Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor ısındıktan sonra gelen şıkırtı sesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Arkadaşlar biliyorsunuz bende cbf150 var. 40.000 km oldu. Motor ilk çalıştırmada sorunsuz, saat gibi ses geliyor. Fakat 10-15 km gittikten sonra rölantide şıkırtı sesi geliyor. Sanki iki parça birbirine değiyormuş da çarpıyormuş, buna bağlı olarak bir şıkırtı çıkıyormuş gibi bir ses.

    Bunun sebebi ne olabilir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(&#998
    Subap ayarı olabilir.

  3. #3
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı fb__ömer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Subap ayarı olabilir.
    Nasıl oluyor hocam?

  4. #4
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Mustafa, Ömer'in söylediği çok büyük bir ihtimalle doğru. Ancak bu işlem senin, benim yapabileceğim bir şey değil.Epeyce ustalık isteyen bir konu. En yakın Honda servisine gitmende veya ustalığına güvendiğin bir motosiklet tamircisine götürmende yarar var . Eğer süpap ayarı kaçıklığı dışında bir problem varsa usta gerekeni sana söyleyecektir. Tabi ki o şikayetçi olduğun ses gelecek kadar motoru ısıttıktan sonra. Haydi kolay gelsin. Selamlar.
    bursevi

  5. #5

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    [QUOTE=hokahey;4706127]Arkadaşlar biliyorsunuz bende cbf150 var. 40.000 km oldu. Motor ilk çalıştırmada sorunsuz, saat gibi ses geliyor. Fakat 10-15 km gittikten sonra rölantide şıkırtı sesi geliyor. Sanki iki parça birbirine değiyormuş da çarpıyormuş, buna bağlı olarak bir şıkırtı çıkıyormuş gibi bir ses.

    Bunun sebebi ne olabilir?[/QUOTE

    Tecrübeme göre subap sesi olan motosiklet ısındığında metal genlesmesinden dolayı subap sesi azalır.
    Bence egzantrik zincirinden geliyordur.
    Motor ısındığında egzantrik zinciri sesi daha belirgin olur

  6. #6
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mustafa, Ömer'in söylediği çok büyük bir ihtimalle doğru. Ancak bu işlem senin, benim yapabileceğim bir şey değil.Epeyce ustalık isteyen bir konu. En yakın Honda servisine gitmende veya ustalığına güvendiğin bir motosiklet tamircisine götürmende yarar var . Eğer süpap ayarı kaçıklığı dışında bir problem varsa usta gerekeni sana söyleyecektir. Tabi ki o şikayetçi olduğun ses gelecek kadar motoru ısıttıktan sonra. Haydi kolay gelsin. Selamlar.
    Ali amca subap ayarı öyle sanıldığı gibi zor birşey değilki, ben daha öncesinde ne bir tamirhanede çıraklık yaptım nede başka birşey. Subap ayarını ben egzoz subabı kapandıktan sonra piston üst noktaya geldiğinde yapıyorum (arabada motosikletler gibi işaret yok malesef), tek silindirli motosikletlerde daha basit aslında heleki üstten egzantriklerde iki tane referans noktamız oluyor birincisi volan ikincisi egzantrik dişlisindeki çizgiler. Subap ayarı yapabilmek için sente çakısı, uygun edevat ve bir kaç eğitici video oldumu gerisi yapmaya kalıyor .

  7. #7
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mustafa, Ömer'in söylediği çok büyük bir ihtimalle doğru. Ancak bu işlem senin, benim yapabileceğim bir şey değil.Epeyce ustalık isteyen bir konu. En yakın Honda servisine gitmende veya ustalığına güvendiğin bir motosiklet tamircisine götürmende yarar var . Eğer süpap ayarı kaçıklığı dışında bir problem varsa usta gerekeni sana söyleyecektir. Tabi ki o şikayetçi olduğun ses gelecek kadar motoru ısıttıktan sonra. Haydi kolay gelsin. Selamlar.
    Teşekkür ederim ali abi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:26 ----------

    [QUOTE=Tataroglu41;4706134]
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar biliyorsunuz bende cbf150 var. 40.000 km oldu. Motor ilk çalıştırmada sorunsuz, saat gibi ses geliyor. Fakat 10-15 km gittikten sonra rölantide şıkırtı sesi geliyor. Sanki iki parça birbirine değiyormuş da çarpıyormuş, buna bağlı olarak bir şıkırtı çıkıyormuş gibi bir ses.

    Bunun sebebi ne olabilir?[/QUOTE

    Tecrübeme göre subap sesi olan motosiklet ısındığında metal genlesmesinden dolayı subap sesi azalır.
    Bence egzantrik zincirinden geliyordur.
    Motor ısındığında egzantrik zinciri sesi daha belirgin olur
    Teşekkür ederim

  8. #8
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Meşhur çay kaşığı sesi mi acaba benim ns160ta da duyuyorum açıkçası ben şansımandan şüpeleniyorum .Rulman vs.

  9. #9
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Meşhur çay kaşığı sesi mi acaba benim ns160ta da duyuyorum açıkçası ben şansımandan şüpeleniyorum .Rulman vs.
    Rulman sesi genelde uğultu şeklinde oluyor, otobüste giderken tekerleklerden uğultu sesi gelir ya ona benzer bir ses gelir rulman bozulunca.

  10. #10
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Meşhur çay kaşığı sesi mi acaba benim ns160ta da duyuyorum açıkçası ben şansımandan şüpeleniyorum .Rulman vs.
    Kaşıklar birbirine vuruyormus gibi.

  11. #11

    Üyelik
    24 Haziran 2022
    Motorun sesini kayıt yapabilirsen daha iyi olur özellikle gece yaptı ses daha iyi duyulsun arıza tesbit edilince yaz fiyatını vs bir gün belki bizim de başımıza gelebilir

  12. #12
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    egzantrik zinciri de olabilir oda şıkır şıkır ses yapar
    fatih.met bunu beğendi.

  13. #13
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Sıfır aldığım CBF150 de de vardı. O zamanlar çok araştırmıştım. CBF de bunun kader olduğunu okumuştum. Aslında iyi bir motor. Sibop şıkırtı sesi rahatsız ediyorsa CBF yi sat. Ben rahatsız olduğum icin satmıştım. Şimdi olsa satmazdım.

  14. #14
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    kanka şimdi 40 bin olduysa egzantrik zinciri oldukça bollaşmıştır, kaç km de değişmesi gerekiyor ben bilmiyorum ama benim apache de egzantrik zincir gergisi manuel takılı ve en son krank yataklarından falan ses geliyor zanneder iken meğersem egzantrik zinciri bollaşmış, biraz gerdirme yaptım ve ses gitti...

    tabi tatlı gerdirme, maksat zincirin bolluğunu almak çünkü çok germek kam mili rulmanına ve egzantrik zincir paletlerine falan zarar verebilir... egzantrik zinciri kopması çokta önemli değil de işte içeride volant dişlisine yada kam mili dişlisine dolanıp içeriyi dağıtma riski var.

    şaka yapıyorum egzantrik zinciri koparsa motor çok üzülür darmadağın olur içten içe, yani bu olayı hazmedemez ve yer bitirir kendini, kol çıkartır.
    ferhatkars bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    şimdi sıradan zincirli motora sahip bir otomobili ortalama sürüşte 2500 devirde kullanıyoruz diyelim.
    zincir trigerli motosikleti de 7500 devirde kullanıyoruz diyelim.
    bu motorumuz 40.000 km yaptıysa otomobile göre 3 kat daha fazla devir çevirerek aynı kilometreyi yapmış.
    40.000 x 3 = 120.000 km otomobile eşit derece aşınan parçalarla karşı karşıyayız.
    not: fiat trigeri zincirli 1.3 multijet motorlar için 120.000 km de bir zincir değişimi önerir.

    ben olsam triger (egzantrik, kam vs) zincirini direkt değiştirir, sonra bir temiz supap ayarı yapardım.
    hatta vaktim varsa kapak açar bakarım supap kaçırması oturması var mı diye, o kadar açmışken bi supap alıştırma, supap keçe değişimi ve kurum temizliği yapar çiçek gibi binmeye devam ederim.

    ya da masrafa girme supap ayarı yaptır devam et.
    Cyan bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    21 Ağustos 2021
    Cbf 150 lide normal sıfırını getir genede o sesi yapar kaliteli yağ kulan o ses azalacaktır


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)