Esasen motor yağının bekleme sonrası ömrünü dolduran etkenler;
Standart bir motor yağı içerisinde 20' den fazla katık barındırır. Bekleme sonucu bu katıklar özkütle/yoğunluk farklılıkları, kimyasal farklılıkların oluşturduğu etkenler, bulunduğu ortamdaki titreşim ve durgunluk etkileri ile ayrışmaya başlar. Benzer şekilde içerisindeki kimyasallar birbirleri ile etkileşime girmeye devam etmekte, bazıları ise okside olmaktadır. Bu da motor yağının durduğu yerde dahi kapalı da olsa yavaşça bozulmasına, açılarak beklediğinde ise bu bozunmanın hızlanmasına neden olmaktadır.
Hiç açılmamış bir motor yağınız var ise, fatura veya fişi de duruyor ise üretici ile iletişime geçerek durumu izah etmeniz halinde yeni ürün ile değişimi mümkün olabiliyor(du). Serin, güneş ışığı almayan yerde muhafaza edilen motor yağı ile bir otomobilin motor kaputunun altındaki bir köşede muhafaza edilen motor yağının bekleme ömrü bir olmayacaktır. Ancak birçok arkadaşın da belirttiği gibi motor yağının gerçek ömrü üzerinde yazandan çok daha uzun olabilir. Unutulmamalıdır ki üretici en mükemmel saklama koşullarını göz önüne alarak raf ömrü belirlemez.
Biz motosiklet kullanıcıları için dikkat edilecek en önemli şeylerden biri, varil ile aktarılarak motora koyulan motor yağlarının içeriği ve ömrüdür. Yoğun çalışan bir serviste bir varilin bitmesi bir ay sürmez. Daha küçük işletmeler de genellikle hemen hepimiz gibi küçük bidonlar kullandığından genellikle o noktada da sorun yaşanmayacaktır. Ancak varil yağ diye her motosiklete aynı yağı koyan bir firma kendince bir tür ortalama tutturup gidiyor demektir. Bu konuda iblinçli kullanıcı olduğunuzu firmaya hafiften gösterir ve bakımı takip eder, gerekirse müdahale ederek asıl gereken yağın kullanılmasını sağlarsanız daha sağlıklı olur.
Açıkçası motora koyulacak motor yağının bekleme ömründen öte, kullanılan yağın özellikleri ve miktarı ile (varsa)yağ filtresinin kalitesi, montajında dikkat edilmesi gereken hususlar ve değişim periyodu çok daha önemlidir.
Bence bu konu başlığında esas olan; Eğer sn.06Serhat avatarının altında belirttiği gibi 2012 model bir Honda CBR250R kullanıyor ise,
1. Kullandığı motor yağı kesinlikle yanlış,
* Motor performansını olumsuz etkileyecek,
* Motorda yağ eksiltmesi olağan üstü hızlı bir şekilde gerçekleşecek,
* Yağ eksiltmesini farketmez ise yağsız kalan motor bel bükebilecek kadar ciddi masrafa yol açabilecek,
* Motor ömrü çok ciddi şekilde düşecek
2. Yağ değişiminde doğru miktarda yağ mı eklendi,
* Filtre değişimine göre CBR250R' da 100-150gr az veya fazla yağ koyulması gerekmekte.
3. Yağ filtresi değiştirildi mi?
* Fİltre değişimi yağ değişimi ile birlikte yapılması önerilir,
* Filtre değiştirildiğine dair hiçbir bilgi verilmemiş,
* Kullanılan filtre bilgisi kesinlikle verilmemiş,
* Filtrenin takılma yönü ters ise(ters takılabiliyor)motor yağsız çalışacaktır. CBR250' de motor yağ ikazı olmadığından ciddi sorun yaşanması kaçınılmaz olur.
Bu konulara da değinmek bence sn.06Serhat için daha önemli. Umarım o yağ ile motoru çalıştırıp gazlamamıştır