Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mt 09 tank slapper

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Nisan 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MT 125-MT25- MT07 - şuan MT09
    İyi geceler herkese,

    Bu mt 09 ile sürekli tankslappera giriyorum. Normalde prosedürü uyguluyorum gaz bırakıyorum, gidon serbest bırakıyorum ama bugün yalan değil 3 5 saniye kafayı yedi nasıl gidip geldi engelleyemedim. gidon amortisörü falan mı taksak napsak bilgisi olan esirgemesse sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Mutlaka. Şakası yok.

    Bu arada niye o kadar çok oluyor. Sebebini bulmaya çalışın. Top case falan mı var?

  3. #3
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mutlaka. Şakası yok.

    Bu arada niye o kadar çok oluyor. Sebebini bulmaya çalışın. Top case falan mı var?
    Aynen, ya da teker çalışmaları filan? Hiçbiri yoksa düz yolda giderken mi oluyor, çukura girip çıkınca mı, nasıl?

  4. #4
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    O motora gidon amortisörü şart, buna ek olarak gidon bilyalarini kontrol edin.

  5. #5
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Ön lastik Hava basıncı ne durumda??

  6. #6

    Üyelik
    18 Aralık 2012
    Arka amortisör yayı ağırlığınıza göre yumuşak kalmış, anahtarı ile bir iki tur deneyerek sertleştirin.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    hava rüzgarlıysa 200den sonra nakedların genelinde kafa sallama oluyor dikkat etmek lazım.

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Lastikleri kontrol edin. Kaliteli ve yeni lastikler sorununuzu çözecektir. Lastik değişimi sonrası sorun istediğiniz derecede azalmadı ise gidon amortisörünü deneyebilirsiniz. Ancak motosikletinizin yaşını yazmamışsınız. Amortisör yağı değişimi sizin motosikletinizde ne aralıkta yapılmalı emin değilim, bu konuda yetkili servisle görüşmenizde yarar var.

    Kısacası;
    Amortisör yağı durumunu ve miktarını (özellikle keçelerde kaçırma gözlemlediyseniz) kontrol edin.
    Ön ve arka lastikleri kaliteli bir lastik takımı ile (marka model vermiyorum, ayrı tartışma başlıyor) değiştirin.
    Yukarıdakiler sonrası isterseniz gidon amortisörü eklersiniz (büyük ihtimal gerek kalmayacaktır)

    Not:
    Hızla eşdeğer psikolojik olarak gidon sıkmadığınızı varsayıyorum,
    Motosikletinizi bol bol çanta ve topcase ile doldurmadığınızı varsayıyorum,
    Topcase' de yüksek miktarda sıvı taşımadığınızı varsayıyorum,
    Lastik basınçlarınızın doğru olduğunu varsayıyorum.

  9. #9

    Üyelik
    24 Kasım 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 500R-CB650F
    Mt09 ile alakalı bu sorun var. Yabancı forumlarda da okumuştum. Lastiğin kalitesi ve durumu ne? Birde ön süspansiyon size göre mi ayarlı? Bu sorunu sadece nakedlar ile sınırlandırmak doğru olmaz. Dik oturuş pozisyonuna sahip her motor kafa sallamaya müsaittir. Sebebi ise ön süspansiyon takımına binen yükün yoldaki titreşimler sebibyle dengesizleşmesidir. Bu sebeple naked motorlarda ön yükleme ayarı ve geri sekme ayarı iyi yapılmalı ve sistem karasız hale sokulmamalıdır. Ama kesinlikle BİLİNMİYORSA ELLENMEMELİDİR.

  10. #10
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Gidon amortisörü ile bile tank tokatlaması %100 engellenemiyor, tabi sizi düşürme olasılığını büyük ölçüde absorbe edebiliyor. Bence bu olasılığı akıldan çıkartmamak da lazım.

  11. #11
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Tank slapper konusu böyle iki maddelik neden-sonuç ilişkisine dayandırılabilecek basit bir konu değil yazsam en az 20 tane neden yazarım şimdi buraya. Ayrıca kendi içinde de sınıflara ayrılıyor. Derin bir konu.

    Fakat uzun lafın kısası yüksek cc ve / veya yüksek beygir gücüne sahip bir makineye sahipseniz gidon amortisörü şart ve bu duruma yakalandığınızda genel uygulama ve inanış serin kanlılığınızı korumaya çalışıp aynı anda da gazı kesmek.

  12. #12
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Gidonu çok gevşek tutmak bu işin ilk adımı

  13. #13
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Yavaş gidin

  14. #14
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    yanlış amortisör ayarı ve yetersiz lastik bu durumu ciddi etkiliyor. Gidon amortisöründen önce buralarda bir sıkıntı olmadığına emin olun.

    o vasat ön takım ve gaz tepkisi ile o motorun önünü stabil tutmak zor.

  15. #15
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Lastik durumundan bahsedildi peki;
    Jantın durumunun hasarlı veya eğik olup olmaması önemli mi peki?
    Asfalt yüzeyinin durumu?
    Yoldaki mikro boyutlardaki tümsekcikler?
    Sürücünün ağırlığı?
    Motorun ağırlık merkezinin arka tarafta toplanmış olma ihtimali?
    Ön Rebound & compression ayarı?
    Lastik desenlerinin önde ve arkada farklı seçilmiş olması?
    Ani olarak gaz açtığınızda ön lastiğin yerle olan temasını kaybetmesi ve tekrar yerle temas ettiğinde aynı çizgiyi yakalayamaması? (arka lastik aynı çizgide gitmeye devam eder, ön tarafta ise siz gidon açınızı kaybettiğiniz anda bu riskin oluşma ihtimali artar)

    Bir çırpıda aklıma gelenler. Lastik büyük etken katılıyorum ama tek etken değil.

  16. #16
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    KTM benim motosiklete standart koymuş, "aslında yeterince stabil bir platform, ama n'olur nolmaz diye güvenlik önlemi olarak koyduk" yazmışlar. Dışarıdan çok dikkat etmeyince belli olmuyor, içe koymuşlar.

  17. #17
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    180 beygir ve 140nm torku olan bir makineye de bi zahmet koyuversinler Haşmet Bey.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)