Zontes 310 tanıtım videosundaki (8:10) anlatılan çift akülü sistem sonradan motosiklete uygulanır mı?
Zontes 310 tanıtım videosundaki (8:10) anlatılan çift akülü sistem sonradan motosiklete uygulanır mı?
marş basmak gerçekten yüksek güç isteyen bir olay.. sıradan bir pil vs ile çalıştırmanız imkansıza yakındır. ancak kaan elektronikte şöyle bir ürün gördüm.. yanınızda rahatlıkla taşıyabilirsiniz. hem arabaya hem motora takviye yapabilirsiniz.. telefonunuzu bile şarj edebilirsiniz.. büyükçe bir kalem kutusu boylarında..
https://www.kaanelektronik.com/urun/...sb-cikisli-171
Çok zor bir iş değil ancak işin bazı detayları var.
Sayfalarca yazabilirim bu konuyla ilgili ama aşırı teknik ve sıkıcı olacaktır.
Nano teknoloji Lityum Polimer pilleri inceleyiniz. 10 usd bedelle alacağınız 3 cell (11,1 volt) 300mA (yanlış okumadınız sadece 0,3 Amper saatlik bir pil işinizi görecektir. Bu nano teknoloji piller çok yüksek akımla kısa sürede şarj edilebiliyor. Tipine göre örneğin aşağıdaki linkini verdiğim 80 gramlık sigara paketinden küçük pilden sürekli olarak 45C yani pilin mAh değerinin 45 katı akım çekebiliyorsunuz.
45 x 0,3 A : 13,5 Amper eder.
Çok kısa sürelerdeyse ki bu marş basma süresidir 90C yani pilin 1 saatte vereceği gücü (akımı) 90 kat hızlı olarak çekebilirsiniz. Buysa 27 Amper eder.
Bu akım değeri bildiğim kadarıyla (üst cc leri bilmiyorum) 300 cc ye kadar tek silindir bir morosikletin marş motorunu havada karada döndürür.
Tek bir istisna var. 0.3 amper sürekli çekerseniz pil bir saatte boşalır. 45 kat fazla akım çeketseniz yaklaşık 1,5 dakikada boşalır. 90C kat akım çekerseniz 45 saniye marşa bastığınızda boşalır. Süreyi arttırmak için mAh değeri yüksek pil kullanmak gerekir.
mAh = mili amper / saat manasındadır.
Pilin linki aşağıda (Bu ve benzer pilleri elektrik motorlu uçaklarımızda halen kullanmaktayız)
http://hobbyking.com/en_us/graphene-...5c-w-xt60.html
Bir diğer pil türüne örnek olarak,
Panasonic marka Infinium veya Sanyo marka Enelop pilleri gösterebiliriz. Bir ara Migroslarda kasa önünde satılırdı.
Bu pillerin en büyük özelliği şarj ettikten sonra kenara bıraktığınızda ve bir yıl sonra kullanmak için cihaza taktığınızda şarj edilmiş olan kapasitenin sadece %20 kadarını kaybetmiş olmasıdır. Ben Panasonic Infinium pilleri uçak kumandalarımda kullanıyorum. Çok arkadaşımız akşam şarj ettiği piller ertesi gün kapasitesini durduğu yerde yitirdiği için uçak düşürdü.
Infinium pillerin 12volt tipleri çıktı. Hatta yanılmıyorsam şarjlı el matkaplarında kullanılıyorlar.
Yukarıdaki pil tiplerini sadece örnek olması açısından verdim.
Her bir pilin şarj karakteristiği ve ihtiyaç duyduğu şarj gerilimi/akımı farklıdır. Keza yine şarj için gerekli devreleride farklılık gösterir.
Yine herbir pilin darbe sarsıntı dayanım değeri farklıdır.
Motorunuza direkt olarak takmanız halinde ECU, elektrik tesisatı, ABS vs vs bölümlerine zarar verebilirsiniz.
ben çinlilerin öyle ultra üstün bir teknoloji kullandıklarını düşünmüyorum şahsen..
revize ile alakası yok çin uzaya bile uydu gönderiyor ama hala sanayisi teknoloji çalma üstüne kurulu kendileri çok bir şey geliştirmiyor. sizin trump ve avrupalılarda ondan kavgalı çinle işte.. çinde üretilen avrupalı amerikalı markaların teknolojilerini çaldığını söylüyorlar..
çin ters mühendislikdir olayı odur.. kendi arge ve innavsyonlarıda var özellikle askeri sahada o ayrı askeriyeye parayı döküyorlar.. Adamlar 5.nesil savaş uçağı yaptılar gittiler biri f35 in benzeri diğeri j20 zaten F22 nin aynısı.. ama takdir etmek lazım yapmakda bir şeydir. hatta herşeydir. F22 nin dünyada dengi varmı dediğinde bile yok su 57 var oda seri üretilmiyor.. onun yanına dengi olmasa bile rakip çıkartmak bile büyük başarı..
motora gelirsek ahkam kesmek istemedim bende biliyorum basit bir şey olduğunu cep teldeki bataryada değildir bir nevi notebook laptop bataryası tarzında yüksek akıma dirençli bir bataryadır.. mamtığı eminim açılsa çok basittir zaten alanlar tamire sokdukça görülür zamanla.. böyle bir şeyi 250-300cc lik motora düşünmek bile ayrı incelik oda bir başarı..
Sözümü geri alıyorum başarılı cevap neticesinde...
Atışmayın birbirinizle yahu.
Tamam. Hata bende
Linkte 800mAh pil verip, 300mAH pil hesabı yapmışım.
http://hobbyking.com/en_us/graphene-...5c-w-xt60.html
Linkteki pil değerleri;
3 hücreli, 11.1 volt, 800mAh Lipo serisi nano teknoloji bir pil.
80 gram ağırlığında. Sigara paketinden daha küçük.
10C ile şarj edebiliyorsunuz. Yani 10 x 0.8 Amper = 8 amperle şarj edebilirsiniz.
Bunun manası şu;
Pil boşken 0.8 amperle şarj yaparsanız şarj süresi 1 saat olur.
Çünkü pilin kapasiteside 0.8 mAh.
10C ile yani 10x0.8A = 8 Amperle şarj ederseniz 10 kat hızlı şarj olur.
Özetle şarj süresi 60 dakika / 10 = 6 dakika civarında sürecektir.
Pilden 45C değerinde sürekli akım çekilebiliyor.
Bu ise 45 x 0.8 Amper = 36 Amper demektir. 300cc bir motorun marş motorunu havada karada döndürür.
Hatta 2 silindir 600cc ye kadar olan motorların marş motorunun 36 amperden fazla çekeceğini sanmıyorum.
36 amper çeken bir marş motorunu döndürmek için kullandığınızda bir saatte vereceği 0.8 Amperden 45 kat fazla
akım çektiğiniz için yaklaşık 1.5 dakika boyunca marş basabilirsiniz. Sonra pil tamamen deşarj olacak.
Pil kısa süreli 90C akım çekilmesine müsaade ediyor.
Bizim marş motorumuz 60C yani 60 x 0.8 Amper = 48 Amper çekiyor olsun.
Bu durumda 1C ile yani 800 mA (0.8 amper) ile deşarj etseydik bir saat dayanacak pil 60C ile deşarj edildiğinden
sadece 1 dakika dayanacaktır.
Sanırım artık atışmanıza gerek kalmadı
DİKKAT :
Lipo pilleri herhangi bir adaptör veya şarj aletiyle şarj etmeye kalkmayınız.
Mutlaka Lipo şarj edebilen balanslı şarj özellikli akıllı şarj aleti kullanınız.
Bu durumda bile pilleri şarjda başıboş bırakmayınız.
Evi yanan arkadaşlarımız oldu. Şakası yok bu pillerin.
Lipo pilleri kevlardan yapılmış Lipo haznelerinde muhafaza ediniz.
Not : pil kapasitesi, C hesabı gibi bilgileri uzun anlattım. Lipo pil kullanmamış kişiler için en azından bir kulak dolgunluğu olacaktır.
bende değişik bişi ortaya atayım. aküye paralel bağlanan süper kapasitörün akü ömrünü uzattığına dair çalışma var.
bu çalışma araba aküsü için yapılmış fakat kendi motorumda denemek için 1F 16v kapasör aldım henüz bağlayamadım.
http://akademikpersonel.kocaeli.edu.....48bildiri.pdf
araçta ses sistemi için uygulanan 1 farad kondansatör çok başarılı sonuç veriyor ani gerilim düşümlerinde ama motorda o kadar verimli olur mu bilmem
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------
Ama uygulamasını yaparsan muhakkak yaz :D
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)