arasında boşluk var buna nasıl bir çözüm üretilebilir çözümlerinizi bekliyorum teşekkürler.

    tam olarak şurası;
    [IMG][/IMG]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Anladığım kadarı ile arka teker rulmanı dış bileziği ile jantın bu rulmana bağlandığı göbek kısmı arasında boşluk oluşmuş.

    Arka jant değişmeli. Tabi bu basit ama pahalı kısmı. Bunun haricinde alternatif olarak deneyebilecekleriniz:

    * Arka jantı söküp rulmanı çıkarın, teflon bant ile bilyenin dış bileziğini biraz sarıp yerine sıkı geçme olacak şekilde çakın. Dış zarfa da çok az miktarda hızlı yapıştırıcı uygulayıp geri toplayın.

    * Arka jantı iyi bir aluminyum kaynakçısına götürüp sorunlu kısmı az miktarda doldurtup bir tornacıda geri işletin. Bu işlemi yapacak adamları bulmakta çok zorlanacağınız konusunda ikaz etmek isterim.

    * Dış bileziği(zarfı) bir büyük boy, ancak iç çapı aynı bir rulman tedarik edin, elinize dremel veya zımpara alıp sorunlu kısmı az miktarda genişletip yeni rulmanı takıp kullanın.

    * Sorunlu kısım ile bilyenin dış bileziği arasına girebilecek ince bir sactan burç yapın/yaptırın. Sorunlu kısmı gerekirse az miktarda genişletip, sacdan yaptığınız burcu bilye ile birlikte yerine çakın.

    Bunları deneyebilirsiniz. Teflon bant yöntemi geçici çözümdür, bir süre sonra kendisini atar ancak diğerleri uzun vadeli çözüm olacaktır.

  3. #3
    burakrak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2018
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Xtreme max 200
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladığım kadarı ile arka teker rulmanı dış bileziği ile jantın bu rulmana bağlandığı göbek kısmı arasında boşluk oluşmuş.

    Arka jant değişmeli. Tabi bu basit ama pahalı kısmı. Bunun haricinde alternatif olarak deneyebilecekleriniz:

    * Arka jantı söküp rulmanı çıkarın, teflon bant ile bilyenin dış bileziğini biraz sarıp yerine sıkı geçme olacak şekilde çakın. Dış zarfa da çok az miktarda hızlı yapıştırıcı uygulayıp geri toplayın.

    * Arka jantı iyi bir aluminyum kaynakçısına götürüp sorunlu kısmı az miktarda doldurtup bir tornacıda geri işletin. Bu işlemi yapacak adamları bulmakta çok zorlanacağınız konusunda ikaz etmek isterim.

    * Dış bileziği(zarfı) bir büyük boy, ancak iç çapı aynı bir rulman tedarik edin, elinize dremel veya zımpara alıp sorunlu kısmı az miktarda genişletip yeni rulmanı takıp kullanın.

    * Sorunlu kısım ile bilyenin dış bileziği arasına girebilecek ince bir sactan burç yapın/yaptırın. Sorunlu kısmı gerekirse az miktarda genişletip, sacdan yaptığınız burcu bilye ile birlikte yerine çakın.

    Bunları deneyebilirsiniz. Teflon bant yöntemi geçici çözümdür, bir süre sonra kendisini atar ancak diğerleri uzun vadeli çözüm olacaktır.
    Cevabınız için teşekkür ederim öncelikle. Çok ince bir boşluk var yani dış bileziği oraya uygun rulman bulmam zor ama dediğiniz gibi tornacıda biraz daha yuvayı genişleterek rulmana uygun hale getirilebilir ki az önce motor ustamı aradım dedim böyle böyle diye, orayı tornacıda genişletip içine yüzük çakıyoruz dedi rulmanı da oraya oturtuyorlarmış. Fiyatını sordum 100 lira zaten tornacı alıyor dedi e rulmanları da değişsem 100-150 de kendi alır işçilikle beraber toplam 200-250 tutar diye düşünüyorum. Bir de şu son bahsettiğiniz çözüm aklıma biraz yattı dün akşam yabancı bir forumda adamın biri o aradaki boşluğa kutu kolanın sacını kesip sıkıştırmış belki bunu deneyebilirim. Sizce hangisi mantıklı yoksa direk ustaya mı götüreyim
    Kural [ Z ] bunu beğendi.
    ABONE OLMAK İÇİN >>> youtube.com/channel/UC2pNC9t3HM5t01YezVcCwzw

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı burakrak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevabınız için teşekkür ederim öncelikle. Çok ince bir boşluk var yani dış bileziği oraya uygun rulman bulmam zor ama dediğiniz gibi tornacıda biraz daha yuvayı genişleterek rulmana uygun hale getirilebilir ki az önce motor ustamı aradım dedim böyle böyle diye, orayı tornacıda genişletip içine yüzük çakıyoruz dedi rulmanı da oraya oturtuyorlarmış. Fiyatını sordum 100 lira zaten tornacı alıyor dedi e rulmanları da değişsem 100-150 de kendi alır işçilikle beraber toplam 200-250 tutar diye düşünüyorum. Bir de şu son bahsettiğiniz çözüm aklıma biraz yattı dün akşam yabancı bir forumda adamın biri o aradaki boşluğa kutu kolanın sacını kesip sıkıştırmış belki bunu deneyebilirim. Sizce hangisi mantıklı yoksa direk ustaya mı götüreyim
    Tabi ki önce kendiniz çözüm bulmayı deneyin. Kutu kola gibi ince bir metal sactan makasla kesilecek doğru ölçüdeki parça oraya mükemmel olacaktır. 250 TL' lik yakıt parası da cebinizde kalır
    burakrak bunu beğendi.
    ...

  5. #5
    burakrak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2018
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Xtreme max 200
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi ki önce kendiniz çözüm bulmayı deneyin. Kutu kola gibi ince bir metal sactan makasla kesilecek doğru ölçüdeki parça oraya mükemmel olacaktır. 250 TL' lik yakıt parası da cebinizde kalır
    O zaman bir deneyelim teşekkür ederim tekrar.
    ABONE OLMAK İÇİN >>> youtube.com/channel/UC2pNC9t3HM5t01YezVcCwzw

  6. #6
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Rulman ve, veya dişli eksenleri arasındaki boşlukları ayarlamak için conta benzeri çelik bir ürün vardır. Adını unuttum. Çelik ayar pulu, şanzıman ayar pulu falan da deniyor
    Milimetrik derecelerde her boy bulunabilir. Sanayideki büyük hırdavatçılara tarif ederseniz anlayacaktır.

    İç çapı ve dış çapı rulman numarası ile bulunabilir, kalınlık için 0,5 - 1.0 mm ik birkaçtane alıp arka arkaya dizip, deneyerek boşluğu kapatabilirsiniz. Tek parça olup olmaması önemli değil. Malzeme çeliktir.

    Tabiki Kumpas kullanmasını iyi bilen birisinin ölçü alması daha sağlıklı olacaktır.

  7. #7

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Yukarıdaki çözümlerin hiç biri işe yaramayacaktır.
    Ya da kalıcı çözüm olmayacaktır.
    Eğer yuva ve rulman arasında 0,2 mm'den az boşluk varsa, rulmanlar için üretilmiş civata sabitleyici ürünler benzeri yapıştırıcılar var.
    İşe yarayacaktır.

    Ama bir rulman yuvası bu hale geldiyse, büyük olasılıkla rulmanda da sıkıntı vardır.

    Tavsiye etmem ama, rulman yuvasını büyüterek oraya uygun bir bilezik geçirilebilir.

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı BLUERAY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rulman ve, veya dişli eksenleri arasındaki boşlukları ayarlamak için conta benzeri çelik bir ürün vardır. Adını unuttum. Çelik ayar pulu, şanzıman ayar pulu falan da deniyor
    Milimetrik derecelerde her boy bulunabilir. Sanayideki büyük hırdavatçılara tarif ederseniz anlayacaktır.

    İç çapı ve dış çapı rulman numarası ile bulunabilir, kalınlık için 0,5 - 1.0 mm ik birkaçtane alıp arka arkaya dizip, deneyerek boşluğu kapatabilirsiniz. Tek parça olup olmaması önemli değil. Malzeme çeliktir.

    Tabiki Kumpas kullanmasını iyi bilen birisinin ölçü alması daha sağlıklı olacaktır.
    Bahsettiğiniz parça bu. Uygun ölçülerde bulunursa kullanılabilir ancak boşluğun bu kadar fazla olduğunu düşünmüyorum. Tahminen çapta 0,2-0,3mm civarıdır.

    ...

  9. #9

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğiniz parça bu. Uygun ölçülerde bulunursa kullanılabilir ancak boşluğun bu kadar fazla olduğunu düşünmüyorum. Tahminen çapta 0,2-0,3mm civarıdır.

    http://turkish.plainbushbearing.com/...e_bearings.jpg

    Hiç kullanmadım ama, ürün açıklamasından anladığım kadarı ile rulman kullanmaya gerek olmayan yerlerde, bir mili yataklamak için kullanılan sürtünme katsayısı düşük aşınma direnci yüksek bir yataklama burcu. Sertliği yeterli gelmeyebilir.

  10. #10
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Yukarıda çok değişik tavsiyelerde bulunulmuş.

    Yüksek devirde dönen özellikle ağırlık taşıyan bir sistem de elle değişiklik yapmayı önermişler.
    Bir şeyler yazıp tartışma başlatma niyetinde değilim. Fakat bu işi en iyi bilen insanlar tornacılar. Bazı İşler çok ince ayar ister bunu da makineler haricinde yapabilen el olmaz. Sanayiye gidip birkaç tornacıya danışın size en uygun yöntemi söyleyeceklerdir.
    Teflon banttır kola sacıdır vs vs canınızı ve malınıza önem veriyorsanız bunlarla uğraşmayın. Öyle her istediğiniz gibi bir rulman da bulamazsınız.

    Evet cebinizden biraz para çıkacak ama sonucu kalıcı ve güvenli olacaktır.
    Kolay gelsin.

  11. #11
    burakrak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2018
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Xtreme max 200
    Arkadaşlar cevaplariniz icin cok tesekkur ederim fakat dun motor satildi evet bu konuyu actiktan sonra acaba ilana koysam da bir crf 250L ceksem mi diye dusunurken bir anda aldigim bir kararla fiyatini biraz yuksek yazdigim halde yaklasik ilana girdikten sonra 40 dk icinde bir arkadas geldi ve aldi ilk defa boyle bir sey oldu. Su an crf bakiyorum ama yine de cok tesekkur ederim
    ABONE OLMAK İÇİN >>> youtube.com/channel/UC2pNC9t3HM5t01YezVcCwzw

  12. #12
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    satarken sorunu söyledin mi onu merak ettım

  13. #13
    burakrak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2018
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Xtreme max 200
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    satarken sorunu söyledin mi onu merak ettım
    Tabi ki soyledim. Burasi kucuk bir yer yanlis yaparsan kan alirlar kan
    ABONE OLMAK İÇİN >>> youtube.com/channel/UC2pNC9t3HM5t01YezVcCwzw

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Hayırlı olsun diyelim Umarım istediğin gibi bir CRF bulabilirsin. Ben de ikinci el CRF250L ile Sıfır X-Plore 200M arasında gidip gidip geliyorum.

    Evde kavga çıkmazsa 5. motosiklet yolda...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------

    Alıntı figoksel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç kullanmadım ama, ürün açıklamasından anladığım kadarı ile rulman kullanmaya gerek olmayan yerlerde, bir mili yataklamak için kullanılan sürtünme katsayısı düşük aşınma direnci yüksek bir yataklama burcu. Sertliği yeterli gelmeyebilir.
    Sertliği, jantın malzemesinden daha serttir. Benzer bir uygulamayı kendim de yaptığımdan tecrübe ile sabit olarak söylüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------

    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarıda çok değişik tavsiyelerde bulunulmuş.

    Yüksek devirde dönen özellikle ağırlık taşıyan bir sistem de elle değişiklik yapmayı önermişler.
    Bir şeyler yazıp tartışma başlatma niyetinde değilim. Fakat bu işi en iyi bilen insanlar tornacılar. Bazı İşler çok ince ayar ister bunu da makineler haricinde yapabilen el olmaz. Sanayiye gidip birkaç tornacıya danışın size en uygun yöntemi söyleyeceklerdir.
    Teflon banttır kola sacıdır vs vs canınızı ve malınıza önem veriyorsanız bunlarla uğraşmayın. Öyle her istediğiniz gibi bir rulman da bulamazsınız.

    Evet cebinizden biraz para çıkacak ama sonucu kalıcı ve güvenli olacaktır.
    Kolay gelsin.
    Torna konusunu bende belirtmiştim, ancak diğer yöntemi de tornacının seçenek olarak vereceğinden emin olabilirsiniz. Doğru malzeme kullanılırsa sorun olmayacak bir kısım. Bu noktada yukarıda da belirttiğim gibi kola kutusundan parça dahi iş görecektir. Boşluğun daha fazla olduğu yerlerde burç, yatak, daha da fazla olduğu durumlarda ise şahsen doldurma yöntemini tercih ederim. Aşınmış krank yatağının altına yağlı kağıt koyarak boşluk alan bir nesilden geliyoruz. Jant gibi düşük devirde dönen parçalarda bu tip uygulamalar, doğru yapılırsa sorun çıkarmayacaktır.
    ...

  15. #15
    burakrak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2018
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Xtreme max 200
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun diyelim Umarım istediğin gibi bir CRF bulabilirsin. Ben de ikinci el CRF250L ile Sıfır X-Plore 200M arasında gidip gidip geliyorum.

    Evde kavga çıkmazsa 5. motosiklet yolda...
    Eyvallah sagolun. valla keske oyle bir imkanim olsaydi her tarzdan bir tane koyardim garaja simdi crf'lere bakiyorum da 2017'leri neredeyse sifir fiyatina yakin satiyorlar 2013-2015 arasi da 14-15ten asagi eli yuzu duzgun bir sey yok bir de 2013ler cok fazla 14 ve 15 nedense cok az var. Yani ya dusuk modele 14-15 bin vericem yada gidip 22800e sifir alacam biraz kararsiz kaldim su iki ilana bakiyorum ;
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...84746687/detay
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...83149067/detay

    2013 daha temiz ve aksesuarli ama digeri de 2015 biraz cizikleri mevcut ama yarin 2015 olana bir bakicam diger gun de 2013e
    ABONE OLMAK İÇİN >>> youtube.com/channel/UC2pNC9t3HM5t01YezVcCwzw

  16. #16
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Hacı Crf işi şans. Çok baktım bende. 13 14 model fiyatına 16 aldım. Onun dışında fiyatlar uçmuş.

  17. #17
    burakrak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2018
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Xtreme max 200
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacı Crf işi şans. Çok baktım bende. 13 14 model fiyatına 16 aldım. Onun dışında fiyatlar uçmuş.
    Yani model farki var sadece sanirim bi 2017 den sonrasina abs ve devir saati gelmis baska farklilik var mi? 2013 modele de 15 bin cok gibi geldi ben de acele etmiyorum su an temiz bulursam alirim
    ABONE OLMAK İÇİN >>> youtube.com/channel/UC2pNC9t3HM5t01YezVcCwzw

  18. #18
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    //////////


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)