Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Balata Kokusu 😒

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Merhaba;

    Motorum Yeni şuan 2100km 'de , rodajı ve bakımları özenle yapıldı ve bakımlar devam ediyor..
    en son bakım 2000km de yapıldı.

    motorumu genellikle işe gidiş gelişlerde kullanıyorum
    günde ortalama 30 40 km yapıyorum

    Hızım ise 100 - 110km hızlarda kullanıyorum (Çevre yolunda)

    Bu aralar fark ettim motorumda balata kokusu geliyor.

    bugün işten cıktım eve geldim dedigim gibi 100 110km hızlarda çevre yolundan geldim. motoru eve koyunca balata kokusu fark ettim. bu aralar sık sık kokmaya başladı neden olabilir ?


    Motosiklet'im: Mondial Drift MH Minör (Drift 125cc)
    Edit: Motoru 0km aldım alalı 1.5 ay oldu..
    (Türkçe ve paragraf hataları olabilir kusura bakmayın telefondan uzun yazılar yazmak zor oluyor)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    arka kampanayı çok germe ağırlık ile amortisörler çökünce balata daha çok geriliyor

  3. #3
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka kampanayı çok germe ağırlık ile amortisörler çökünce balata daha çok geriliyor
    arka balata sanki bitik gibi ya, 2 kere fren ayarı yapıldı ama balata yok gibi

  4. #4

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Benim mc den de balata kokusu geliyor acaba nedendir bilmiyorum :D

  5. #5
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim mc den de balata kokusu geliyor acaba nedendir bilmiyorum :D
    sizin motorda da 5bin ile 6 bin arasinda gaz kesme olayi var mi , driftlerde bu kronik bir sorunmuş. herkes bujj den dolayi gaz kesiyor diyor ngk buji tak dediler sizde de varmi bu olay MC'de

  6. #6

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı ahmetakgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizin motorda da 5bin ile 6 bin arasinda gaz kesme olayi var mi , driftlerde bu kronik bir sorunmuş. herkes bujj den dolayi gaz kesiyor diyor ngk buji tak dediler sizde de varmi bu olay MC'de
    Yoo bende gaz kesme felan olmadı.

  7. #7
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka kampanayı çok germe ağırlık ile amortisörler çökünce balata daha çok geriliyor
    bu arada söylemyi unuttum en son bakımda debriyaj ayarı yapıldı eskiden debriyaj ortada kaviriyodu simdi sonunda kavriyo. sonunda kavramasi beni trafikte zorlastirdi ama ortada oluncada manette bosluk oluyor bunu nasil ayarlamamiz gerekiyor

  8. #8

    Üyelik
    17 Eylül 2017
    2100 kmde yanık plastik veya balata gibi kokular çok fazla olmadığı sürece gelebilir.Genellikle çinlilerde daha çok rastlanıyor bu olaya.Fren ayarları çok sıkı değil ise problem olmaz.Zamanla geçecektir.Tecrübe ile sabittir.Yeni motosikleti biraz zorlayınca ya da sıkıştırınca bu tarz kokular gelebilir.Tam açıklaması olmamakla birlikte parçaların birbirine alışması gibi tasvir edebiliriz bu olayı.Ancak koku olayı fazla ise ters giden bir şey de olabilir.

  9. #9

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı ahmetakgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu arada söylemyi unuttum en son bakımda debriyaj ayarı yapıldı eskiden debriyaj ortada kaviriyodu simdi sonunda kavriyo. sonunda kavramasi beni trafikte zorlastirdi ama ortada oluncada manette bosluk oluyor bunu nasil ayarlamamiz gerekiyor
    arka balatalar ybr ile aynı taiwan maka balata kullanıyorum arkada orjinal balata çöp debriyaj normalde yukarda kavrıyor manetini sonuna kadar sıkma 2 3 mm boşluk kalsın manette
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  10. #10

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    Motorunuz yeni oldugu için ısınınca motorun uzerindeki vernikler yanarken böyle kokular gelebilir sıfır araçlarda normaldir.Arka balata yı kontrol için motoru orta sehpaya kaldırın tekeri boşta çevirin,rahatca dönmesi gerekiyor.

  11. #11
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Manetteki boşluk 6-8mm arası olması uygundur. Daha az olursa debriyajınız gerginlikten dolayı sürekli kaçıracaktır, daha fazla olursa vites geçişlerinde şanzımanı ve debriyajı zorlar, sert vites geçişi yaşarsınız. Yaptığınız ayar doğru olduğu halde debriyajın çalışmasında anormallik hissediyorsanız onarım için servise göstermenizi öneririm.

    Fren ile ilgili sorununuz; ya ön fren kaliperi pimleri sıkıştı, ya da arka fren balata ayarınız olması gerekenden sıkı ayarlanmış ve sürekli fren yapıyor (mekanik arıza veya uç noktalarda yangına neden olabilir). Motosikletinizi orta sehpaya alın ve vites boştayken arka tekerleği elle çevirip zorlanma olup olmadığını gözleyin. Arka tarafa bir arkadaşınız bastırırken ön tekeri çevirerek onda da zorlanma olmadığından emin olun. Duruma göre ayar, onarım veya değişim gerekebilir.

    Fren ısınma ve koku sorunu ciddi bir problemdir. Isınan fren sistemi fren kuvvetinde düşüşe ve aşırı ısınmada hiç tutmamasına neden olacaktır. Tekrar ediyorum, çok uç noktalarda yangın tehlikesi mevcuttur. Detaylıca kontrol edin ve gerekli onarımı gerçekleştirin derim

  12. #12
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Manetteki boşluk 6-8mm arası olması uygundur. Daha az olursa debriyajınız gerginlikten dolayı sürekli kaçıracaktır, daha fazla olursa vites geçişlerinde şanzımanı ve debriyajı zorlar, sert vites geçişi yaşarsınız. Yaptığınız ayar doğru olduğu halde debriyajın çalışmasında anormallik hissediyorsanız onarım için servise göstermenizi öneririm.

    Fren ile ilgili sorununuz; ya ön fren kaliperi pimleri sıkıştı, ya da arka fren balata ayarınız olması gerekenden sıkı ayarlanmış ve sürekli fren yapıyor (mekanik arıza veya uç noktalarda yangına neden olabilir). Motosikletinizi orta sehpaya alın ve vites boştayken arka tekerleği elle çevirip zorlanma olup olmadığını gözleyin. Arka tarafa bir arkadaşınız bastırırken ön tekeri çevirerek onda da zorlanma olmadığından emin olun. Duruma göre ayar, onarım veya değişim gerekebilir.

    Fren ısınma ve koku sorunu ciddi bir problemdir. Isınan fren sistemi fren kuvvetinde düşüşe ve aşırı ısınmada hiç tutmamasına neden olacaktır. Tekrar ediyorum, çok uç noktalarda yangın tehlikesi mevcuttur. Detaylıca kontrol edin ve gerekli onarımı gerçekleştirin derim
    arka fren hic tutmuyor. ön fren tutuyor ama 2. kez fren ayari yapildi sanırım balata bitik. 0km motorda balata nasil bitik olur ya :(

  13. #13

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı ahmetakgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka fren hic tutmuyor. ön fren tutuyor ama 2. kez fren ayari yapildi sanırım balata bitik. 0km motorda balata nasil bitik olur ya :(
    balata bitik değil dandik tutmuyor 25 40 lira arası güzel balatalar var
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)