Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Jandarmadan hayat kurtaracak proje..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    DENİZLİ İl Jandarma Komutanlığı'nca, il genelinde hazırlanan kaza analiz raporlarında, motosiklet kazalarının artış gösterdiğinin belirlenmesi üzerine motosiklet sürücülerine yönelik eğitim projesi geliştirildi.



    Ramazan ÇETİN/DENİZLİ, (DHA) - DENİZLİ İl Jandarma Komutanlığı'nca, il genelinde hazırlanan kaza analiz raporlarında, motosiklet kazalarının artış gösterdiğinin belirlenmesi üzerine motosiklet sürücülerine yönelik eğitim projesi geliştirildi. Proje kapsamında, 20 haftada en az 2 bin motosiklet sürücüsünün eğitilmesi hedefleniyor.
    İl Jandarma Komutanlığı Trafik Şube Müdürlüğü tarafından il genelinde yapılan kaza analizleri sonucunda, motosiklet kazalarının özellikle Acıpayam, Çameli ve Serinhisar ilçelerinde daha fazla artış gösterdiği belirlendi. Analiz raporunda, son 5 yıl içinde meydana gelen ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarına bin 24 motosikletin karıştığı, bu kazalarda 24 motosiklet sürücüsünün yağamını yitirdiği tespit edildi. Analiz sonuçlarını değerlendiren İl Jandarma Trafik Şube Müdürlüğü'nce, motosiklet kullanıcılarına yönelik eğitim projesi geliştirildi. Proje, 20 hafta ve 20 ders olarak planlanırken, Denizli Büyükşehir Belediyesi Trafik Eğitim Şube Müdürlüğü ile ortaklaşa yürütülecek. Motosiklet kazalarına karışan sürücülerin çoğunun 16- 20 yaşlarında olması nedeniyle lise öğrencileri ana hedef kitle olarak belirlendi. İlerleyen günlerde başlanması beklenen seminerlerde, jandarma ekipleriyle birlikte Güvenli Yol Sürüş Kontrol Sistemi Platformu üyeleri eğitim verecek. Acıpayam, Çameli ve Serinhisar bölgesinde yaklaşık 10 bin motosiklet bulunduğunu belirleyen jandarma yetkilileri, eğitimlerde 2 bin sürücüye eğitim vermeyi amaçlıyor. Projeyle kask takma oranının artırılması, motosikletlerin trafikte görünürlüğünün sağlanması, güvenli sürüş bilinci kazandırılması, kazaların azaltılması ve ölüm- yaralanma oranlarının düşürülmesi planlanıyor.



    mynet
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Gayet güzel bir çalışma. En azından bir şeyler yapılmaya çalışılıyor.
    Geçtiğimiz sezonda o bölgele de ki kazalar hiç azımsanmayacak derecede. Bu tür eğitimler ile umarım ki azalır. Acılar da azalır.

    Daha önce de Emniyet müdürlüğü Kask dağıtmıştı. Konusu vardı ama oraya yazmadım, fırsat olmadı.
    Verdikleri kasklar kaliteli. Çin ürünü değil. Tamam belki sharp'ta yok ama, kasklar kaliteli. Hiç kask kullanmamış birini memnun eder nitelikte.
    Taurus kaskların markası, piyasa fiyatı 180-200'lerde.
    frankestayn1 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    17 Aralık 2017
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Honda CBF150
    Yaptıkları hareket güzel buna lafım yok. Tabikide motosiklet sürücüleri bilinçlensin. Ama apaçiler sadece motosiklet üzerinde değil. Diğer taşıt sürücüleride bilinçlendirilmeli. Şahsi düşüncem olarak biz ufak cc li motor sürücüleri olarak büyük cc kullanıcılarına göre daha mağdur durumda bırakılıyoruz taşıt sürücüleri tarafından

  4. #4
    sash_009 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Hyosung GV 250 (2016)
    Ben motosiklet kullanıcıları arasında hatalı sürücülerin yüzde olarak büyük payının ufak cc'li motorlardan olduğunu düşünüyorum. Kuryeler, scooterlar, köylü diye tabir edilen 100'lük 150'lik motorlar... hem arabada hem de motorda iken sürekli bu bahsettiğim sınıf motorculardan çok sıkıntı çekiyorum. Hiçbir şekilde şeritlere uymazlar, hiçbir zaman sinyal vermezler, her türlü aracın her yerinden zırt pırt girip çıkarlar, kesinlikle kask kullanmazlar, ışıklarda direk duran arabanın tam önüne geçip yaya geçidinin üstünde beklerler ışığın yanmasını, bi de ışık yansa da telefonları ile falan oynadıkları için ışığı da geç farkederler. En çok sevdiğim de bunca şeyin yanında scooter kullanırken boynunun arasında kafasını kopacak şekilde yana yatırıp trafikte iken telefonla konuşmaya çabalayan beyin fakiri cahiller. Daha bir sürü aklıma gelmeyen uygarlık dışı hareketin hepsini bu ufak motorlularda görüyorum ben. Genelde büyük hacimli motorların araba gibi şeridi doldurduklarını ve bu sebeple trafikteki diğer araçlardan da saygı gördüklerini düşünüyorum. Benim motorum da küçük cc sayılır fakat hiçbir zaman şeridinde giden bir arabanın yanında kalan, şeridin %10'luk diliminde motorumu sürmeye çalışmam. Sinyalimi verir yan şeride geçer sollamamı yaparım. Önce biz tam olalım ki diğerine hesap sorabilme hakkımız olsun.

  5. #5

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    1. Yerel kamu kurumlarının motosikletlerin karıştığı kazaların fazlalığının farkına varması ve bu konuda adım atmaları çok güzel. Eğitimin sorunların çözümü olarak akla geliyor olması da güzel. Keşke her yerde bu düşünce hakim olsa.

    2. Kamu kurumlarının motosiklet sürücülerinin ölümlerini doğrudan en etkili şekilde azaltacak faaliyeti bariyerleri düzeltmek olmalı. Herhangi bir şekilde yol tutuşu kaybeden motosiklet sürücüsü düz yolda ekipmanı tamsa, arkadan veya karşından gelen arabanın kamyonun altına girmediyse, durmakta olan diğere omurgasıyla çarpmadıysa kolay kolay ölmüyor. Düz yolda 100 km/s'in üzerinde hızlarla bile düşsek de sadece sürüklenme nedeniyle ölüm olmuyor. Düşen bir motorcuyu en çok öldüren şey bariyerlerin yapısı. Bu bariyerler viraj dışına savrulan bir arabayı korumak üzere tasarlanmış. Yerde sürüklenmekte olan bir insan bedeni bu bariyerelere çarptığında ölümcül oluyor. Bariyerlerin toptan değiştirilmesi de gerekmiyor. Sadece üstteki yatay katmandan bir de alta çekmek yeterli. Böylece yerde sürüklenen insan bedeni rende gibi direklere değil düz bir yüzeye yanlamasına çarpacak ve ölmeyecek. Ben Jandarma motorculaırn canını kurtaracak deyidiye okuyunca açıkçası bariyerler düzeltiliyor sandım. Eğitim de güzel tabii ama devletin önceliği bariyerleri düzeltmek olmalı.

    3. Güvenli Yol Sürüş Kontrol Sistemi Platformu kimdir? Buranın üyeleri motosiklet sürüşünde yol güvenliğine dair eğitim verecek yetkinliğe hangi eğitimlerle sahip olmuşlardır? İnternette aratıldığında bu platform hakkında bir bilgiye ulaşılamıyor.

  6. #6
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı qqferit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaptıkları hareket güzel buna lafım yok. Tabikide motosiklet sürücüleri bilinçlensin. Ama apaçiler sadece motosiklet üzerinde değil. Diğer taşıt sürücüleride bilinçlendirilmeli. Şahsi düşüncem olarak biz ufak cc li motor sürücüleri olarak büyük cc kullanıcılarına göre daha mağdur durumda bırakılıyoruz taşıt sürücüleri tarafından
    En sevdiğim insan tipi hiçbirşekilde memnun edilemeyen hep mızmızlanan insan.
    sey_47 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)