Motosiklet eğitimi vs Motokros eğitimi
-
Selamlar arkadaşlar,
Bir konuda görüşlerinizi almak isterim. Yaklaşık 15bin km'lik CBR250 tecrübesinden sonra yakın zamanda MT07'ye geçeceğim Allah isterse. Bu zamana kadar Honda GS1 ve GS2 eğitimlerini aldım. İmkan buldukça eğitimlere devam ediyorum, sorum da bununla alakalı...
Bir arkadaşım vasıtasıyla uygun fiyata 12 saatlik motokros eğitimi alma imkanım oluştu. Tabii bu eğitime belli bir bütçe ayırmam gerekecek. Diğer yandan bu aralar klasik okullardan (yamaha/honda/gis) birinde eğitime de katılmayı planlıyordum. Şu aşamada hem motokros hem klasik eğitimi karşılayamam. Birini seçmek durumundayım.
Motokros aktivite olarak da çok çekici geliyor tabii. 12 saat de az değil. Ama bana ne kadar faydası olur bilemiyorum. Motokros kökenli yarışçıların motosiklet hakimiyetinin farklı olduğu söylenir gerçi... Neyse uzatmıyorum. Fikirleriniz benim için değerli.
Şimdiden teşekkür ediyorum. Güvenli sürüşler.
Reklamlar
-
cross eğitimi kesinlikle. Çünkü cross yaparken ciddi zor koşullarda motoru kontrol ediyorsunuz ve bunun eğitimini alıyorsunuz. Burada aldığınız eğitimler sayesinde ise sokakta motorla çocuk oyuncağı gibi oynayabilirsiniz. evet diğer eğitimler trafik vs için daha iyi fakat siz zaten onları almışsınız sıra gelmiş motorun kontrolüne. buda = cross eğitimi.
bu eğitimi aldıktan sonra sürüşünüz ve motoru kontrol edişinizde ciddi değişim olacaktır.
-
Her türlü eğitimin az ya da çok faydası olacaktır. Mesela gazı fazlaca açınca arkanın kayması durumunda yol sürücülerinin yüreği ağzına gelirken kayma ile nasıl başa çıkılacağının hem teorisine hem de pratiğine hakim olan arazi sürücüleri bu durumla rahatlıkla başa çıkarlar. Dolayısıyla arazi eğitiminin de yol sürüşüne faydaları mutlaka olacaktır. Ancak sınırsız olmayan kaynaklara sahip olduğumuz için seçmek gerekirse (ki benim için de durum aynı şekilde) şöyle düşünürüm:
Pistte süreceksem pist eğitimi, otoparkta gymkhana yapacaksam honda, arazide süreceksem arazi, yolda motor süreceksem teori+kapalı alan adac+yol eğitiminden oluşan ileri sürüş paket eğitimi.
Yol eğitimi (trafiği okumaktan ibaret değildir ve kesinlikle tecrübe ile bertaraf edilebilecek bir hadise değildir. Tecrübeli olup da eğitimli gibi süren motorcu görmedim.) de ADAC'ta vurgulanan yavaş gitme ve acil durum freni, engelden kaçma da diğer eğitimlerde görülmeyen beceriler kazandırır. Ben yerinizde olsam demeyeyim ben de zaten sizinle aynı durumdayım, sınırlı kaynaklarla eğitim alacaksam önceliği yol sanatı ekolünü takip eden ileri sürüş eğitimlerine ayırırdım. Etraflıca karşılaştırma ve karşı argümanlar için bkz. http://www.motosiklet.net/forum/fayd...usunceler.html
Eğitim için ayrılacak bütçe daha sonraları genişlerse GS3'ler, arazi eğitimleri de alınabilir elbette.
-
-
Motocross/enduro eğitimi al kesinlikle. Ondan sonra gis e mis e gitmek istemiceksin. Onun yerine araziye girmek isticeksin
-
cross eğitimi çok başkadır. Asfaltta gitmekle toprakta gitmek o kadar farklı ki. Arazide yanlaya yanlaya gidebilen birisi için asfalt gerçekten çocuk oyuncağı kalır. Siz zaten temel eğitimleri almışsınız GİS akademiden. Farklı bir şeyler deneme zamanınız gelmiş
-
arazi candır cross egitimi +
ayrıca zaten istersen 10 egitim al gis te falan bence hersey kullanıcıda biter . he cross egitimi de düşmeyi kalkmaı ögrenmen icin en önemlisidir.
-
Arkadaşlar bende bir sey soracagim. Supermoto alan bir kisi, her anlamiyla hakkini vererek kullanmak icin hangi egitimleri almali?
Yani demek istedigim honda, yamaha egitimleri zaman kaybi olur, direk motocross egitimine git mi dersiniz?
-
Zaten trafik tecrubeniz var kesinlikle motocrossu tercih edin, gercekten cok faydali oluyo. Ben motosiklete crossla basladim sadece trafikte ön frene alismam biraz surdu :D onun disinda cok faydali
-
Nerden alcan acaba bu kross egitimini bende almayi dusunuyorumda.
-
motorcu adam adlı üyeden alıntı
Nerden alcan acaba bu kross egitimini bende almayi dusunuyorumda.
Bende bu konu üzerine biraz baktım. Şu linkte birşeyler buldum. Kross eğitimi çok iyi gelir diye düşünüyorum. Gayette keyifli ve zevkli görünüyor. Bu sadece eğitimde değil aslında bildiğin çok keyifli bir etkinlik
https://youtu.be/kbjyP0-Ogo4
-
Vakit ayırıp görüşlerinizi belirttiğiniz için teşekkür ederim. Kararım şekillendi gibi, motocrossu denemek zaten çekici geliyordu, desteğinizle tam oldu.
Soran arkadaşlar olmuş. Bahsettiğim eğitim Motocrosspark Kilyos olarak geçiyor. 12 saatlik eğitimi 1250 TL, farklı paketler de mevcut. Tüm ekipmanları onlar karşılıyor. Dersler 2 kişilik. Bu da tabi yakın ilgi ve takip avantajı sağlayacak diye umuyorum.
İş tabii pratikte bitiyor. Göreceğiz...
-
Nathan adlı üyeden alıntı
Vakit ayırıp görüşlerinizi belirttiğiniz için teşekkür ederim. Kararım şekillendi gibi, motocrossu denemek zaten çekici geliyordu, desteğinizle tam oldu.
Soran arkadaşlar olmuş. Bahsettiğim eğitim Motocrosspark Kilyos olarak geçiyor. 12 saatlik eğitimi 1250 TL, farklı paketler de mevcut. Tüm ekipmanları onlar karşılıyor. Dersler 2 kişilik. Bu da tabi yakın ilgi ve takip avantajı sağlayacak diye umuyorum.
İş tabii pratikte bitiyor. Göreceğiz...
Dersleri alınca nasıl geçtiği ve memnun kalıp kalmadığın hakkında bilgi verirsen sevinirim.
-
05 Aralık 2018, 14:59
#14
Hortlatayım
motokros veya enduro eğitimi almak önemli ama biraz masraflıdır . sekiz on saat eğitime dünyanın parasını ödersiniz. on saatte kimse krosçu veya hard endurocu olamaz , çok antrenman yapmak gereklidir. öğretilen şeyin defalarca , dakikalarca tekrarı yapılmadan uygulanması mümkün değildir. en iyi hocadan bir kaç ay eğitim aldım süper endurocu krosçu oldum işi biraz hayaldir. teknikleri oturtmak çok tekrar ve zaman gerektirir. vücutta kullanmaya yeni başladığımız kaslara da gelişmeleri için zaman vermek lazım . biraz zamana yayılısa antrenmanlar kaslar gelişir , eklemlerde korunmuş olur.
bu işlere başlamanın daha uygun ve eğlenceli yolu dual sportlarla arazide dolaşan onlarca gruptan birine katılmaktır. hem hafta sonu eğlenirken daha tecrubelilerden birşeyler öğrenilir. biraz içine girince de insan ne yapmak istediğine daha doğru karar verir. devam etmek , bırakmak, kros, enduro , süpermoto bilgi sahibi olunca yönü seçmek kolay olur.
-
08 Aralık 2018, 22:10
#15
zaferce adlı üyeden alıntı
Her türlü eğitimin az ya da çok faydası olacaktır. Mesela gazı fazlaca açınca arkanın kayması durumunda yol sürücülerinin yüreği ağzına gelirken kayma ile nasıl başa çıkılacağının hem teorisine hem de pratiğine hakim olan arazi sürücüleri bu durumla rahatlıkla başa çıkarlar. Dolayısıyla arazi eğitiminin de yol sürüşüne faydaları mutlaka olacaktır. Ancak sınırsız olmayan kaynaklara sahip olduğumuz için seçmek gerekirse (ki benim için de durum aynı şekilde) şöyle düşünürüm:
Pistte süreceksem pist eğitimi, otoparkta gymkhana yapacaksam honda, arazide süreceksem arazi, yolda motor süreceksem teori+kapalı alan adac+yol eğitiminden oluşan ileri sürüş paket eğitimi.
Yol eğitimi (trafiği okumaktan ibaret değildir ve kesinlikle tecrübe ile bertaraf edilebilecek bir hadise değildir. Tecrübeli olup da eğitimli gibi süren motorcu görmedim.) de ADAC'ta vurgulanan yavaş gitme ve acil durum freni, engelden kaçma da diğer eğitimlerde görülmeyen beceriler kazandırır. Ben yerinizde olsam demeyeyim ben de zaten sizinle aynı durumdayım, sınırlı kaynaklarla eğitim alacaksam önceliği yol sanatı ekolünü takip eden ileri sürüş eğitimlerine ayırırdım. Etraflıca karşılaştırma ve karşı argümanlar için bkz.
http://www.motosiklet.net/forum/fayd...usunceler.html
Eğitim için ayrılacak bütçe daha sonraları genişlerse GS3'ler, arazi eğitimleri de alınabilir elbette.
Bu görüşe kesinlikle katılıyorum. Sistem size tepki vermek için zaman kazandıracaktır. Bundan sonra yol eğitimleriyle devam etmenizi tavsiye ederim. Yeni motorunuzla önce kontrol eğitimi akabinde yol eğitimleri sizi gerçek trafik koşullarında tecrübeli ve sistemli bir sürücü haline getirecektir. OMM'yi takip etmenizi tavsiye ederim.
Güvenli sürüşler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)