alan dar olduğu için gaz verme, debriyajda kavrama noktasına getir kendi gücüyle dönsün
alan dar olduğu için gaz verme, debriyajda kavrama noktasına getir kendi gücüyle dönsün
Çok basit.Bak şimdi
Biraz hızlan debriyaja basılı şekilde 8 çizmeye gir.Yavaşladıkça tatlı tatlı debriyajı salarak gaz ver.Bunu yapamıyorsan öğrenemediğin nokta 8 çizmek değil debriyaj-gaz ilişkisidir.
İşin sırrı bakış ve rahat olmakta.
Bakış doğru olsa bile kollar gergin olursa çok zorlanırsınız dönerken. Çünkü göz gitmek istediği yere baksa bile beyin baktığı yere inanmıyor. Kollara baskı yapıyor ve gergin kollarda dönüşü zorlaştırıyor.
Özellikle kollarınızıda rahat bırakmanız lazım + doğru bakışla birlikte.
Zaten bakış tekniğini biliyorsanız ve rahatsanız kolaylıkla dönebildiğinizi göreceksiniz.
Ben cep telefonunda mesaj yazarken sağa dönüş yapıp ilerleyen motorkurye gördüm geçende
Aynı anda sigara içip telefonla konuşanlar falan.
Doğru değil ama rahatlığı göstermesi açısından önemli.
2. Vites yarım debriyaj ile çok basit baştan banada zor geliyordu ama sınav zamanı çok rahat yaptım
biraz hort olacak konu ama şimdi bende mesela dönüş noktasına geliyorum. 1. viteste yaptığımda gaz oranını ayarlayamadığım için çok fazla silkeledi beni motor sonra ikiye atıp yarım debriyaj yapmaya çalıştım. Ancak herkes bana çok yavaş dönüyorsun sanki duracakmışsın gibi dediler. İlk defa vitesli motosiklet kullandım. Bir saat dur kalk yaptım ve yavaş yarış yapmaya çalıştım. Debriyajın yerini çözmek için bu arada motor mondial superboy modeli idi. Şimdi ikinci vites debriyajı hiç ellemeden arka fren gaz gir çık mı diyorsunuz en iyisi?
Döndüğün süre farketmez, Dönüyor musun? Evet? Geçtin hayırlı olsun
hocam geçtiğmiz pazar A sınavından başarı ile geçmiş birisi olarak ilk zamanlar benim de sorunumdu bu. İlk önce vücudunu kasmamalısın. Sakin kalabilmelisin. Sonrasında ise ben şöyle yapıyordum.
8 e yaklaşırken debriyajı kavrama noktasına getir.
Deviri biraz yükselt onu da sabit tut.
Motora göre değişir ben mt07 1.vites kavrama noktası 2800 devir civarı sabit tutuyordum.
Sonra 8 e girdiğin an hemen ortadaki noktaya çevir bakışını. Sağ ayağın hafifçe frende olsun. O noktaya bakarken freni hafifçe dokun dokun bırak. Ve motoru çok yatırmamaya çalış. Hafif yatırsan da kafan dik konumda olsun bu çok önemli. Çünkü kafanı da yatırınca beynin otomatikman düşüyormuşsun gibi hissediyor ayağın hemen refleks olarak yere gidiyor.
Dönerken de şu kuralı unutma çizgiye doğru açılıyorsan hızlısın hafif fren yap. Yok motor yavaşlıyor devriliyor gibi oluyorsa frenden ayağını çek çok hafif gaz ver. Merak etme o anda vereceğin çok hafif gaz sadece motoru dengeye sokar karşıya yapıştırmaz seni.
Yutupa "gymkhana motorcycle" diye yazdır, bir şeyler çıkar, izlemesi bile keyifli
Şöyle bir link var: https://youtu.be/fXWVYtsf43Y
Virajda diz değdirmek isteyenlerin öncelikle kapalı alanda düşük hızlarda kukalar etrafında bunları yapmayı denemesini öneririm
Soruna gelirsek: çalıştığın motosikletin lastiklerinin profillerinin yeterli olduğundan, zeminin de düzgün olduğundan emin ol, ve tam ekipmanlı çalış. Böylece çevresel etkileri en aza indirgemiş olursun, güven, cesaret açısından...
Gerisi, bol pratik...
Önce büyük 8 yapmayı öğren. Motora hakimiyeti öğrenince zaten küçüğünü yapabilirsin
Valla direksiyona gaza frene debriaja ne kadar hakim olursan ol kafayı yana çevirip 8 in merkezine odaklanmazsan olmuyor
direksiyona ya da cizgiye baktığım an yapamıyordum. sonra bakmamaya basladım, çocuk oyuncağı gibiydi sınav.
4 gün önce a2 ehliyet sınavını geçtim bende , eğitim boyunca 8 i hep 2.vitesle alıyordum çünkü 1. viteste hep bi yığılma oluyordu debriyaj kullanmadıgım için o yüzden 2.vitese alıştım o şekilde sınavı da çok rahat geçtim. çalıştıgım motosiklet rtr 180 di biraz sıkıntılıydı gazında boşluk çok fazlaydı.
Merhaba, herkese. Ben kursta sürüş eğitimlerine 150cc bir mondial ile başladım. 8 çizebiliyorum ama yöntemimle ilgili hoca beni yanlışlıyor. Yöntemim şu: Arka freni biraz ezerek 8'e giriyorum, bakışımı ve dönüşümü yaptıktan sonra freni bırakıyorum, motor hızlanıp dönüşüm tehlikeye gireceğinde tekrar freni eziyorum, nihayetinde tamamlıyorum. Hocam ise MT07'de bu yöntemin işe yaramayacağını belirtip yarım debriyaj ve gaz vererek dönmemi istiyor ama o şekilde 8 çizemiyorum. A sınıfı sınavda MT-07'de kendi yöntemim cidden işe yaramaz mı, yoksa CC fark etmeksizin fren pompalayarak 8 çizebilir miyim?
MT07 ile 1. vites gaz kolu kapalı olarak, gaz ve debriyajla oynamadan 8 çizmek en kolayıdır. 8'e çok ölü bir hızla girmedikten sonra bu yöntemde sorun çıkma olasılığı azdır. Gaz kolu-debriyaj kolu kullanarak da dönülebilir. Aday sürücüler açısından biraz daha riskli olduğu için önerilmez. Gaz kolu ve debriyaj kolu uygun bir şekilde kullanılmadığı takdirde başarısızlık söz konusu olabilir. Bütün yöntemleri dene. Hangisi ile daha rahat yapıyorsan sınavda onu kullanırsın.
Acemi için 1. Vites çok dengesiz gelir MT25 de 2 ye tak debriyaj kullanmadan kaymak gibi dönersin fren kullanma durumuna bile gerek yok ama oldu da gerekti arkayı kullan
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:16 ----------
Evet konu hangi tarihte açılmış ve ben bakmadan cevap vermişim
Konu eski de dün tarihli sorum yeni ) cevaplayan arkadaşlara teşekkür...
Ben birinci vites yarım debriyaj ile geçmiştim
MT-07,yarım debriyaj. Hoş söylenildiği gibi MT-07 'yi birinci viteste bırak kendi kendine gidiyor tın tın.
ehliyet kursu rolanti ile oynarsa gaz debriyaj oynamadan dumduz gidersin. benim altima bakimsiz bir cb125e vermislerdi motor kalktiktan sonra bir daha stop etmiyordu cok ilgincti. soylenecek tek sey motora guven, daha yumusak tepki icin 2. viteste git, motoru bir uzvun gibi hissetmeye calis, yatirirken korkma, saga donerken sol pege butun agirligi ver, sola donerken sag pege vs. ve hep yukari bak asla yere degil. emin ol motor kolay kolay devrilmez.dogru oturus teknigi de cok onemli, altin elbiseli adamin videolarini izle ondan ogren, ben kursta bikac kisiyle muhabbet etmistim yapamiyorlardi 8i, peglere yere basilir gibi basilmadigini ogrettigimde daha iyi yapabildi bi abi. ehliyet kurslari cok ihmalkar, bilgisiz ve ilgisizler.
edit: ben de konu tarihini yeni gordum
Yeni ehliyet alan birisi için sekiz çizmek kolay değildir. Ben ehliyet almadan önce bir yıllık tecrübeye sahiptim. Eğitimde hiçbir problemim yoktu fakat sekiz çizmek bayâ zorlamıştı. Eğitimlerde sadece sekiz çizmeye yönelik çalışıyordum.
Debriyaj falan kullanmadım, gaz da vermedim. Devirde döndüm ben. Diğer arkadaşlar bilgi vermiş zaten, yukarıdaki paragrafı motive etmek için yazdım.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)