Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Motosikleti dik yokuştan çıkarmak.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç kimse de 'Kardeşim varsayalım oradan inip çıkacak rampayı yaptın. Sen de çok iyi sürücüsün. Peki senin bu motosikletin o rampanın dibinden hiç hız almadan yukarı tırmanabir mi?' diye sormamış. Dengeyi, ayağının yere basmasını geçtim, duvar gibi dik rampaya olduğu yerden nasıl kalkış yapıp çıkaracaksın gerçekten çok merak ettim.
    Bu sıralar geçici olarak kuryelik yapıyorum ve her gün mecidiyeköyde bu diklikte rampaları çıkıp iniyorum. Lastik yere tutunduğu sürece 125'lik bir motor bile bu rampayı çıkarır. Asıl sorun lastiğin yere tutunması. Bu açıdaki bir yokuşta yokuşun altında kalan tekerden kuvvet almak zorunludur. Mesela buradan aşağı inerken arka fren kesinlikle yetmez birinci viteste motor freni yaparken ön freni de yavaşça sıkmak zorunda. Eğer acemilik yapıp ön frene dokunmaz ve panikle arka frene asılırsa kaya kaya aşağı doğru hızlanır ve düşer.

    Aynı sorun yokuşu çıkarken de olabilir. Çıkarken yokuşun ortasında durursa ön fren kesinlikle yetmeyecek ve geriye doğru kayacaktır. Bu sırada iki ayağı da yerde olursa arka frene basamayacak ve geriye doğru düşecektir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Tengri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF Moto CLX700 Heritage
    Hocam bina yönetimiyle sorun olmayacaksa bence yandaki korkuluk demirine zincirle bağla, öne de bir disk kilidi tak, üstüne de branda attınmı oh mis.. O motor o merdivenden her gün inip çıkacak bir alet değil, eninde sonunda başına bir iş gelir..
    ERTOBİ, YERUÇAĞI ve espresso bunu beğendiler.

  3. #43

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Merdiven genişliği en az bir metre hatta daha fazladır rahatlıkla motor sığar. Yolun genişliği önemli ayakların yere basacak kadar yol genişliği olmalı.

  4. #44
    HrcRepsol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2016
    Değerli yorumlarınız için tşk arkadaşlar. Merdivenin dibindeki demir kapılı olan kömürlüğe koymayacağım. orası bizim daireye ait değil. Daha içirde kalıyor bizim kömürlük. Motoru içeri sokma işi zor değil. Beton dökme işi aklıma yattı. Ama belediyecilere kaldırımı alçaltma yapabilirmiyim diye sormam lazım. Devlet malı sonuçta. Belediyeye gidip sormam lazım.

    O binada kayın valide oturuyor ve oranın su bastığını hiç duymadım. Beton dökmek için tanıdığım var. Tırtıklı ve aralıklı yaparsam teker kaymaz snırım.

    Ayrıca beton döküp orayı düzleştirdikten sonra motorun üstünde gitmeyi düşünmüyorum, muhtemelen düşerim. Motorun yanında 1. vitesde yarım debriyaj ve az az gaz vere vere çıkabilirmiyim?

  5. #45
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı HrcRepsol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli yorumlarınız için tşk arkadaşlar. Merdivenin dibindeki demir kapılı olan kömürlüğe koymayacağım. orası bizim daireye ait değil. Daha içirde kalıyor bizim kömürlük. Motoru içeri sokma işi zor değil. Beton dökme işi aklıma yattı. Ama belediyecilere kaldırımı alçaltma yapabilirmiyim diye sormam lazım. Devlet malı sonuçta. Belediyeye gidip sormam lazım.

    O binada kayın valide oturuyor ve oranın su bastığını hiç duymadım. Beton dökmek için tanıdığım var. Tırtıklı ve aralıklı yaparsam teker kaymaz snırım.

    Ayrıca beton döküp orayı düzleştirdikten sonra motorun üstünde gitmeyi düşünmüyorum, muhtemelen düşerim. Motorun yanında 1. vitesde yarım debriyaj ve az az gaz vere vere çıkabilirmiyim?
    Bence motorun üstünde çıkıp inmen daha kolay olur. Motorun yanında iken bir anlık hatanda motoru düşürürsün. Eğer motorun üstünde olursan ayaklarını yere koyar ve gaz vererek dengede durabilirsin.

  6. #46
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sıralar geçici olarak kuryelik yapıyorum ve her gün mecidiyeköyde bu diklikte rampaları çıkıp iniyorum. Lastik yere tutunduğu sürece 125'lik bir motor bile bu rampayı çıkarır. Asıl sorun lastiğin yere tutunması. Bu açıdaki bir yokuşta yokuşun altında kalan tekerden kuvvet almak zorunludur. Mesela buradan aşağı inerken arka fren kesinlikle yetmez birinci viteste motor freni yaparken ön freni de yavaşça sıkmak zorunda. Eğer acemilik yapıp ön frene dokunmaz ve panikle arka frene asılırsa kaya kaya aşağı doğru hızlanır ve düşer.

    Aynı sorun yokuşu çıkarken de olabilir. Çıkarken yokuşun ortasında durursa ön fren kesinlikle yetmeyecek ve geriye doğru kayacaktır. Bu sırada iki ayağı da yerde olursa arka frene basamayacak ve geriye doğru düşecektir.
    Gayrettepe ve civarındaki özellikle Fulya'dan Ortaklar'a çıkan efsane yokuş bile bunun yanında düz yol gibi kalır. Bu merdivenler herhalde 40-45 derece. Yazdığınızdan çıkan sonuç: Mümkün değil. Herkes akıl vermiş. Bir de oradan inip çıkan birisini görmeyi çok isterim. Buradan motosikletle inip çıkabileceklerini iddia eden arkadaşlar buralarda harcanmasın motokrosta çok iş yaparlar.

  7. #47

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı HrcRepsol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli yorumlarınız için tşk arkadaşlar. Merdivenin dibindeki demir kapılı olan kömürlüğe koymayacağım. orası bizim daireye ait değil. Daha içirde kalıyor bizim kömürlük. Motoru içeri sokma işi zor değil. Beton dökme işi aklıma yattı. Ama belediyecilere kaldırımı alçaltma yapabilirmiyim diye sormam lazım. Devlet malı sonuçta. Belediyeye gidip sormam lazım.

    O binada kayın valide oturuyor ve oranın su bastığını hiç duymadım. Beton dökmek için tanıdığım var. Tırtıklı ve aralıklı yaparsam teker kaymaz snırım.

    Ayrıca beton döküp orayı düzleştirdikten sonra motorun üstünde gitmeyi düşünmüyorum, muhtemelen düşerim. Motorun yanında 1. vitesde yarım debriyaj ve az az gaz vere vere çıkabilirmiyim?
    Belediye o işlere karışmaz br şey de demez likayet olmadıkça . Sizin yapmanız gereken çok bir şey değil ufak bir traş.

    Birinci viteste bir seferde çıkarsın az gaz ile olmaz
    HrcRepsol bunu beğendi.

  8. #48

    Üyelik
    25 Ocak 2017
    Biri kuyuya taş attı herkes çıkarma derdinde.

  9. #49
    HrcRepsol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2016
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence motorun üstünde çıkıp inmen daha kolay olur. Motorun yanında iken bir anlık hatanda motoru düşürürsün. Eğer motorun üstünde olursan ayaklarını yere koyar ve gaz vererek dengede durabilirsin.
    Motoru indirirken geri geri indirmek daha mantıklı diye düşünüyorum. Ön freni kullanarak, üstüne binmeden, çalışır vziyette.

  10. #50
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    çarpık kentleşmenin sonuçları malum
    ama motosiklet için orası uygun değil
    özellikle yukarıdan aşağıya indirirken motosikletin arkası çok hafifleyecek
    tüm yük on süspansiyonlara binecek
    geri geri indirsende motosikletin sağı solu bir yere çarpacak sinirleneceksin
    tek çözüm asansör dikey olarak kaldırıp indirecek oda maddiyat.

  11. #51
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    sen o motoru oraya geri geri sok, sonra gel bi de bana.. neyse ya moralim bozuldu gece gece.

    hiç mi heyecan yok hayatında senin? hiç kimse sevmedi mi seni? hiç bir köpeğin başını okşamadın mı menfaat gözetmeksizin? hiç bir kuş ötüşünde dalıp gitmedin mi uzaklara? neyin peşindesin?

  12. #52
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı HrcRepsol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru indirirken geri geri indirmek daha mantıklı diye düşünüyorum. Ön freni kullanarak, üstüne binmeden, çalışır vziyette.
    O şekilde indirmen neredeyse imkansız. Ön fren asla motorun ağırlığını tutmaz ancak gaz verip yarım debriyaj yaparak dengeleyebilirsin ama bunu yaparsan da motor yukarı zıplar senin amacın ise aşağı indirmekti.

    Yapman gereken şey birinci viteste motor freni ve ön freni kombine şekilde kullanarak aşağı inmek veya debriyaj sıkılı arka fren ön fren kombinasyonu ile inmek. Çıkarkende hiç tereddüt etmeden tek seferde birinci viteste çıkmak lazım.

  13. #53

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Dostum Merdivenden kırpıcaksın biraz mecvbur eğim çok değil Hatta paran varsa kapıyı öne alırsın senin için daha kolay olur birde motorun büyük o kapıdan o açıyla geçmek daha zor olacaktır. Tahta rampa falan hikaye. Ya merdivenin üstüne kalıp alıp beton dökeceksin ya da kırıp düzleyeceksin. Tercih senin

  14. #54
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    İmkansız değil elbet ama oraya o motoru indirmek, o bodruma sokmak, sonra da geri çıkarmak bence çok zor. Hele hele bu işlemi her gün yapmaya kalktığını düşündüm de, yok ya sen baya zor bir yola baş koymuşsun

    Senin yerinde olsam bu sevdadan vaz geçer başka bir çözüm düşünürdüm ancak yine de karar senin...

  15. #55
    HrcRepsol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2016
    Tekrar tşk bilgilendirmeler için. Evet asıl mesele motoru oraya indirmek. O aşamayı düşündüm. O çok zorlayacak. Balkonumun tam altında caddeye bakan boş bir dükkan var, onun demirlerine zincir + disk kilidi + branda mı yapsam? Yada: benim balkona asansör sistemimi yapsam?

  16. #56

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    O merdivenlerin ortasına yani basamak aralarına beton dök merdivenden çıkabilirsin fakat inmesi okapıdan içeri sokması biraz zahmetli olur.Eğer kapı yeterince genişse o motor oraya girer fakat aşağıda merdiven bitiminde 1 motorluk düzlük bir alan varmı varsa inip çıkılabilir.

  17. #57
    GT250rAlanya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2010
    Şehir
    Alanya - Ankara
    Motosikleti
    4 Silindirden başkası YALAN
    Einhell 'in 250 kg lik elektrikli vinçlerinden alınacak. 400 lira.
    Gerekli düzenek kurulacak. korkuluğun bir kısmı kesilip kapı gibi yapılacak. motor havaya kalktığında kapıyı açacaksınız. motor inince aşağı in halatı çöz sok içeri. sabah çıkartırken de aynı şekilde. hem hırsızın da çalması çooook zor olur. Sizin yapacağınız kalas hem davetiye hem de ekmeğine bal sürmek olur. merdiven bu şekilde olursa 2 babayiğit lazım o motora.
    "Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
    Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972

  18. #58

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    dostum, bunun takribi yarısı kadar olan yere her allahın günü motoru inip çıkarıyorum.
    6 merdiven var bende. bir de üstüne üstlük kapı var. motor ve ben yanyana olunca tek seferde geçemiyorum, o kadar dar.
    3 metrelik tahta aldım, hiç kesmedim ki eğimi azaltmış oldum.
    ortaya da bir tane kalas çaktım ki 3 metre olduğu için ortadan kırılmasın.
    tahtayu koyduğum yer açık alan olduğu için yagmur yagdıgında yağ gibi kayıyor, çıkaramıyorum. onun için de bez ayarladım, tahta ıslaksa üzerine bezi yayıyorum.
    hiç motorun üstünde inip çıkarmadım. Çıkarırken hep 1. vites yardım debriyaj, inerken zaten motor çalışmıyor yine üstüne binmiyorum ittirerek sokuyorum.
    önceden nc vardı, onu bile inip çıkarıyordum ama çok ağır ve büyük olduğundan artık bezdim, sattım cbr aldım. şimdi daha rahat.
    kapı olduğu için inerken değil de çıkarken adım adım çıkmak zorunda kalıyorum. zaten merdiven çıktığım için tek seferde olmuyor. kapının yanına gelince bir durup dengeyi sağlayıp tekrar devam ediyorum. artık o durumu hayal et ; yarm debriyaj gaz çıktın durdun, dengeyi sağladın fakat bu esnada motor geri gitmek istiyor. tekrar geri geri gitmeden hemen kapıyı kezleyip hızlıca devam etmen lazım. yoksa motor devriliyor :(
    4 sene oldu, epey tecrübem var

    akşam fotoları çekeyim, yarın atarım. az çok fikrin olur.

  19. #59
    HrcRepsol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2016
    Alıntı GT250rAlanya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Einhell 'in 250 kg lik elektrikli vinçlerinden alınacak. 400 lira.
    Gerekli düzenek kurulacak. korkuluğun bir kısmı kesilip kapı gibi yapılacak. motor havaya kalktığında kapıyı açacaksınız. motor inince aşağı in halatı çöz sok içeri. sabah çıkartırken de aynı şekilde. hem hırsızın da çalması çooook zor olur. Sizin yapacağınız kalas hem davetiye hem de ekmeğine bal sürmek olur. merdiven bu şekilde olursa 2 babayiğit lazım o motora.
    Evet en iyisi bu şekilde olur. Vinç fiyatları da iyiymiş, pahalı değil. Aslında çok daha ucuza maal etmek için manuel vinçlere baktım. 150 tl civarında.

  20. #60

    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Bu soruyu sormadin saydım. Merdivenden motor mu çıkar


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)