Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Artçıdan Kafa Yemek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ocak 2019
    Motosikletime artçı aldığımda devamlı kasklarımız çarpışıyor, sadece frenlerde değil kompresyonlarda bile oluyor bu durum, duke 250 kullanıyorum motorun artçı sele pozisyonundan kaynaklı olabilir mi? Ya da daha mı yumuşak sürmeye çalışmalıyım, ,stanbul trafiğinde çok zor olsa da?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Alıntı SaygınKenobi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletime artçı aldığımda devamlı kasklarımız çarpışıyor, sadece frenlerde değil kompresyonlarda bile oluyor bu durum, duke 250 kullanıyorum motorun artçı sele pozisyonundan kaynaklı olabilir mi? Ya da daha mı yumuşak sürmeye çalışmalıyım, ,stanbul trafiğinde çok zor olsa da?
    Dik oturuş pozisyonuna sahip bütün küçük motorlarda bu kaçınılmazdır, scooterlar dahil. Artçı çapraza baksın tokuşmalar azalır.
    ttonay bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Artçı bacaklarıyla motoru/sürücüyü sıkmıyordur. Bacaklarından güç alsa daha az sallanır.

  4. #4

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Kafalar tokuşuyorsa sürüş hatalıdır. Net

    Artçı da yolu takip etmeli. Virajlarda yatmalı, frenlerde geri, hızlanmalarda ileri yatmalı.
    MotoCG bunu beğendi.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  5. #5
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    mt07'de direksiyon hocamı bu nedenle cıldırtmıştım

    seni kasmamak ıcın bi tık kendini gevşek bırakıyordur.

  6. #6

    Üyelik
    27 Ocak 2019
    Çok yumuşak sürmek gerekiyor o zaman da, arabalardan kaçmak ve anlık manevralarda bu çok mümkün olamyabiliyor. Genelde tek kullanıma alışmış biri olarak belki daha akıcı sürmeye çalışabilirim fakat duke yapısı gereği sakin kullanılmaya müsait diil özellikle alt viteslerde.

  7. #7
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Eşimle başlarda böyleydik. Sonra ben düzgün sürdüm oda artçılığa alıştı.
    Infaustus bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Doğru artçı oturuş pozisyonunda artçı bir eli ile tutamağı tutar bu frenlemelerde öne gitmesini engeller, diğer eli ile de sürücüye sarılır bu da gazlamalarda arkaya gitmesini engeller dolayısıyla da kasklarda tokuşma olmaz, artçı bacakları ile sürücüye tutunursa ekstra artısı olur tabi.

  9. #9

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Artçılar genelde arkaya düşme korkusundan sürücüye dayanıyor. Benim sürüşümde bana çarpan artçıda var çarpmayanda var.

  10. #10
    melez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    RKS WİNNER 200
    zamanında bir arkadaşım bu yolla beni bayağı dövmüştü. her viteste kafama gömüyordu,sonradan anladım kız kardeşine aşık olduğumu öğrenmiş ondan yapmış.

  11. #11
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Çoğunlukla artçı hatasıdır. Bir miktar da sürücü kaynaklı olabilir. Önce artciya nasıl binilecegini anlatmak daha sonra kendi sürüsünü duzeltmekte fayda var. Muhakkak motosikletten motosiklete değişecektir fakat dogru oturuş pozisyonu ve sürüş durumu büyük oranda çözer.

    İşin birkaç püf noktası var. Önce artçı peglere ayağının pençe yani tarak kemiği kısmıyla basmalı. Daha sonra dizleriyle leğen kemigini kavramalı, bizim depoyu kavradigimiz gibi... Ayni zamanda surucuyle artçı arasında bir miktar mesafe olmalı, aynı depoyla aramıza koyduğumuz mesafe gibi... Bu, artcinin seninle ve motosikletle butunlesmesini saglayacaktir ve motosiklet uzerindeki salınımını en aza indirecektir. Yine eller kendi dizlerinin üzerinde leğen kemiklerinin üst kısmından kavramali ve artçı, kafasını seninle aynı dogrultuda degil sag veya sol yanda tutmalı...

    Bunları yapabilen artçı en güzel artcidir. Hele birde motosiklet üzerinde seninle bir butun hareket ederken, teslimiyetçi bir tavırla kendini makinenin akışına birakiyorsa oldukça keyifli bir sürüş olacaktır. Bunu başarabilen artcilarimla gayet keyifli ve güvenli yolculuk edebiliyorum. Biraz zaman ve güven gerekir ama oturtunca uyumlu bir artçı olur.

    Dipnot: Şartların sonuç vermesi için sürücü doğru oturuş pozisyonuna sahip olmalıdır.

  12. #12
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Dur tahmin edeyim. Artcına kask giydir ve ayakların> tutmadan 1 mekik yapabilecekmi? Veya ayaklarını yerde tut o şekikde sade 3 mekik çekebilecekmi. Sanırım her fren ve imvelemende, artcında nefes kalmıyordur. Sürücüye, şınaf, mekik, komando dans, artcıya şınaf, mekik, bel antremanı. Sipor iyidir, sağdır, sağlamdır.

  13. #13
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Sorun iki taraflı da olabilir. Genelde artçı doğal olarak bir yerden sonra üst vücudu salıyor.
    Fren yapılacağını önceden hissederse, ki bu da yumuşak geçişlerle mümkün, vücudunu hazırlamaya vakti olur.
    Tecrübeli artçılar yavaşlama ve ivmelenme öncesi başlarını hafifçe yana çevirerek veya çıkararak sorunu çözerler

  14. #14

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafalar tokuşuyorsa sürüş hatalıdır. Net

    Artçı da yolu takip etmeli. Virajlarda yatmalı, frenlerde geri, hızlanmalarda ileri yatmalı.
    Yanlış, artçı yatmaz hareket etmez çanta gibi durmalı arkasında. Öyle artçılı yatma hareketi yapacak kadar hızlı viraja girilirse ikisi de yeri öper.

  15. #15

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Sen motoru nasıl bacakların sıkı sıkı tutuyorsan artçının da seni öyle tutması lazım. Bilinenin aksine artçının bir yere tutunamayan ihtiyacı da kalmaz sağlam şekilde seni bacaklarıyla sıkı tutup, peglere doğru şekilde basıtor ise.

    Ayrıca kompresyonu, freni ve vites geçişlerini sende ayarlayamıyor olabilirsin. Virajda falanda yatmaz değil. Seni bacaklarıyla tuttuğu için doğal olarak artçı da kontraya gelir. Önemli olan tırsıp ters yöne kontra vermeye çalışmamasıdır.

    Ben kendi şahsıma 3kez doğru oturacağı ve duracağı şekli gösteririm. Halen olmuyor ise 4.ye artçı yapmam. Sadece kendini değil, beni ve trafikte olası bir kaza durumunda diğer araçlara ve sürücülere tehlike oluşturduğundan bu büyük sorumluluğa girmem.

  16. #16

    Üyelik
    07 Eylül 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    N/A
    Bi ara gsxr 1000 e artçı olmuştum arkadaşımı belinden değilde tank pedlerinden tutuyordum ona rağmen birbirimizle temasımız olmamıştı.

  17. #17
    erkanzdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2007
    Şehir
    Ekmek Kocaeli / Memleket Eskişehir
    Motosikleti
    versys650
    Alıntı melez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zamanında bir arkadaşım bu yolla beni bayağı dövmüştü. her viteste kafama gömüyordu,sonradan anladım kız kardeşine aşık olduğumu öğrenmiş ondan yapmış.
    Sen arkana yanlış adamı almışsın dövdüğüne dua et. Arkadan neler neler.

  18. #18

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    altın elbiseli adam vites düşürürken gaz verilmesi gerektiğini söylemişti. videoyu bırakıyorum.. 2. dakikadan itibaren bu mevzudan bahsediyor.

  19. #19

    Üyelik
    27 Ocak 2019
    Burada yazanlara göre artçıma bi eğitim versem iyi olucak bir de sürüşümü ona göre ayarlamalıyım. Kaydırmalı debriyaj olmasına rağmen vites düşürdüğümde hep gaz veririm sadece sürekli fren yerine gaz kısarak yavaşlamayı tercih ediyorum belki bunu da gözden geçirmeliyim.

  20. #20

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Bacaklarıyla sizin totonuzu sıkmadığı sürece ne kadar dikkatli sürerseniz sürün tokuşuyorsunuz.

    Benim eşim öğrendi de hem kafadaki travmayı hem kask vizörünü kurtardık.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)