Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

MOTORUN ISITILMASI HAKKINDA

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    wetehan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Z900
    Motor normal sıcaklığına ulaşana kadar sakin kullanmak yeterli.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim plakanı yaz da, ilanda falan görürsek uzak duralım. Resmen “neden ikinci el motosiklet alınmaz” konulu yazı olmuş.
    41BYXXX, 2016 model sarı RS200. Zaten 40000 kilometre üstünde fazla rs yok.

    Eğer konu hakkında bir bilginiz varsa lütfen bizi de bilgilendirin. "Soguk motorla yola çıkınca şu parçada şu sebepten dolayı şu sorunlar oluşur" diye anlatın bizde öğrenelim.
    birbilent bunu beğendi.

  3. #43
    zekvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Ninja 300
    Yazılanlardan anladığım kadarıyla şöyle bir durum var,
    1- Motor soğukken, yağlanmadan gazlanırsa pistonlar çizilebilir.
    2- Soğuk motora aniden gaz verip içeride ani ısınma yaparsan çatlamalar oluşabilir blok zarar görebilir.
    3- Motor soğukken yüksek rölantide çalışır ilk başta, yola çıktığın anda ani öne atlamalar yapabilir yada stop edebilir.

    Mantıken bu sonuçları çıkardım yanlışım olabilir..

  4. #44

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    ilk mesajını okuyup cevap veriyorum aradaki mesajları okumadım komşun çıkmışsa senin motorunda o kadar ses olmaz abart egzos var yada egzosun modifiyeli susturucuyu falan çıkartmışsın.. Adam haklı ..

    ikincisi 6-7 dakka çok fazla abartmışsın 1-2 dakka yeter burda mevzu motorun içinde yağın dönmesi manuel de daha rahattır boşa al ayağınla ilerle motor rolantideyken milleti rahatsız etmessin en azından..

    bende benim x10 ile aynısını yapıyorım apartman altında kimseyi rahatsızlık vermemesi için sabah masadan indirip ayağımla aparmandan uzaklaştırıp ondan sonra çalıştırıyorum 1-2 dakka zaten kask mont eldiven ayarı osu busu onla uğraşırken rolantide çalışıyor ondan sonra basıp gidiyorum..

  5. #45
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Motor 15-20 gün yatar o zaman max 5-6 dk çaliştirmak en sağliklisi.

    Zira yağin karterden diger parcalara ulaşmasi istenir.(uzun sure yatan motor için)

    Bazi arkadaşlar relantide fazla çaliştirmayin demiş bende soruyorum o zaman işiklarda stop edin motoru yoksa yeri geliyor dakikalarca bekleniyor.

    Uzun lafin kisasi gunluk kullanimda,marş yapip usulca hareket edilir.

  6. #46
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demek o çatı seni öldürecek yükseklikte değilmiş. Zaten mimarlar çatıdan atlayan insanların ölmeyeceğininin garantisini de vermiyorlar.

    Çatıyı falan bırak da asıl konumuz olan motorun ısıtılması hakkında bir yorumun var mı onu söyle. Mesela "motor soğukken yola çıkıldığına x parçasında y sebebinden dolayı z olma tehlikesi vardır." gibi.

    Ayrıca motoru yapan mühendisler o motorun 30.000 kilometre sorunsuz çalışacağının garantisini veriyorlar. Bu yüzden arızaya sebebiyet verecek kullanıcı hatalarını ya doğrudan engeller yada uyarısını yazarlar.
    Burada kaçınmak istenen şey arızadan ziyade kullanım ömrünü uzatmak. Motor soğukken sürtünen bütün parçalarda aşınma daha fazla oluyor. Tüm motorların ideal çalışma sıcaklığında çalışması istenir. Ford ecoboost motorunda hızlı ısınma için soğukken suyu motorun sadece iç kısımlarından geçiren bir sistem var. Yani mühendisler ısıtma işini mümkün olduğunca, teknolojinin imkan verdiği ölçüde yapıyorlar. Üç dakika beş dakika ısıtmadaki amaç şu: Motorun ideal çalışma sıcaklığına gelene kadar yani sürtünmenin düşük olduğu sıcaklığa gelene kadar yüksek devirden kaçınmak. Rölantide 2000 devirle çalışıyorsa motorun sen ortalama 6000 devirde sürüyorsan ısınana kadar üç kat daha fazla aşınma olacaktır. Birde tersinden düşünelim. Motor yük altındayken 1 dakikada boştayken 3 dakikada ısınıyor(tahmini olarak). Dururken az devir çeviriyor ama bir yere gitmediği için km deki devir sayısı sonsuz oluyor. Sonuç olarak mustafa_325'e biraz katılıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:36 ----------

    Not: Isınana kadar rödajda gibi sakin sürmek gerekiyor.

  7. #47
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    motoru sobalı odada muhafaza edersek üşümez. sabah dinç olur, dörtnala gider.
    Mertcan39 bunu beğendi.

  8. #48
    tugrulbora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Honda CB250R
    Resim ekleyemiyorum; beceremedim ama Honda' nın kitapçığındaki ibareyi aynen yazıyorum:

    "Motorun soğuk ya da sıcak olduğuna bakmaksızın, motosikletinizi çalıştırınız.Uzun süre hızlı rölantide kalmak motora ve egzoz sistemine zarar verebilir."

    Bkz: CB250R kitapçığı sayfa 43
    birbilent bunu beğendi.

  9. #49

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanki beni anlatmışsın. 2 yıldır RS200'ü sabah bir dakika bile ısıtmadan yokuşa vurup tapagaz çıkıyorum. 40.000 kilometre oldu hala motoru elime almadım. Tıkır tıkır çalışıyor.

    Motoru ısıtma işi soğukta ayarı tutmayan karbüratörlü hava soğutmalı motorlar için gerekli olan yeni model enjeksiyonlu su soğutmalı motorlar için çok da önemli olmayan bir iş.

    Motoru sabah çalıştırdığın anda 1 saniye içinde yağ pistona, kammiline gitmiş oluyor zaten. Yani motoru ısıtmanın yağlama açısından bir farkı yok. Yağ yeterli akışkanlıkta olmasa bile yağ pompası sayesinde gitmesi gereken her noktaya gidiyor. Kaldı ki motorun içindeki yağın ısınması için 30 saniye yeterli. İlla motorun dışının elle tutulmayacak sıcaklığa gelmesine gerek yok.

    Bir iddiaya göre de motordaki genleşme paylarından dolayı motor soğukken çalıştırıldığında zarar görüyormuş. Eğer motor soğukken çalıştığında cidden o kadar zarar görüyor olsaydı motoru yapan mühendisler çalıştırmadan önce motoru ısıtacak bir mekanizma koyarlardı. Öyle ya rolantide de olsa motor çalışıyor ve güç üretiyor. Soğuk çalışmadan zarar görüyorsa rölantide de zarar görmesi lazım. Nasıl bir şey ki 2500 devirde çalışırken zarar olmuyor da 5000 devirde gidince zarar görüyor?

    Yani diyeceğim o ki boşuna uzun uzun motor ısıtıp komşularınıza rahatsızlık vermeyin. Gönül rahatlığıyla soğuk motorla yola çıkabilirsiniz. İlla tedbirli olmak istiyorsanız da 30 saniye ısıtıp motoru bağırtmadan sakin sakin sürebilirsiniz. Rölantide çalışma ile sakin sürüş arasında pek fark yok nede olsa.

    Valla arkadaş haklı çıktı iyi mi :D Enejksiyonlu yeni nesil motorlarda motor çalışır çalışmaz gitmeye hazırmış :D
    Ancak tabi bu dip gaz basa basa gitmeni doğru hale getirmiyor. Nazikçe.

    Kaynak: https://www.makinaegitimi.com/arac-b...rli-midir.html


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)