4 VE 5 VİTESTE ZIRILTI GİBİ SES
-
Merhaba, Motorum Kuba Fastwind 200R. cg200 e benzer bi motor var ama bazı parçalar ( örneğin: krank) uymuyor...
Sorun şu ki;
-Motoru zorlamadan 90 km hız ulaştırıp orada seyir edersem 2-3 saat kesintisiz gitsem de şanzuman da hiç ses yok.. her şey şıkır şıkır çalışıyor.
-Motoru agresif kullanıp çabuk hızlanırsam, 90 km hızla seyir edersem. 4 ve 5 viteste zırıltı geliyor... debriyaj çekip motor devrini düşünce çok yüksek bi zırıltı ile vınlama sesi geliyor.. sanki bişeyler sürtüyor içerde...
-Motoru zorlamadan 100km hıza çıkarırsam, 4 ve 5. vites 100 le seyir halinde yine ses yapıyor... ( Motor 100km hıza zorlanmadan ulaşıyor...)
işi tuhafı kısmı... sağa çekip 1 e alınca.. ses kesiliyor.. ve zorlamazsam tekrarlamıyor...
Sorun şanzumanda mı debriyajda mı ? ( Not: Debriyajımda kalkışlarda hafif kaçırma hissediyorum )Motor yağı: Motul 5000 10w 40 4t
Dipnot: -Her Cg gibi sürekli subap sesi var ve ayar tutmuyor
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
Reklamlar
-
Tespiti biraz zor ama sanırım 4-5 vites dişlilerini hafiften yemişsin ilerleyen süreçde ses dahada artar dişliler biraz daha aşınırsa gazı verdiğinde motor hızlanmaz boşa düşer daha sonrasında şanzuman dağılır parçaları araya dereye sıkışırsa blok patlatır kol çıkartır vs şanzumanda sıkıntı varsa bunu en net motoru yüke bindirdiğinde anlarsın uğultulu bir ses ile belli eder ilk başta ve bu sesi her viteste yapmaz
-
ayzek adlı üyeden alıntı
Tespiti biraz zor ama sanırım 4-5 vites dişlilerini hafiften yemişsin ilerleyen süreçde ses dahada artar dişliler biraz daha aşınırsa gazı verdiğinde motor hızlanmaz boşa düşer daha sonrasında şanzuman dağılır parçaları araya dereye sıkışırsa blok patlatır kol çıkartır vs şanzumanda sıkıntı varsa bunu en net motoru yüke bindirdiğinde anlarsın uğultulu bir ses ile belli eder ilk başta ve bu sesi her viteste yapmaz
MAkine ısınmadan hiç ses yok ama... ayrıca Ses yapmaya başlayınca vitesi 1 e kadar düşüyorum... sonra tekrar 4 ve 5 e geldiğimde ses olmuyor... ne zaman ki zorluyorum o zırıltıyı yine yapıyor... en iyisi video çekip sesi dinletmek sanırım
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
Kendi başımıza gelen olaydan Şöyle birşey yapabilirsin. Şanzumanın hakkında fikir verir.
Motorun yağını boşaltıp. Alt yağ karterini açabilirsin. Motoru ellemeden ayarını bozmadan sadece eksozu çıkartarak kareterinizi sökün.
Eğer şanzumanınızda bir sıkıntı varsa Karter metal talaşı ile doludur veya kopan parçaları orada tespit edebilirsiniz.
-
Seramik adlı üyeden alıntı
Kendi başımıza gelen olaydan Şöyle birşey yapabilirsin. Şanzumanın hakkında fikir verir.
Motorun yağını boşaltıp. Alt yağ karterini açabilirsin. Motoru ellemeden ayarını bozmadan sadece eksozu çıkartarak kareterinizi sökün.
Eğer şanzumanınızda bir sıkıntı varsa Karter metal talaşı ile doludur veya kopan parçaları orada tespit edebilirsiniz.
Alt motoru açarsam nasıl toplicam bi daha ? Nereyi acacağımı tam olarak anlamadım ben... silindirden aşağısını komple sök mü diyorsunuz ? yoksa debriyajın olduğu kısmı mı açayım ?
indirdiğim motor yağını süzsem metal talaşlarını göremez miyim ?
-
tarikcapar adlı üyeden alıntı
Alt motoru açarsam nasıl toplicam bi daha ? Nereyi acacağımı tam olarak anlamadım ben... silindirden aşağısını komple sök mü diyorsunuz ? yoksa debriyajın olduğu kısmı mı açayım ?
indirdiğim motor yağını süzsem metal talaşlarını göremez miyim ?
Hayır alt motorla alakanız yok sadece en altta bulunan yağ karter kapağı o kadar. başka birşey sökmenize gerek yok. Lokma anahtarıyla çok rahat halledebileceğiniz birşey. en fazla aradaki conta yırtılır o da sanayiden alıp kesip rahatlıkla yapabilirsiniz. eliniz anahtara yatkınsa çok rahatlıkla yapabilirsiniz.? en fazla illa ki çevrenizde böyle bir arkadaşınız vardır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)