Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

R25 hararet ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Eylül 2017
    Merhaba;
    Eylül 2017 çıkışlı 600 km de r25 sahibiyim (ilk motorum). Kasım ayından beri kapalı ortamda bekliyor ve hiç marş basmadım.
    Bugün motorun yanına uğradım; “çalışmaz” diye düşünürken, tek marşta aldı.
    Sehpadan hiç indirmeden Rölantide kısa bir süre hararetin “iki” çizgi olmasından sonra; viteslerle oynamaya başladım.
    Sanki kullanıyormuş da rodaj yapıyorum gibi devir ve viteslerde oynamaya başladım. Yaklaşık 5-10 km kadar bu şekilde teker sehpada döndü. 15-20 dk kadar bütün viteslerde ve devir saatini sürekli oynatarak gaz verdim.(7 bin deviri geçmeyerek)
    Amacım; aküyü şarj etmekti. Buradan okuduğum kadarıyla “akü rölantide şarj olmaz” mış(?)
    Bir ara gözüm tesadüfen hararete ilişti çubuk 4 çizgide (son kademenin bir altında). Ben bakarken bir kaç saniye sonra pat diye son kademeye çıktı. Bunu görür görmez, gayri-ihtiyari elim anahtara gitti ve stop ettirdim.
    Aklımda arabalardaki hararet sorunu geldi; hemen Kontağı çevirip, marş basmadan “fan” çalışmasını devam etmesini sağladım. 3-5 dakika kadar sonra hararet bir kademe geriledi. Kontrol amaçlı rölantide çalıştırdım ve herhangi ses-koku duymadım. Sonra kapatıp uzaklaştım.
    Aklımı kurcalıyor arkadaşlar, hararet yükselmesinin herhangi bir zararı olmuş mudur?
    İlk motorum kapalı alanda, arka sehpada durduğu yerde hararet yapacağını düşünemedim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    Conta yakmış veya hafif erimiş olabilir en kötü ihtimal oda, su genleşme kabını kontrol et, soğutma suyuna yağ karışmamış ise sorun yoktur.

  3. #3
    valeros46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Motor henüz yeni olduğu için soğutma sıvısının değişme periyodunun geldiğini söyleyemeyiz. Seviyesini kontrol etmeni öneririm.Motorun her başına geldiğinde akan kokan bi sıvısı var mı diye 2-3 sn lik kontrol etmek bi çok potansiyel hasarı önlüyor.

  4. #4
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    Garantisi varsa servise götür yoksa sonra başın ağrıyabilir. Önceki r25 imde de hararet sorunu vardı servise götürdük bıraktık, bize sorunu hallettik dediler. Kısa süre sonra tekrar hararet sorunu yaşamaya başladık sonra da zaten yağ pompası arızasından makineyi kitledi. Hararetle alakası var mıydı bilmiyorum ama böyle bir sorun yaşadık.

    Sonra daha kötü bir sorun olursa falan servistekilere, “ben zamanında hararet sorunu için gelmiştim, siz sorunu çözememişsiniz inanmazsanız servis kayitlarina bakin” diyebilirsin . Elinde bir belge olur en azindan.

  5. #5

    Üyelik
    17 Eylül 2017
    Bu şartlarda hararet olmaması mı gerekiyordu?
    Yani kapalı alanda sehpaya alınan her motosiklet, biraz sıkıştırılınca hararet yapar mı yapmaz mı?
    Malum durduğu yerde önden hava girişi yok. Fan kapasitesi yeterli gelmez mi acaba?

  6. #6
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Kesinlikle olmamasi gerekiyordu dostum.Tuhaf geldi bana.Ben R25 kullandigim sure icinde bir kez arkadaslarla sohbet arasinda evin onunde yarim saat acik biraktim calisir halde, motor 30-35 dk sonunda kendini kapatti ama hararet 3 cizgiydi olmasi gereken gibi.Kesinlikle servise gotur

  7. #7
    chevy64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2015
    Motosikleti
    04 monster 620
    Hararet orta seviyelere gelince eger elin radyatöre ulasirsa yani temas edebilirsen petegin alt kismini bi yokla elle. Radyatör isiniyorsa sogutma sivisi dolasiyordur. Termostat vs calisiyordur. Ama hararet yukseldigi halde radyatör soguksa devirdaim de olabilir termostatta.

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Merak etmeyin, yaşadığınız sorun normal bir sonuç.

    Motosikletiniz durduğu yerde uzun süre yüksek devirde çalışmak için tasarlanmamıştır, bu nedenle soğutma sistemi sizin o devirlerde hareket halinde olacağınız ve radyatörden geçecek hava miktarı hesaplanarak tasarlandığından, siz de motosikletinizi normalde çalıştırmamanız gereken şekilde (yüksek devirde [rölanti devri üzerinde] uzun süre) çalıştırdığınızdan motosikletinizin soğutma sistemi yetersiz kalmış ve hararek kontrol dışına çıkmış.

    Bu tür durumlarda motosikletinizi çalıştırmak zorunda kalırsanız, yazın evde kullandığımız o basit aspiratörlerden birini motosikletinizin radyatörüne hava üfleyecek şekilde yerleştirirseniz sorun yaşamazsınız. Yine de motosikletinizi tekerlekler dönse dahi yüksüz iken yani havada iken uzun süre çalıştırmanız asla önerilmez. Bu krank miline beklenmedik şekilde kuvvet uygulayacak ve sistemin zarar görmesine ortam yaratacaktır. Ayrıca birçok modelde bu yüzden ABS ikazı veya arıza kodu ile de karşılaşabilirsiniz.

    Hararet ile ilgili olarak, büyük ihtimalle motorunuz zarar görmedi. Eğer ki en üst çizgide birkaç dakika daha o şekilde çalışsaydı işte o zaman sorun garantilenmişti. Benzer durumu tekrar yaşarsanız motosikletinizi rölantide boşta çalıştırarak ve/veya düşük devirde yolda hareket halinde kalarak harareti kontrol altına almayı deneyin. Bu durumda motorun zarar görme ihtimali çok daha azalacaktır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:59 ----------

    Bu arada, güzel bir motosikletiniz var, ona iyi bakın. Gereksiz şeylerden kaçının, şarj için basit bir akü şarj cihazı edinirseniz emin olun uzun senelerce birçok şekilde sizi kurtaracaktır ve bu tip maceralara da gerek kalmaz

    Teknik bilginiz varsa, ucuza getirmek ve kendiniz yapmak isterseniz;
    "12V 1.5A POWER SUPPLY DEVRE MODÜLÜ 220V TO 12V"https://urun.n11.com/elektrik-ve-ele...12v-P215585172 +
    "AKÜ ŞARJ DEVRESİ (OTOMATİK KESMELİ) Demonte" https://urun.n11.com/diger/aku-sarj-...nte-P170386752

    Hazır uygun fiyatlı birşey isterseniz;
    "Einhell CC-BC 5 Akü Şarj Cihazı 12V" https://urun.n11.com/yedek-aku-ve-sa...12v-P225603896

    Bunları önerebilirim Buna ne gerek var diye düşünüyor olabilirsiniz ama hemen hatırlatmak isterim; konu başlığında yaşadığınız sorunun nedeni akünün bekleme sonucu zarar görmesini engellemek için yapılmış bir hareket, sonucunda ya motorunuz hararet yüzünden gerçekten zarar görseydi kaç paraya ve ne kadar zamanınıza mal olurdu?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)