Benim ilk motosikletim çinli bir scooter idi. O dönemde motosikletimin civata ve vidalarını günde iki kez tamamlar (durmadan kendiliğinden gevşer düşerdi), her parçasını zamanında önce değişirirdim ki sorun çıkarmasın. Peki ne oldu?
Bakımı yapan usta(!) bujiyi değişirken diş kaptırmış(!!!) ve öylece sıkıp göndermiş. Mecidiyeköy civarında;
-"Pattt, pırrrrrrrrrrrrrrrrrrr" diye bir ses ile motosikletin motoru cevap vermeyi kesti, kenara çekip kontrol ettiğimde buji piposunun yerinde olmadığını görüp yerine takmaya çalıştım ama takamadım. Baktım ki buji yok. Dedim çıktı herhalde, yuvayı parmaklayınca (
)anladım ki bujiyi tutacak dişlerin orada diş kalmamış, resmen honlanmış gibi, dişleri koparıp bujiyle uçmuş gitmiş.
Silindir kapağını değiştirmiştik. Uzun lafın kısası...
Bujini kontrol et, sıkılmamış ise titreşimden çıkmış olabilir. Çıktı ise piponun üzerinde olabilir, yuvasına takıp elinle sonuna kadar çevirip pipoyu tak, tamirciye kadar götürür (yangın riski vardır, malum yakıt hava karışımı kaçağı).
Eğer ki buji yoksa veya buji yuvası kaymak gibiyse diş kalmamışsa ya ittirecen ya çektiricen.