Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

MOTED: ÖTV'nin sıfırlanması motosiklete 'can suyu' oldu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500


    Motosiklet Endüstrisi Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kılıçer, "ÖTV'nin sıfırlanması bizim için can suyu oldu. ÖTV indirimi devam ederse bu yıl için beklentilerimiz olumlu yönde değişecektir." dedi.

    Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Kılıçer, 250 cc'nin altındaki motosikletlerde ÖTV'nin sıfırlanmasının sektör için bir "can suyu" olduğunu belirterek, "ÖTV indiriminin uzatılıp uzatılmayacağı sektör açısından en önemli konulardan biri. Bu konuda beklentimiz var hatta bu yönde bir isteğimiz de olacak." dedi.

    Kılıçer, AA muhabirine Türk motosiklet sektörüne ve sektördeki beklentilere ilişkin açıklamalarda bulundu.

    250 cc altındaki motosikletlerde ÖTV'nin sıfıra çekilmesinin sektörü hareketlendirdiğini dile getiren Kılıçer, "Yüzde 8 olan ÖTV oranları şu anda 250 cc altı için mart sonuna kadar sıfır olarak açıklandı. Bu yüzden de bir kez daha gerekli mercilere sektör olarak teşekkürlerimizi sunuyoruz." diye konuştu.

    ÖTV indiriminin uzatılıp uzatılmayacağının sektör açısından en önemli konulardan bir tanesi olduğunu vurgulayan Kılıçer, "Bu konuda beklentimiz var hatta bu yönde bir isteğimiz de olacak. Mart sonu itibariyle hem ÖTV'nin etkisini açıklamak hem de bundan sonraki öngörülerimizi açıklamak üzere gerekli yerlerle, ki şu andaki muhatabımız Hazine ve Maliye Bakanlığı, orayla tekrar bu konuyu konuşuyor olacağız." ifadelerini kullandı.

    "Neredeyse sektördeki bütün oyuncular stoklarını bitirmiş durumda"

    Bülent Kılıçer, 2017 yılı ile karşılaştırıldığında geçen yıl Türkiye motosiklet pazarının yüzde 14 civarında daraldığını ancak 2019'un iyi geçmesi veya daralma yerine en azından 2018'i korumak anlamında devletin atacağı adımların bu anlamda çok önemli olduğunu söyledi.

    ÖTV indiriminin satışlarda çok fazla hissedildiğine dikkati çeken Kılıçer, "Aralık ayında ivme çok düşük gitti. Ocak ayında ÖTV oranlarının sıfırlanmasıyla showroom trafiğimiz yaklaşık yüzde 30-35 arttı Bunun da satışa dönüşü yaklaşık yüzde 50-55 civarında oldu ki neredeyse sektördeki bütün oyuncular stoklarını, küçük motosiklet yani 250 cc altı için, bitirmiş durumda." değerlendirmesinde bulundu.

    Kılıçer, şöyle devam etti:

    "Yani bu ÖTV indirimi can suyu oldu bizim için. ÖTV indirimi devam ederse bu yıl için beklentilerimiz olumlu yönde değişecektir. Her ne kadar yüzde 10'luk bir daralma beklesek de ÖTV aynı bu şekilde devam ederse sanıyorum geçen yılın da üzerine çıkabiliriz. İnsanların satın almasını etkileyen, rasyonel beklentilerdir. İleriki dönemdeki beklentiler ekonominin en temel kurallarından bir tanesidir. Eğer bu yönde bir açıklama ve deklarasyon olursa ben şundan çok eminim bu kötü giden beklentiyi biz tam tersine bir o kadar pozitife çevirerek sektörde de bunun etkilerini göreceğiz."

    "Türkiye çok potansiyeli olan bir ülke"

    Aynı zamanda Honda Türkiye Otomobil ve Motosikletten Sorumlu Satış, Pazarlama ve Planlama Genel Müdür Yardımcılığı görevini de üstlenen Bülent Kılıçer, Honda'nın Türkiye'ye ilişkin görüşlerini de paylaştı.

    Türkiye'nin büyük bir potansiyele sahip olduğunu vurgulayan Kılıçer, şunları kaydetti:

    "Biz her zaman buna inandık. Çok basit bir ifadeyle mesela Japonya ile karşılaştırdığımızda nüfusun yaklaşık yüzde 70'i 50 yaşın üzerinde Japonya'da. Ama Türkiye'de de tam tersi. Genç nüfus inanılmaz bir potansiyel arz ediyor ve 20-40 yaş aralığı Türkiye'de nüfusun yüzde 40'ının üzerinde. Bu inanılmaz bir potansiyel ortaya çıkarıyor. Bunu sadece motosiklet için söylemiyorum bütün sektörler için, bütün perakende sektörleri için bu geçerli. Aynı şekilde motosiklet kültürünü, burada sağlıklı bir kültürden bahsediyorum, eğer Türkiye'de oluşturabilirsek ve devletin desteğiyle yapılacak regülasyonlarla beraber, firmaların da katkılarıyla bu 'motosiklet tehlikelidir' algısını da değiştirebilirsek ben inanıyorum ki şu anki yaşadığımız potansiyel 2-3 katına çıkabilir."

    Kaynak : memurlar.net


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Şükürler olsun.

  3. #3
    siptar23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2014
    Şehir
    İnegöl
    %20 ek gümrük vergisini kaldırsınlar zaten piyasa canlanır. Zamanında 5 bin TL olan motora 12 bin iste ötv'siz 10'a ver göz göre göre alınsın.

  4. #4
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    şuan pahalı geliyor motorlar kaldırsınlar bakalım nolcak

  5. #5

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Çok komik bu adam, sektör daralmış , aman ne iyi, böyle devam ederse daha fazla daralmayacak, yerimizde sayabileceğiz diye yalamalık yapıyor ! Ne hallere düşmüş esnaf kısmısı .....

  6. #6
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Hep manidar bulmuşumdur; bu tür şeyler belli bir olguya kadar yapılıyor.

    Olgu dediğim de seçim.

  7. #7

    Üyelik
    22 Şubat 2016
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    xmax 400 momo abs 2014 peugeot django 150
    Bıraksınlar bu ayakları.

  8. #8
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok komik bu adam, sektör daralmış , aman ne iyi, böyle devam ederse daha fazla daralmayacak, yerimizde sayabileceğiz diye yalamalık yapıyor ! Ne hallere düşmüş esnaf kısmısı .....
    Adım atmadan koşamazsınız ama hocam, öyle veya böyle ufak tefek bir adımda olsa desteklememiz gerekli, hele ki böyle zam fırtınası olan bir dönemde...
    Yani kısaca, hiç bir adım atılmasa, tonla ötv kdv olsa daha mı iyi...
    Tamam bende oh be şükürler olsun denilecek bir durum olmadığının farkındayım ama, villada oturucam diyip apartmanı reddedersek, gecekonduya mahkum olucaz.
    YERUÇAĞI bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  9. #9

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Vergilerin sıfırlanması diye bir şey olamaz, bunun geçici olacağı zaten baştan belli . Sorun ülkenin fakirleşmiş olması, bu düzelmeden böyle cambazlıklar sadece durumu daha kötüye götürür.

  10. #10
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    esasında motosiklet üzerindeki vergi yükünün ne kadar ağır olduğunu üzerine basa basa bağırması gereken kişinin ortamın rüzgarına uyup lafı eveleyip gevelemesinden başka bir şey değil.

    korka korka nereye kadar yaşayacaksınız ?
    fiyat listelerine gümrük çıkış fiyatını ekleyin, üzerlerine gelen vergileri de açık olarak yazın, alıcı fiyatların neden bu kadar yüksek olduğunu anlayabilsin.
    Emreerol bunu beğendi.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  11. #11

    Üyelik
    01 Mart 2018
    Şehir
    Büyükçekmece-İSTANBUL Hadıımköy gişeler.
    Motosikleti
    YAMAHA R6 2015
    motora devletle ortak girip ötvye sevinmemiz rezillik üzücü ama alışmamız gereken bir durum ,

  12. #12
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    ötv ve ekvergi (fon) birlikte düşmediği müddetçe sektör can çekişmeye devam eder.

    2016-2017-2018 0 motorlar satılır anca bir de 50cc tabiki.

  13. #13

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    40 yıldır aynı tas , aynı hamam.

    Bu arkadaşların ekonomik gidişattan , para maliyetinden ve tüketici psikolojisinden pek bi haberi yok sanırım..

    Otomobil denen ihtiyaç olarak görülen ve Türkiyede kıymetli pazarı oturmuş bir taşıt bile şuan %50 üzerinde satış kaybı yaşarken siz motosikleti kime nasıl satacaksınız merak ediyorum.. Motosiklet sektörü ki hala sektör oluşmamıştır bana göre. Honda , Yamaha hariç diğer markaların 2-3 yılda bir distibutoru değişir . Birileri parayı vurur kaçar birileri iflas eder dürüst ticareti ile vs.vs..

    Motosikletin henüz bir sektör olmadığı geçen yılki tüm öngörülerin yerle bir olmasından belli.. Bİrçok markaya göre 250 + cc artık türkiyede çok satacaktı.. Türkiye motosiklet ülkesi değil ve bu kafayla asla olmayacaktır.

    50 cc ler ekonomik , sigorta gerektirmeyen cihazlar olduğu için tercih ediliyor gerisi hikaye.. Bu fiyatlar ile gerçek motosiklet müşterisi, motosikletten keyif alan seven gerçek müşteri motosiklet almamayı tercih edecektir. 20 bin TL ler sürekli çalınma riski olan bir taşıt için pahalı . 500 cc üzerinde ise 50 bin TL + lar konuşuluyor sıfır araba var şuan 65 bine )

    Motosiklet çok pahalı vergi mergi farketmez.. MOTED içinde geç kalınmış 20 yıllık bir projeksiyon eksikliğidir bu..
    Emreerol bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Moted! Bonjorno. Uyan da balığa çıkalım.

  15. #15

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Şu ek %20 ek gümrük vergisini kaldırın ulen diyecek bir babayiğit çıkmıyor ki. Geçici verilen %8 ÖTV yi çok da nimetmiş gibi ıkına sıkıla raporlar suna suna devam etsin diye başvuracaklarmış. Ezikliğe bak. ÖTV indirimi isteme hadi kolaysa, haksız yere alınan %20 yi ve tüm vergiler fiyatın üzerine bindikten sonra alınan verginin vergisi KDV de indirim iste bakalım ya da bunun altyapısı için bir şeyler yap.
    Kepçe ile alıp kaşıkla veriyorlar biz de buna şükrediyoruz ne hallere düştük.

  16. #16

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Gümrük vergisi ile ÖTV'yi tamamen tüm hacimlerde kaldırsalar muhtemelen satışların artmasından dolayı sırf KDV ile şu andakinden daha fazla vergi geliri elde edilecek ancak bu hesabı yapabilmek için ilkokul seviyesinde matematik bilmek gerekiyor.

  17. #17

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    250cc de ötv indirimi var altı üstü.. yahu 600cc yi geçdim hadi tamam onu zengin parası olan alır vergisi neysede ödesin düşüncesi olabilir mantıken hakda veririm de.. 300cc de bile ötv var..

    basit örnek xmas 250 de sıfır ötv var .. xmas 300 de 7500 TL ötv var.. yahu bari şu ötv indirimini bir 400cc dilimine çıkarın ..

    millet eli yüzü düzgün motor alsın hadi geçdim 500cc yi 600cc yi falan.. yeni nesil euro4 motorların hemen hemen hepsi 300cc den başlıyor ..

    bari başkan devlete bir dese anlatsa şunu ötv indiriminde 300cc kapsama alsak çünkü eskinin 250cc euro3 yeni euro4 lerde 300cc oldu diye anlatsa devlet erkanına.. bir 350 cc yapsınlar 400cc yide geçdim.. çünkü bazı 300cc ler 310 cc falan 10cc yüzünden takılmasın ötv ye garanti olsun 350cc yapsınlar...

    Yahu insanlar bari bir bmw gs310 alır güzel rakama, bir versy300 alır güzel rakama xmas300 alır güzel rakama r25 300 lük alır güzel rakama.. daha say say bitmez..

  18. #18
    XGAMER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    N-Max 155
    İşin daha da kötüsü bu halk bu saçma vergi sınırından dolayı daha kötü motora, daha ömrü az olan motora (daha fazla devir çevirdiği için) ve daha güçsüz olan motora 300cc olan versiyonundan çok daha fazla para verdi. Ve bundan da daha kötüsü seneye ilk gelen haberlere göre Honda Africa Twin için duyurdu EURO 5 için motor hacmini 998cc den 1080cc çıkartmak zorunda kalacakmış. Büyük cc motorlar için sorun değil fakat küçük cc'ler ne yapacak. 400cc en uygun model gözüküyor bence EURO 5 için. Bu 250cc sınırını kim yada kimler neye göre koymuş ise artık günümüz motor teknoloji standart'ına göre biran önce revize etmeleri gerekiyor. %20 ek gümrük vergisini geri çekmeliler. Ben kendi üzerime olan ilk motorum için üniversite'deyken MTV bile yoktu. Hey gidi günler...

  19. #19

    Üyelik
    06 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 >> Bajaj Pulsar 200NS
    Yatakta geçen ve taraflardan birinin yavas dediği bir karikatür aradım bulamadım

  20. #20

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı XGAMER adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşin daha da kötüsü bu halk bu saçma vergi sınırından dolayı daha kötü motora, daha ömrü az olan motora (daha fazla devir çevirdiği için) ve daha güçsüz olan motora 300cc olan versiyonundan çok daha fazla para verdi. Ve bundan da daha kötüsü seneye ilk gelen haberlere göre Honda Africa Twin için duyurdu EURO 5 için motor hacmini 998cc den 1080cc çıkartmak zorunda kalacakmış. Büyük cc motorlar için sorun değil fakat küçük cc'ler ne yapacak. 400cc en uygun model gözüküyor bence EURO 5 için. Bu 250cc sınırını kim yada kimler neye göre koymuş ise artık günümüz motor teknoloji standart'ına göre biran önce revize etmeleri gerekiyor. %20 ek gümrük vergisini geri çekmeliler. Ben kendi üzerime olan ilk motorum için üniversite'deyken MTV bile yoktu. Hey gidi günler...
    zaten biz hala euro4 falan diyoruz elin adamı seneye euro5 çıkıyor bu yüzden pek çok motor üreticisi üretimleri ya askıya almış stoklardan veriyor yada az üretiyor elinde euro4 motor kalmasın diye.. çünkü euro5 çıkdımı avrupa ve avrupa standartlarını destekleen ülkelerde euro4 satışı yasaklanıcak.. bir sene sonrasından bahsediyorum 2020 den .. şurda kaldı 11 ay bir şey değil.. göz açıp kapayıncaya kadar geçer gider..

    euro 5 de illaki o hacimi yükselticekler bugün nasılki euro3 250cc olan motorlar euro 4 de 300cc ise euro5 de 350-400cc falan olucak..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)