Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Sizce trafikte yaptığım şey hata mı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Merhabalar ,
    Bugün trafikte yaşadığım sinir bozucu bir olayı anlatmak istiyorum.
    Beylikdüzünden Büyükçekmeceye inen uzun ve dik bir yol var bizim burada. Sağ şeritten önümdeki araçla yaklaşık 2 araç kadar bir fark bırakıyorum ve sağ şeridin en sağından gidiyorum. Adam gelip benim şeridimden gidiyor ve üstüne ne var diyor. Tamam biraz yavaş gidiyorum da adamla aynalarımız tokalaşıcak neredeyse. Burda ben mi hatalıyım artık çözemez hale geldim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    hatalı değilsin fakat avrupada da yaşamıyorsun. bizim insanımız maalesef empati yoksunu. koyduğun mesafe doğru fakat şerit de durduğun yer hatalı bana göre.

    arabacılar ile aynı hızda seyahat edeceksen o şeridi ortala. şeritte hakkın olduğun belirt ki onlar da farketsinler. şeridi ortala derken bunu o yokuş gibi 2li yerlerde yapmanı söylüyorum. E5,tem gibi yerlerde de fermuar düzenine uygun şekilde ne ortada ne de şeridin ücra köşelerinde kalma.

    baktın tehlike geliyor. ya uzaklaş ya da geçmesini bekle. muhattap olup empati yapmasını bekleme. yapacak olsaydı zaten üstünden geçmeğe kalkışmazdı.
    MSMorkan, mombohunter ve RunemagicK bunu beğendiler.

  3. #3
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Altın elbiseli adam bir videosunda öyle diyor şeridin çok kenarında kalmayın bende burdayım diyin diyor çok kenarda kalırsanız sıkıştırıp geçmeye çalışırlar diyor

  4. #4
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Sol şeridin biraz sağını, sağ şeridin biraz solunu kullanın. Ya da başka bir tarifle; sol şeritte önünüzde giden aracın sağ teker hizasında, sağ şeritte önünüzde giden aracın sol teker hizasında kalın. Bu sayede hem trafik aniden durursa rahatlıkla soldan sağa, sağdan sola kaçabilirsiniz hem de şeridinize girmeye çalışan araçlara yeterli mesafeyi vermezsiniz.
    Şeridi ortalamak da sizi sıkıştıracak araçlara karşı bir çözüm ama duramayacağınız zamanlarda kaçmak için bir çözüm değil.

  5. #5

    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    Copenhagen
    Motosikleti
    Tracer700
    Seninkide birseymi,tek serit gidis gelisli bir yolda tirin pesinden gidiyorum ønumu gørmedigim icin ara ara sola kayarak yolun bos olup olmadigini kontrol ediyorum,birde ne gøreyim yanima yani sagima benim seridime otomobilin birisi girmis yan yana bakakaldim otomobil surucusune.Verilmis sadakam varmis sagimi kontrol etmeden birden seridimi ortalamaya kalmamisim,tabiki sonrasinda uzadim gittim ve benim trafikte her zaman bir kuralim vardir akan trafigin uzerinde bir hizla giderek araclardan uzaklasmak onlarla muhattap olmamak isterim.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  6. #6
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Senin gittigin yol, yol degil...

    vallahi degil, yok boyle bir yol. Deve bagirtan derler oraya bilirsin. İnerken mezarlik saginda kalir ordan anla olayi.

    Yav hemserim adam kaptirmis 90 la sola yatan ve nerdeyse 35 derece egimli rampaya, rampanin bittigi yerde ilce icine giris var ayni hizla daliyor. Kalani e5 e daha bir hizla devam ediyor. O yolun denyosu cok olur, denyo hizla geliyor sola viraji goruyor, spin atarim diye fren yapmaya tirsip saga savruluyor. O yolu inerken orta seritten hafif saga kayarak in, orta seridi ortalama , ,motoru yatirdigin an istedigin yere kacarsin. Kendine hayatta kalma alani birak. Yada rampaya yaklasirken onune bir minibus, otobus al kontrollu sekilde devam et

    orda var ya, ellerinin tersi ile direksiyon tutup dua ederek surus yapan gordum yahu..

  7. #7

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    arkadaşın bahsettiği o yol değil. beylikdüzü devlet hastesinin yanında büyükçekmece'ye inen dik yokuş. o yol, daha fena. kaçacak bir emniyet şeridi bile yok ve çok daha dik

  8. #8
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Tamam simdi oldu. Ama cidden anlatilandan beter orasi. Biliyorum. Ama denyolar ayni... hayatimiza renk katiyorlar.. Orda bir aracin pesine takilicaksin ortalayip devam ediceksin varsa dörtlunu yakicaksin. Şerit kenari falan sakat iş. Dörtlu de motosikleti oldugundan daha genis gosterir, fayda saglar. Haksizmiyim dostum.

  9. #9

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    İki yoldanda sürekli gidiyorum çünkü okulum ve çalıştığım yer o tarafta. Yemin ediyorum orayı görünce irkiliyorum. Emniyet şeridinden gitsem millet virajı alamayıp emniyet şeridine giriyor. Şeridi ortalasam kaçıcak yer kalmıyor. Motoru yatırsam trafik duruyor. Hayır trafik yavaş yavaş dursa bir şey demiyeceğim ama 90 km hızla giderken çat diye duruyor. Ben 40la giderken anca durabiliyorum. Yeminlen arabanın olmadığı saatte gidip geliyorum sadece ama böyle trafik felan olunca da bu duruma düşüyorum. Yani herhalde çok pasif sürdüğüm için böyle yapıyorlar zannediyordum bende.

  10. #10
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Şeridi ortalayıp sürmeyi denediniz mi ? Birde kullandığınız motor küçükse trafikte pek saymazlar. Malesef ülkede, motosikleti bisiklet zanneden kalın kafalı çok.

  11. #11
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Şeridin kenarına sinersen yanına girerler tabii. Türk insanının büyük çoğunluğu hak hukuk bilmez gücünün yettiği herkesi ezer.

    Arkamdan gelen birisi şeridime girdiğinde onun beni görebileceği şekilde yavaş yavaş üzerine sürüyorum. Hiçbir şöför göz göre göre kaza yapmaz. Bu yüzden mecburen frene basıp yerlerine dönüyorlar.

    Tabii anlattığın olayda suçlu sen değilsin fakat sana karşı suç işlenmesine tepki göstermediğin için hatalısın.

  12. #12
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Pasif degil de defansif surus yapiyorsun demek daha dogru olur, dogru olani yapiyorsun. Surekli gittigin yolun dönüşünde ayni stresi yasamiyorsundur. Cunku kendi fren mesafen rampa yukari oldugu icin epey bir kisaliyor. Diger araclarinki de kisalir ama senin kadar degil. Ve sen surekli guc verdigin, debriyaj manetini cekmedigin icin ve rampa yukari gaz kontrolune daha bir hakim oldugunu dusundugunden motora olan hakimiyetinden rampa inmeye kiyasla daha emin oluyorsun. Bu gayet normal.

    Rampa inerken uygun viteste kompresyonla in, kendini kasma, iki parmagin ön frende olsun baktin devir yukseliyor frene dokun , frenleme yaparken vites degistir. Motoru asla kendi halinde akişa birakma, oncelikle guc kontrolu sende olsun. Gucu kontrol altinda tuttugun an o stres sona ericek. Vucudun da kasilmiycak, bilhassa boyun kaslarin rahatliycak. Aynaya da paranoyakca bakmana gerek yok. Bir de ses olayi var. Disardan gelen sesler seni gerer, araba surucusunu germez. Bir araba surucusu ayni stresi agir vasita yanindayken yasar. O da agir vasitada kabahat bulur. Bu boyle devam eder. Defansif olmaya devam et ama guc kontrolu konusunda kendini gelistir. İnan ki ayni yolu acemi bir endurocu gitse senin kadar gerilmez. Cunku endurodaki en temel konu gucun kontroludur. Bu durumun zamanla duzelicektir. Yanliz o guzergahta yol durumu ani degisir, kulenin orda kar varken b.cekmecede bisey olmaz. Yada b.cekmecede tipi coktan yolu gizli buz yapmistir. Bu mevsimde hava durumunu iyi takip etmen gerektigini benden daha iyi bilirsin. Ben haftada uc gun silivriye giderim yaz kis... ordan bilirim. Motoru benzinciye birakip otobuse bindigim bile oldu.

  13. #13
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Hatalı değilsiniz, ama yukarıda dedikleri gibi şeridi kapatın. En sağdan giderek bizim cahilötesi millete şu mesajı veriyorsunuz "Şeridi işgal ettiğim için kusura bakmayın. Şeridin en sağından giderek hatamı mümkün olduğunca telafi ediyorum." . Şeridin ortasından gideceksiniz ki "Bu şerit sizin ne kadar hakkınızsa benim de o kadar hakkım" mesajını verebilesiniz. Hatta duruma göre soldan makaslamaları önlemek için şeridin soluna da kayabilirsiniz.

  14. #14

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Hatalı değilsin ama acemisin ve her aceminin başına gelen sıkıştırılma olayını yaşamışsın. Akan trafikte en sağ şeridin en sağından gidilmez ancak trafik durdu ise o zaman girersin oraya. Normal koşullarda trafiğin yoğunluğuna göre sağ şeridin solu veya orta şeridin sağını tercih et. Aracın seni aynı şeritten geçebilecek bir hızda sürüş yapmaman lazım.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Evet hatalı sensin. Neden hatalısın? Çünkü kendin yazmışsın, sağ şeridin en sağından gidiyorsun . Bu şekilde gidersen üzerine çıkarlar, şeridi ortalarsan en fazla korna yersin, kontrollü olarak yol vermek için çekilirsin, sürpriz de olmaz.

    Sıçan gibi en sağda şerit dibinden gitme alışkanlığı bırakılırsa kimse kimsenin üzerine çıkmaz. Tabi bunu yapacağım diye de 50 cc motorla otobana çıkıp trafiğin canına okumayın.

  16. #16
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Dostum bu sabah işe giderken, kırmızıda en önde durdum, eldivenim biraz yamuk duruyo diye motoru boşa aldım (ki bunu kırmızıda bir sebep olmadığı sürece yapmam, elim hep debriyajda beklerim).
    O an yeşil yandı tabi hemen kalkamadım, tek şeritli yol oldugu için arkamdan kimse hareket edemedi, ve benim bu hareketim şans eseri hem benim hemde arkamdaki aracın hayatını kurtardı.

    Çünkü sığır oğlu sığırın biri nasil olsa gecerim deyip "Harfiyat kamyonu" ile kafamı kaldırdığım an önümden 70-80 km hızla geçti..
    Eğer eldiveni düzeltmek için ugrasirken geć kalkmasaydım, tam yeşil yandığında hareket etseydim şuan %99 ihtimalle bu yorum yerine ölüm haberimi son dakika olarak okuyor olacaktın, hatta arkamdakı aracın bile...

    Senin hatan, hangi ülkede olduğunu unutman.

  17. #17
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    beylikdüzünde sığır motorcu ve sığır otomobil sürücüsü çok fazla takmayın kafanıza. Ben alıştım artık. Kulenin ordan gürpınara doğru dönüyorum nezaman Küçük bir motor görsem pulsar spacy cbf tarzı kaldırımlardan sağdan soldan üsten alttan önüme geçmeye çalışıyorlar. Birgün birinin önünde frene bir basıcam bende oda yerde sevişicez bakalım sabrımı deniyorlar

  18. #18

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Yorumlar için herkese teşekkürler bugün işim olmamasına rağmen aynı yoldan dediğiniz şeyleri deniyerek gideceğim. Herhangi bir değişiklik yaşarsam buraya not düşeceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:10 ----------

    Evet bugün dediklerinizi birebir uyguladım ve sorunun bende değil kesinlikle o rampayı yapan mühendiste ve sürücülerde olduğuna kanaat getirdim. Tamamen boş olmadıkça artık emniyet şeridinden gideceğim en güvenlisi bu kesinlikle. Gözümün önünde adam 90la viraja girip kuryecinin üstüne çıkıyordu. Adam kendini emniyet şeridine zor attı.

  19. #19
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    İlk mesajı okuyup tamamen doğru ve kim ne düşünürse düşünsün olması gerekeni yapıyorsunuz demeye hazırlanıyordum ki, son mesajı gördüm ve şimdi de kesinlikle yanlış yolda olduğunuzu savunuyorum.

    Emniyet şeridi kimsenin olmadığı gibi motosiklet sürücülerinin de hakkı değildir, trafik kurallarının gerektirdiği hıza uygun olarak en sağ şerit seçilebilir, hızlı şoförlerin sollama için kullanabileceği diğer şeritleri olduğundan, sahip olunan şeridin ortasından sağlıklı ve güvenli bir biçimde yol alınabilir.

  20. #20

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Alıntı Olcan138 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk mesajı okuyup tamamen doğru ve kim ne düşünürse düşünsün olması gerekeni yapıyorsunuz demeye hazırlanıyordum ki, son mesajı gördüm ve şimdi de kesinlikle yanlış yolda olduğunuzu savunuyorum.

    Emniyet şeridi kimsenin olmadığı gibi motosiklet sürücülerinin de hakkı değildir, trafik kurallarının gerektirdiği hıza uygun olarak en sağ şerit seçilebilir, hızlı şoförlerin sollama için kullanabileceği diğer şeritleri olduğundan, sahip olunan şeridin ortasından sağlıklı ve güvenli bir biçimde yol alınabilir.
    Hocam kesinlikle bir gün o yolu görmeniz gerekir yani tamamen istisna bir yol. Hani yok istisna olmasa bile sürücüleri istisna. Yolda zaten 2 şerit var en sağda gitseniz bile adam aynanıza kadar geliyor. Keşke elimde video olsa da çekebilsem neler yaşadığımı.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)