Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Manavgatta Motosiklet Kazası Liseli 2 Öğrenci Hayatını Kaybetti..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    ölümcül kazaların yüksek olduğu kavşak, okul önü vb. yerlere hız kesici bariyer koymak lazım.

    tır tır değil yani baya baya yüksek olacak. hızlı girenlerin hızını kesecek 20 km.ye falan düşürecek. otomatik bir sistem. aracı otomatikman durduracak bir sistem.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Videoyu izleyince aslında bir süredir yazmak isteyip de yazamadığım bir sürüş kusurumu ifade etmek istiyorum. Bu kazada aynı durum var mıdır yok mudur bilmiyorum ama başka arkadaşların da paylaştığı bir sıkıntı olabileceğini düşünüyorum.

    Motorcunun görüş açısına göre karşıdan gelip sağa, tali yola dönen araç bir tehlike. Ona göre bir önlem alıyorsun. Ona göre konumunu ve/veya hızını ayarlıyorsun. O tehlike ile ilgili bir planlama yapıp kendini o tehlikeden uzak tutuyorsun. Ancak bunu yaparken zihin ve gözler sadece o tehlikeye bakıyor oluyor. Böyle olunca da insan aynı anda aynı yerde ikincil bir tehlikeyi göremiyor, ona göre bir planı yapmamış oluyor. Hazırlıksız yakalanıyor. Yani karşıdan gelip benim önüme kıracak aracı gözlerken, onunla ilgili bir plan hazırlarken öbür taraftan gelen aracı çok geç görebiliyorum.

    Bir başka örnek çift şerit bize ait bölünmüş bir yol olsun. Ben sol şeritte ilerliyorum. Sağ şeritte bir araç var onun arkasında ona yaklaşmakta olan ikinci bir araç var. Ben ikisinden de hızlıyım. Burada başıma nasıl bir şey gelebilir? Öndeki arabaya yaklaşan araç beni görmeden sola gelebilir. Buna dair bir önlem almaya çalışıyorum. Nedir, diğer şartlar müsaitse, güvenlik sıkıntısı olmuyorsa konumumu sol şeridin en soluna alıyorum. Öndekini sollaması olasılığı olan sürücünün niyetini anlamak için yüzüne ve hızına (sadece gözümle, başımı çevirmeden) bakıyorum ki gelip gelmeyeceğini anlayayım. Bunlar olurken de hızımı uygun zamanda bu iki aracı geçeceğim şekilde ayarlıyorum. Ve ben bu bana en yakın tehlikeyi planlarken bir de bakıyorum ki kırmızı ışığa hızlı yaklaşmışım. Normalde yapmak isteyeceğimden çok daha köşeli, sert bir gaz kapatma ve sert bir fren ile durmam gerekiyor. Ne oldu? Bana yakındaki bir olayın planını yaparken daha ileriyi, ikinci tehlikeleri kaçırdım.

    Gözlerin hep tarama yapması ve etraftaki (olması makul bir şekilde beklenen) tüm potansiyel tehlikelerin farkında olup, bunları önceliklendirerek ona göre hepsini bertaraf eden bir planlama yapmak gerekli. Ama olması gerekeni bilmek başka konu, yapabiliyor olmak başka.

    Belki Okan Hoca bu noktaya da değinmek ister.
    _chaotic_ ve Okan Sinan Ocan bunu beğendiler.

  3. #23
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Zemin ıslak, kavşağa yaklaşıyorsun, kafanda kask yok......

    Bıktık artık böyle üzücü haberleri okumaktan.

  4. #24

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    O yaştakilerin tehlike algısı düşük oluyor ve daha fazla risk alıyorlar. Oradan bir araç çıkacağı belki aklına bile gelmemiştir.
    Çok yazık olmuş. Allah rahmet eylesin.

  5. #25
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Minübüs hatalı

  6. #26
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    liselerde çocuklara güvenli sürüş dersi verilmesi şart.

    hatta toplayacaksın bunları trafiğe kapalı alana, vereceksin eğitimi. o yaşlarda tam zamanı aslında.

  7. #27
    _chaotic_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2015
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    regal raptor daytona 350
    Allah rahmet eylesin. 16 yaşında, hayatlarının baharındalar.. Gencecik çocuklar. Çok yazık..

  8. #28
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videoyu izleyince aslında bir süredir yazmak isteyip de yazamadığım bir sürüş kusurumu ifade etmek istiyorum. Bu kazada aynı durum var mıdır yok mudur bilmiyorum ama başka arkadaşların da paylaştığı bir sıkıntı olabileceğini düşünüyorum.

    Motorcunun görüş açısına göre karşıdan gelip sağa, tali yola dönen araç bir tehlike. Ona göre bir önlem alıyorsun. Ona göre konumunu ve/veya hızını ayarlıyorsun. O tehlike ile ilgili bir planlama yapıp kendini o tehlikeden uzak tutuyorsun. Ancak bunu yaparken zihin ve gözler sadece o tehlikeye bakıyor oluyor. Böyle olunca da insan aynı anda aynı yerde ikincil bir tehlikeyi göremiyor, ona göre bir planı yapmamış oluyor. Hazırlıksız yakalanıyor. Yani karşıdan gelip benim önüme kıracak aracı gözlerken, onunla ilgili bir plan hazırlarken öbür taraftan gelen aracı çok geç görebiliyorum.

    Bir başka örnek çift şerit bize ait bölünmüş bir yol olsun. Ben sol şeritte ilerliyorum. Sağ şeritte bir araç var onun arkasında ona yaklaşmakta olan ikinci bir araç var. Ben ikisinden de hızlıyım. Burada başıma nasıl bir şey gelebilir? Öndeki arabaya yaklaşan araç beni görmeden sola gelebilir. Buna dair bir önlem almaya çalışıyorum. Nedir, diğer şartlar müsaitse, güvenlik sıkıntısı olmuyorsa konumumu sol şeridin en soluna alıyorum. Öndekini sollaması olasılığı olan sürücünün niyetini anlamak için yüzüne ve hızına (sadece gözümle, başımı çevirmeden) bakıyorum ki gelip gelmeyeceğini anlayayım. Bunlar olurken de hızımı uygun zamanda bu iki aracı geçeceğim şekilde ayarlıyorum. Ve ben bu bana en yakın tehlikeyi planlarken bir de bakıyorum ki kırmızı ışığa hızlı yaklaşmışım. Normalde yapmak isteyeceğimden çok daha köşeli, sert bir gaz kapatma ve sert bir fren ile durmam gerekiyor. Ne oldu? Bana yakındaki bir olayın planını yaparken daha ileriyi, ikinci tehlikeleri kaçırdım.

    Gözlerin hep tarama yapması ve etraftaki (olması makul bir şekilde beklenen) tüm potansiyel tehlikelerin farkında olup, bunları önceliklendirerek ona göre hepsini bertaraf eden bir planlama yapmak gerekli. Ama olması gerekeni bilmek başka konu, yapabiliyor olmak başka.

    Belki Okan Hoca bu noktaya da değinmek ister.
    Bu sorunun cevabı aslında "periferik bakış"

    Uzun uzun yazmak lazım. Gündeme alalım bence.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  9. #29

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    O zaman şöyle bir bilgi vereyim ben :
    İnsan beyni kısıtlılıkları nedeniyle zannedilen gibi çalışmaz, bilgileri işleyemediğinden verilerden tasarruf eder ve işleyebileceği boyuta indirir. Bunu nasıl yapar ? Örneğin sürekli gittiğiniz bir yolda gördüğünüz şeyler hep aynı olduğundan normal zamanda binalar vs. eski kayıtları kullanır, size lazım olan şeyleri canlı kayıtta tutar.Tamamen bilmediğiniz bir konudaysa alanı daraltır ve sadece çok önemli verileri işler, gerisi yokmuş gibi davranır. İşte bu yüzden aynı olayı gören 10 kişi o olayı farklı farklı anlatır, çünkü hepsi geçmiş olaylardaki kırıntıları yeni olaya eklemiştir, sadece kabaca bir ortaklık bulabilirsiniz.
    Bizde hız nedeniyle veri çoğalır ama beyin bunu işleyemez ve tasarrufa gider, sonuç : Genelde fena !! Neden ? Çünkü evrimleşmemiz o yönde değil, en fazla 10 km/h hıza kadar adapte olabiliriz, sonrası kontrol dışı.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)