Fren Performansını Arttırmak
-
Selamlar,
Bilmiyorum böyle bir şey mümkün mü fakat 150NS motosikletimin frenlerinden pek memnun değilim. Özellikle yağmur yağdığında hiç durayamacakmışım gibi geliyor. Balatalara ve diske balata spreyi sıktım bolca temizlemeye çalıştım ama pek bir şey farketmedi. Balata değiştirmek ya da hidrolik değiştirmek durma mesafemi kısaltır mı? Arka frenden memnunum, sadece ön disk ile problem yaşıyorum.
Reklamlar
-
fren hidroliği yağını en son ne zaman değiştirdiniz.
-
FututuRey adlı üyeden alıntı
fren hidroliği yağını en son ne zaman değiştirdiniz.
Motosikleti 11bin km'de aldım. En son ne zaman değişti bilmiyorum şu an 14bini biraz geçmiş durumda. 2016 model.
-
Sadece benim pulsarımda oluyor bilmiyorum fakat balatalardan kaynaklı bir durum olabilir. Normalde kilitlercesine bastığım noktada daha yeni fren kendine geliyor yağmurlu havada. Kısacası kitlemeyi denesem bile kilitliyemem çünkü o kadar sıkamam o maneti. Garip bi durum bende daha çözemedim.
-
peyloride adlı üyeden alıntı
Motosikleti 11bin km'de aldım. En son ne zaman değişti bilmiyorum şu an 14bini biraz geçmiş durumda. 2016 model.
O zaman nur topu gibi bir AEA Hidrolik Değiştirme Video'su kazandınız!
Yağmur yağdığında duramayacak gibi hissetmenin sebebi yerden sıçrayan su, kir, yağ. Araştırırsan şöyle bir ürün bulabilirsin belki (fotoğraf aliexpress'ten):
Balata olarak da daha kaliteli bir balata tercih edebilirsin. Ama çabuk biter ve pahalıdır çoğu zaman.
Şunu da unutmamak gerek. Lastik dandikse balata diski ne kadar iyi sıkarsa sıksın motosikletin kaymasından başka bir şeye sebep olmaz!
-
150 ns sahibiyim söylediğiniz gibi oluyordu bende de lastikleri değiştirdikten sonra çok fark oldu. Birde frenleme için pratik yaptım yeterli geliyor. Ama kime göre yeterli 10 metre ötende araba varsa ve sen gazı sonuna kadar açıyorsan h2 de kullansan frenler yetersiz dersin. Örneği iğnelemek için söylemedim yanlış anlaşılmasın lütfen
-
Mevsim geçişi yağışlarda , yahut mevsimin ilk yağışlarında olağan durumdur , tenere'de dahi aynı durum , formülü bu hisdi fark ettiğinizde balata/disk temizleme spreyini boca edeceksiniz başka çaresi yok.
-
SlimeDont adlı üyeden alıntı
Sadece benim pulsarımda oluyor bilmiyorum fakat balatalardan kaynaklı bir durum olabilir. Normalde kilitlercesine bastığım noktada daha yeni fren kendine geliyor yağmurlu havada. Kısacası kitlemeyi denesem bile kilitliyemem çünkü o kadar sıkamam o maneti. Garip bi durum bende daha çözemedim.
Aynı durum söz konusu bende de. Bende artık normalde de biraz sıkmam gerekiyor. Bisikletten biliyorum onda da hidrolik vardı mekanizma aynı azıcık dokunmam yetiyordu bunda biraz asılmam gerekiyor çoğu zaman.
dogan70 adlı üyeden alıntı
150 ns sahibiyim söylediğiniz gibi oluyordu bende de lastikleri değiştirdikten sonra çok fark oldu. Birde frenleme için pratik yaptım yeterli geliyor. Ama kime göre yeterli 10 metre ötende araba varsa ve sen gazı sonuna kadar açıyorsan h2 de kullansan frenler yetersiz dersin. Örneği iğnelemek için söylemedim yanlış anlaşılmasın lütfen
Lastiklerim Mitas MC50, açıkcası memnunum da lastiklerden. Sorunun lastik olduğunu sanmıyorum. Siz ne kullanıyorsunuz?
MSMorkan adlı üyeden alıntı
O zaman nur topu gibi bir AEA Hidrolik Değiştirme Video'su kazandınız!
Yağmur yağdığında duramayacak gibi hissetmenin sebebi yerden sıçrayan su, kir, yağ. Araştırırsan şöyle bir ürün bulabilirsin belki (fotoğraf aliexpress'ten):
Balata olarak da daha kaliteli bir balata tercih edebilirsin. Ama çabuk biter ve pahalıdır çoğu zaman.
Şunu da unutmamak gerek. Lastik dandikse balata diski ne kadar iyi sıkarsa sıksın motosikletin kaymasından başka bir şeye sebep olmaz!
Hidrolik değişimi benim gibi acemi için biraz üst seviye, sorunun kaynağının bu olduğuna emin misiniz? Duruma göre bu işe girişebilirim.
-
Senin sorunun hidrolikte falan değil lastikte. Ön lastiğin yola tutunmadıktan sonra istediğin kadar hidrolik balata değiştir işe yaramaz. Kaliteli bir çift lastik al farkı direk hissedersin. Zaten 16.000 kilometrede balatayı bitirmiş olamazsın.
Yine de sorunun nerede olduğundan emin olmak istiyorsan aşağıdaki testi yapabilirsin;
Temiz asfaltta sabit hızla giderken yavaş yavaş ön freni sıkmaya başla, giderek fren gücünü arttır ta ki ön lastik hafifçe kayana dek. Fren gücü senin elinle manete uyguladığın baskıyla orantılı olarak artıyorsa hidrolikte ve balatada sorun yoktur.
Fren gücü elindeki baskıyla beraber çok az artıyor sonra bir anda çok güçlü fren yapıyorsa balatalarında sorun vardır. Balata-disk arasına yağ gibi kaygan bir şeyler bulaşmış olabilir.
Fren gücünde bir esneme varsa yani elinle manete hafifçe kuvvet uguladığına fren tutuyor fakat elinle uyguladığın kuvveti arttırdığında manet dibe kadar dayanmasına rağmen lastiği kaydıracak kadar fren gücü oluşmuyorsa sorun hidrolik sistemdedir. Bu durum varsa hidrolik sıvısı manetdeki kuvveti balataya iletemiyordur. Fren hortumunun esnemesi veya hidrolik sıvısının özelliğini yitirmesi buna sebep olabilir.
Fren yaparken ön diskten ıslık sesi geliyorsa ya balatan bitmiştir yada aşırı derecede kirlenmiştir.
Fren hidroliği ve balata değişimi yapmak çok kolay bir iş. Motosiklet kullanabilecek zekaya sahip yetişkin bir insan youtubedan videolar izleyerek rahatlıkla bu işlemleri yapabilir.
-
Hidrolikde problem olduğunu bende düşünmüyorum açıkçası , Balatalar dandik olduğu için ve yolun yarısı suyla dolduğu için böyle bir problem mevcut oluyor. Zaten dediğiniz testleri çoğu zaman istemsizce yapıyoruz böyle bir problem yok ortada ayrıyetten lastikleri de gayet kaliteli lastikler.
-
Giris seviyesi: sinterli balata iyi ve taze fren hidroligi
Orta seviye: giris seviyesi + metal fren hortumu
Ust seviye: orta seviye + yeni fren merkezi belki brembo 90 derece basanlardan
Yarış seviyesi : yarış tipi balata + ust seviye + buyuk disk+ cok daha iyi kaliper
-
-
lastiklerin dandik olması frene bastığınızda yere iyi tutunamayıp kaymanıza yol açar,eğer lastikleriniz kalitel ise sorun fren balatalarındandır
organik fren balataları yumuşak olduğundan diskidaha güzel sıkar ve tutar ama en büyük dezavantajı çabuk bitmesidir,,çabuk biter ama diski çizmez ve bitirmez kendi biter,buda avantajı
-
Bende mc50 kullanıyorum. Başka aklıma bir şey gelmiyor umarım yakında sorularınızın çözümüne kavuşursunuz
-
01 Haziran 2018, 03:10
#15
Fren hidroliği değiştirilecek, öncesinde fren merkezi sökülüp merkez pistonları temizlenecek yağlanacak doğru çalıştığı kontrol edilecek, eski balatalar sağlamsa yüzeyi orta zımparayla bir miktar yavaşça zımpara yapılacak düz zeminde.Hidrolik değiştirilirken havası düzgün alınacak.Ayrıca merkez ve hortumlarda yağın tamamı değişmesi için fren hidrolik kutusu kadar 3 defa doldurulup alttan havası alınmalı, hava gelmesede 3 hidrolik kutusu yani motorun üzerindeki doğdurulup hava yaptırmadan doldur boşalt yapılmalı.Hidrolik kutusu en son % 80 dolu olmalı ağzına kadar değil.
Organik balata her zaman en iyi tutandır ön fren için.Islak havada yarı yarıya azalır tutma su miktarına göre, demir tozlu sinterli olanlar uzun ömürlüdür etkilidir fakat diski erkenden bittirir ve durdurması serttir.Sinterli yani demir tozu yüksek olan sudan organik kadar etkilenmez.Kaydırdığı için tüm balatalar suda tam tutmaz, ayrıca ısınmış balata daha iyi tutar.
-
01 Haziran 2018, 04:55
#16
Fren kaliperindeki pistonların etrafı paslı ve kirliyse, pistonların rahat hareket etmesini engelliyor olabilir. Bu bölgenin temizliğinide yaparsan pistonlar rahat baskı yapar ve fren daha kuvvetli tutar tabi balatayı da kalitelisinden tak.
-
01 Haziran 2018, 05:02
#17
Fren mesafesini birkac parametre belirler. Elzemden en az oncelikliye olacak sekilde siraliyorum
1- Lastik
2- Ana fren silindiri (manetin bagli oldugu piston kalitesi ve yapisi - radyal mi axial mi?)
3- Kaliper (monoblok / twinblock)
4- Fren hortumu (lastik / celik)
5- Fren hidroligi (en son ne zaman degisti?)
Fabrika cikisi motorunuzla daha kisa surede uygun fiyata durmak istiyorsaniz sadece lastiginizi degistirerek onemli derecede degisim hissedebilirsiniz. Son maddedeki fren hidroligi ise ariza sinifindadir. Zamaninda degistirmediyseniz diger maddelerdekilere isterseniz milyon dolar harcamis olun, fayda etmez.
Diger maddedekiler de hakikatten para ister bu arada
-
01 Haziran 2018, 10:11
#18
peyloride adlı üyeden alıntı
Aynı durum söz konusu bende de. Bende artık normalde de biraz sıkmam gerekiyor. Bisikletten biliyorum onda da hidrolik vardı mekanizma aynı azıcık dokunmam yetiyordu bunda biraz asılmam gerekiyor çoğu zaman.
Lastiklerim Mitas MC50, açıkcası memnunum da lastiklerden. Sorunun lastik olduğunu sanmıyorum. Siz ne kullanıyorsunuz?
Hidrolik değişimi benim gibi acemi için biraz üst seviye, sorunun kaynağının bu olduğuna emin misiniz? Duruma göre bu işe girişebilirim.
Herkes lastik demiş fakat ben anlamadım motosiklet kayıyor mu yoksa fren hissi mi az önce onu sormak gerek?
Hidrolik değişiminin acemilikle alakası yok. Motor kullanmayan biri de değiştirebilir. Fakat kendine güvenmiyorsan ve endişelerin varsa servise değiştirtmen daha iyi olacaktır. Sonuçta hayati bir şey fren sistemi.
Yağmur konusunda da ya diskini sudan koruyacaksın yada arkadaşların dediği gibi sudan etkilemeyen bir balata alacaksın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:09 ----------
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Senin sorunun hidrolikte falan değil lastikte. Ön lastiğin yola tutunmadıktan sonra istediğin kadar hidrolik balata değiştir işe yaramaz. Kaliteli bir çift lastik al farkı direk hissedersin. Zaten 16.000 kilometrede balatayı bitirmiş olamazsın.
İlk motorumun ilk balatasını 8500 kmde bitirmiştim ki 16000'de bitmiş olma ihtimali gayet yüksek. Fren alışkanlığı, tecrübe ve kullandığın yol ile alakalı bir durum bence.
-
01 Haziran 2018, 10:45
#19
Konu biraz dağılmış, toplayayım.
Motosikletimin fren hidroliği en son ne zaman değişti bilmiyorum. Muhtemene 10bin bakımında yetkili serviste değişmiştir. Motor şu an 14bin civarında. Fren hidroliğinin zamanında değişmemesi durumunda ne gibi belirtileri vardır?
Ön fren balataları 11.500 civarında iken değişti, ben değiştirttim serviste bitmişti balata. Yeni balata takıldıktan sonra ilk başta çok güzel tutuyordu sonra zamanla kötü tutmaya başladı.
Motosikleti daha hiç kaydırmadım ne önden ne arkadan. Bir keresinde ön frene lastik ısınmadan fazla bastım hafif kaydı topladım hemen. Yağmurda vs. de hep kullanıyorum. Lastiklerde bir problem olduğunu bu sebepten düşünmüyorum nitekim önerilen ve güzel olduğu düşünülen bir lastik MC50.
Fren manetinde boşluk var bende, onunla da alakalı olabileceğini düşünüyorum. Az uz bir boşluktan ziyade 1-2 cm kadar, debriyaj manetindeki gibi değil. Fren maneti sıkar sıkmaz etkileşime geçmiyor bir müddet sıktıktan sonra başlıyor sıkmaya. Yağmur yağdığı vakit daha da kötü oluyor.
Balata olarak marka-model ne önerirsiniz? EBC iyi bir marka olarak biliyorum ama modeller konusunda pek bilgi bulamadım.
-
01 Haziran 2018, 11:56
#20
peyloride adlı üyeden alıntı
Konu biraz dağılmış, toplayayım.
Motosikletimin fren hidroliği en son ne zaman değişti bilmiyorum. Muhtemene 10bin bakımında yetkili serviste değişmiştir. Motor şu an 14bin civarında. Fren hidroliğinin zamanında değişmemesi durumunda ne gibi belirtileri vardır?
h
Ön fren balataları 11.500 civarında iken değişti, ben değiştirttim serviste bitmişti balata. Yeni balata takıldıktan sonra ilk başta çok güzel tutuyordu sonra zamanla kötü tutmaya başladı.
Motosikleti daha hiç kaydırmadım ne önden ne arkadan. Bir keresinde ön frene lastik ısınmadan fazla bastım hafif kaydı topladım hemen. Yağmurda vs. de hep kullanıyorum. Lastiklerde bir problem olduğunu bu sebepten düşünmüyorum nitekim önerilen ve güzel olduğu düşünülen bir lastik MC50.
Fren manetinde boşluk var bende, onunla da alakalı olabileceğini düşünüyorum. Az uz bir boşluktan ziyade 1-2 cm kadar, debriyaj manetindeki gibi değil. Fren maneti sıkar sıkmaz etkileşime geçmiyor bir müddet sıktıktan sonra başlıyor sıkmaya. Yağmur yağdığı vakit daha da kötü oluyor.
Balata olarak marka-model ne önerirsiniz? EBC iyi bir marka olarak biliyorum ama modeller konusunda pek bilgi bulamadım.
ebcyi sağdan soldan almanızı tavsiye etmem rahat bulunmuyor zaten.
Fren manetindeki boşluk sıkınca basınçla yavaş yavaş oluyorsa yani sanki pistonlar basmıyor da içerideki sıvı sıkışıyor gibi oluyorsa hidrolik veya hortumlardan kaynaklanıyor olabilir. Ben servisin siz istemeden hidrolik değiştireceğini düşünmüyorum.
Lastiklerinizde bir problem olmadığına %90 eminim. Çünkü cbfte sizle aynı hislere sahibim. EBC ilk takıldığında güzel gibiydi. Şimdi yine aynı oldu. Bu sebeple balatanızı değiştirmeniz gerektiğini de düşünmüyorum (standart üstü bir performans istemiyorsanız tabi)
Bu hafta sonu kendimde olursam hidrolik değiştireceğim. Sizi de bilgilendiririm.
BENCE sizin ilacınız diski temiz ve kuru tutmak, biraz da hidrolik gibi duruyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)