Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yağ değişimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Arkadaşlar benim mc nin yağ değişimi 1000 km de bir diyor ama ben motoruma ipone katana serisi yağ koyuyorum bazende motul 7100 ustam 2000 km de bir değiştirsen olur diyor kullandığın yağlar kaliteli diyor ama ne yapayım şimdi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Motul 5100 fazlası ile yeterli olur. %150 fazlasını ödemeye gerek yok. Hatta isterseniz Motul 3000' i bir deneyin, sonuçta mevcutta kullandığınız yağın neredeyse %50 fiyatına. Memnun kalırsanız sorun olacağını düşünmüyorum.

    Hatırlatmak isterim ki kim ne derse desin esas olan üretici talimatıdır.

    Yine de yerinizde olsam Motul 3000(10W-40 Madeni) dener, memnun kalmaz isem Motul 5100(10W-40 Yarı Sentetik) kullanırdım. Sık motor yağı değişimi gereken düşük hacimli motorlarda maliyeti yüksek yağ kullanımı, toplam maliyet hesabında sizi batıran etkendir hatırlatırım.

    Temel matematik:

    X model motosiklet: 2.5 lt tam sentetik motor yağı 10.000 km' de 1 değişim, litre fiyatı 85TL olsa;
    Y model motosiklet: 800cc tam sentetik motor yağı 1.000 km' de 1 değişim, litre fiyatı 85 TL olsa;

    Toplam maliyet:
    X model için 10.000 km' de: (2,5lt x 58){10.000 km için} x1 = 145 TL
    Y model için 10.000 km' de: (0,8lt x 58){10.000 km için} x10= 464 TL

    Bu nedenle Y modelde sık değişimi de göz önüne alırsak kullanacağımız uygun fiyatlı motor yağı ile bu değer:
    Y model için 10.000 km' de: (0,8lt x 29){10.000 km için} x10= 232 TL çıkar.

    Kullanım Klavuzunu incelerseniz bu hesabı desteklediğini görebilirsiniz. Verdiğim örnekteki "ilk motor yağı" ve "ikinci motor yağı" olarak bunları değerlendirebilirsiniz.
    Mertcan39, maktama ve thedarkfire bunu beğendiler.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    çok düşük kilometrede yağ değişimi tavsiye edilmişse sebep yağ filtresi bulunmamasıdır, yağ filtre edilmediği için çok kaliteli bir ürün kullansanızda kirlenecektir , gözle ayırt edemeyeceğiniz küçük metal parçacıkları kısa periyotlarla motordan dışarı atılmalıdır !
    thedarkfire bunu beğendi.

  4. #4
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    1000km çok erken değil mi ya? Ben 3000kmde bir değiştiriyorum. Shell Advance kullanıyorum yağ olarakta. 1000kmde tabiri caizse yağ hiç bozulmamış oluyor bence. Ayrıca yurtdışında bakım periyodu en küçük motorlarda bile 5000 kmde bir oluyor. Her neyse 1000km az geldi bana kısaca.
    thedarkfire bunu beğendi.

  5. #5
    Uğur Bilgili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2010
    Şehir
    Dubai
    Motosikleti
    BMW R1150GS
    Kullanim klavuzuna tekrar bakmanizi oneririm, 1000KM de yag degisimi banada cok az geldi.

    Her ne kadar sik yag degistirmek iyi olsada 1000KM icin insan usenir.
    thedarkfire bunu beğendi.
    TB2BBL

  6. #6

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    çinlilerde 1000 km oluyor genelde
    thedarkfire bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motul 5100 fazlası ile yeterli olur. %150 fazlasını ödemeye gerek yok. Hatta isterseniz Motul 3000' i bir deneyin, sonuçta mevcutta kullandığınız yağın neredeyse %50 fiyatına. Memnun kalırsanız sorun olacağını düşünmüyorum.

    Hatırlatmak isterim ki kim ne derse desin esas olan üretici talimatıdır.

    Yine de yerinizde olsam Motul 3000(10W-40 Madeni) dener, memnun kalmaz isem Motul 5100(10W-40 Yarı Sentetik) kullanırdım. Sık motor yağı değişimi gereken düşük hacimli motorlarda maliyeti yüksek yağ kullanımı, toplam maliyet hesabında sizi batıran etkendir hatırlatırım.

    Temel matematik:

    X model motosiklet: 2.5 lt tam sentetik motor yağı 10.000 km' de 1 değişim, litre fiyatı 85TL olsa;
    Y model motosiklet: 800cc tam sentetik motor yağı 1.000 km' de 1 değişim, litre fiyatı 85 TL olsa;

    Toplam maliyet:
    X model için 10.000 km' de: (2,5lt x 58){10.000 km için} x1 = 145 TL
    Y model için 10.000 km' de: (0,8lt x 58){10.000 km için} x10= 464 TL

    Bu nedenle Y modelde sık değişimi de göz önüne alırsak kullanacağımız uygun fiyatlı motor yağı ile bu değer:
    Y model için 10.000 km' de: (0,8lt x 29){10.000 km için} x10= 232 TL çıkar.

    Kullanım Klavuzunu incelerseniz bu hesabı desteklediğini görebilirsiniz. Verdiğim örnekteki "ilk motor yağı" ve "ikinci motor yağı" olarak bunları değerlendirebilirsiniz.
    5100 kullandım ama 800 km den sonra vitesler taş gibi oluyor. Bazen takılıp kalıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------

    Alıntı Uğur Bilgili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanim klavuzuna tekrar bakmanizi oneririm, 1000KM de yag degisimi banada cok az geldi.

    Her ne kadar sik yag degistirmek iyi olsada 1000KM icin insan usenir.
    Kışın bu vakitlerde falan devamlı çinliyi kullanıyorum haliyle yağ değişimi çabuk geliyor. Yaz vakitleri diğerinide kullandığım için yaz zamanı o kadar dokunmuyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:31 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok düşük kilometrede yağ değişimi tavsiye edilmişse sebep yağ filtresi bulunmamasıdır, yağ filtre edilmediği için çok kaliteli bir ürün kullansanızda kirlenecektir , gözle ayırt edemeyeceğiniz küçük metal parçacıkları kısa periyotlarla motordan dışarı atılmalıdır !
    Aynen olabilir filtre yok motorda yani çay süzgecine benzer bir şey var.

  8. #8
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Benim motordada 1000-1250 diyor ama ben mondialin vs normal yağ koyarsam 1500 den önce değiştirmiyorum motul koyarsam 2000-2500 gibi değiştiriyorum sentetik falan olursa 3000 den önce değişmem fakat bizim motorlara yarı sentetik yada sentetik yağlar pek gelmiyor üstelikte maliyetli oluyor en güzel gidecek yağ motul 3000 minarel yağdır üstü hem gereksiz hemde fazla maliyettir bizim motorlarda yağ filtresi bulunmadığı için süzgeç olduğundan dolayı fazla çapak birikmesin diyede bakım aralıkları kısa olurda piston segman çizmesin diye başka bir tavsiyede bulunayım neodyum mıknatıs al birtane alttan yağ tapasının yakınına koy yağ değişimi zamanı mıknatısı al tapa açılınca çapaklar yağla dökülür gider bu şekilde yapabilirsin ama geç bakımdan dolayı garanti dışı bırakabilirler ben o kısmı pek umursamıyorum mıknatıs baya işe yarıyor bu arada

  9. #9
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    1-2k km'de yağ mı değişir ? Batarız. Kaliteli yağın litresi olmuş 90lira, 5k km olmadan değişmem

  10. #10

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1-2k km'de yağ mı değişir ? Batarız. Kaliteli yağın litresi olmuş 90lira, 5k km olmadan değişmem
    Bende iki motorumada litresi 90 liradan alıyorum valla :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:11 ----------

    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motordada 1000-1250 diyor ama ben mondialin vs normal yağ koyarsam 1500 den önce değiştirmiyorum motul koyarsam 2000-2500 gibi değiştiriyorum sentetik falan olursa 3000 den önce değişmem fakat bizim motorlara yarı sentetik yada sentetik yağlar pek gelmiyor üstelikte maliyetli oluyor en güzel gidecek yağ motul 3000 minarel yağdır üstü hem gereksiz hemde fazla maliyettir bizim motorlarda yağ filtresi bulunmadığı için süzgeç olduğundan dolayı fazla çapak birikmesin diyede bakım aralıkları kısa olurda piston segman çizmesin diye başka bir tavsiyede bulunayım neodyum mıknatıs al birtane alttan yağ tapasının yakınına koy yağ değişimi zamanı mıknatısı al tapa açılınca çapaklar yağla dökülür gider bu şekilde yapabilirsin ama geç bakımdan dolayı garanti dışı bırakabilirler ben o kısmı pek umursamıyorum mıknatıs baya işe yarıyor bu arada
    Ama kitapçıkta yarı sentetik yazıyor.
    Mıknatıs içeri kaçmasın?

  11. #11
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Benim kitapçıkta yarı sentetik vs yazmıyor zaten bu motorların ideal yağı minareldir mıknatısı motorun içine koymayacaksın motor bloğunun altına tapanın yakınına koyacaksın dıştan yapısacak o yağ tapasını açmadan önce mıknatısı al yeterli
    angaralı06 bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim kitapçıkta yarı sentetik vs yazmıyor zaten bu motorların ideal yağı minareldir mıknatısı motorun içine koymayacaksın motor bloğunun altına tapanın yakınına koyacaksın dıştan yapısacak o yağ tapasını açmadan önce mıknatısı al yeterli
    Haa tapanın dışta kalan kısmına yani ama zaten ben o tapayı açtığımda metal parçalar oluyor üzerinde bence kendisinin bi mıknatıslı sistemi olabilir kendinden.

  13. #13

    Üyelik
    21 Aralık 2017
    Motosiklette 1000 km.yağ değişimi kendi adıma söylüyorum çok erken,bana israf gibi geliyor.Genellikle 3000 km.civarında yağımı değiştiriyorum.Motoru sakin kullanıyor olmamında etkisi var sanırım değişimlerde yağ içersinde metal çapaklarına rastlamadım.

  14. #14

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı angaralı06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklette 1000 km.yağ değişimi kendi adıma söylüyorum çok erken,bana israf gibi geliyor.Genellikle 3000 km.civarında yağımı değiştiriyorum.Motoru sakin kullanıyor olmamında etkisi var sanırım değişimlerde yağ içersinde metal çapaklarına rastlamadım.
    Ben sakin kullanmıyorum ama :D

  15. #15
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Arkadaşım Kuba çita için 90 liraya 4 litre Castrol magnatec aldı 2500kmde bir değiştiriyor.
    O tür motorlara litresi 90 liralık yağ koymak bildiğin israf yazık yani hocam hiç mi için acimiyor bide çok erken değiştiriyorsun. Bu arada araba yağıyla kullanıyor demiştim herhangi bir sıkıntısı yok debriyaj kaçırmıyor. vites geçişleri normal kuba citalarda olduğu gibi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)