Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet eğitimi vs Motokros eğitimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Nathan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha MT07
    Selamlar arkadaşlar,

    Bir konuda görüşlerinizi almak isterim. Yaklaşık 15bin km'lik CBR250 tecrübesinden sonra yakın zamanda MT07'ye geçeceğim Allah isterse. Bu zamana kadar Honda GS1 ve GS2 eğitimlerini aldım. İmkan buldukça eğitimlere devam ediyorum, sorum da bununla alakalı...

    Bir arkadaşım vasıtasıyla uygun fiyata 12 saatlik motokros eğitimi alma imkanım oluştu. Tabii bu eğitime belli bir bütçe ayırmam gerekecek. Diğer yandan bu aralar klasik okullardan (yamaha/honda/gis) birinde eğitime de katılmayı planlıyordum. Şu aşamada hem motokros hem klasik eğitimi karşılayamam. Birini seçmek durumundayım.

    Motokros aktivite olarak da çok çekici geliyor tabii. 12 saat de az değil. Ama bana ne kadar faydası olur bilemiyorum. Motokros kökenli yarışçıların motosiklet hakimiyetinin farklı olduğu söylenir gerçi... Neyse uzatmıyorum. Fikirleriniz benim için değerli.

    Şimdiden teşekkür ediyorum. Güvenli sürüşler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    cross eğitimi kesinlikle. Çünkü cross yaparken ciddi zor koşullarda motoru kontrol ediyorsunuz ve bunun eğitimini alıyorsunuz. Burada aldığınız eğitimler sayesinde ise sokakta motorla çocuk oyuncağı gibi oynayabilirsiniz. evet diğer eğitimler trafik vs için daha iyi fakat siz zaten onları almışsınız sıra gelmiş motorun kontrolüne. buda = cross eğitimi.

    bu eğitimi aldıktan sonra sürüşünüz ve motoru kontrol edişinizde ciddi değişim olacaktır.
    SuleymanE, Lazasker, polemos ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Her türlü eğitimin az ya da çok faydası olacaktır. Mesela gazı fazlaca açınca arkanın kayması durumunda yol sürücülerinin yüreği ağzına gelirken kayma ile nasıl başa çıkılacağının hem teorisine hem de pratiğine hakim olan arazi sürücüleri bu durumla rahatlıkla başa çıkarlar. Dolayısıyla arazi eğitiminin de yol sürüşüne faydaları mutlaka olacaktır. Ancak sınırsız olmayan kaynaklara sahip olduğumuz için seçmek gerekirse (ki benim için de durum aynı şekilde) şöyle düşünürüm:

    Pistte süreceksem pist eğitimi, otoparkta gymkhana yapacaksam honda, arazide süreceksem arazi, yolda motor süreceksem teori+kapalı alan adac+yol eğitiminden oluşan ileri sürüş paket eğitimi.

    Yol eğitimi (trafiği okumaktan ibaret değildir ve kesinlikle tecrübe ile bertaraf edilebilecek bir hadise değildir. Tecrübeli olup da eğitimli gibi süren motorcu görmedim.) de ADAC'ta vurgulanan yavaş gitme ve acil durum freni, engelden kaçma da diğer eğitimlerde görülmeyen beceriler kazandırır. Ben yerinizde olsam demeyeyim ben de zaten sizinle aynı durumdayım, sınırlı kaynaklarla eğitim alacaksam önceliği yol sanatı ekolünü takip eden ileri sürüş eğitimlerine ayırırdım. Etraflıca karşılaştırma ve karşı argümanlar için bkz. http://www.motosiklet.net/forum/fayd...usunceler.html

    Eğitim için ayrılacak bütçe daha sonraları genişlerse GS3'ler, arazi eğitimleri de alınabilir elbette.
    Nathan bunu beğendi.

  4. #4
    kakare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Muğla-İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR650FA
    Takipteyim, bende gs1-gs2 eğitimlerini almıştım aklımda cross eğitimi vardı bi süredir. Ancak detay vermemişsiniz Detay verebilirseniz cross eğitimi hakkında memnun olurum, fiyat, yer ve hangi kurum ya da kişi? bize de uygun fiyat olur mu
    Nathan bunu beğendi.

  5. #5
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Motocross/enduro eğitimi al kesinlikle. Ondan sonra gis e mis e gitmek istemiceksin. Onun yerine araziye girmek isticeksin
    polemos ve Nathan bunu beğendiler.

  6. #6
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    cross eğitimi çok başkadır. Asfaltta gitmekle toprakta gitmek o kadar farklı ki. Arazide yanlaya yanlaya gidebilen birisi için asfalt gerçekten çocuk oyuncağı kalır. Siz zaten temel eğitimleri almışsınız GİS akademiden. Farklı bir şeyler deneme zamanınız gelmiş
    Nathan bunu beğendi.

  7. #7
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    arazi candır cross egitimi +

    ayrıca zaten istersen 10 egitim al gis te falan bence hersey kullanıcıda biter . he cross egitimi de düşmeyi kalkmaı ögrenmen icin en önemlisidir.
    Nathan bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    Arkadaşlar bende bir sey soracagim. Supermoto alan bir kisi, her anlamiyla hakkini vererek kullanmak icin hangi egitimleri almali?
    Yani demek istedigim honda, yamaha egitimleri zaman kaybi olur, direk motocross egitimine git mi dersiniz?

  9. #9
    Bugraaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    14'Honda CBR250R Repsol - Triumph Daytona 675 Red
    Zaten trafik tecrubeniz var kesinlikle motocrossu tercih edin, gercekten cok faydali oluyo. Ben motosiklete crossla basladim sadece trafikte ön frene alismam biraz surdu :D onun disinda cok faydali
    Nathan bunu beğendi.

  10. #10
    motorcu adam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul dudullu
    Motosikleti
    Honda CBF 1000 FA
    Nerden alcan acaba bu kross egitimini bende almayi dusunuyorumda.
    Nathan bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı motorcu adam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nerden alcan acaba bu kross egitimini bende almayi dusunuyorumda.
    Bende bu konu üzerine biraz baktım. Şu linkte birşeyler buldum. Kross eğitimi çok iyi gelir diye düşünüyorum. Gayette keyifli ve zevkli görünüyor. Bu sadece eğitimde değil aslında bildiğin çok keyifli bir etkinlik

    https://youtu.be/kbjyP0-Ogo4
    Nathan bunu beğendi.

  12. #12
    Nathan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha MT07
    Vakit ayırıp görüşlerinizi belirttiğiniz için teşekkür ederim. Kararım şekillendi gibi, motocrossu denemek zaten çekici geliyordu, desteğinizle tam oldu.

    Soran arkadaşlar olmuş. Bahsettiğim eğitim Motocrosspark Kilyos olarak geçiyor. 12 saatlik eğitimi 1250 TL, farklı paketler de mevcut. Tüm ekipmanları onlar karşılıyor. Dersler 2 kişilik. Bu da tabi yakın ilgi ve takip avantajı sağlayacak diye umuyorum.

    İş tabii pratikte bitiyor. Göreceğiz...
    kakare bunu beğendi.

  13. #13
    motorcu adam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul dudullu
    Motosikleti
    Honda CBF 1000 FA
    Alıntı Nathan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vakit ayırıp görüşlerinizi belirttiğiniz için teşekkür ederim. Kararım şekillendi gibi, motocrossu denemek zaten çekici geliyordu, desteğinizle tam oldu.

    Soran arkadaşlar olmuş. Bahsettiğim eğitim Motocrosspark Kilyos olarak geçiyor. 12 saatlik eğitimi 1250 TL, farklı paketler de mevcut. Tüm ekipmanları onlar karşılıyor. Dersler 2 kişilik. Bu da tabi yakın ilgi ve takip avantajı sağlayacak diye umuyorum.

    İş tabii pratikte bitiyor. Göreceğiz...
    Dersleri alınca nasıl geçtiği ve memnun kalıp kalmadığın hakkında bilgi verirsen sevinirim.

  14. #14

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Hortlatayım
    motokros veya enduro eğitimi almak önemli ama biraz masraflıdır . sekiz on saat eğitime dünyanın parasını ödersiniz. on saatte kimse krosçu veya hard endurocu olamaz , çok antrenman yapmak gereklidir. öğretilen şeyin defalarca , dakikalarca tekrarı yapılmadan uygulanması mümkün değildir. en iyi hocadan bir kaç ay eğitim aldım süper endurocu krosçu oldum işi biraz hayaldir. teknikleri oturtmak çok tekrar ve zaman gerektirir. vücutta kullanmaya yeni başladığımız kaslara da gelişmeleri için zaman vermek lazım . biraz zamana yayılısa antrenmanlar kaslar gelişir , eklemlerde korunmuş olur.
    bu işlere başlamanın daha uygun ve eğlenceli yolu dual sportlarla arazide dolaşan onlarca gruptan birine katılmaktır. hem hafta sonu eğlenirken daha tecrubelilerden birşeyler öğrenilir. biraz içine girince de insan ne yapmak istediğine daha doğru karar verir. devam etmek , bırakmak, kros, enduro , süpermoto bilgi sahibi olunca yönü seçmek kolay olur.
    sutlusoda bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    03 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc 750X
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her türlü eğitimin az ya da çok faydası olacaktır. Mesela gazı fazlaca açınca arkanın kayması durumunda yol sürücülerinin yüreği ağzına gelirken kayma ile nasıl başa çıkılacağının hem teorisine hem de pratiğine hakim olan arazi sürücüleri bu durumla rahatlıkla başa çıkarlar. Dolayısıyla arazi eğitiminin de yol sürüşüne faydaları mutlaka olacaktır. Ancak sınırsız olmayan kaynaklara sahip olduğumuz için seçmek gerekirse (ki benim için de durum aynı şekilde) şöyle düşünürüm:

    Pistte süreceksem pist eğitimi, otoparkta gymkhana yapacaksam honda, arazide süreceksem arazi, yolda motor süreceksem teori+kapalı alan adac+yol eğitiminden oluşan ileri sürüş paket eğitimi.

    Yol eğitimi (trafiği okumaktan ibaret değildir ve kesinlikle tecrübe ile bertaraf edilebilecek bir hadise değildir. Tecrübeli olup da eğitimli gibi süren motorcu görmedim.) de ADAC'ta vurgulanan yavaş gitme ve acil durum freni, engelden kaçma da diğer eğitimlerde görülmeyen beceriler kazandırır. Ben yerinizde olsam demeyeyim ben de zaten sizinle aynı durumdayım, sınırlı kaynaklarla eğitim alacaksam önceliği yol sanatı ekolünü takip eden ileri sürüş eğitimlerine ayırırdım. Etraflıca karşılaştırma ve karşı argümanlar için bkz. http://www.motosiklet.net/forum/fayd...usunceler.html

    Eğitim için ayrılacak bütçe daha sonraları genişlerse GS3'ler, arazi eğitimleri de alınabilir elbette.
    Bu görüşe kesinlikle katılıyorum. Sistem size tepki vermek için zaman kazandıracaktır. Bundan sonra yol eğitimleriyle devam etmenizi tavsiye ederim. Yeni motorunuzla önce kontrol eğitimi akabinde yol eğitimleri sizi gerçek trafik koşullarında tecrübeli ve sistemli bir sürücü haline getirecektir. OMM'yi takip etmenizi tavsiye ederim.
    Güvenli sürüşler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)