Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bakımı bu şekilde yapsam olur mu ? (Yağ,Antifiriz,Hidrolik)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Kasım 2017
    Merhaba Honda 650f sahibiyim bütün alet edevat var boşuna işçilik ücreti vermemek için kendim bakım yapmak istiyorum.Yağ,yağ filtresini değiştireceğim,antifiriz ve hidrolik seviyeleri az onlara ekleme yapacağım.

    * Yağ olarak Castrol Power 1 Racing 4T 10W/50 kullanmayı düşünüyorum 3.000 km de bir yağ ve filtre atacağım için bu yağ ekonomik ve iyi olduğunu düşünüyorum siz olsanız hangi seçimi yapardınız ?

    Castrol Power 1 Racing 4T 10W50 4 LT - 115,43 TL
    Motul 7100 10W50 4 LT : 190 TL

    * Yağ filtresi olarak her yerde HİFLO marka yağ filtresi var bu marka nasıldır yoksa yetkili servisten orjinal yağ filtresimi almalıyım ?

    * Antifiriz olarak kitapcıkta %50 antifriz ve %50 distile su karıştırılması gerektiği söyleniyor bu distile su saf su mudur ? Bunuda marka olarak Castrol radicool kullansam olur mu ?

    * Hidrolik olarak elimde Mobil DOT 4 var bunlar araba ve motorsiklet için diye ayrılmıyordur umarım bununda üst kapağı söküp ekleme yapacağım.
    UNdocab bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    valeros46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Alıntı tynhsg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Honda 650f sahibiyim bütün alet edevat var boşuna işçilik ücreti vermemek için kendim bakım yapmak istiyorum.Yağ,yağ filtresini değiştireceğim,antifiriz ve hidrolik seviyeleri az onlara ekleme yapacağım.

    * Yağ olarak Castrol Power 1 Racing 4T 10W/50 kullanmayı düşünüyorum 3.000 km de bir yağ ve filtre atacağım için bu yağ ekonomik ve iyi olduğunu düşünüyorum siz olsanız hangi seçimi yapardınız ?

    Castrol Power 1 Racing 4T 10W50 4 LT - 115,43 TL
    Motul 7100 10W50 4 LT : 190 TL

    * Yağ filtresi olarak her yerde HİFLO marka yağ filtresi var bu marka nasıldır yoksa yetkili servisten orjinal yağ filtresimi almalıyım ?

    * Antifiriz olarak kitapcıkta %50 antifriz ve %50 distile su karıştırılması gerektiği söyleniyor bu distile su saf su mudur ? Bunuda marka olarak Castrol radicool kullansam olur mu ?

    * Hidrolik olarak elimde Mobil DOT 4 var bunlar araba ve motorsiklet için diye ayrılmıyordur umarım bununda üst kapağı söküp ekleme yapacağım.
    Dostum selamlar, ben de yaklaşık 2 yıldır senin gibi düşünerek kendim yapmaya başladım bakımlarımı. Yağ olarak motul 7100 kullanıyorum. Daha önce mecburen yamalube kullanmıştım. 7100 den memnunum. Kesinlikle öneririm.

    Yağ filtresi için ben de hiflo kullandım bir kere. Fiyatı orijinalinin neredeyse 2 katı ama ucundaki somun vasıtasıyla anahtar ile çok rahat söküp takabiliyorsun. Filtre anahtarları, kayışları ya da zincirleri bazen filtreyi sıyırıyor ve delerek sökmek zorunda kalıyorsun ki hiç hoş olmuyor. Sırf bu özelliğinden dolayı hifloyu öneririm. Performans olarak ne etkisi var açıkçası bilemiyorum. Üzerinde yazan bilgilere göre daha performansı yüksek bir ürün olduğu iddia ediliyor..

    Antifriz için ben de daha yeni motul motocool expert aldım. Henüz soğutma sıvımı değiştirmedim. Motul motocool expert kullanıma hazır şekilde. Karışımla uğraşmadan direk kullanıyorsunuz. Eğer 4-5 litre antifriz alayım suyla karıştırıp yıllarca kullanırım diyorsanız bilemem. Ama sadece motorunuza rutin bakım gereği kullanacaksanız 1 litrelik motocool olanından almanızı öneririm. Zira o antifrizin işlevinini kaybetmemesi için uygun koşullarda saklanması gerekiyor. Ayrıca karışım için saf suya para vermeniz gerekecek vs.

    Fren hidroliği olarak motul dot 3&4 aldım, bunu da henüz kullanmadım. Emin olmamakla beraber otomobil fren hidroliğinin farklı birşey olduğunu düşünmüyorum. Kitapçığınızda ya da fren hidrolik rezervuarınızda hangi DOT standardında olduğu yazar. Buna uygun alırsanız bir sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum. En iyi hidroliği kullanmak istiyorum derseniz: motul rbf 660 öneririm. Fiyatı fazla ama kaynama sıcaklığı çok yüksek. Racing performansında bir ürün.

  3. #3

    Üyelik
    02 Kasım 2017
    Alıntı valeros46 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum selamlar, ben de yaklaşık 2 yıldır senin gibi düşünerek kendim yapmaya başladım bakımlarımı. Yağ olarak motul 7100 kullanıyorum. Daha önce mecburen yamalube kullanmıştım. 7100 den memnunum. Kesinlikle öneririm.

    Yağ filtresi için ben de hiflo kullandım bir kere. Fiyatı orijinalinin neredeyse 2 katı ama ucundaki somun vasıtasıyla anahtar ile çok rahat söküp takabiliyorsun. Filtre anahtarları, kayışları ya da zincirleri bazen filtreyi sıyırıyor ve delerek sökmek zorunda kalıyorsun ki hiç hoş olmuyor. Sırf bu özelliğinden dolayı hifloyu öneririm. Performans olarak ne etkisi var açıkçası bilemiyorum. Üzerinde yazan bilgilere göre daha performansı yüksek bir ürün olduğu iddia ediliyor..

    Antifriz için ben de daha yeni motul motocool expert aldım. Henüz soğutma sıvımı değiştirmedim. Motul motocool expert kullanıma hazır şekilde. Karışımla uğraşmadan direk kullanıyorsunuz. Eğer 4-5 litre antifriz alayım suyla karıştırıp yıllarca kullanırım diyorsanız bilemem. Ama sadece motorunuza rutin bakım gereği kullanacaksanız 1 litrelik motocool olanından almanızı öneririm. Zira o antifrizin işlevinini kaybetmemesi için uygun koşullarda saklanması gerekiyor. Ayrıca karışım için saf suya para vermeniz gerekecek vs.

    Fren hidroliği olarak motul dot 3&4 aldım, bunu da henüz kullanmadım. Emin olmamakla beraber otomobil fren hidroliğinin farklı birşey olduğunu düşünmüyorum. Kitapçığınızda ya da fren hidrolik rezervuarınızda hangi DOT standardında olduğu yazar. Buna uygun alırsanız bir sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum. En iyi hidroliği kullanmak istiyorum derseniz: motul rbf 660 öneririm. Fiyatı fazla ama kaynama sıcaklığı çok yüksek. Racing performansında bir ürün.
    Yorumun için teşekkür ederim fakat benim motorun antifirizi mavi motocool expert sarı renkte bir biriyle karışınca bir sorun olur mu ? Yoksa komple boşaltıp motocool expert ile doldurup eksildiğinde takviye mi etmeliyim ?

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Motul 7100 , 5100 , power 1 rc kullanmış biri olarak Power 1 racing öneririm. Motorunuzun kitapçığında kullanmanız gereken yağın sahip olması gereken değerler yazar. Muhtemelen 5100 hatta bilinmedik markaların yarı sentetik yağlarıda uygundur .Motulun fiyat yüksekliğinden dolayı Türkiye'deki çoğu satıcı motul satmaktan vaz geçiyor.

    Filtreye gelince , ben mt07 için yerli malı olan
    Fil filtre'nin zp55b kodlu biadil filtresini 15 TL ye aldım. Orjinali 60tl orjinal alıp 5000km(aslında olması gereken 10.000km)de bir değiştireceğime 15tl ye biadil alıp 2500 km de bir değiştiricem.

    Antifiriz olarak hazır karışımlar var , onlardan alıp direk eklemenizi tavsiye ederim.

    Fren hidroliğine bişey diyemiyceğim , hava alma mevzusu felan var uğraştırabilir 😊

  5. #5
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Niye 10W50 tercih ediyorsunuz? Kitapçıkta 10W30 yazıyor. O kadar kalın yağ nasıl koruyacak ince yağ için dizayn edilmiş motorunuzu?

  6. #6
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Niye 10W50 tercih ediyorsunuz? Kitapçıkta 10W30 yazıyor. O kadar kalın yağ nasıl koruyacak ince yağ için dizayn edilmiş motorunuzu?
    Bir viskozite tartışması daha kaldıracak gücüm kalmadı.
    mustafa_325 ve infernus bunu beğendiler.

  7. #7
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Garip bir şekilde kalın yağ fetişizmi gözlüyorum forumda... "Kalın yağ iyi yağdır" gibi yanlış bir anlayış yerleşegelmiş sanki...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------

    Alıntı zekeriyaimam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir viskozite tartışması daha kaldıracak gücüm kalmadı.
    En son bir sürü insanın "motor ısınınca yağ incelir" görüşünü ısrarla savunması, bu konudaki cehaletimizin açık net göstergesi...

  8. #8

    Üyelik
    12 Kasım 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CRF 250
    Sadece fren hidroliği için yazıyorum, DOT 4 senin motor da dahil olmak üzere tüm motosikletler için uygun. Ayrıca hidroliği ekleme değil tamamını değiştirmen gerekir. Youtube da bununla alakalı videolar var, yanlış hatırlamıyorsam AEA da vardı. Hava aldırmadan hidrolik sıvısını nasıl yenileyeceğini kısa sürede öğrenirsin. 2 kişi olursa daha rahat olur ancak elin yatkınsa tek kişi de olur.

  9. #9

    Üyelik
    02 Kasım 2017
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Niye 10W50 tercih ediyorsunuz? Kitapçıkta 10W30 yazıyor. O kadar kalın yağ nasıl koruyacak ince yağ için dizayn edilmiş motorunuzu?
    Servis bile 10W30 koymuyor ki 10W40 -10W50 kullanıyorlar motoru kışın kullanmıyorum yazın yaşadığım bölge 28-35 derece aralığında bu yüzden 10W50 yi tercih ettim kışın kullandığım takdirde 10W40 koymayı düşünüyorum.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Arkadaşlar kitapçıkta yazan yağ neyse o yağ konur motora, emin olun firma hepsini araştırıp yapıyor öyle olmasa böyle yapmazsan garantiden çıakrsın diyemezdi


    Lütfen belli konuları kabullenin artık

  11. #11
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Niye 10W50 tercih ediyorsunuz? Kitapçıkta 10W30 yazıyor. O kadar kalın yağ nasıl koruyacak ince yağ için dizayn edilmiş motorunuzu?
    Bence 10W30 yerine 10W50 kullanılabilir. Çünkü ikisininde soğuktaki viskozitesi aynı. Yani motorun yağ kanallarında aynı davranışı gösterecekler. Buna ilaveten 10W50 yüksek sıcaklığı daha dayanıklı olacak.

  12. #12
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı tynhsg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Honda 650f sahibiyim bütün alet edevat var boşuna işçilik ücreti vermemek için kendim bakım yapmak istiyorum.Yağ,yağ filtresini değiştireceğim,antifiriz ve hidrolik seviyeleri az onlara ekleme yapacağım.

    * Yağ olarak Castrol Power 1 Racing 4T 10W/50 kullanmayı düşünüyorum 3.000 km de bir yağ ve filtre atacağım için bu yağ ekonomik ve iyi olduğunu düşünüyorum siz olsanız hangi seçimi yapardınız ?

    Castrol Power 1 Racing 4T 10W50 4 LT - 115,43 TL
    Motul 7100 10W50 4 LT : 190 TL

    * Yağ filtresi olarak her yerde HİFLO marka yağ filtresi var bu marka nasıldır yoksa yetkili servisten orjinal yağ filtresimi almalıyım ?

    * Antifiriz olarak kitapcıkta %50 antifriz ve %50 distile su karıştırılması gerektiği söyleniyor bu distile su saf su mudur ? Bunuda marka olarak Castrol radicool kullansam olur mu ?

    * Hidrolik olarak elimde Mobil DOT 4 var bunlar araba ve motorsiklet için diye ayrılmıyordur umarım bununda üst kapağı söküp ekleme yapacağım.
    castrol de olur motul da olur. Canın neyi istiyorsa onu kullan. Ben Motul 7100 kullanıyorum 50.000km dir.
    Fakat fiyatı ciddi arttı artık castrol full sentetik yağa geçmeyi düşünüyorum.
    Yağ viskositesi hakkında boş tartışılmasın. Kullanıcı kitabında kullanacağınız yerin mevsim sıcaklıklarına göre 3 -4 farklı değer verilmiştir.

    Örnek bir tablo


    Full sentetik yağ motorunuzun ömrünü uzatır uzun vadede.

    Kitapçıkta bakım km değeri vardır. Karışık kullanımda bakım değerine uyabilirsiniz. Fakat çok devirli kullandığınız zamanlarda yarı süresine kadar inebilirsiniz yağ değişim aralığında.
    Mutlaka ama mutlaka her yağ değişiminde filtreyi değiştirin. Bazıları yarı bakım süresinde yağ değiştiriyorsan 2 bakımda 1 değişebilirsin diyecektir. İnanma.
    Yarı bakım süresinde yağ değiştirme sebebin devirli kullanım olacağı için zaten tam bakım süresindeki kadar metal çapağı filitrede birikmiş olacaktır.


    Antifiriz dediğiniz gibi yarı yarıya olmalı. Full antifriz koy diyenler olacaktır. İnanmayın. Full antifriz motordan sıcağı alamaz. Motor fan açmaz çünkü sıcaklık soğutma suyuna geçmemiş olur ama motor daha hararetli kalır.
    Antfriz seçerken dikkatli olun. Kitapçığınızda antifrizin içeriği hakkında bilgi vardır. O içeriğe sahip antifriz kullanın.
    Aksi halde elektroliz sebebi ile iyi ihtimalle radyatörünüz 3-5 ayda delinir. Kötü ihtimal ile elektroliz aluminyum tarafında yani motor bloğu tarafında olur. Motor bloğunun su kanallarını aşındırırsınız.
    Çoğu kişi farkında bile değil bu durumların.
    Kitapçık çok önemli vesselam


    Hidrolik kutusunun üzerindeki jelatin açıldıysa havadan nem almaya başlar. 2-3 ay sonra kullanılmaz hale gelir. Sakın bekletip bekletip kullanmayın.
    Arkadaşlarınızla beraber değiştirin fazlasını ve fiyatı paylaşmış olursunuz.
    Motul RBF660 kullanın. Fiyatı pahalıdır ama dediğim gibi arkadaşlarınızla paylaşarak yaprasanız en ucuz hidrolik fiyatına gelir ve nemsiz hidroliğiniz olur.



    !!!! Dikkat !!!
    Fren merkezindeki seviye fren balatalarınızın durumunu gösterir. Fren balataları bitik diye seviye aşağı inmiştir. Siz de üzerine sıvı eklerseniz. Yeni balata taktığınızda sıvı fazla gelir ve camı patlatırsınız.


    Ön amortisör yağlarını yine motul fork oil ile değiştirin. Sakın ola direksiyon yağı veya normal yağ koymayın.


    Fren hidrolikleri ve amortisör yağlarını en kötü senede 1 değiştirin. Kendiniz değiştirdiğinizde maliyetli olmayacağı için.
    Amortisör yağlarını senede 1 kere.
    Hidrolikleri son bahar ve ilk baharda yani senede 2 defa değiştirin. Kışın kullanmıyorsanız. Bahardan bahara olabilir.

    Hidroliklerdeki pislik fren merkezinizi çizer ve gücünü düşürür zamanla fren gücü iyice zayıflar. Hidrolikleri her zaman temiz tutun.

    Eyyoarlamam bu kadar

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı tynhsg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servis bile 10W30 koymuyor ki 10W40 -10W50 kullanıyorlar motoru kışın kullanmıyorum yazın yaşadığım bölge 28-35 derece aralığında bu yüzden 10W50 yi tercih ettim kışın kullandığım takdirde 10W40 koymayı düşünüyorum.
    Servis niye öyle yapıyor? Buradaki servisler öyle yapmıyor, motoru dizayn edip üreten firma kitapçığa ne yazdıysa takip ediyorlar... Aksini niye yaparlar anlamış değilim. 10W50 az daha tuzlu, o yüzden mi acaba?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------

    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence 10W30 yerine 10W50 kullanılabilir. Çünkü ikisininde soğuktaki viskozitesi aynı. Yani motorun yağ kanallarında aynı davranışı gösterecekler. Buna ilaveten 10W50 yüksek sıcaklığı daha dayanıklı olacak.
    Asıl problem motosikletin çalışma sıcaklığı esnasında zaten. Modern Japon motorlar eskilere göre çok daha düşük toleranslı parçalarla üretiliyor artık. Yeni CRV 0W20 yağ alıyor mesela... Öyle olunca gereğinden kalın yağ, çok ince aralıklarla girip yeterince homojen koruyucu film oluşturamıyormuş. Bu da yağın asıl vazifesini düzgün yapamaması demek.

  14. #14
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    3000 km'dw bir yağ değişimi çok az o motor için, kitapçıkta kaç km yazıyorsa o zaman değiştirin.

    Kafanıza göre visikotize belirlemeyin, kitapdaki mevsim sıcaklık aralığına göre yağ alın. Bu da 10-30 ya da en fazla 10-40 olur.

    Fren hidroliği azalmaz, balatalar inceldiği için seviyesi düşmüştür. Yeni balata takılırken pistonlar geri itilince seviye yükselir.

    Fakat 3 yıl olduysa fren hidroliğini komple değişmen iyi olur.

    Soğutma sıvısının azaldığını nereden anladın? Radyatör mü eksiltmiş yoksa genleşme kavanozu mu? Sağlıklı bir soğutma sisteminde sıvı eksilmez, çok az miktar yaz sıcaklarında genleşme kavanoz kapak subabından buhar çıkışı olur.

    Radyatör sıvı eksiltmemişse, sadece genleşme kavanozunda eksiklik varsa bir iki bardak su ekle yeter. Karışıma entifrize filan gerek yok.

    Şöyle düşün, ekleyeceğin su miktarı çok az ise ve motorda şu an %50-%50 karışım varsa sen az biraz su eklendiğinde %49-%51 olacak mesela karışım. Hiç önemli değil.

    Aslında soğutma sıvı karışımını da 3-4 yılda bir komple değiştirmek lazım.
    Riptalon ve Kızıl pars bunu beğendiler.

  15. #15
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    3000 km'de bir değişimi tamamen israf olarak görüyorum. Yağ meselesinde ise kitapçığınızda yazanın dışına çıkmayın derim.

  16. #16
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Fren merkezindeki seviye fren balatalarınızın durumunu gösterir. Fren balataları bitik diye seviye aşağı inmiştir. Siz de üzerine sıvı eklerseniz. Yeni balata taktığınızda sıvı fazla gelir ve camı patlatırsınız.
    Fren hidroliği azalmaz, balatalar inceldiği için seviyesi düşmüştür. Yeni balata takılırken pistonlar geri itilince seviye yükselir.
    Motor yağı konusu çok tartışılıyor ama fren hidroliği konusunda dikkat çekmek istedim.
    Azalmış kavramı yanlış olabilir, normal şartlar altında fren hidroliği azalmaz, kaçak olması lazım.
    Kaçak varsa zaten daha farklı bir sorun, onu tesbit edip düzeltmek lazım.

    Normalde balata azaldıkça seviye düşer, balata bittiğinde bile min. seviyenin üstünde kalır.
    Değiştirmek için de dikkatli olmak lazım, hava yaptırmadan değiştirmek için bir yöntemi var, videolardan vs bakmakta fayda var.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  17. #17

    Üyelik
    02 Kasım 2017
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servis niye öyle yapıyor? Buradaki servisler öyle yapmıyor, motoru dizayn edip üreten firma kitapçığa ne yazdıysa takip ediyorlar... Aksini niye yaparlar anlamış değilim. 10W50 az daha tuzlu, o yüzden mi acaba?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------



    Asıl problem motosikletin çalışma sıcaklığı esnasında zaten. Modern Japon motorlar eskilere göre çok daha düşük toleranslı parçalarla üretiliyor artık. Yeni CRV 0W20 yağ alıyor mesela... Öyle olunca gereğinden kalın yağ, çok ince aralıklarla girip yeterince homojen koruyucu film oluşturamıyormuş. Bu da yağın asıl vazifesini düzgün yapamaması demek.
    Valla ben bu işten birşey anlamadım her kafadan başka bir ses çıkıyor bilsem zaten sormam Yasadigim bolgede 2 serviste 10-40 koyuyormus yazin kalin ya koymak mantikli bence sıcaklıktan o yag su gibi olmaz bi yandanda bakıyorum kalın yağ aralara tam iyi girmez falan çok karışık işler

  18. #18
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Şu kısmını hala anlayamadık malesef. Sizin anladığınız şekilde "Kalın Yağ / İnce Yağ" diye birşey yok. Bu konu daha önce çok fazla konuşuldu, her vatandaşın ömrü boyunca da konuşulacak sanırım. Ne de olsa daha önceden açılmış konu varmı diye bakmaktansa yeni konu açmak daha kolay.

    Birkaç not:

    Motosikletinizde kullanılan antifriz halk tabiri ile "saf tip" kabul ettiğimiz bir sınıfta ise içine su karıştırıldığında o antifrizi komple boşaltıp, kendi solventi ile sistemi yıkayıp ardından komple yeniden kendi antifrizini koymanız gerekir. Çünkü o antifriz tipleri ASLA DEĞİŞMEYEN TİPtir. Tabi bu tipteki antifrizler nadirdir, genellikle max. %30-50 gibi oranlarda su ile karıştırılarak kullanılan tipleri tercih ediliyor.

    Antifrizin Uçucu Yağlar sınıfında su ile karışabilen yağlardan olduğu unutulmamalıdır. Evet, antifriz su ile karışabilen yağlar sınıfında bir yağdır, tıpkı gliserin gibi... Yağların (üreticisi tersini beyan etmedikçe) belirli aralıklarla değiştirilmesi gerekir. Kullanım kitapçığınızda eğer değişim periyodu verilmiş ise o aralıklarda bir ve sadece üreticinin belirttiği antifriz ile değiştirilmelidir. Aksi halde motora şanzıman yağı koymaktan çok fazla farkı kalmaz. Yani motor onunla da çalışır ancak belirsiz bir süre sonra beklenmedik sorunlar çıkacaktır, mesela devirdaim kilitlenmesi, hortumlarda sertleşme, "O" Ring ve keçelerde sertleşme veya yumuşayarak şişme sonucu kaçırmalar... v.s.

    Soğutma sıvınızın seviyesini motor soğukken kontrol etmeniz gerektiğini tekrar hatırlatmak isterim. Motor sıcakken bakarsanız yanlış fikre kapılırsınız.

    Soğutma sıvınız değişim süresi geldiği halde yetkili serviste değiştirilmeden gönderildiğine tanık olmuşumdur. Nedeni basit; değiştirmesi zor geliyor. Sana bana zor gelmeyen o iş oradaki adama zor gelebiliyor ve motorunun görebileceği zarar onun umurunda olmuyor. Sonuçta arızalandığında geleceğin yer yine kürkçü dükkanı. Bu yüzden bakım periyodundaki işlemlerin neler olacağını servise gitmeden önce öğrenin, kendiniz yapacaksanız kullanacağınız malzeme ve parçaların doğru olduğundan emin olun, serviste veya ustanızın yanında bakım esnasında durun veya uzaktan da olsa izleyin, gözünüz üzerlerinde olsun. Şüphelendiğiniz durumda anında araya girip konuşun.

    Motor yağı için birşey anlatmak istemiyorum, bu konu çok fazla konuşuldu, biraz araştırma ile cevaplara ulaşılacaktır

  19. #19
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Ön amortisör yağlarını yine motul fork oil ile değiştirin. Sakın ola direksiyon yağı veya normal yağ koymayın.
    Neden normal yag koyamamamız gerektigini de yazsaydiniz iyi olurdu. Ben uzun yillardir amortisorlerde 10 viskozite motor yagi kullaniyorum, bir zararini gormedim. Amortisor yaginin ozelligi nedir? (Normal yaga gore cok daha pahali olmasinin disinda)
    UNdocab bunu beğendi.

  20. #20
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    10-50 castrol ve Hi-Flo racing filtre kullanıyorum. Sıkıntı yok.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)