Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ducati'nin Elektrikli Motosiklet Üreteceği Kesinleşti..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    İtalya merkezli motosiklet üreticisi Ducati'nin elektrikli motosiklet planları olduğu biliniyordu ancak resmiyet kazanmamıştı. Şirket CEO'su Claudio Domenicali bu söylentiyi doğruladı.



    Elektrikli otomobil pazarı büyümeye başlarken aynı şey elektrikli motosiklet için geçerli değil. Daha önceki dönemde Harley-Davidson bir elektrikli motosiklet tasarladığını açıklamıştı ve şimdi bu kervana İtalyan şirket Ducati de katılmaya hazırlanıyor.

    2021 yılını bulabilir

    İspanya'daki Motostudent etkinliğinde konuşan şirketin CEO'su Claudio Domenicali konuyla ilgili olarak: "Gelecek elektrik, seri üretime başlamaktan çok da uzakta değiliz." ifadelerini kullandı. Domenicali, Ducati'nin üreteceği elektrikli motosikletlerin nasıl bir teknolojiye sahip olacağı sorularını ise şimdilik yanıtsız bıraktı.

    Ducati'nin Batı Avrupa bölge sorumlusu Eduoard Lotthe bu planlara daha önceki açıklamalarında değinmişti. Yaptığı açıklamalar ele alındığında şirketin ilk elektrikli motosiklet modelini piyasaya sürmesinin 2021 yılını bulacağını söylemek mümkün. Ducati'nin imajı da göz önüne alındığında üretilecek olan elektrikli motosiklet modellerinin pazarı hareketlendireceği belirtiliyor.

    Kaynak : donanımhaber
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Elektrikli motosikletlerin artması güzel bir olay
    https://www.youtube.com/watch?v=ftVI1AARqMM videodaki motosiklet kalkışta baya iyi : D

    Elektrikli araçlar sandığımızın aksine sürekli maksimum torku vermiyor hız arttıkça sona yaklaştıkça tork azalıyor bu kadar basit değil kısa yazınca yanlış da anlatmış olabilirim ama olayın özü böyle .Yine de dengesiz araçlar güç oranı arttıkca virajlarda nasıl zaptedilir bilemiyorum varsa bilgisi olan aydınlatabilir mi veya sayısal verilere dayanarak ortaya çıkan torkun büyüklüğünü ben mi abartıyorum?

  3. #3
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    60 beygir, 110 Nm torklu Zero elektrikli motosiklet kullandım. Elektrikli motorun güç kontrolü aşırı kolay olduğu için, ECU gücü çok lineer ve başınıza iş açmayacak şekilde veriyor yola.

    Ancak tork deli olduğu için gaz verir vermez deli uzuyor alet. O anın sessiz yaşanması ise akla zarar. Sanki hayali bir güç eliyle motosikleti hareket ettiriyor gibi. O hızlanmayi 600cc SS yapsa dört sokaklarda öteden sesi gelirdi.

    O açıdan sürücünün üzerine "sonsuz güç" büyüsü çöküyor. Çünkü kalkış anında ve düşük hızlarda güç, tekerin yola aktarabileceği ile sınırlı. Ancak çok yüksek hızlardaki hızlanmalarda 60hp sınırı kendini belli ediyor. Lakin bu duruma da çok sık rastlanmıyor tipik şehir içi kullanımında.

    Elektrikli motosikletin en büyük sorunu pil fiyatı. İkinci büyük sorunu ise şarj süresi. İkincisi hallolur da birincisi sıkıntı hâlâ...

  4. #4
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı kygsz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrikli motosikletlerin artması güzel bir olay
    https://www.youtube.com/watch?v=ftVI1AARqMM videodaki motosiklet kalkışta baya iyi : D

    Elektrikli araçlar sandığımızın aksine sürekli maksimum torku vermiyor hız arttıkça sona yaklaştıkça tork azalıyor bu kadar basit değil kısa yazınca yanlış da anlatmış olabilirim ama olayın özü böyle .Yine de dengesiz araçlar güç oranı arttıkca virajlarda nasıl zaptedilir bilemiyorum varsa bilgisi olan aydınlatabilir mi veya sayısal verilere dayanarak ortaya çıkan torkun büyüklüğünü ben mi abartıyorum?
    Elektrikli motorlar da eğer çok saçma sapan bir tasarım hatası yoksa tork, içten yanmalı bir motora göre olabildiğince düz, maksimum değere yakın ve sabittir.

    Outrunner, inrunner gibi fiziki farklılık ve sarım farklılıkları aynı zamanda elektronik kontrol ünitesindeki ayarlar çok fazla etkili. İçten yanmalı bir motorun turbo beslemeli de olsa saf güç ünitesi olarak ele alınırsa güç/ağırlık oranında elektrikli motora rakip olması mümkün değil.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)