Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Debriyaja bastığım halde tekerler dönüyor ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Yan Yan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-25
    Motoru sehpaya alıyorum. 1.viteste debriyaja basmama rağmen arka teker dönüyor bide motorun cekisinde yüzde 15-20 düşüş var ne yapmalıyım?


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Ocak 2015
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar rs 200
    Kardeşim aynı şeyi bende yaşadım büyük ihtimalle debriyaj teli aşırı zarar gördü. Değiştirirsen sorun kalmayacaktır.

  3. #3
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    Çekişte düşüş normal değil ama debriyaja basınca tekerin dönmesi normal. Kullandığım tüm motorlarda bu böyleydi. Mantıken debrijajı kaçıran / kavrayamayan motorlarda güç kaybı olur. Sizin bahsettiğiniz durumlar ise birbirine tezat.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  4. #4
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Motosikleti
    Şimdilik zorunluluktan 4 teker ile çile dolduruyor
    Motosiklet orta ayak üstündeyken debriyaja basınca tekerleğin dönmesi normal bir durum.Performans düşüşü ise bu durumdan tamamen bağımsız.Belki de psikolojik olabilir.Performans düşüşünün nasıl farkına vardınız?Mesela son hızda düşme yada yakıt tüketiminde artış var mı?
    Kızıl pars bunu beğendi.

  5. #5
    Yan Yan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-25
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet orta ayak üstündeyken debriyaja basınca tekerleğin dönmesi normal bir durum.Performans düşüşü ise bu durumdan tamamen bağımsız.Belki de psikolojik olabilir.Performans düşüşünün nasıl farkına vardınız?Mesela son hızda düşme yada yakıt tüketiminde artış var mı?
    Yarım litre kadar artış var.E-5 te kapatıp 115-120 görüyordum şimdi 100-105 görüyorum.Bide motorla geri geri çıkarken biraz zorluyor ayağımla iterken.Frenlerde sorun yok.Sanki birşey tutmaya başladı motoru

  6. #6
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Motosikleti
    Şimdilik zorunluluktan 4 teker ile çile dolduruyor
    Alıntı Yan Yan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarım litre kadar artış var.E-5 te kapatıp 115-120 görüyordum şimdi 100-105 görüyorum.Bide motorla geri geri çıkarken biraz zorluyor ayağımla iterken.Frenlerde sorun yok.Sanki birşey tutmaya başladı motoru
    Boş vitesteyken geri geri çıkarken zorluyorsa belki bir ihtimal ön diskte bir problem yada sıkıştırma olabilir.

    Bunun dışında performans düşüşünün bir çok sebebi olabilir ; Kirli hava filtresi,farklı benzin,buji yada ateşleme sisteminde sorun,fazla gergin,yağsız pis zincir,ayarsız subap,yanlış hava-benzin ayarı,inik lastik vb... liste uzar gider.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  7. #7

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    debriyaj tel gerginliğini kontrol et manette 10 20 mm boşluk olmalı diğer yandan orta ayaklıkta debriyaj sıkılıyken dönmesi normal ybr düzlükte 120 zor yapar 10 hp motor 100 105 normali zaten

  8. #8
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    motorda bir anormallik yok. bu işleri kafaya taktikça sağını solunu kurcalamaya başlıyorsun hiç kafaya takmadan devam et

  9. #9
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı Yan Yan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarım litre kadar artış var.E-5 te kapatıp 115-120 görüyordum şimdi 100-105 görüyorum.Bide motorla geri geri çıkarken biraz zorluyor ayağımla iterken.Frenlerde sorun yok.Sanki birşey tutmaya başladı motoru
    bi görmek gerek fakat telden olduğunu düşünmüyorum yüksek süratlerde böyle bir sıkıntınız varsa muhtemelen debriyaj balatanız artık ömrünü doldurmuş ve balatalar tam olarak ayıramıyodur buda size kavrama ve hızlanmada engel oluyodur. Motosikleti orta sehpaya aldığınızda arka teker o an harekete geçiyorsa tabiki normal bir durum değil. Fakat orta sehpada hemen hemen her motor biraz gaza dokunup debriyaja bassanız bile dönmeye devam eder.

  10. #10
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Motor soğukken ister debriyaja bas ister boşa at, motor yağı ısınana kadar arka teker döner.
    yamtareroglu bunu beğendi.

  11. #11
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul-büyükçekmece-kumburgaz
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 Hyper Edge
    aynı sorun bende de var, orta sehpada vites boşta iken arka teker dönmüyor ama vitese takınca dönmeye başlıyor ve elimle tutunca duruyor ama bırakınca devam ediyor.

    debriyaj manetinin boşluğunu ayarladım sorun debriyajın içinde bir yerde.

    yani çokta önemsemeyeceğim ama vites geçişlerine sorun çıkartır diye korkuyorum çünkü son günlerde motorumun vites geçişleri iyice zorlaştı, katır kutur ediyor geçerken ve bazen vites geçmiyor ve pedalı 5 kereden fazla zorladığımın zaman çok oluyor.

    şanzımana ne olmuş olabilir acaba? yada sorun kavramanın boşa çıkmaması olabilir mi? çünkü viteste iken tam boşa çıkmıyor kavrama.

  12. #12

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı sorun bende de var, orta sehpada vites boşta iken arka teker dönmüyor ama vitese takınca dönmeye başlıyor ve elimle tutunca duruyor ama bırakınca devam ediyor.

    debriyaj manetinin boşluğunu ayarladım sorun debriyajın içinde bir yerde.

    yani çokta önemsemeyeceğim ama vites geçişlerine sorun çıkartır diye korkuyorum çünkü son günlerde motorumun vites geçişleri iyice zorlaştı, katır kutur ediyor geçerken ve bazen vites geçmiyor ve pedalı 5 kereden fazla zorladığımın zaman çok oluyor.

    şanzımana ne olmuş olabilir acaba? yada sorun kavramanın boşa çıkmaması olabilir mi? çünkü viteste iken tam boşa çıkmıyor kavrama.
    Muhtemelen kavramada sıkıntı var.Havalarda ısındı motor biraz daha fazla hararetli çalışacaktır, genleşme biraz daha fazla olur. Debriyaj telinin motora giden kısmından 2,3 diş geri çekmek gerekebilir gidon tarafına doğru.

  13. #13
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Bir hafta önce işe giderken debriyajda bir sorun hissettim, sanki birisi manetdeki ayarı gevşetmiş gibi..

    İşe park ettim, birader aldı motoru, Bayrampaşa'da debr. teli kopmuş.
    Kontrol etmende fayda var.
    Motor 20 bin kusur civarında..

  14. #14
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    Bosa alsaniz bile doner. Yagdaki surtunme yuzunden.

  15. #15
    exlem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YBR 125 ESD
    Büyük ihtimalle debriyaj balatalarınız bitmeye başlamış. Bir sonraki süreçte ise devir yükselecek ama motorun süratinde herhangi bir yükselme olmayacaktır. Debriyaj kaçırma denilen olaydır, balataları kontrol ettirmekte fayda var.
    fatih.met bunu beğendi.

  16. #16
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul-büyükçekmece-kumburgaz
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 Hyper Edge
    debriyaj balatası aldım daha taktırmak nasip olmadı, elinde debriyaj sökme için aparat olan bir tanıdık olsa kendim değiştireceğim fakat motorcu arkadaşım hiç yok.

    debriyaj tel ayarımda sorun yok, balatalar bitmeye başlamış olabilir çünkü motor 67 bin kilometrede ve henüz debriyaj balatası değişimi yapılmadı.

    debriyaj balataları yaklaşık 100lira civarı ama ben 20 liralık dandik marka aldım acaba ne sorun olabilir?

  17. #17
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyaj balatası aldım daha taktırmak nasip olmadı, elinde debriyaj sökme için aparat olan bir tanıdık olsa kendim değiştireceğim fakat motorcu arkadaşım hiç yok.

    debriyaj tel ayarımda sorun yok, balatalar bitmeye başlamış olabilir çünkü motor 67 bin kilometrede ve henüz debriyaj balatası değişimi yapılmadı.

    debriyaj balataları yaklaşık 100lira civarı ama ben 20 liralık dandik marka aldım acaba ne sorun olabilir?
    normaline göre daha erken bitebilir ve debriyaj bitikmiş gibi performans kaybı olabilir

  18. #18
    Niennasill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25 / BMW R1200 GS Adventure Rallye
    Sehpadayken ya da normal bir şekildeyken arka tekere güç iletilmesi normal.

    Örnek:
    1. Geldin motoru durdurdun ve gittin evine sabah geldin çalıştırdın motoru, motor bri kaç santim gitmek istedi.
    2. Senin durumunda olduğu gibi, sehpaya aldın, motor boşa çektin, çalıstırdın, arka yine dönüyor.

    Burda ki olay her ne kadar sen debriyajı çekiyor olsanda kavrama tam ayrılmayacaktır.

    Bunu en güzel şöyle açıklayayım. Durduğun yerde vites değiştirdiğinde vites geçiyor mu. Geçmez. Az ileri geri yapman lazım ki kavrama ayrılsın bir birinden ve vites dişlileri yer değiştirsin.

    Motorun üzerinde az ileri geri yap ya da şöyle aşağı yukarı bir gerin, dişliler ve kavrama ayrılsın. Sürüp geldin o kavrama ve dişliler her halükarda biri biri ile temas edecektir. Aslında motoru çalıştırdığında temas eden kavrama debriyaj çekili olduğundan minimum direnç ile bir birinden ayrılmakta hareket sayesinde, normalde bunu hissetmezsin ancak sehpahada bu direnç olmadığında teker dönmeye başlar.

  19. #19
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Niennasill adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sehpadayken ya da normal bir şekildeyken arka tekere güç iletilmesi normal.

    Örnek:
    1. Geldin motoru durdurdun ve gittin evine sabah geldin çalıştırdın motoru, motor bri kaç santim gitmek istedi.
    2. Senin durumunda olduğu gibi, sehpaya aldın, motor boşa çektin, çalıstırdın, arka yine dönüyor.

    Burda ki olay her ne kadar sen debriyajı çekiyor olsanda kavrama tam ayrılmayacaktır.

    Bunu en güzel şöyle açıklayayım. Durduğun yerde vites değiştirdiğinde vites geçiyor mu. Geçmez. Az ileri geri yapman lazım ki kavrama ayrılsın bir birinden ve vites dişlileri yer değiştirsin.

    Motorun üzerinde az ileri geri yap ya da şöyle aşağı yukarı bir gerin, dişliler ve kavrama ayrılsın.
    Debriyaj balataları tam ayrılır, yoksa debr. manetini sıksanız bile motoru tutamazsınız.

    Arka tekerin dönmesi, debriyaj balataları yağın içinde çalıştığı için yağ sürtünmesinden kaynaklı bir güç iletimi olur.

    Soğuk ve sıcak motor yağındaki farktan olayı anlayabilirsiniz.

  20. #20
    Niennasill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25 / BMW R1200 GS Adventure Rallye
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj balataları tam ayrılır, yoksa debr. manetini sıksanız bile motoru tutamazsınız.

    Arka tekerin dönmesi, debriyaj balataları yağın içinde çalıştığı için yağ sürtünmesinden kaynaklı bir güç iletimi olur.

    Soğuk ve sıcak motor yağındaki farktan olayı anlayabilirsiniz.

    Bir araştır diyorum bu konuyu.

    https://www.youtube.com/watch?v=TcYsV063lk8

    https://www.youtube.com/watch?v=agLa0A8GAfc
    Ekipmansız motosiklet sürücüsüne ne denir ? Basit............................................. ...... Organ bağışçısı...


    BLUE MOTOR
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)