Çok mu fazla debriyaj kullanıyorum?
-
Yavaş giderken debriyajı çok kullanıyorum çünkü mesela debriyaj kullanmayınca gazı açtığımda motor ileri doğru atıyor ona engel olmak için debriyaj kullanıyorum.
Motor fazla ileriye atılmasın diye debriyajı yavaş bırakıyorum kalkışlarda, özellikle yokuş çıkarken tekere gelmemesi için.
Yada gazı bırakıp tekrar gazı açmaya başlarkende hafif bi debriyaj kullanıyorum gazı açarken, gazı sert almaması için.
Yaklaşık 20 bin km dir motor kullanıyorum. Acaba hata mı ediyorum bu şekilde kullanarak.
Reklamlar
-
Bende bu şekilde kullanıyorum debriyaj balatası erkenmi biter acaba bilgim yok benimde elim hep debriyajın üstünde neredeyse istanbul trafiğinde
-
Motorun tek silindir ise özellikle 1. vitesde yavaş giderken hafif gaz açman gerektiğinde yapman gerekebliyor zıplama yapmaması için, ancak 3 veya 4 vitesli bir motorsa durana kadar veya vites değişimleri dışında debriyaj kullanmaman daha iyi olur. Yavaş giderken hafifce hızlanmayı veya hafifce yavaşlamayı vb bilekle çözmeni tavsiye ederim. hareketli bir motorda yavaşlarken de hızlanırkende debriyajla motoru etkisini devreden çıkarmak sakıncalı diye düşünüyorum
-
-
Bende çok yapıyorum. Hatta dün elim ağrıdı. İyi bari normalmiş
-
Yanlış anlaşılmasını istemem ben normal derken kalkışlarda ve 1. 2.veteslerede rolantide gidip hızlanmak için konuştum sürekli elinizi debriyajda tutmayın sıkmasanız bile normal gidon kolundan tutun çünkü bu debriyajın çabuk daha hızlı bitmesine sebep verir
-
Gazı ne zaman açıp ne zaman kapatacağını ayarlarsan, debriyaja dokunmadan motoru silkemeden kullanmak mümkün. Başlarda silkelenmeyi göze alıp debriyajı kullanmayı bırak zamanla motoru vitesteyken sakin kalkış-duruşa alışırsın. Yani motorun tepkilerine alışırısın. Bu kullanım alışkanlığının yanında aynı zamanda motoru tanımakla da değişkenlik gösterir.
Ben debriyajı kalkış-duruşlar haricinde sadece vites değiştirirken dokunmak suretiyle kullanıyorum.
Konu başlığına cevap: Bence motora tam hakimiyetin olmadığı için gereksiz kullanıyosun.
-
Motorun tüm tepkilerine alıştığın vakit yani motorunu tam tanıdığın bunlar ortadan kalkacaktır
-
Bende ömrümde ilk kez vitesli motor kullanıyorum o yüzden bazen yaptıklarımın hatalı olduğunu ve ya motorda bi sıkıntı olduğunu düşünüyorum. Mesela debriyajım çok yukarda kavrıyo ve motoru bağırtıyorum çoğu zaman kalkışta. Manetim çok uzun kısa manet almadan rahat edemeyeceğim çünkü kırmızıda dururken debriyajı 4 parmak sıkıp 2 parmağımı boşa çıkarıyorum 4 parmak kalkarken zorluk yaşıyorum gibi gibi. Benim işi bilen biriyle biraz çalışmam lazım
-
Birkan07 adlı üyeden alıntı
Bende ömrümde ilk kez vitesli motor kullanıyorum o yüzden bazen yaptıklarımın hatalı olduğunu ve ya motorda bi sıkıntı olduğunu düşünüyorum. Mesela debriyajım çok yukarda kavrıyo ve motoru bağırtıyorum çoğu zaman kalkışta. Manetim çok uzun kısa manet almadan rahat edemeyeceğim çünkü kırmızıda dururken debriyajı 4 parmak sıkıp 2 parmağımı boşa çıkarıyorum 4 parmak kalkarken zorluk yaşıyorum gibi gibi. Benim işi bilen biriyle biraz çalışmam lazım
Güvenli sürüş için debriyaj ve fren ikişer parmakla kullanılır zaten. Çünkü 4 parmk kullandığınızda gidonu tamamen bırakmış oluyorsunuz. Her türlü duruş ve kalkışa 2 parmak olacak şekilde alışmanızı tavsiye ederim.
Ben de motocross başlangıç eğitimine gitmeden bu kuralı bilmiyordum. Alışmak çok kolay oldu. Yeter ki kafada 4 parmağı bitirin.
2006 Honda Activa (2006-2009) > 1996 BMW F650 (2007-2008) > 2016 Mondial RX3i Evo (2016-2017) > 2006 Yamaha XT660R (2017 - 2020) > 2017 Honda CRF 250L ABS (2020 - 2021) > 2022 Mondial X-Treme Maxx 200i (2022-...)
-
Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı
Güvenli sürüş için debriyaj ve fren ikişer parmakla kullanılır zaten. Çünkü 4 parmk kullandığınızda gidonu tamamen bırakmış oluyorsunuz. Her türlü duruş ve kalkışa 2 parmak olacak şekilde alışmanızı tavsiye ederim.
Ben de motocross başlangıç eğitimine gitmeden bu kuralı bilmiyordum. Alışmak çok kolay oldu. Yeter ki kafada 4 parmağı bitirin.
Bu dediğiniz ekolden ekole değişen bir şey. "Şu kesin doğrudur" diyemez kimse.
2 parmak frende de, diğer 2 parmağın manet-gidon arasında sıkışması riski var ya da yeterince güçlü fren yapamamak.
4 parmak frende de, hız tepki verememe riski var.
-
Motora göre fark ediyor , şehir içinde 2. Vites benim için ideal mesela kalkış hariç 1. Vites kullanmam ve 2. Viteste ileri git gel yapmıyor motor. Uzun yoldaysa 5. Viteste hep motorum , 5. Viteste 50km/hızlada 150km/hızlada ilerleyebiliyorum.
-
Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı
Güvenli sürüş için debriyaj ve fren ikişer parmakla kullanılır zaten. Çünkü 4 parmk kullandığınızda gidonu tamamen bırakmış oluyorsunuz. Her türlü duruş ve kalkışa 2 parmak olacak şekilde alışmanızı tavsiye ederim.
Ben de motocross başlangıç eğitimine gitmeden bu kuralı bilmiyordum. Alışmak çok kolay oldu. Yeter ki kafada 4 parmağı bitirin.
Evet zaten bazı durumların hatalı olduğunu hissedebiliyorum fakat yeterli tecrübem olmadığından emin olamıyorum. Böyle konular denk geldikçe ufak ufak bişeyler daha öğrenmiş oluyoruz. Kısa manet alıp diğer parmaklarımın arada kalmamasını sağlayacağım. Eldivenimde zaten serçe ve yüzük parmaklarım birbirine bağlı, alışmam zor olmayacak teşekkürler.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)