Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Nerde kaldı bu elektrikli motorlar!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Ben de 1 haftadır kymco' nun elektrikli motorunu kullanıyorum. 3.6 kw ve oldukça seri. 0-45 km/h hızlanması 4.5 sn. 50 cc muadili diye geçmesine rağmen 100 cc lik çin malı scooterları kalkışta çok rahat geçiyor.
    Merak edenler için videoma bakabilirsiniz.
    https://youtube.com/shorts/c8HSAVpctAg?feature=shared


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    abyasar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125 ST
    Elektrikli motosikletlerin yaygın kullanımı bence zor. Gereken batarya ve ağırlık düşünüldüğünde içten yanmalı motorun gösterdiği başarıyı gösteremediğini düşünüyorum. Elektrikli motosikletler gelirse yakınmam, ama içten yanmalı motorların daha işlevli olacağı önümüzdeki 5-6 sene için daha geçerli gibi...

  3. #43
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Silence ve horwin gibi markaların 6kw dan 9 kw' ya kadar olan modelleri var. Tek batarya ile 100 km den fazla gidenleri var. Bu sehir içi için çok çok yeterli bir menzil. Hatta silence' ın bataryası aşırı uzun ömürlü.
    Yaktığı elektrigi ve performansını düşünürsek benzinliye göre çok mantıklı. Çünkü muadili olan 125 cc bir scooter ile kıyaslandiğinda arada uçurum ivmelenme farkı var. Kullanım zevki kat kat fazla.
    Uzun yol yaparim derseniz tabii ki uzun şarj olma süresi yüzünden imkânsız ama şehir içi binicem 2-3 günde bir geceleri şarja takarim derseniz benziliye hiç gerek yok.
    abyasar ve hasmet bunu beğendiler.

  4. #44

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Şehir içi ulaşımda elektriğin payının kayda değer bir şekilde artması lazım; ki bize daha uzun seneler makul fiyatlara benzin kalsın

    Hızlı şarj istasyonu kurulu garajı olan bir villada yaşıyor olsam ben de elektrikli isterdim ama şu anda böyle bir durum yok maalesef. Kısmet, olur inşallah...
    s.e.c ve espresso bunu beğendiler.

  5. #45
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şehir içi ulaşımda elektriğin payının kayda değer bir şekilde artması lazım; ki bize daha uzun seneler makul fiyatlara benzin kalsın

    Hızlı şarj istasyonu kurulu garajı olan bir villada yaşıyor olsam ben de elektrikli isterdim ama şu anda böyle bir durum yok maalesef. Kısmet, olur inşallah...
    Haklısınız hocam. Ama şunu fark ettim, 26 yıllık motorcuyum kullanmadigim motor yoktur fakat ilk kez elektrikli motor yamaha neos ve kymco i one kullandım. Çok ayri bir zevki var ya titresim sıfır ve her an ani gelen tork böyle kaymak gibi bir şey var altında sanki. Tereyağından kıl çeker gibi pürüzsüz ivmelenme falan degişik bir his
    hasmet bunu beğendi.

  6. #46
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    İlk motorum 2001 yılında aldığım bionic mobilet idi ondan sonra cup çeşitli envai scooterlar cbf 150-250 burgman 4000 beverly 250 x9 500 ve hala aktif kapıda duruyor toplamda en az 15 motor kullandım..Bundan iki üç sene öncesine kadar elektrikli motorlara antipati duyuyordum..Babam emekli oldu ona araba almayı düşündüm istemedi..Fakat nedense elektrikli tropörlere ilgi duyuyordu işyerinin önünden ne zaman elektrikli tropotör veyahut elektrikli motor geçse içi geçiyordu.Tam bu sene şubat ayında ufak bir kredi çekip babamı kandırarak volta bayisine götürdüm..Kaşla göz arasında hımırdansa da bir tane aldım kendisine..Kartaldan çayırovaya sürerek getirdim..Mahallede babama verdim ya baktım benden iyi sürüyor..Ve yüzündeki mutluluk tarif edilemez..Kardeşim bize 7 km uzaklıkta annem ile babam sürekli minibüse binip git gel 50 tl para veriyor ikisi , ama sıcakta olmuyor durağa kadar 2 km yol yürüyor vs aşırı yorucu babam tansiyon ve kalp hastası..Bir süre sonra bu aldığım araca alıştılar ve ayda sadece 30 tlye istedikleri kadar yol yürümeden minibüs beklemeden gidip geliyorlar bazen babam mantar toplamaya gidip gübre taşıyor...Ve inanın ben babamdan fazla sürer malzeme almaya gider gelir oldum üstelik ayda 30-50 paraya..Sonra baktım benim gittiğim yerler hep istanbul anadolu yakası ve gebze..Size sordum sizde volta vs5i önerdiniz uzun araştırmalar ve uğraşılar sonucu gittim aldım.. Cidden bugüne kadar kullandığım sayısız motordan çok daha rahat konforlu bir araç..Düşünün ses yok ısı yok , batarya bölümüne koku koydum makinanın yanına yanaşıyorsunuz gül bahçesi kokuyor yakıt değil..Vergi yok..Köprüden 3.5 tlye geçiyor..İşyerine tekil siparişler geliyordu bir çoğunu alamıyor veyahut çok düşük kar marjı kalıyordu..Artık hepsine gidiyoruz ve güzel kazançlar bırakıyor.Bu ay 150 tl elektrik yakmış 1400 km yol gitmişim bu harika ötesi birşey..Bu gece arkadaşın işyerine gittim işyerini kapatıyormuş bende oradaki malzemeleri almaya gittim geldim..Çayırova neomarin arası git gel 3 tl yaktı..Bunlar şaka gibi ortalama 60 km hızla gittim geldim ..Yer yer 80 km hıza çıktım bazen 50 ile gittim.. Eğer ihtiyacınız doğrultusunda alırsanız bu cihazlar hayatınızda yapacağınız en doğru iş. GErçekten mükemmel makinalar..Yedek batarya alıp menzilini 250 kmye kadar çıkarmayı düşünüyorum bu menzil bir çok fosil yakıtlı motosiklete yakın..
    Bazen bizim hayri ustanın oraya giderim canım sıkılır hem yardım eder hem birşeyler öğrenirim..Ya cidden derdi bitmiyor bunların yok bujisi yok yağı yok pistonu yok krankı yok vites geçmemesi yok bilmem ne sensörü yok boğaz kelebeği ya binbir türlü sorun oysa bu makinelerde bir batarya var bir beyin bir motor bunlarda en zayıf nokta batarya onun dışında problem çıkarmıyor..

    Son olarak şunu yazayım babamın tripotöre 17 tl elektrik faturası geldi bu ay..Ve bu bir ay boyunca en az 8 kere kardeşimin yanına ve en az 3-4 kez gübre toplamaya vs sağa sola gitti..Oysa babam ile annem sadece bir kere kardeşimin yanına gidip gelseler en az 4 km yol yürüyecekler ve 52 tl yol parası ödeyecekler..
    Unutmayın kmde 7-8 kuruş yakan araçlar bunlar ve bazıları 130 km hıza çok rahat çıkıyor.Herşeyden önemlisi inanılmaz bir konfor bisikletten farkı yok ama motosiklet gibi..

    Ekleme : Annem çok kızmıştı babama elektrikli aldığımda..Bir haftadır babam köyde bana diyor oğlum şunu şarja tak bıktım her gün 30 tl otobüse para vermekten diyor.. Ya gitmekte bilmiyor bu otobüs diyor..
    espresso, s.e.c, pea ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #47
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hızlı şarj istasyonu kurulu garajı olan bir villada yaşıyor olsam ben de elektrikli isterdim ama şu anda böyle bir durum yok maalesef. Kısmet, olur inşallah...
    Evin garajinda hizli sarj istasyonu motosiklet icin gerekli degil. Ama araba icin gerekli. O da her gun pilin cogu kullanilacaksa.

  8. #48
    yenividivici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2023
    jel akünün fiyatı belli batarya teknolojisi gelişmeden ölü yatırım ebikeler.

  9. #49

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evin garajinda hizli sarj istasyonu motosiklet icin gerekli degil. Ama araba icin gerekli. O da her gun pilin cogu kullanilacaksa.
    Benim için gerekli; buralarda şarj istasyonu çok yaygın değil, uğraşamam randevu / bekleme vs. yeterince derdim var ek sıkıntı istemez. Benzinle yakıt ikmali 5dk ve her yerde var.
    espresso bunu beğendi.

  10. #50
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim için gerekli; buralarda şarj istasyonu çok yaygın değil, uğraşamam randevu / bekleme vs. yeterince derdim var ek sıkıntı istemez. Benzinle yakıt ikmali 5dk ve her yerde var.
    Gün içerisinde 100 küsür km yapıp, eve gelip doldurup, tekrar 100 küsür km yapmanızı gerektirecek bir durum varsa lazım olabilir tabii ki.

    Arabanın pili hızlı şarjer ile, motosikletin pili ise normal şarjer ile, aşağı yukarı aynı hızda doluyor. Pil boyut ve ağırlık farkı büyük çünkü.

  11. #51

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gün içerisinde 100 küsür km yapıp, eve gelip doldurup, tekrar 100 küsür km yapmanızı gerektirecek bir durum varsa lazım olabilir tabii ki.

    Arabanın pili hızlı şarjer ile, motosikletin pili ise normal şarjer ile, aşağı yukarı aynı hızda doluyor. Pil boyut ve ağırlık farkı büyük çünkü.
    Öyle olsa bile şahsi garaj lazım. O zor işte
    espresso ve hasmet bunu beğendiler.

  12. #52
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle olsa bile şahsi garaj lazım. O zor işte
    Elektrikli motosikletim olsa apartmanın bahçesinde şarj edebilirdim herhalde. Evden balkondan aşağı uzatma kablosu sarkıtırdım, Ama İstanbul gibi bir yerde çoğu apartmanda bu zor iş.

  13. #53
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Bataryası sökülüp evin içinde şarj edilen modellerden alırsanız çok rahat halledersiniz şarj olayını. Hatta benzinciye uğramamak bile bir konfor. Akşam eve geldiğinde al bataryayı koy şarja. Sabah tekrar tak ve yürü. Ne kablo uzatma derdi ne de gereksiz, fazladan bir uğraşı. Hiçbir şekilde zaman kaybı değil yani. Bu zaten 3 günde bir falan yapılan bir şey.

  14. #54
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı s.e.c adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bataryası sökülüp evin içinde şarj edilen modellerden alırsanız çok rahat halledersiniz şarj olayını. Hatta benzinciye uğramamak bile bir konfor. Akşam eve geldiğinde al bataryayı koy şarja. Sabah tekrar tak ve yürü. Ne kablo uzatma derdi ne de gereksiz, fazladan bir uğraşı. Hiçbir şekilde zaman kaybı değil yani. Bu zaten 3 günde bir falan yapılan bir şey.
    Teoride güzel fikir ama pratikte en az 30+ kilo pili habire ordan oraya amele gibi taşımak ta çok iyi bir çözüm değil bence. Başka alternatif yoksa eli mahkum tabi ama yine de idealden çok uzak.

  15. #55
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teoride güzel fikir ama pratikte en az 30+ kilo pili habire ordan oraya amele gibi taşımak ta çok iyi bir çözüm değil bence. Başka alternatif yoksa eli mahkum tabi ama yine de idealden çok uzak.
    Kardeşimde yamaha neos var pili 8 kg, bende kymco i one var pili 10 kg. Sizin dedikleriniz çin malı scooterlarda olan jel bataryalar. 30 kg ile tabii ki uğraşılmaz. Biz pratikte de test ettik gayet kullanışlı ve çok mantıklı. Sadece teoride olmadığını deneyimledik yani.

  16. #56

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Silence'ın sökülebilir pilleri 40 kilo civarıymış.

    Bakkala, kafeye gitmelik şehir içi oyuncaklar 8-10 kilo.
    Otoyola çıkabileyim, artçımı alabileyim, haftada bir şarj edeyim derseniz 30+ kilo oluyor maalesef.

  17. #57
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Yazdıklarım 3.2 Kwh lityum pil içindi zaten. Bundan daha küçük pilli motosiklete de motosiklet demek zor bence.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:20 ----------

    Alıntı s.e.c adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşimde yamaha neos var pili 8 kg, bende kymco i one var pili 10 kg. Sizin dedikleriniz çin malı scooterlarda olan jel bataryalar. 30 kg ile tabii ki uğraşılmaz. Biz pratikte de test ettik gayet kullanışlı ve çok mantıklı. Sadece teoride olmadığını deneyimledik yani.
    Yazdıklarım 3.2 Kwh lityum pil içindi zaten. Bundan daha küçük pilli motosiklete de motosiklet demek zor bence.

    En küçük pilli Zero motosikletin pili 7.2Kwh. O hiç taşınacak bir şey değil zaten. En büyüğünün pili ise 17.3 Kwh, ekleyebildiğiniz ekstra 3.6Kwh hariç. Yani minimumdan bahsediyorum.

  18. #58
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Kendi scooterım çift bataryalı alındığında 100 km menzili oluyor. Birini kullanırken diğeri evde şarj olmuş, hazır oluyor. Küçük bir ilçede yaşadığım için fazla fazla yetiyor.
    Silence'ın bataryaları valiz şeklinde taşındığı için bir nevi ağırlık probleminin önüne geçilmiş oluyor gibi.
    Aslında max. 125cc ye kadar olan elektrikliler için konuşmuştum ben. Daha üst sınıflar için zor olur evet. Max. Sınır horwin ek3 olabilir. Onun üstü iyice ağır. Bel fıtığı yapar adamı.

  19. #59
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Bugün Bmw CE 04 ile test sürüşü gerçekleştirdim , forumda modele özel konu varmı bakmadım izlenimimi şu başlığa yazıvereyim , 130 km menzili olan elektrikli bir taşıtın kullanım yeri elbette şehir içidir değil mi ? lakin motorun şehir içi trafiğinde berbat bir manevrası var , ön taraf o kadar ağır ki gidon gerçekten yoruyor , düşük hızlarda alçaktaki ağırlık merkezine rağmen uzun tekerlek arası mesafe nedeniyle aradan dereden geçmek ciddi tecrübe istiyor , İstinye Borusan'a inen virajlı yolu 100 km hızla döndüm ama virajda da keyif alamadım , motorun keyifli olduğu tek şey akselerasyonu , 120 km ye kadar 0 dan yahut herhangi bir hızdan kesintisiz o kadar güzel ivmeleniyor ki şehir içi olumsuz yönlerini unutup keyif alıyorsunuz ve her boşlukta bunu yaşamak istiyorsunuz ha birde ışıklarda falan durunca motorun ilginç gelen dizaynı çok dikkat çekici bakışlardan belli , motoru ilk gördüğümde bu nasıl bir sele çok rahatsız hissettirecektir diye düşünsemde konforu şaşırttı , motorun ergonomisi iki metre boyunda birine bile gayet konforlu gelecektir , ayak mesafesi vs mükemmel , ayarlarını kurcalamadım ama dik bir yokuşdan bile inerken müthiş rejenerasyon yapıyor gaza dokunmazsanız duracak seviyede yavaşlıyor , 475bin tl ye alınır mı ? şehir içi ulaşım amaçlı bence alınmaz ama akselerasyon keyfi için alınıp hafta sonu 100 km falan gazlanır , bunun için 475bin veren adam yakıtı dert etmez yahu diye düşününce gidip S1000XR almak çok daha mantıklı geliyor..
    espresso, pea ve Alpbatur bunu beğendiler.

  20. #60
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Menzildi, son süratti bir şekilde çözülür ama şarj süresinin uzunluğu fikir olarak beni bunaltıyor. Hadi akşam eve geldiğimizde şarja taksak sabaha kadar beklesek desen olmaz, belki gece dışarı çıkmam icap edecek. Günlük sürüşlerimden birinde şarjım azaldı diyelim, ilk istasyona girdim, şarjın dolması için 10'larca dakika beklemek de bir çile.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)