Honda CBF150[2017] / KTM Duke 200[2012] Tercihiniz ne olurdu?
-
10 Ağustos 2018, 08:41
#1
Diğer herşeyi boşverip sadece yedek parça tedariği, yedek parça sorunu, yakıt ekonomisi, arıza çıkarma oranı gibi kriterleri göz önüne alarak;
Honda CBF150[2017] ile
KTM Duke 200[2012] yi seçmeniz gerekse sizin tercihiniz hangisi olurdu?
Tip ve görüntü kısmını tamamen boşveriyoruz, fiyat konusunu da boşveriyoruz. Son sürat konusuna da fazla takılmıyoruz.
Bu şartlarda siz hangisini seçerdiniz?
Reklamlar
-
10 Ağustos 2018, 09:07
#2
Boşverdiğimiz kriterlerden sonra geriye pek bir seçenek kalmıyor
-
10 Ağustos 2018, 09:08
#3
-
10 Ağustos 2018, 09:09
#4
2012 duke200ler abssiz galiba. absd yoksa 2013 absli bakarım duke alırım. zaten piyasası 11-12
Sebebi de sadece tipi. absli ise de abssi. cbf150 o tasarım nedir öyle
-
10 Ağustos 2018, 09:17
#5
cbfde arka fren kampana dukeda disk (yanlışım varsa düzeltin)disk fren daha iyidir herzmn kampana çok kilitliyo lastiği.
arada kır gezisi yapıcam dersen cbf uygun, asfaltta duke. parça vs konusunda cbf önde. yağını servis zamanı gelmeden kontrol et sık sık (yağma eksiltme sorunu olabiliyo) cbf sıkıntı çıkarmaz.
-
10 Ağustos 2018, 09:27
#6
Kullanımınıza bağlı. Uzun yıllar kullanacağım derseniz, hiç sorun çıkarmasın yedek parçası ucuz ve bol olsun derseniz Cbf 150 derim.
En fazla 2-3 yıl kullanacağım yüksüz kullanacağım sadece şeklim olsun derseniz Ktm derim. Kendim her iki motoru kullanmış birisi olarak Cbf 150 yi öneririm. Duke 200 ikinci el aldık. Aldığımızda henüz 6 bin kmdeki motorun üst kapak contası değişmiş buna rağmen sıkıştırmadan yağ atıyor. Benzin dipte iken 6-7 bin devir civarında manifolt tarafından hava kaçıran bir ses veriyor. Depoyu doldurduğumuzda o ses gidiyor. (Başka motorlarda neden görmüyoruz?) Ayrıca su motoru gibi çıkan eksoz sesi bir zaman sonra kafanızı şişirecek satma sebebiniz olacaktır. Bu motor 200 cc olmasına rağmen 137 de kesiciye giriyor. Benzer ns200 modeli 150+ küsürlerde? Çok değişik bir motor. Cbf 150 den tek şiķâyetiniz biraz ağırlığı ve 110 km civarında hızı olmasıdır. Ayrıca hava soğutmalı olduğu için çok sıcaklarda uzun yolda bir miktar şişebilir. Biraz mola verip yolunuza devam edersiniz.
Tabii bunlardan sonra ben ilk kasa Cbr250 aldım memnunum. Tamda bu iki motorun eksikliklerini tamamlıyor. Allah nasip ederse uzun yıllar kullanmayı düşünüyorum.
-
10 Ağustos 2018, 10:07
#7
06Serhat adlı üyeden alıntı
Kullanımınıza bağlı. Uzun yıllar kullanacağım derseniz, hiç sorun çıkarmasın yedek parçası ucuz ve bol olsun derseniz Cbf 150 derim.
En fazla 2-3 yıl kullanacağım yüksüz kullanacağım sadece şeklim olsun derseniz Ktm derim. Kendim her iki motoru kullanmış birisi olarak Cbf 150 yi öneririm. Duke 200 ikinci el aldık. Aldığımızda henüz 6 bin kmdeki motorun üst kapak contası değişmiş buna rağmen sıkıştırmadan yağ atıyor. Benzin dipte iken 6-7 bin devir civarında manifolt tarafından hava kaçıran bir ses veriyor. Depoyu doldurduğumuzda o ses gidiyor. (Başka motorlarda neden görmüyoruz?) Ayrıca su motoru gibi çıkan eksoz sesi bir zaman sonra kafanızı şişirecek satma sebebiniz olacaktır. Bu motor 200 cc olmasına rağmen 137 de kesiciye giriyor. Benzer ns200 modeli 150+ küsürlerde? Çok değişik bir motor. Cbf 150 den tek şiķâyetiniz biraz ağırlığı ve 110 km civarında hızı olmasıdır. Ayrıca hava soğutmalı olduğu için çok sıcaklarda uzun yolda bir miktar şişebilir. Biraz mola verip yolunuza devam edersiniz.
Tabii bunlardan sonra ben ilk kasa Cbr250 aldım memnunum. Tamda bu iki motorun eksikliklerini tamamlıyor. Allah nasip ederse uzun yıllar kullanmayı düşünüyorum.
Şu anda iki adet CBF150' im var. Birini aktif kullanıyorum ve bir an KTM200 ile değiştirmeyi düşündüm. CBR250R uzun süre kullanmışlığım var ve oldukça memnundum, vakti zamanında sattığıma pişman olduğum motosikletlerden biridir. KTM200 hiç kullanmadığım için her ikisini de kullanıp değerlendirebilecek bir yoruma ihtiyacım vardı. Yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Bu şartlarda CBF150/KTM200 değişimi yapmamak daha mantıklı.
-
10 Ağustos 2018, 10:19
#8
6 senede o ktm nin canını almışlardır.Toplasan çok masraf çıkar, lastik-balata gibi sarf malzemeleri de çok pahalı.
Yerinde olsam CBF ye big bore/stroker bişeyler yapardım
-
10 Ağustos 2018, 11:11
#9
zekeriyaimam adlı üyeden alıntı
6 senede o ktm nin canını almışlardır.Toplasan çok masraf çıkar, lastik-balata gibi sarf malzemeleri de çok pahalı.
Yerinde olsam CBF ye big bore/stroker bişeyler yapardım
MT-07 ABS de var, performans istediğim zamanlarda onu kullanıyorum. Açıkçası motosiklette silindir çap büyütmeler, kapak taşlamalar v.s. gibi modifikasyonlara sıcak bakmıyorum. Orjinal hali ile kullanmayı tercih ediyorum.
Ancak dediğiniz gibi, sarf malzemesi konusu (özellikle fiyatı) KTM' de sorunlu olduğundan, daha önce KTM200 kullanmadığımdan buna değer/değmez diye fikir almanın iyi olacağını düşünmüştüm. Teşekkürler
-
10 Ağustos 2018, 11:26
#10
CBF o paraları hakeden bir motor değil 2016 sonlarında 6000 liraya satılıyordu. Şimdi 10000 bandında ve motorda en ufak bir değişiklik yok. Ktmin en azından gücü var tarzı var. Biraz masraf biraz bakım yaparak çok uzun süreler kullanabilirsiniz. Tabi bunuda diyorsam gidip hurda dökük bir motor almayın.
Birkan Polat gibi bir adam bu motoru stunt da bozamıyorsa o motora kolay kolay birşey olmaz. Aklınızı başınıza alın. Mantıklı olun
-
10 Ağustos 2018, 11:29
#11
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Tip ve görüntü kısmını tamamen boşveriyoruz, fiyat konusunu da boşveriyoruz. Son sürat konusuna da fazla takılmıyoruz.
"Ben sanki ben değilim"
-
10 Ağustos 2018, 11:57
#12
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Diğer herşeyi boşverip sadece yedek parça tedariği, yedek parça sorunu, yakıt ekonomisi, arıza çıkarma oranı gibi kriterleri göz önüne alarak;
Honda CBF150[2017] ile
KTM Duke 200[2012] yi seçmeniz gerekse sizin tercihiniz hangisi olurdu?
Tip ve görüntü kısmını tamamen boşveriyoruz, fiyat konusunu da boşveriyoruz. Son sürat konusuna da fazla takılmıyoruz.
Bu şartlarda siz hangisini seçerdiniz?
Bakımları kendim yapabileceksem ve şehir içi kullanacaksam Duke 200.
Duke'ün çoğu parçası Pulsar ile uyumlu.
Duke'ü zorlasanız 2.5-3 yakar. CBF aynı değerleri daha düşük hızlarda verecektir.
Arıza çıkarma-güvenilirlik konusunda CBF daha iyi tartışmasız. Ama Duke çırılçıplak bir motor, tamiri çok zor değil.
-
10 Ağustos 2018, 14:28
#13
honda alırdım çünkü model yılı çok yüksek.öbürü 6 senelik motor 2 3 senede binseniz maddi sıkıntı çıkartabilir.2014 2015 falan duke200 deseydiniz tabiki duke derdim.ktm nin en dayanıklı serisi çıktı 200ler
-
11 Ağustos 2018, 02:11
#14
KTM alın en azından iyi hızlanıpta yakan bir motorunuz olur ybr ile 90-100 arası hızla 100 kmde 4.1 litre yakmışım o hızlara cikasiya canı çıkıyor ne gerek var böyle yakıt tüketimine ..
-
11 Ağustos 2018, 02:14
#15
Ikiside değil..
TVS-180 alirdim..ve aldimda zaten..
-
11 Ağustos 2018, 09:09
#16
levend84 adlı üyeden alıntı
Ikiside değil..
TVS-180 alirdim..ve aldimda zaten..
İyi de şimdi niye ortalığı bulandırıyorsunuz ki
12 taksit 0 faiz. 9.900TL. Fena motosiklet de sayılmaz...
-
11 Ağustos 2018, 09:53
#17
Duke çok çirkin ya
-
11 Ağustos 2018, 10:25
#18
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
İyi de şimdi niye ortalığı bulandırıyorsunuz ki
12 taksit 0 faiz. 9.900TL. Fena motosiklet de sayılmaz...
Sağlam pazarlik..magazadaki son motor..2016model..magaza sahibi ile ufaktan bir muhabbetimiz var..
8.000tl canlı para,ateş eden cinsten..kılçıksız..kımıl kımıl..
-
11 Ağustos 2018, 19:18
#19
Ben 20 binde zincir dişli değişmiş lastikli 2013 Duke 200 abs yi hasar kayıtsız şu suz bu suz 9000 e 4 ayda zar zor sattım. Siz siz olun Duke 200 alırken 2 kere düşünün alacaksanız da pazarlığınızı iyi yapın. Kronik sıkıntılar mevcut ve senelik bakımlar 15 bin km kullanırsanız 3000 i geçiyor. Bakım başı en az 300 tl+15k km de bir zincir dişli(700 civarı), balatalar(Ön arka 350-400 arası) falan filan. Artık bir çok markada fiyatlar bu da ben olsam NS200 bakardım bu paralara. CBF150 de 20 senelik motor hissiyatı var. Görüntü olarakta kötü.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler