Arkadaşlar benim mc nin yağ değişimi 1000 km de bir diyor ama ben motoruma ipone katana serisi yağ koyuyorum bazende motul 7100 ustam 2000 km de bir değiştirsen olur diyor kullandığın yağlar kaliteli diyor ama ne yapayım şimdi?
Arkadaşlar benim mc nin yağ değişimi 1000 km de bir diyor ama ben motoruma ipone katana serisi yağ koyuyorum bazende motul 7100 ustam 2000 km de bir değiştirsen olur diyor kullandığın yağlar kaliteli diyor ama ne yapayım şimdi?
Motul 5100 fazlası ile yeterli olur. %150 fazlasını ödemeye gerek yok. Hatta isterseniz Motul 3000' i bir deneyin, sonuçta mevcutta kullandığınız yağın neredeyse %50 fiyatına. Memnun kalırsanız sorun olacağını düşünmüyorum.
Hatırlatmak isterim ki kim ne derse desin esas olan üretici talimatıdır.
Yine de yerinizde olsam Motul 3000(10W-40 Madeni) dener, memnun kalmaz isem Motul 5100(10W-40 Yarı Sentetik) kullanırdım. Sık motor yağı değişimi gereken düşük hacimli motorlarda maliyeti yüksek yağ kullanımı, toplam maliyet hesabında sizi batıran etkendir hatırlatırım.
Temel matematik:
X model motosiklet: 2.5 lt tam sentetik motor yağı 10.000 km' de 1 değişim, litre fiyatı 85TL olsa;
Y model motosiklet: 800cc tam sentetik motor yağı 1.000 km' de 1 değişim, litre fiyatı 85 TL olsa;
Toplam maliyet:
X model için 10.000 km' de: (2,5lt x 58){10.000 km için} x1 = 145 TL
Y model için 10.000 km' de: (0,8lt x 58){10.000 km için} x10= 464 TL
Bu nedenle Y modelde sık değişimi de göz önüne alırsak kullanacağımız uygun fiyatlı motor yağı ile bu değer:
Y model için 10.000 km' de: (0,8lt x 29){10.000 km için} x10= 232 TL çıkar.
Kullanım Klavuzunu incelerseniz bu hesabı desteklediğini görebilirsiniz. Verdiğim örnekteki "ilk motor yağı" ve "ikinci motor yağı" olarak bunları değerlendirebilirsiniz.
çok düşük kilometrede yağ değişimi tavsiye edilmişse sebep yağ filtresi bulunmamasıdır, yağ filtre edilmediği için çok kaliteli bir ürün kullansanızda kirlenecektir , gözle ayırt edemeyeceğiniz küçük metal parçacıkları kısa periyotlarla motordan dışarı atılmalıdır !
1000km çok erken değil mi ya? Ben 3000kmde bir değiştiriyorum. Shell Advance kullanıyorum yağ olarakta. 1000kmde tabiri caizse yağ hiç bozulmamış oluyor bence. Ayrıca yurtdışında bakım periyodu en küçük motorlarda bile 5000 kmde bir oluyor. Her neyse 1000km az geldi bana kısaca.
Kullanim klavuzuna tekrar bakmanizi oneririm, 1000KM de yag degisimi banada cok az geldi.
Her ne kadar sik yag degistirmek iyi olsada 1000KM icin insan usenir.
TB2BBL
çinlilerde 1000 km oluyor genelde
5100 kullandım ama 800 km den sonra vitesler taş gibi oluyor. Bazen takılıp kalıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------
Kışın bu vakitlerde falan devamlı çinliyi kullanıyorum haliyle yağ değişimi çabuk geliyor. Yaz vakitleri diğerinide kullandığım için yaz zamanı o kadar dokunmuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:31 ----------
Aynen olabilir filtre yok motorda yani çay süzgecine benzer bir şey var.
Benim motordada 1000-1250 diyor ama ben mondialin vs normal yağ koyarsam 1500 den önce değiştirmiyorum motul koyarsam 2000-2500 gibi değiştiriyorum sentetik falan olursa 3000 den önce değişmem fakat bizim motorlara yarı sentetik yada sentetik yağlar pek gelmiyor üstelikte maliyetli oluyor en güzel gidecek yağ motul 3000 minarel yağdır üstü hem gereksiz hemde fazla maliyettir bizim motorlarda yağ filtresi bulunmadığı için süzgeç olduğundan dolayı fazla çapak birikmesin diyede bakım aralıkları kısa olurda piston segman çizmesin diye başka bir tavsiyede bulunayım neodyum mıknatıs al birtane alttan yağ tapasının yakınına koy yağ değişimi zamanı mıknatısı al tapa açılınca çapaklar yağla dökülür gider bu şekilde yapabilirsin ama geç bakımdan dolayı garanti dışı bırakabilirler ben o kısmı pek umursamıyorum mıknatıs baya işe yarıyor bu arada
1-2k km'de yağ mı değişir ? Batarız. Kaliteli yağın litresi olmuş 90lira, 5k km olmadan değişmem
Benim kitapçıkta yarı sentetik vs yazmıyor zaten bu motorların ideal yağı minareldir mıknatısı motorun içine koymayacaksın motor bloğunun altına tapanın yakınına koyacaksın dıştan yapısacak o yağ tapasını açmadan önce mıknatısı al yeterli
Motosiklette 1000 km.yağ değişimi kendi adıma söylüyorum çok erken,bana israf gibi geliyor.Genellikle 3000 km.civarında yağımı değiştiriyorum.Motoru sakin kullanıyor olmamında etkisi var sanırım değişimlerde yağ içersinde metal çapaklarına rastlamadım.
Arkadaşım Kuba çita için 90 liraya 4 litre Castrol magnatec aldı 2500kmde bir değiştiriyor.
O tür motorlara litresi 90 liralık yağ koymak bildiğin israf yazık yani hocam hiç mi için acimiyor bide çok erken değiştiriyorsun. Bu arada araba yağıyla kullanıyor demiştim herhangi bir sıkıntısı yok debriyaj kaçırmıyor. vites geçişleri normal kuba citalarda olduğu gibi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)