Merhaba;
Eylül 2017 çıkışlı 600 km de r25 sahibiyim (ilk motorum). Kasım ayından beri kapalı ortamda bekliyor ve hiç marş basmadım.
Bugün motorun yanına uğradım; “çalışmaz” diye düşünürken, tek marşta aldı.
Sehpadan hiç indirmeden Rölantide kısa bir süre hararetin “iki” çizgi olmasından sonra; viteslerle oynamaya başladım.
Sanki kullanıyormuş da rodaj yapıyorum gibi devir ve viteslerde oynamaya başladım. Yaklaşık 5-10 km kadar bu şekilde teker sehpada döndü. 15-20 dk kadar bütün viteslerde ve devir saatini sürekli oynatarak gaz verdim.(7 bin deviri geçmeyerek)
Amacım; aküyü şarj etmekti. Buradan okuduğum kadarıyla “akü rölantide şarj olmaz” mış(?)
Bir ara gözüm tesadüfen hararete ilişti çubuk 4 çizgide (son kademenin bir altında). Ben bakarken bir kaç saniye sonra pat diye son kademeye çıktı. Bunu görür görmez, gayri-ihtiyari elim anahtara gitti ve stop ettirdim.
Aklımda arabalardaki hararet sorunu geldi; hemen Kontağı çevirip, marş basmadan “fan” çalışmasını devam etmesini sağladım. 3-5 dakika kadar sonra hararet bir kademe geriledi. Kontrol amaçlı rölantide çalıştırdım ve herhangi ses-koku duymadım. Sonra kapatıp uzaklaştım.
Aklımı kurcalıyor arkadaşlar, hararet yükselmesinin herhangi bir zararı olmuş mudur?
İlk motorum kapalı alanda, arka sehpada durduğu yerde hararet yapacağını düşünemedim.