Zincir değişimi sonrası tıkırtı.
-
Merhabalar. Motorum 125 kt. Zincirim çok fazla uzayıp artık gerilemediği için yeni zincir değiştirdim. Dişlilerimde daha sivrileşme olmadığı için değiştirmedim.
Zinciri söktüm dişlileri kontrol ederken arka dişlinin 1 mm civarında sallandığını gördüm. Sorunun çoğunlukla saplamalarda olduğunu düşünüyorum. Ancak benim aklıma takılan daha önemli bir sorun var. Zinciri değiştirdim ettim. Zincir dönerken olması gereken tıkırtının yanındaher turda 2-3 sefer gelen çok çok ufak tık tık sesleri var. Bu ses nedir? Ne yapmam gerekiyor geçmesi için yoksa kulak arkasına mı atmalıyım?
Arka dişlinin sallanması da başka nelerden olabilir?
Reklamlar
-
Sorunun cevabı deil belki ama yeminle benim arka teker ve dişliden öyle bi ses geliyoki takur tukur ediyo kamyon gibi
-
zincir değişirken dişlilerle set halinde değişir. Zincir dişliyi kendine göre esnetir. Sen gözle problem olmadığını görsende farklı zincir taktığında bahsettiğin gibi uyumsuzluk ortaya çıkar. En olmadık zamanda giderken kopartıverir. Allah korusun sonuçları kötü olabilir.
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
zincir değişirken dişlilerle set halinde değişir. Zincir dişliyi kendine göre esnetir. Sen gözle problem olmadığını görsende farklı zincir taktığında bahsettiğin gibi uyumsuzluk ortaya çıkar. En olmadık zamanda giderken kopartıverir. Allah korusun sonuçları kötü olabilir.
Ayın 8 ine kadar param yok. 8 inde kyk kredim yatıcak. Yaklaşık 7-8 gün okula git gel kullanmam gerekiyor. Bu süre zarfında kopma ihtimali çok yüksek mi peki?
Arka dişlideki sallanma hakkındaki düşünceniz nedir peki?
-
Dash_1905 adlı üyeden alıntı
Ayın 8 ine kadar param yok. 8 inde kyk kredim yatıcak. Yaklaşık 7-8 gün okula git gel kullanmam gerekiyor. Bu süre zarfında kopma ihtimali çok yüksek mi peki?
Arka dişlideki sallanma hakkındaki düşünceniz nedir peki?
içeri dışarı mı öne arkaya mı sallanıyor ? Öne arkaya biraz boşluk olması normal. içeri dışarı sallanıyosa zaten yakında göbeği möbeği dağıtır. 7-8 günün garantisi yok. Kopmayadabilir. Ama O dişlinin o zinciri en kısa zamanda bozacağı garanti ederim.
-
Dişli al ön arka değiştir diyeceğim param yok demişsin.Mecburen bineceksen bile zinciri zorlamadan usul usul bin ama dikkatli ol.Arka dişli sallanması kaplin lastiğinden de olabilir jantın göbeğinden de olabilir.Değiştireceğin zaman sökülünce belli olur.Eğer dişli zincir hareketi yönünde yani ileri geri hareket ediyorsa kaplin lastiklerin değişecektir.Ancak sallanma sağa sola ise yani içeri dışarı ise sıkıntı jant göbeğinde olabilir.Dişlileri değiştirirken muhakkak kaplin lastiğini de değiştirt tamircine.8 10 liralık birşey ancak hem jant hem zincir hem dişli sağlığı için değiştirmen gerekir.
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
zincir değişirken dişlilerle set halinde değişir. Zincir dişliyi kendine göre esnetir. Sen gözle problem olmadığını görsende farklı zincir taktığında bahsettiğin gibi uyumsuzluk ortaya çıkar. En olmadık zamanda giderken kopartıverir. Allah korusun sonuçları kötü olabilir.
Sadece bir örnek ama eski CB900F Hornet'te yıprandığı için sadece zinciri değiştirmiş, ve uzun süre sorunsuz kullanmıştım. Ses falan da çıkmadı hiç.
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
zincir değişirken dişlilerle set halinde değişir. Zincir dişliyi kendine göre esnetir. Sen gözle problem olmadığını görsende farklı zincir taktığında bahsettiğin gibi uyumsuzluk ortaya çıkar. En olmadık zamanda giderken kopartıverir. Allah korusun sonuçları kötü olabilir.
Usta,yeni takılan zincirin,baklaları(eğerki ön-arka dişlilerde aşınma vs.yoksa) alışana kadar hafif ses yapar.
Arkadaşın diğer sorunu için;
Arka dişlilerin sallanması sorunu için,arka teker göbeği (lastik) kaplin takozlarını kontrol et.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:40 ----------
CriminalS adlı üyeden alıntı
Sorunun cevabı deil belki ama yeminle benim arka teker ve dişliden öyle bi ses geliyoki takur tukur ediyo kamyon gibi
Senin yerin ayrı kardeşim
-
ayz0707 adlı üyeden alıntı
Dişli al ön arka değiştir diyeceğim param yok demişsin.Mecburen bineceksen bile zinciri zorlamadan usul usul bin ama dikkatli ol.Arka dişli sallanması kaplin lastiğinden de olabilir jantın göbeğinden de olabilir.Değiştireceğin zaman sökülünce belli olur.Eğer dişli zincir hareketi yönünde yani ileri geri hareket ediyorsa kaplin lastiklerin değişecektir.Ancak sallanma sağa sola ise yani içeri dışarı ise sıkıntı jant göbeğinde olabilir.Dişlileri değiştirirken muhakkak kaplin lastiğini de değiştirt tamircine.8 10 liralık birşey ancak hem jant hem zincir hem dişli sağlığı için değiştirmen gerekir.
Dişli, zincirin hareket yönüne göre içeri dışarı şekilde 1 mm civarı hareket ediyor. Eğerki dediğiniz gibi jant göbeğinde sorun olsaydı arka jant sağa sola oynama yapar diye biliyorum. Ayın 8 inde artık ne var ne yok dişli tarafında değiştireceğim.
-
kaplinin bitik olduğunu saptamak kolay, arka göbeğin bilyasının dağılmaya başladığını saptamakta kolay. motoru yan ayaklığa al ve vitesi boşta olsun. arka dişliyi tekerin ileri ve geri dönme yönüne doğru oynat. eğer teker sabit olduğu halde arka dişli de oynama oluyorsa kaplin içeride ufalmış yani değişme zamanı gelmiş demektir.
göbek bilyası için ise zaten oynama olduğunu söylemişsin yani arka dişli tekerin yanında ve bir ucundan tutunca tekere 1 mm dahi olsa git gel yapıyor ise bilyalar dağılmaya başlamış demektir. keşke benim motorun dağılan göbeğini atmasaydım, şimdi burada görüntülü olarak gösterirdim. göbeği söküp elde çevirerek bakınca çok rahat anlaşılıyor bilyaların sağlam olup olmadığı ama onun için arka tekeri sökmen lazım.
arka dişli erimesi dişli uçlarını bir yöne doğru eritiyor yani gaza basarken zincir dişli uçlarının bir tarafını daha fazla aşındırıyor. böylece dişliler eriyerek uçları sivrileşmekten ziyade bazen "T" harfi gibi ucu kalın ama gerisi ince olabiliyor. bende öyle olmuştu ve motorumu bazen geri geri çıkarmam gerektiğinde zincir hep o "T" harfi gibi olmuş dişli uçlarına takılarak "tak tak" ediyordu ve bu şekilde iki dişin ucundaki "T" gibi olmuş bölüm kırılmıştı. arka dişli duruyor ve yarın iş yerinden getirip resmini koyacağım daha iyi inceleriz burada.
gözünüz biraz bitmiş dişli görsün.
-
Bugün biraz gezegim dedim havada güzeldi. 100 km kadar sürdüm. Zincir değiştirince motorun ivmelenmesi öncekine göre çok değişti. Ama o tık tık sesleri devam ediyordu. Ki bu sesler motor sadece çalışmazken duyuluyor.
Ayrıca tekerin göbek bilyaları dağılmadı. Göbek bilyaları sağlam. Teker oynamıyor. Arka dişlide oynama var birazcık.
-
Dash_1905 adlı üyeden alıntı
Bugün biraz gezegim dedim havada güzeldi. 100 km kadar sürdüm. Zincir değiştirince motorun ivmelenmesi öncekine göre çok değişti. Ama o tık tık sesleri devam ediyordu. Ki bu sesler motor sadece çalışmazken duyuluyor.
Ayrıca tekerin göbek bilyaları dağılmadı. Göbek bilyaları sağlam. Teker oynamıyor. Arka dişlide oynama var birazcık.
Arka dişlinin biraz oynamasi istenen bir durum,yoksa kasinti yapar,ön ve arka dişli ve zincir çalişma rijitligini bozar,dikkat edilirse ön dişlide biraz oynar.
Bu tarz çalişan mekanik sistemlerde rahat çalişma boşluğu verilmiştir.gerginligi absorbe etsin diye.
Normal bir durum.
-
Zincir ayarı çok gergin yapılmışsa bahsettiğin şekilde tık tık şeklinde ses yapar , kaplin lastiği hafif boşluk yapmıştır arka dişli bir mm oynaması normal sayılabilir..
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Arka dişlinin biraz oynamasi istenen bir durum,yoksa kasinti yapar,ön ve arka dişli ve zincir çalişma rijitligini bozar,dikkat edilirse ön dişlide biraz oynar.
Bu tarz çalişan mekanik sistemlerde rahat çalişma boşluğu verilmiştir.gerginligi absorbe etsin diye.
Normal bir durum.
Benim ön dişli de arka dişli de taş gibi. Oynama hiç yok. Emin misiniz normalin öyle olduğuna?
-
@Hasmet
Motor nedir?
Cevap yok sanırım.
Neye göre taş gibi??
Eliniz kumpas mı?mikrometremi?3D Cmm ölçü tezgahımı?
Nerede test ettiniz hiç oynamadığını??
Neyse ben özet geçeyim,
Şimdi elimizde iki adet done var,
Birisi mondial kt125 konuyu açan arkadaşın motoru,8-9Kw
Diğeride sizin motorunuz(avatardaki ise eğer)130Kw
Birinci modeldeki oynama payı 2-3mm ortalama
Diğer model ise,0.05-0.06 ortalama.bakınız bu tarz mekanik aktarmada bu ölçü hiç bir zaman 0.0000 olamaz.
Kısaca,ortada ciddi bir güç ve mühendislikten bahsediyoruz,130kw lık bir güç ünitesinde kullanılan dişli boşluğunun 2-3mm olduğunu hayal etmek bile dehşet
Not:İllaki yok arkadaş sen benimle dalga geçiyorsun diyorsanız,müsait bir zaman servise giderek zinciri söktürün ve ön dişlinin bağlı olduğu mili ölçüm işlerinde uzman birisi aracıığıyla(modern bir ölçü aleti)ölçtürün.
Rica ediyorum elimle ölçtüm veya baktım,yokladım demeyin el hassasiyeti bir ölçü aleti değildir.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Benim ön dişli de arka dişli de taş gibi. Oynama hiç yok. Emin misiniz normalin öyle olduğuna?
Üstad ön dişli butün motorlarda şanzıman çıkış miline direkt yataklandırılmıştır yani taş gibidir esnemez ama arka dişli lastik ile yataklandırılmıştır , ortalama 15-20K km ye kadar elle esnemez , zamanla milimetrik boşluklar oluşur iki elinizle zorladığınızda esneme yapar ki yük altında zincir tarafından dahada fazla esniyor demektir..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Üstad ön dişli butün motorlarda şanzıman çıkış miline direkt yataklandırılmıştır yani taş gibidir esnemez ama arka dişli lastik ile yataklandırılmıştır , ortalama 15-20K km ye kadar elle esnemez , zamanla milimetrik boşluklar oluşur iki elinizle zorladığınızda esneme yapar ki yük altında zincir tarafından dahada fazla esniyor demektir..
Hocam bari sen yapma gözünü seveyim,az çok forumda hatırı sayılır bilgiler veren birisin,''Ne demek ön dişli bütün motorlarda şanzıman çıkış miline direkt yataklanmıştır yani taş gibidir''
Şanzıman çıkış ana mili direk yataklanır orasıyla işimiz yok,bu yazdıklarını hiç okumamış var sayıyorum.
Bakınız Kawasaki Z800 ön çıkış dişlisi.göbekteki kama veya yatak kanalları bu dişi model,erkek ise şanzıman çıkış milinde bakın Tasarımcı bu dişi olan yatakta 0.05-0.06 geçme boşluğu verir ve aynı zamanda bu boşluk kasıntıyı ve rijit bozukluğunu önler.
Eğer taş gibi ise bu dişliyi çıkış miline,usta ısıtarak mı takacak yoksa 30 tonluk egzantrik preslemi çakacak??
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Hocam bari sen yapma gözünü seveyim,az çok forumda hatırı sayılır bilgiler veren birisin,
Şanzıman çıkış ana mili direk yataklanır orasıyla işimiz yok,bu yazdıklarını hiç okumamış var sayıyorum.
Bakınız Kawasaki Z800 ön çıkış dişlisi.göbekteki kama veya yatak kanalları bu dişi model,erkek ise şanzıman çıkış milinde bakın Tasarımcı bu dişi olan yatakta 0.05-0.06 geçme boşluğu verir ve aynı zamanda bu boşluk kasıntıyı ve rijit bozukluğunu önler.
http://i63.tinypic.com/2yxf2oz.png
Aynı şeyi söylüyoruz işte yahu ben ne yazmışım
o kama boşluğu sökme takma esnasında çektirme kullanılmasına ihtiyaç olmaması içindir , somunu sıktıgınızda bosluk kalmaz..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Aynı şeyi söylüyoruz işte yahu ben ne yazmışım
o kama boşluğu sökme takma esnasında çektirme kullanılmasına ihtiyaç olmaması içindir , somunu sıktıgınızda bosluk kalmaz..
Bu resimdeki dişliyi takıp ardından somunmu sıkılıyor?yani milin ucunda M? diş çekili yaniyada sekman mı geçiyor çıkış mili ucunda fatura kanalı olur..
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Bu resimdeki dişliyi takıp ardından somunmu sıkılıyor?yani milin ucunda M? diş çekili yaniyada sekman mı geçiyor çıkış mili ucunda fatura kanalı olur..
ben hiç sekman ile sabitlenmiş ön dişli görmedim , büyük bir somun ile oldukça fazla bir tork ile sıkılır bazı modellerde gevşeme yapmaması için ikinci bir kopilya ile kilitlenir..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)