Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Çok mu fazla debriyaj kullanıyorum?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Yavaş giderken debriyajı çok kullanıyorum çünkü mesela debriyaj kullanmayınca gazı açtığımda motor ileri doğru atıyor ona engel olmak için debriyaj kullanıyorum.

    Motor fazla ileriye atılmasın diye debriyajı yavaş bırakıyorum kalkışlarda, özellikle yokuş çıkarken tekere gelmemesi için.
    Yada gazı bırakıp tekrar gazı açmaya başlarkende hafif bi debriyaj kullanıyorum gazı açarken, gazı sert almaması için.
    Yaklaşık 20 bin km dir motor kullanıyorum. Acaba hata mı ediyorum bu şekilde kullanarak.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Bende bu şekilde kullanıyorum debriyaj balatası erkenmi biter acaba bilgim yok benimde elim hep debriyajın üstünde neredeyse istanbul trafiğinde

  3. #3

    Üyelik
    10 Ocak 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hd Nightster
    Motorun tek silindir ise özellikle 1. vitesde yavaş giderken hafif gaz açman gerektiğinde yapman gerekebliyor zıplama yapmaması için, ancak 3 veya 4 vitesli bir motorsa durana kadar veya vites değişimleri dışında debriyaj kullanmaman daha iyi olur. Yavaş giderken hafifce hızlanmayı veya hafifce yavaşlamayı vb bilekle çözmeni tavsiye ederim. hareketli bir motorda yavaşlarken de hızlanırkende debriyajla motoru etkisini devreden çıkarmak sakıncalı diye düşünüyorum

  4. #4
    serconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt25 ABS
    Yaptığın şey çok normal

  5. #5
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Bende çok yapıyorum. Hatta dün elim ağrıdı. İyi bari normalmiş

  6. #6
    serconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt25 ABS
    Yanlış anlaşılmasını istemem ben normal derken kalkışlarda ve 1. 2.veteslerede rolantide gidip hızlanmak için konuştum sürekli elinizi debriyajda tutmayın sıkmasanız bile normal gidon kolundan tutun çünkü bu debriyajın çabuk daha hızlı bitmesine sebep verir

  7. #7
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Gazı ne zaman açıp ne zaman kapatacağını ayarlarsan, debriyaja dokunmadan motoru silkemeden kullanmak mümkün. Başlarda silkelenmeyi göze alıp debriyajı kullanmayı bırak zamanla motoru vitesteyken sakin kalkış-duruşa alışırsın. Yani motorun tepkilerine alışırısın. Bu kullanım alışkanlığının yanında aynı zamanda motoru tanımakla da değişkenlik gösterir.

    Ben debriyajı kalkış-duruşlar haricinde sadece vites değiştirirken dokunmak suretiyle kullanıyorum.

    Konu başlığına cevap: Bence motora tam hakimiyetin olmadığı için gereksiz kullanıyosun.

  8. #8
    Hamza Toruk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Şehir
    DORUKOĞLU
    Motosikleti
    DORUKOĞLU
    Motorun tüm tepkilerine alıştığın vakit yani motorunu tam tanıdığın bunlar ortadan kalkacaktır

  9. #9
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    Bende ömrümde ilk kez vitesli motor kullanıyorum o yüzden bazen yaptıklarımın hatalı olduğunu ve ya motorda bi sıkıntı olduğunu düşünüyorum. Mesela debriyajım çok yukarda kavrıyo ve motoru bağırtıyorum çoğu zaman kalkışta. Manetim çok uzun kısa manet almadan rahat edemeyeceğim çünkü kırmızıda dururken debriyajı 4 parmak sıkıp 2 parmağımı boşa çıkarıyorum 4 parmak kalkarken zorluk yaşıyorum gibi gibi. Benim işi bilen biriyle biraz çalışmam lazım

  10. #10
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    Alıntı Birkan07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende ömrümde ilk kez vitesli motor kullanıyorum o yüzden bazen yaptıklarımın hatalı olduğunu ve ya motorda bi sıkıntı olduğunu düşünüyorum. Mesela debriyajım çok yukarda kavrıyo ve motoru bağırtıyorum çoğu zaman kalkışta. Manetim çok uzun kısa manet almadan rahat edemeyeceğim çünkü kırmızıda dururken debriyajı 4 parmak sıkıp 2 parmağımı boşa çıkarıyorum 4 parmak kalkarken zorluk yaşıyorum gibi gibi. Benim işi bilen biriyle biraz çalışmam lazım
    Güvenli sürüş için debriyaj ve fren ikişer parmakla kullanılır zaten. Çünkü 4 parmk kullandığınızda gidonu tamamen bırakmış oluyorsunuz. Her türlü duruş ve kalkışa 2 parmak olacak şekilde alışmanızı tavsiye ederim.

    Ben de motocross başlangıç eğitimine gitmeden bu kuralı bilmiyordum. Alışmak çok kolay oldu. Yeter ki kafada 4 parmağı bitirin.
    2006 Honda Activa (2006-2009) > 1996 BMW F650 (2007-2008) > 2016 Mondial RX3i Evo (2016-2017) > 2006 Yamaha XT660R (2017 - 2020) > 2017 Honda CRF 250L ABS (2020 - 2021) > 2022 Mondial X-Treme Maxx 200i (2022-...)

  11. #11

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güvenli sürüş için debriyaj ve fren ikişer parmakla kullanılır zaten. Çünkü 4 parmk kullandığınızda gidonu tamamen bırakmış oluyorsunuz. Her türlü duruş ve kalkışa 2 parmak olacak şekilde alışmanızı tavsiye ederim.

    Ben de motocross başlangıç eğitimine gitmeden bu kuralı bilmiyordum. Alışmak çok kolay oldu. Yeter ki kafada 4 parmağı bitirin.
    Bu dediğiniz ekolden ekole değişen bir şey. "Şu kesin doğrudur" diyemez kimse.
    2 parmak frende de, diğer 2 parmağın manet-gidon arasında sıkışması riski var ya da yeterince güçlü fren yapamamak.
    4 parmak frende de, hız tepki verememe riski var.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Motora göre fark ediyor , şehir içinde 2. Vites benim için ideal mesela kalkış hariç 1. Vites kullanmam ve 2. Viteste ileri git gel yapmıyor motor. Uzun yoldaysa 5. Viteste hep motorum , 5. Viteste 50km/hızlada 150km/hızlada ilerleyebiliyorum.

  13. #13
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    Alıntı Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güvenli sürüş için debriyaj ve fren ikişer parmakla kullanılır zaten. Çünkü 4 parmk kullandığınızda gidonu tamamen bırakmış oluyorsunuz. Her türlü duruş ve kalkışa 2 parmak olacak şekilde alışmanızı tavsiye ederim.

    Ben de motocross başlangıç eğitimine gitmeden bu kuralı bilmiyordum. Alışmak çok kolay oldu. Yeter ki kafada 4 parmağı bitirin.
    Evet zaten bazı durumların hatalı olduğunu hissedebiliyorum fakat yeterli tecrübem olmadığından emin olamıyorum. Böyle konular denk geldikçe ufak ufak bişeyler daha öğrenmiş oluyoruz. Kısa manet alıp diğer parmaklarımın arada kalmamasını sağlayacağım. Eldivenimde zaten serçe ve yüzük parmaklarım birbirine bağlı, alışmam zor olmayacak teşekkürler.

  14. #14
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    hislerine güven


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)