Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj sonunda zamlarını açıkladı :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Temmuz 2012
    Motosiklete böyle zam gelipte Yedek parçasına servisine zam gelmemesi düşünülemez.Motosiklet git gide kullanısına işletim maliyeti ile bela olmaya gidiyor gibi görüyorum.Asgari ücretli çalışanı düşünüyorum yüksek cc motosikletleri düşünüyorum.İlerisini düşünemiyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    2. el alın neredeyse yarı fiyatına temiz bir dominar alabiliyorsunuz

  3. #23
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Dolara %220 zam geldi demek Kuralkan için kar marjına da %220 zam geldi demek oluyor

    2014 yılında 2,10 kur ile 3510 dolara satılan motosikletin heps maaliyet değil sonuçta. 2500 Doları hadi maaliyet olsa güncel dolar kuru ile çarpıp yeni rakamı hesaplayabilirsiniz.

    Aynı zamanda 2014 yılında 3250 TL'ye satılan mondial drift 2,10 kur ile 1550 dolar eder. Şuan 1550 dolar 10 bin TL etmesine rağmen Drift 6000 TL. Bu dolar kuru Mondial'e vurmuyor mu ?

  4. #24
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Ekrem atabey içimize su serptiniz hemen gidip ismi bacac olan bişeye 21 bin tele vereceğim.
    dyavol-77 ve zekeriyaimam bunu beğendiler.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  5. #25
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Bajajın fiyatına baktıkça gülüyorum. O fiyata japon alırım neyin kafası lan bu. Sanki motor parçaları japon kalitesinde. Pulsar da ki kronik sorunları çözemiyorlar

  6. #26

    Üyelik
    29 Kasım 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 RS
    Mantık çerçevesinde %220 artış herşeyi kapsıyor. Kuralkanda kar ediyor diyorlar Kuralkanda binlerce insanda çalışıyor. Onlar aynı oranda zam alamıyor ise haklısınız. Yada daha fazla istihdam sağlanmıyorsa haklısınız. Davulun sesi uzaktan hoş gelir. Empatinin nasıl derince yapılabilecek birşey olduğunu toplum olarak öğrenmeliyiz.

  7. #27
    Exectus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YAMAHA R25
    Arkadaşlar motosikletlerimizi yakarak bu haince saldırıyı protesto edelim.

    -Dolar yaktık
    -Iphone kırdık
    -Portalak kestik
    -Cola döktük

    VAKİT Motor yakma vaktidir.
    pinkcrow7, badircik ve zekeriyaimam bunu beğendiler.

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dolara %220 zam geldi demek Kuralkan için kar marjına da %220 zam geldi demek oluyor

    2014 yılında 2,10 kur ile 3510 dolara satılan motosikletin heps maaliyet değil sonuçta. 2500 Doları hadi maaliyet olsa güncel dolar kuru ile çarpıp yeni rakamı hesaplayabilirsiniz.

    Aynı zamanda 2014 yılında 3250 TL'ye satılan mondial drift 2,10 kur ile 1550 dolar eder. Şuan 1550 dolar 10 bin TL etmesine rağmen Drift 6000 TL. Bu dolar kuru Mondial'e vurmuyor mu ?
    Kar Marjına zam geldi ? abi tam olarak ne kullanıyorsunuz kuru sulu? bende yaşamak istiyorum
    exteras bunu beğendi.

  9. #29
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı Exectus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motosikletlerimizi yakarak bu haince saldırıyı protesto edelim.

    -Dolar yaktık
    -Iphone kırdık
    -Portalak kestik
    -Cola döktük

    VAKİT Motor yakma vaktidir.
    Hemen bi Harley alıp yakıyorum. Kahrol Ameriga, al sana bonbe.
    abeciMotoru bunu beğendi.

  10. #30
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dolara %220 zam geldi demek Kuralkan için kar marjına da %220 zam geldi demek oluyor

    2014 yılında 2,10 kur ile 3510 dolara satılan motosikletin heps maaliyet değil sonuçta. 2500 Doları hadi maaliyet olsa güncel dolar kuru ile çarpıp yeni rakamı hesaplayabilirsiniz.

    Aynı zamanda 2014 yılında 3250 TL'ye satılan mondial drift 2,10 kur ile 1550 dolar eder. Şuan 1550 dolar 10 bin TL etmesine rağmen Drift 6000 TL. Bu dolar kuru Mondial'e vurmuyor mu ?
    Kısmen arkadaşımız haklı. Maliyetlerin tamamı dolar değil. 2.20 iken 500 dolar maaş alan elemanına (1100) şu anda 6.60 x 500 dolar (3300)
    maaş vermiyorsan, maliyetlerin tamamı dolar bazlıymış gibi davranamazsın.

    Bina kiraların dolarla ödemiyorsan, ssk primlerin dolar üzerinden değilse vs vs vs. O zaman dolar şu kadardı, şimdi bu kadar, yani ben dolar artışı kadar zam yaptım demek, biraz kandırmaya çalışmak olur. Bir de üstüne, ben "açığım", "netim", "doğrucuyum" u oynarsan, hepten rezil olursun.

    Yani, onu bi geçicen aga.

    Hep çoluk çocuk yok bu forumlarda.

    Millet, zaten hep kendini akıllı zannedenler yüzünden bu hale geldi.

    Doğru dürüst koy ortaya, biz de helal olsun diyelim.
    Kimse senden kârsız satmanı beklemiyor, Elbette ki istihdam da yaratacaksın, maaşları da ödeyeceksin, kâr da edeceksin. Babanınızın hayrına çalışmayacaksınız tabii.

    Ama 4 işlem zayıf biraz. Ona da yatırım yapın. Azcik hesap kitap öğrenin, ondan sonra yine gelin.

    (Ya hesap bilmiyorsunuz, ya da bilerek isteyerek yutturmaya çalışıyorsunuz. Ben iyi niyetli düşünerek, hesap bilmediğinizi varsayıyorum.)
    pea, Son Ütücü, ramazan_06 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #31

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı -Black- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kısmen arkadaşımız haklı. Maliyetlerin tamamı dolar değil. 2.20 iken 500 dolar maaş alan elemanına (1100) şu anda 6.60 x 500 dolar (3300)
    maaş vermiyorsan, maliyetlerin tamamı dolar bazlıymış gibi davranamazsın.

    Bina kiraların dolarla ödemiyorsan, ssk primlerin dolar üzerinden değilse vs vs vs. O zaman dolar şu kadardı, şimdi bu kadar, yani ben dolar artışı kadar zam yaptım demek, biraz kandırmaya çalışmak olur. Bir de üstüne, ben "açığım", "netim", "doğrucuyum" u oynarsan, hepten rezil olursun.

    Yani, onu bi geçicen aga.

    Hep çoluk çocuk yok bu forumlarda.

    Millet, zaten hep kendini akıllı zannedenler yüzünden bu hale geldi.

    Doğru dürüst koy ortaya, biz de helal olsun diyelim.
    Kimse senden kârsız satmanı beklemiyor, Elbette ki istihdam da yaratacaksın, maaşları da ödeyeceksin, kâr da edeceksin. Babanınızın hayrına çalışmayacaksınız tabii.

    Ama 4 işlem zayıf biraz. Ona da yatırım yapın. Azcik hesap kitap öğrenin, ondan sonra yine gelin.

    (Ya hesap bilmiyorsunuz, ya da bilerek isteyerek yutturmaya çalışıyorsunuz. Ben iyi niyetli düşünerek, hesap bilmediğinizi varsayıyorum.)
    Bu üst perdeden ifadeler yakışıyor mu?

    Onu geçeçen aga filan.

    Rezil olmak filan...

    Kendini akıllı zannedenler filan...

    Allah'a çok şükür Rabbim beni hiç rezil etmedi.

    Basit bir hesap yaptım ve sundum. Kandırmaktan bahsediyorsunuz. Ya da hesap bilmemekten. Tabi biz bu sektörde 20 yıldır bakkal hesabı yaptık sadece. Hiç bu maliyetleri okumadık, yaşamadık. Kriz görmedik.

    Hadi biraz daha açalım. Bu kadar açık maliyet hesabını da sektörde bulamazsınız.

    Bir motosikletin üzerindeki direk maliyetler (bazı küçük maliyetleri de yazmıyorum);

    • Fob fiyatı (ürün çıkış bedeli),
    • Dış nakliye bedeli,
    • Gümrük eş değer bedeli,
    • İlave gümrük bedeli,,
    • Ötv,
    • Kdv,
    • Garanti gideri,
    • İç nakliye
    • Disribtör karı,
    • Bayi karı,

    Bu maliyetler içinde usd kuru ile direk alakalı olmayan sadece iç nakliye var. O maliyet de yakıt bedeli ile orantılı artıyor.

    Ben tekrar söylüyorum. Ne bu fiyatların ucuz olduğunu savunurum, ne de bu durumdan memnunum. Hangi firma kendi ayağına kurşun sıkmak ister.

    Biz çok şükür kendi öz kaynaklarımızla kimseyi aldatmadan sağlam olarak sizlerin yanınızda olmaya devam edeceğiz. Çok değil şubat-2018'de tüm markaların fiyatlarını göreceğiz ve bu yazı da dursun. Ömrümüz varsa tekrar değerlendirme yaparız.

    Karımızdan ne kadar fedakarlık yapılacaksa onu da yaparız ve yapıyoruz.

    Ben gene iddia ediyorum.

    Şu anda arkadaşlarımız bayilerimizden uygun fiyata ürün bulabileceklerdir.
    68charger, ysnka83, xterkan ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #32
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Ben Ekrem beyin kötü niyetli olduğunu düşünmüyorum.Eskiden Ekrem bey ne açıklama yapsa altında başka şeyler arardım oda dominarı o zamanın fiyatları ile piyasaya yüksek fiyattan sürdükleri içindi.Tabi içimde bir kızgınlık vardı.Bayiye gittim açtırdım dominarın alış faturasını,gördümki benim aklımda hayal ettiğim gibi değilmiş.O zamandan bu zamanakadar eleyecek olursak.Adamların yapacak çokda birşeyleri yok ağa.Bizi doların altında ezdiren herkim ise iç mihrak dış mihrak veyahut hükümet ALLAHA havale ediyorum.Benim gücüm yetmez bunlara hesap sormaya ama mahkemeyi kübranın hassas terazisinin gücü yeter.Yazık bizlere.Aslında sözün bittiği yerdeyiz.
    ekrem ata bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Burada önemli olan diğer merkaların yapacağı yaptığı zam değil. Kimin kaç tane motosiklet satacağı..

    Otomobil sektörü daralmış siz motosiklet distriibütorleri olarak bu fiyatlara motosiklet falan satamazsınız.. Koşullar şartlar böyle demek meseleyi çözmez.. Satış rakamlarına bakalım görelim 2019 da.. Büyük ihtimalle enteresan kampanyalar yapmaya mecbur kalacaksınız..

    Bir dip not: Halen NS200 lerde stop etme vs sorunlar var.. Ben distributor olsam bu motora zam yapmadan önce bunu gidermeyi öncelik olarak ele alırdım..

    Velhasıl bütün distributorler ( dolar kurundan bagımsız olarak söylüyorum ) motosiklet sektörünü el birliğiyle yerle yeksan ettiniz..

  14. #34
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150
    Alıntı ekrem ata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli arkadaşlar;

    Uzun uzun polemik yapılacak bir konu olduğu için tüm gerekçeleri ile yazıp çıkacağım.

    Yapılan fiyat ayarlamaların kur güncellenmesinden başka bir açıklaması yoktur.

    Aşağıdaki tablo PULSAR NS 200 ve DOMİNAR 400 modellerimizin sektöre giriş tarihindeki parekende fiyatları ile dolar kurunun TL karşılığını göstermektedir. Bu konuda şeffaf olduğumuzu arkadaşlarım bilirler.

    Ayrıca 2017 ağustos ayında bu modellere ilave % 20 gümrük vergi ilavesi gelmiştir.

    Gene ayrıca PULSAR NS 200 modelimizde Euro-4 uygulamalarına paralel olarak ABS dahil önemli değişiklikler yapılmıştır.

    Hal böyle iken bu fiyatlar ucuz bile diyecek halim yok. Öyle anlaşılmasın. Ama gerçek durum da budur.

    Çok kısa bir zaman sonra piyasada henüz oturmamış olan reel fiyatların maalesef yerini alacağını biliyoruz.

    Tüm bunlara karşın şu anda bayilerimizde bu ürünlerin oldukça uygun fiyata alınabileceğini ifade etmek isterim. Zira üst üste yapılan fiyat ayarlamaları sebebi ile bahsettiğim durum kaçınılmazdır.

    Kimse bu durumdan memnun olamaz. Ama piyasa gerçekleri maalesef bunu gerektiriyor.

    Saygılarımla…
    https://i.hizliresim.com/oV5aJQ.png
    Sevgili Ekrem bey motosiklet camiasında sizleri motosiklet kullanıcılarına olan yakınlıgınız ile tanırız ve de Türk Ordusuna hizmet etmiş emekli bir Türk subayı olarak tanırız. Ama bu tabloyu incelediğimde sizlere sormak istediğim bir kaç soru olucak yanıtlarsanız cok sevinirim.

    Tablodaki bulunan fiyatlardan dominar 400ün fiyatı dikkatimi çekti. Çektti derken 2017 modele ait olan 29765 TL'lik bir etiket fiyatı belirtilmiş. Ve ardından dolar kuruna baktıgımızda da 2018 eylül ayındaki dolar kuru baz alınmıs. Bu dominarların 2017 de türkiyeye girip stokta kalanlar oldugunu düşünürsek ve 2017'ye ait en son çalısma günü olan 29.12.2017de de dolar kurunun 3,77 TL oldugunuz baz alalım T.C. Merkez bankası verilerini göz önüne alalım. 2017 şartlarını göz önünde bulundurursak ve bununda stoklara aralıgın sonunda girdiğini düşünürsek 18000/3,77=4774 dolar yapar. Eylül 2018 fiyat artısını göz önüne aldıgımızda ise 29.765/3.7=7895 dolar yapar ve yaklasık 1 senede 3100 dolar zam olmus olur ve bunuda yüzdeye vurmus olursak %64 eder.
    Birincisi enflasyon, tefe, tüfe vs gibi oranlar %64 mü arttı ?

    İkincisi tamam %20 gümrük vergisi geldi diyorsunuz yine de %40 artması fiyatların sizce de çok değil mi ?

    Üçüncü olarak tabloda 2018 model dominar fiyatını baz alırsak 33000/6.65TL=4962 Amerikan doları yapar ve bu fiyat yine de 4958 dolar olan nisan fiyatından düşük değil 4 dolar da olsa dolara endeksliycek olursak.

    Dördüncü olarak bajajın bir hint firması oldugunu göz önüne aldıgımız da ve Hindistanın para biriminin Rupi oldugunu göz önüne alırsak; 1 TL=10.91 Rupi ve 1Dolar=71.93 Rupi oldugunu düşündüğümüzde ve sizinde dolar bazında alım satım yaptıgınızı düşündüğümüzde rupi bazında 10.91 Rupi X 6.65 TL=72.55 Rupi olarak da kazanım oluyor.

    Kuralkan satış ve pazarlama müdürü olarak size sormak istedğim neden biz 2017de ülkemize giriş yapıp stokta kalan ürünlere bu kadar çok ücret ödemiş oluyoruz ? Tabi ki serbest piyasa bu ama Türk insanı bu kadar maaşına zam almıyor veyahut üzülerek söylüyorum ki 1 sene içerisinde paramız olan Türk Lirası bu kadar değer kazanmadı.

    Söylediklerimin şahsınız ile hiçbir alaksı yoktur. Ben sadece mühendis olmam itibari ile biraz ince eleyip sık dokuyan bir yapıya sahibim ve kendi bildiklerimi her zaman sadece okyanusta bir damla su olarak nitelendiririm. Burasının özgür ve tarafsız bir forum olmduğunu düşünerek düşüncelerimi paylaşmak istedim cevap verirsiniz vermezsiniz o sizin biliceğiniz bir konu.

    Saygılarımla iyi çalışmalar dilerim.

  15. #35
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Alıntı harun27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Ekrem bey motosiklet camiasında sizleri motosiklet kullanıcılarına olan yakınlıgınız ile tanırız ve de Türk Ordusuna hizmet etmiş emekli bir Türk subayı olarak tanırız. Ama bu tabloyu incelediğimde sizlere sormak istediğim bir kaç soru olucak yanıtlarsanız cok sevinirim.

    Tablodaki bulunan fiyatlardan dominar 400ün fiyatı dikkatimi çekti. Çektti derken 2017 modele ait olan 29765 TL'lik bir etiket fiyatı belirtilmiş. Ve ardından dolar kuruna baktıgımızda da 2018 eylül ayındaki dolar kuru baz alınmıs. Bu dominarların 2017 de türkiyeye girip stokta kalanlar oldugunu düşünürsek ve 2017'ye ait en son çalısma günü olan 29.12.2017de de dolar kurunun 3,77 TL oldugunuz baz alalım T.C. Merkez bankası verilerini göz önüne alalım. 2017 şartlarını göz önünde bulundurursak ve bununda stoklara aralıgın sonunda girdiğini düşünürsek 18000/3,77=4774 dolar yapar. Eylül 2018 fiyat artısını göz önüne aldıgımızda ise 29.765/3.7=7895 dolar yapar ve yaklasık 1 senede 3100 dolar zam olmus olur ve bunuda yüzdeye vurmus olursak %64 eder.
    Birincisi enflasyon, tefe, tüfe vs gibi oranlar %64 mü arttı ?

    İkincisi tamam %20 gümrük vergisi geldi diyorsunuz yine de %40 artması fiyatların sizce de çok değil mi ?

    Üçüncü olarak tabloda 2018 model dominar fiyatını baz alırsak 33000/6.65TL=4962 Amerikan doları yapar ve bu fiyat yine de 4958 dolar olan nisan fiyatından düşük değil 4 dolar da olsa dolara endeksliycek olursak.

    Dördüncü olarak bajajın bir hint firması oldugunu göz önüne aldıgımız da ve Hindistanın para biriminin Rupi oldugunu göz önüne alırsak; 1 TL=10.91 Rupi ve 1Dolar=71.93 Rupi oldugunu düşündüğümüzde ve sizinde dolar bazında alım satım yaptıgınızı düşündüğümüzde rupi bazında 10.91 Rupi X 6.65 TL=72.55 Rupi olarak da kazanım oluyor.

    Kuralkan satış ve pazarlama müdürü olarak size sormak istedğim neden biz 2017de ülkemize giriş yapıp stokta kalan ürünlere bu kadar çok ücret ödemiş oluyoruz ? Tabi ki serbest piyasa bu ama Türk insanı bu kadar maaşına zam almıyor veyahut üzülerek söylüyorum ki 1 sene içerisinde paramız olan Türk Lirası bu kadar değer kazanmadı.

    Söylediklerimin şahsınız ile hiçbir alaksı yoktur. Ben sadece mühendis olmam itibari ile biraz ince eleyip sık dokuyan bir yapıya sahibim ve kendi bildiklerimi her zaman sadece okyanusta bir damla su olarak nitelendiririm. Burasının özgür ve tarafsız bir forum olmduğunu düşünerek düşüncelerimi paylaşmak istedim cevap verirsiniz vermezsiniz o sizin biliceğiniz bir konu.

    Saygılarımla iyi çalışmalar dilerim.
    Eldeki ürünün stok maliyeti var. O kadar para bağlayıp ithalat yapıyorsanız bir sonraki partide tekrar ithalat yapabilmek için elinizdeki ürünleri kur ile orantılı bir şekilde arttırmak zorundasınız. Bakınız korlasa fiyat listeleri avro. Kimsenin sesi çıkmıyor.
    ekrem ata ve nuwanda324 bunu beğendiler.
    instagram.com/gerivites
    youtube.com/user/nimbus8222

  16. #36

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı harun27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Ekrem bey motosiklet camiasında sizleri motosiklet kullanıcılarına olan yakınlıgınız ile tanırız ve de Türk Ordusuna hizmet etmiş emekli bir Türk subayı olarak tanırız. Ama bu tabloyu incelediğimde sizlere sormak istediğim bir kaç soru olucak yanıtlarsanız cok sevinirim.

    Tablodaki bulunan fiyatlardan dominar 400ün fiyatı dikkatimi çekti. Çektti derken 2017 modele ait olan 29765 TL'lik bir etiket fiyatı belirtilmiş. Ve ardından dolar kuruna baktıgımızda da 2018 eylül ayındaki dolar kuru baz alınmıs. Bu dominarların 2017 de türkiyeye girip stokta kalanlar oldugunu düşünürsek ve 2017'ye ait en son çalısma günü olan 29.12.2017de de dolar kurunun 3,77 TL oldugunuz baz alalım T.C. Merkez bankası verilerini göz önüne alalım. 2017 şartlarını göz önünde bulundurursak ve bununda stoklara aralıgın sonunda girdiğini düşünürsek 18000/3,77=4774 dolar yapar. Eylül 2018 fiyat artısını göz önüne aldıgımızda ise 29.765/3.7=7895 dolar yapar ve yaklasık 1 senede 3100 dolar zam olmus olur ve bunuda yüzdeye vurmus olursak %64 eder.
    Birincisi enflasyon, tefe, tüfe vs gibi oranlar %64 mü arttı ?

    İkincisi tamam %20 gümrük vergisi geldi diyorsunuz yine de %40 artması fiyatların sizce de çok değil mi ?

    Üçüncü olarak tabloda 2018 model dominar fiyatını baz alırsak 33000/6.65TL=4962 Amerikan doları yapar ve bu fiyat yine de 4958 dolar olan nisan fiyatından düşük değil 4 dolar da olsa dolara endeksliycek olursak.

    Dördüncü olarak bajajın bir hint firması oldugunu göz önüne aldıgımız da ve Hindistanın para biriminin Rupi oldugunu göz önüne alırsak; 1 TL=10.91 Rupi ve 1Dolar=71.93 Rupi oldugunu düşündüğümüzde ve sizinde dolar bazında alım satım yaptıgınızı düşündüğümüzde rupi bazında 10.91 Rupi X 6.65 TL=72.55 Rupi olarak da kazanım oluyor.

    Kuralkan satış ve pazarlama müdürü olarak size sormak istedğim neden biz 2017de ülkemize giriş yapıp stokta kalan ürünlere bu kadar çok ücret ödemiş oluyoruz ? Tabi ki serbest piyasa bu ama Türk insanı bu kadar maaşına zam almıyor veyahut üzülerek söylüyorum ki 1 sene içerisinde paramız olan Türk Lirası bu kadar değer kazanmadı.

    Söylediklerimin şahsınız ile hiçbir alaksı yoktur. Ben sadece mühendis olmam itibari ile biraz ince eleyip sık dokuyan bir yapıya sahibim ve kendi bildiklerimi her zaman sadece okyanusta bir damla su olarak nitelendiririm. Burasının özgür ve tarafsız bir forum olmduğunu düşünerek düşüncelerimi paylaşmak istedim cevap verirsiniz vermezsiniz o sizin biliceğiniz bir konu.

    Saygılarımla iyi çalışmalar dilerim.
    Değerli Harun bey;

    Bu konu ticarette çok tartışılır.

    Çok kısaca şunu ifade etmek isterim. Çok da arkadaşların kafasını karıştırmak istemem. Basitçe izah edeceğim.

    Eğer yabancı para ile ithalat yapıp TL satışı yaparsanız önemli riskleriniz var demektir.

    Sizin elinizdeki malın değeri ithalatı yapacağınız malın değeri ile uyumlu olmak zorunda.

    Örnek verelim.

    1 milyon tl (usd kur= 4 tl olsun) yani 250.000 usd ithalat yaptınız.

    Bu ürünün ithalatı, tedariği, satışı ve tahsilatının yapılışı ortalama 6 ay olduğunu varsayalım. Ve siz 1,2 milyon tl tahsil ettiniz. Usd kuru da 5 tl oldu. Elinizdeki tutar ile 240.000 usd kadar mal ithal edebilirsiniz. Yani 250.000 usd paranız 240.000 usd olur.

    Kısaca siz stoklarınızdaki malın değerini güncel kurlara göre ayarlamadığınız sürece zararı karşılayamazsınız.

    Ayrıca her malın stok maliyeti de vardır.

    Şunu da söylemek isterim. Biz Hindistan ile karşılıklı kendi para birimlerimizle ticareti de önerdik. Ama bir gelişme olmadı. Ayrıca Rupi’nin dolar karşısındaki kaybı da ürünlerin dolar bazında artışı olarak karşımıza geliyor. Yani 1500 usd olarak aldığınız ürün 2 ay sonra 1600 usd. Olabiliyor.

    Ama elbette bu motorsever arkadaşlarımın sorunu değil. Keşke bunları yaşamasak ve keşke motosiklet çok daha ucuz bir ulaşım aracı olabilse.

    Uzun konular. İnşallah arkadaşları sıkmadım. Bunları anlatmadaki maksadımı ifade etmeye çalışmıştım.

    Mesleğinizde başarılar diliyorum.

    Saygılarımla…

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:35 ----------

    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada önemli olan diğer merkaların yapacağı yaptığı zam değil. Kimin kaç tane motosiklet satacağı..

    Otomobil sektörü daralmış siz motosiklet distriibütorleri olarak bu fiyatlara motosiklet falan satamazsınız.. Koşullar şartlar böyle demek meseleyi çözmez.. Satış rakamlarına bakalım görelim 2019 da.. Büyük ihtimalle enteresan kampanyalar yapmaya mecbur kalacaksınız..

    Bir dip not: Halen NS200 lerde stop etme vs sorunlar var.. Ben distributor olsam bu motora zam yapmadan önce bunu gidermeyi öncelik olarak ele alırdım..

    Velhasıl bütün distributorler ( dolar kurundan bagımsız olarak söylüyorum ) motosiklet sektörünü el birliğiyle yerle yeksan ettiniz..
    Değerli newmoto76; satış rakamları 2019 yılında düşüp düşmemesi kadar müesseselerin ticari olarak ayakta kalması da önemlidir. Biz nasıl sektörü yerle yeksan ediyoruz acaba? Ticaretin fiilen içinde iseniz bu sözler fazladır zaten. Hiç bir firma kendi ayağına kurşun sıkmaz.

    Elbette bajaj ile koordineli olarak destek aldığımız sürece kampanya yaparız. En iyi şartlarda tüketicimizin yanında olmak için elimizden geleni yapacağız. Halen şu anda PULSAR NS 200 modelimizin beşinci yıldır pazar lideri olduğu gibi...
    kulspruta bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Ekrem Bey tabiki hiçbir firma ayağına sıkmaz / sıkmak istemez.. Ancak bu tez doğru olsa birsürü marka / şirket başarısızlıkla sonuçlanan bir sürü işe imza atmazdı.. Yani Türkiye pazarında Suzuki ve Kawasaki nin Türkiye de pazar kaybetmesini neye bağlıyorsunuz bilmiyorum ancak bu iki markanın tamamen yanlış uygulamalarından kaynaklı derim.. Aksini düşünemem bile..

    Yani özeti şu ki kabul edersiniz etmezsiniz.. Bir markanın başarı hikayesinin karlılık odaklı iş yapmakla olmayacağını Türkiye gibi zor bir pazarda daha fazla fedakarlık yada orta/uzun vadeli stratejiler gerektirdiğini söylemeye çalışıyoruz.

    NS 200 istersen yılda 100.000 adet satsın.. Stop ediyormu? etmiyor mu? soru bu.. Çözdünüz mü çözmediniz mi? Belirli bir oranda kusurlu bir mala / ürüne boyle bir zammı mantıklı görmenin mantığını anlamak güç..

  18. #38
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı ekrem ata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Basit bir hesap yaptım ve sundum. Kandırmaktan bahsediyorsunuz. Ya da hesap bilmemekten. Tabi biz bu sektörde 20 yıldır bakkal hesabı yaptık sadece. Hiç bu maliyetleri okumadık, yaşamadık. Kriz görmedik.
    Yaptığınız tablo ilk sayfada duruyor. Üzerinde tartışılacak bir konu yok bence.
    Saydığınız kalemler, standart ithalat kalemleri.
    Ne söylediğimi çok iyi anlamış olmanıza rağmen, konuyu yine döviz bazlı kalemlere getiriyorsunuz.

    Personel maaşlarını dolarla mı ödüyorsunuz? Sgk primleri? Pazarlama giderleri vs?

    Eğer ödemiyorsan, niye bütün kalemlerin dövize bağlıymış gibi hareket ediyorsun? Ya da bize niye bu şekildeymiş gibi anlatıyorsunuz?

    Konu budur.

  19. #39

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı -Black- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaptığınız tablo ilk sayfada duruyor. Üzerinde tartışılacak bir konu yok bence.
    Saydığınız kalemler, standart ithalat kalemleri.
    Ne söylediğimi çok iyi anlamış olmanıza rağmen, konuyu yine döviz bazlı kalemlere getiriyorsunuz.

    Personel maaşlarını dolarla mı ödüyorsunuz? Sgk primleri? Pazarlama giderleri vs?

    Eğer ödemiyorsan, niye bütün kalemlerin dövize bağlıymış gibi hareket ediyorsun? Ya da bize niye bu şekildeymiş gibi anlatıyorsunuz?

    Konu budur.
    Aynen bu şekilde. Size önce muhasebe ve maliyet analizini anlatmalıyım. Saydığım kalemler direk ürün maliyeti. O saydığınız tüm giderler Distribtör karı içinden karşılanıyor.

  20. #40

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Gelişmeler karşısında (tek kelimeyle ifade etmek isterim ki) üzüldüm.
    Ayrıca bu durum sadece Bajaj/Kuralkan Veya motosiklet sektörüne özgü bir durum da değil. Bunu hatırlayınca üzüntüm bir kat daha artıyor.
    4 Ay önce 10 bin TL fiyata aldığım motor için bugün 19 bin TL fiyat belirlenmiş. Hesap yapmakla işin içinden çıkılamıyor malesef. Tek bildiğim, kriz yönetimi konusunda deneyimli bir ülkeyiz. Ve tek tesellim de budur.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)