Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Elleri bırakınca motorun yığılması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Yazık ya, yeni motorcuların ne çok sorunu oluyor.
    Biraz motor kullanınca bütün problemleri çözülecek ama sabredemiyorlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....Gaz vermeyi kesince debriaja basılı halde gidiyorum, bunun bir zararı olur mu?......
    debriyaj çekili ilerlerken tel koparsa arka teker kilitler panik yaparsan düşersin..

  3. #23
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Eğleniyor mu bizimle anlamıyorum ki demek yığılıyor.. çok garip :D
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    euro 3 4 farkı olababilir kaç model motorunuz ? ayrıca r25 10 numara kompresyonu olan bir motordur benim için candır bazılarına mesela sana sıkıntıdır.ciddi hayat kurtaran daha dengeli bir yavaşlama sistemi yok.pulsardan sonra daha düşük bir kompresyon olucağını düşündüm ama yüksek sıkıştırma ve 2 silindir den dolayı ciddi bir motor freni mevcut.

  5. #25
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Aynı marka model motorlara göre abartı yığılma varsa;

    Balatalar diske surtuyor mu kontrol etmekte fayda var ve zincir gerginliğinde de sıkıntı olabilir.

  6. #26

    Üyelik
    05 Mayıs 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Motorlarda kompresör çok fazla olur pistonlarının ufak sıkışma oranlarının yüksek olması.

  7. #27
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Araç/motor hareket halindeyken gaz kesilirse araç kompresyona girerek yavaşlar bu gayet normal, o yüzden yukarıdaki bir yorumcu "sorun ne?" Diye sormuş. motor freni bu yüzden var. Ama anormal derecede bir yığılma sözkonusu ise şanzımanla ilgili sorundan da olabiliyor. Debriyaj sıyırmış/balatası aşınmış araçlar haricinde hiçbir aracın vitesteyken akmaması gerekir, bu transmisyonun mantığına aykırı.

  8. #28
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sebebi tahminimce, motosikletlerin devir aralığının arabalardan çok daha fazla olması.. şimdi misal biz araba kullanırken yavaşlamak için bazen vites küçültürüz öyle değil mi.. bunu yaparak aracı kompresyona sokarız ve aracın şanzumanı otomobili hızlıca kendi ortalama devir aralığına indirir. ve öne yığılırız..

    şimdi motosikleti düşünecek olursak.. sizin motosikletiniz 10 bin devir çevirebiliyor diyelim.. ama ekonomik çalışma devri 4-5 bin devirler arasında olsun (ortalama devir aralığından kastım motoru bağırtmadan sabit hızla gitmek). sizin motorunuz diyelim ki 6. viteste 4500 devirde 80 le sabit gidebiliyor olsun.. siz aynı hıza, motorunuza 8 bin devir çevirterek 4. viteste de ulaşıp sabit gidebilirsiniz.. ancak bu durumdayken gazı kapattığınızda, bu sefer devinim gücü şanzımandan tekere değil, tekerden şanzımana doğru akar. geri dönen güç o anda 4. vites için çok fazla gelir ve aynı arabada vites küçültmüşsünüz gibi motor freni etkisi yapar.. arabalarda bunu hissetmemenizin en büyük sebebi devir aralığının dar olması.. ancak arabada da 5. viteste 130 la giderken 3. vitese atarsanız benzer bir durumla karşılaşırsınız. o bahsettiğiniz 5 te giden arkadaşlar boşa atmıyordur muhtemelen 6 ya çekiyordur vitesi.. daha yüksek hız dişlisine geçmek motoru kompresyona girmekten alıkoyar.
    Bu doğrultuda,

    8vitesli bir motosiklet uretilse yokuş aşaği bir otomobil akiciliginda akar.

    Veya motosikletin ön çıkış dişlisini (uçuk bir örnekle)18-20 diş yapilsa,yine bir otomobil gibi akar.


    Bu arada,eski motorum xmax ile aşiri kompresyona binme durumu yaşamadim.

    Varyator sistemi,zincir dişli sistemi kadar direnç saglamiyor.

    Ayrica,manuel bir motorun kompresyona binmesi sağlikli ve kararli caliştigini gosterir.

    Piston cevresindeki sekmanlarin işlevini tutarli yaptigi anlasilir.

    Yuksek km li silindir piston ihtiyaci olan bir motosiklet ile bu durum tecrube edilebilir.

  9. #29

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu doğrultuda,

    8vitesli bir motosiklet uretilse yokuş aşaği bir otomobil akiciliginda akar.

    Veya motosikletin ön çıkış dişlisini (uçuk bir örnekle)18-20 diş yapilsa,yine bir otomobil gibi akar.


    Bu arada,eski motorum xmax ile aşiri kompresyona binme durumu yaşamadim.

    Varyator sistemi,zincir dişli sistemi kadar direnç saglamiyor.

    Ayrica,manuel bir motorun kompresyona binmesi sağlikli ve kararli caliştigini gosterir.

    Piston cevresindeki sekmanlarin işlevini tutarli yaptigi anlasilir.

    Yuksek km li silindir piston ihtiyaci olan bir motosiklet ile bu durum tecrube edilebilir.
    Bu arada debriyajsız 3 vitesli motorlara binmiştim zamanında onlarda gazı kesince aşırı öne yığılıyordu. Ben motorumun aşırı öne yığılmadığını düşünüyorum. Gazdan elimi çekince sadece normal olarak rölantisine doğru yavaşlıyor. Bana kalırsa bu yığılma yavaşlaması çok sağlıklık bi şekilde ne fazla ne az tam yerinde. Benim asıl sorum herkeste böyle değil mi nasıl el bırakıyorlar birinin çıkıp evet öyle ama zamanla alışıyosun veya km yaptıkça kompresyon gevşiyor daha rahat oluyor tarzı yorumlar bekliyordum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:31 ----------

    Alıntı burak burk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    euro 3 4 farkı olababilir kaç model motorunuz ? ayrıca r25 10 numara kompresyonu olan bir motordur benim için candır bazılarına mesela sana sıkıntıdır.ciddi hayat kurtaran daha dengeli bir yavaşlama sistemi yok.pulsardan sonra daha düşük bir kompresyon olucağını düşündüm ama yüksek sıkıştırma ve 2 silindir den dolayı ciddi bir motor freni mevcut.
    17 model. kompresyonundan şikayetçi değilim. sorunluda demiyorum sadece insanlar bu kompresyonda nasıl el bırakıyor diye sordum herkes konudan sapması gereken yere sapmış :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:33 ----------

    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazık ya, yeni motorcuların ne çok sorunu oluyor.
    Biraz motor kullanınca bütün problemleri çözülecek ama sabredemiyorlar.
    Ne boş adamsın ya :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:34 ----------

    Başlıktan yoruma atlayıp yazdığım yazıyı okumayan bir kaç arkadaş var görüdğüm kadarıyla. Sizin için bir özet geçeyim.

    Yazdığım üzere motorda vitesi yükseltip gazı bıraksam bile yavaşlama oluyor ben öne ivmeleniyorum. Bu videodaki insanlar eli bırakıp nasıl fıldrı fıldr gidiyorlar hız kesilmeden?

    Gördüğünüz üzere motorumun yavaşlamasının normal olmadığını söylemiyorum. Yeni başlayanlar öğrenecekler, bunda ne varlar, sorun ne ler komple ahkam kesenler dolmuş. Yazık

  10. #30

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Bence akıp gitmesin, yinede vardîr bi açıklaması elbet

  11. #31
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı furkansevke adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ne boş adamsın ya :D
    Üj bej yıl sonra konuşalım.

  12. #32
    nihiltzkrieg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Monster 937 & SV650 & 390 Duke
    Eğer videolarda gördüğünüz motosikletler yüksek hacim ve yeni modeller ise muhtemelen kaydırmalı debriyajları olduğu için ellerini gazdan çektiklerinde bile motor öne pek yığılmıyordur.

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Bana da mt07de çok oluyodu . Sonra 4 silindir makinaya geçince hiç yığılmadan yağ gibi gittim ellerimi bırakıp 😀 Çok dert ediyorsan 4 silindir çözer senin problemini.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)