Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

su soğutma ve yağ soğutma farkını bilen atlasın içeri.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    su soğutma motosiklet sürdüğümde bacaklara aşırı derecede sıcak geliyor.
    bunda hemfikiriz diye düşünüyorum.

    yağ soğutmada böyle bir sıkıntı yok ama fan da yok.

    su soğutma motoru soğutmak için fan vs uğraşırken motor 100 derecelerin üstüne çıktığında vs sıkıntı oluyor diyoruz ya

    yağ soğutmada yazın ortasında duran trafikte ilerleyemezken motor alttan alttan sıcak verirken ne sıkıntı olur.
    yağ mı çabuk biter sadece ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Mart 2018
    Şehir
    Büyükçekmece-İSTANBUL Hadıımköy gişeler.
    Motosikleti
    YAMAHA R6 2015
    yağ soğutmalı eskiyüksek cc motorların çok daha iyi olduğunu duymuştum :D düşünsenize yağ sürekli serinleyerek dolanıyor, çok güzel ama , ani ısı değişmelerinde galiba antifreeze daha önemli , ben de merak ettim.

    http://www.motorcutv.com/wp-content/...orlar.mp4?id=0

  3. #3

    Üyelik
    01 Aralık 2018
    Su soğutmalı motorlar yağ soğutmalı motorlara göre daha verimli olur.devamli soğuyan suyun dolaşması blok içinde ki ısıyı transfer etmek de daha hızlı dir.buda verimi artırır.

  4. #4
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Rahatsız eden sıcak hava, motorun başarılı şekilde fazla ısıyı uzaklaştırması. Uzaklaştıramamasi (yağ veya hava soğutma), verimin azalması, aşınmanın artması, yağın ömrümün azalması, motorun ömrünün azalması vs. demek.

    Bu arada arada bazı motorlarda ikisi de vardır. Yağ soğutma için ayrı radyatör yoktur ama. Yağı da suyla soğutur, çok daha etkili olduğu için...


  5. #5

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    o yağı suyla soğutma bu yaz öldürdü bizi oringler sertleşmiş suya yağ karıştırmaya başladı 6 silindir motor arada bulasın

  6. #6
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o yağı suyla soğutma bu yaz öldürdü bizi oringler sertleşmiş suya yağ karıştırmaya başladı 6 silindir motor arada bulasın
    BMW mi? On karakter

  7. #7

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BMW mi? On karakter
    6 silindir iveco cursor 9
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  8. #8
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Yağ soğutmalı motorun ömrü daha kısa olur,su soğutmalı motora göre daha nazik kullanılmalı
    Yamaha XJR 1300 su soğutmalı 4 silindir 98PS
    Suzuki Gsf1200 Sa Bandit
    Bmw 1200 gs 2014 modelin altında olan
    Aklımıza gelmeyen bir çok model mevcut,yağı biraz daha erken biter,uzun yolda hava soğutmalı tercihimdir
    Motosiklet Fuarına gidipte, fotoğraf çekecek fakir vardı,gören var mı?

  9. #9
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 silindir iveco cursor 9
    Kotu olmus yahu... Kafa contasi ile ayni durum... Gerci koskoca kafa contasi problemsiz calisacak sekilde dizayn edilip uretilebiliyorsa, bunun da duzgun calisacak sekilde dizayn edilebilmesi lazim degil mi yahu?

  10. #10

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kotu olmus yahu... Kafa contasi ile ayni durum... Gerci koskoca kafa contasi problemsiz calisacak sekilde dizayn edilip uretilebiliyorsa, bunun da duzgun calisacak sekilde dizayn edilebilmesi lazim degil mi yahu?
    cursor 9 motorun kronik sorunuymuş oringler sertleşince sızdırmazlık gidiyor

    parça bu içinden yağ dışından su dolaşıyor sızdırmazlığı 2 kıytırık oring sağlıyor bu parçada motorun içine giriyor



  11. #11
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    su soğutmalı sistemlerde motor ısısı soğuk çalıştırmadan itibaren en kısa sürede çalışma sıcaklığına ulaşır ve sabit sıcaklıkta(motorun en verimli çalıştığı sıcaklık) çalışmaya devam eder. bunun faydaları;
    -düşük yakıt tüketimi
    -uzun ömürlü motor yağı
    -uzun ömürlü motor bloğu

    yağ soğutmalı sistemlerde ise motor daha geç ısınır ve düzensiz sıcaklıklarda çalışmak zorundadır, örneğin sıkışık trafikte fazlasıyla ısınır. su soğutma ile dez avantaj yaşayacağı tek nokta da budur, belli süratlerde yol alırken yağ da kısmen sabit sıcaklıkta çalışır. avantajları;
    -daha az yer kaplayan motor bloğu
    -daha az mekanik parça ve daha az sorun
    -daha az bakım maliyeti



    çok ağır koşullarda kullanılmayacaksa yağ soğutma gayet iş görür.

  12. #12

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Bu yağ soğutmalı motorlarda fan, hararet müşiri, termostat yok mu? Yoksa hava soğutmanın bir değişiği gibi birşey olmuş.

  13. #13
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yağ soğutmalı motorlarda fan, hararet müşiri, termostat yok mu? Yoksa hava soğutmanın bir değişiği gibi birşey olmuş.
    yazdıklarınızın hiç biri yok, sadece günümüz yağ soğutma sistemlerinde motorda ısı müşürü var, yağ fazla ısınırsa motor kendini kapatır.


    dediğiniz gibi hava soğutmanın biraz modifiye edilmiş halidir zaten. yağ radyatörünü söksen hava soğutmalı motora döner.

  14. #14
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı fz6_fazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ soğutmalı motorun ömrü daha kısa olur,su soğutmalı motora göre daha nazik kullanılmalı
    Yamaha XJR 1300 su soğutmalı 4 silindir 98PS
    Suzuki Gsf1200 Sa Bandit
    Bmw 1200 gs 2014 modelin altında olan
    Aklımıza gelmeyen bir çok model mevcut,yağı biraz daha erken biter,uzun yolda hava soğutmalı tercihimdir
    Motosiklet Fuarına gidipte, fotoğraf çekecek fakir vardı,gören var mı?
    evet biliyorum o fakiri. o gün kar yağmışta evden çıkamamış diyolar :D
    fz6_fazer bunu beğendi.
    since 1987

  15. #15
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yağ soğutmalı motorlarda fan, hararet müşiri, termostat yok mu? Yoksa hava soğutmanın bir değişiği gibi birşey olmuş.
    Birkac istisna modeli bir kenara koyacak olursak, tek basina "yag sogutma" diye bir sey yoktur. Baslik hatali ve yaniltici. Cunku yag tek basina motoru sogutabilecek bir sistem degil. Yag sogutma = Hava sogutma.

    Bu arada eski bir cok hava sogutmali Harley'de hararet müşiri vardir, motor cok isininca fan devreye girer...

  16. #16

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Şahsen yağ soğutmalı kurcalayabileceğim bir motorum olsa bir yerden delip sıcaklık müşiri koyardım, üstüne de bir fan koyduk mu iş tamam.

  17. #17
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    soğuk havalarda ama gerçekten soğuk havalarda motor hararet göstergesi 2 yi geçmiyor
    hele yağmur yağıyorsa gaza bastığım zaman 3 ten 2 ye de düşüyor
    ama boş yolda olup gaza bassam da sıkışık trafikte olsamda hep 3 çizgi gösteriyor

  18. #18
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    soğuk havalarda ama gerçekten soğuk havalarda motor hararet göstergesi 2 yi geçmiyor
    hele yağmur yağıyorsa gaza bastığım zaman 3 ten 2 ye de düşüyor
    ama boş yolda olup gaza bassam da sıkışık trafikte olsamda hep 3 çizgi gösteriyor
    Yağmur yağınca su soğutmaya geçmiş oluyorsun çünkü

    Soğuk ve yağışlı havalarda motorun kendini yeterince ısıtamaması da sorun aslında. Su soğutmalı araçlarda motor kendini ısıtana kadar radyatör devir daime başlamaz. Motor ısındıktan sonra antifriz radyatörde dolaşmaya başlar.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)