Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Motosikleti çirkin gösteren "TEK DİSK" fren

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    TVS Apache 310 RR diye bir model çikarmış,hmm fena durmuyor falan derken yine gözüme takıldı.

    https://auto.ndtvimg.com/bike-images...g-red.png?v=20

    Ya arkadaş neden çift disk yapmıyorsunuz şunları! Kaç para ya bir disk + kaliper + balata. Toplasan 300 - 400 euro etmez(Fabrika için konuşuyorum)

    Şimdi aranızda diyenler olacak "ya 300 cc motora ne gerek var" yok efendim "Kawasaki,Yamaha bile koymuyor o cc ye"

    Neden koymuyorlar ? çünkü bunların tasarımcıların hepsi amatör.


    Hanginiz Yamaha R25'ne veya CBR 250rr ı na 300 - 400 euro fazla verip çift diskli gelmesini istemez ?

    Benim iddiam şu; insanlar %80 %90 oranında çift diskli tercih eder.

    Görüntüyü bir kenara koyalım,fren performansı zaten başlı başına bir artı olmayacak mı ?

    bir üretici bu işe başlasa eminim diğerleri de onları takip edecek ama düşünemiyorlar nedense ,çok ilginç...

    Alın şu çirkinliklere bakın,

    http://www.simmotors.com/media/k2/ga...R25GREY04.jpeg

    Ahh Honda şu güzelim Nc ye yakışıyo mu !

    http://4.bp.blogspot.com/-TgFEZymBvh...escreen-11.jpg


    Not:Başlık,bu işin maliyeti 400 euro yu geçmez diye düşünülerek yazılmıştır,


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    avmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R
    Alıntı Turgetson adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Hanginiz Yamaha R25'ne veya CBR 250rr ı na 300 - 400 euro fazla verip çift diskli gelmesini istemez ?

    Benim iddiam şu; insanlar %80 %90 oranında çift diskli tercih eder.
    400euro X 4,5440037tl = 1817,60148tl

    komikmiş panpa :D
    Türkiyede yaşıyorsun karşim tikkat et
    MotoRR ve bursalıali bunu beğendiler.
    Ride4Joy

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı avmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    400euro X 4,5440037tl = 1817,60148tl

    komikmiş panpa :D
    Türkiyede yaşıyorsun karşim tikkat et
    ya belki 400 euro bile maliyeti olmaz üreticiye,bilemiyorum.

  4. #4
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Haklısın dostum bu konuyu acilen gerekli yerlere bildirelim. Tek disk yeterli freni sağlıyor. Bir disk daha olsa daha iyi durur muydu? evet.
    Karbon bodykit ile de gelebilir, karbon jantlar pist lastikleriyle falan...
    Fİrmalar en çok parayı kazanmaya çalışır. İstisnalar hariç, fiyat arttıkça talep bir şekilde düşüyor. Bu bmw, kamasaki gibi dayılar da kendi kalite standartları içinde en düşük fiyata motosiklet satmaya çalışıyorlar. Kendi paralarını kazandıktan sonra tabi

  5. #5
    svsmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2015
    Şehir
    Eryaman/Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125 ST
    400 euroya motosiklet var bu ülkede
    Olcay Avşar ve bursalıali bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    300-400 euro daha ucuz olsun, disksiz bineyim diyecek adamlar var ülkede.

    Ayrıca bkz: Benelli Tnt250
    bursalıali ve Olcay Avşar bunu beğendiler.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    300-400 euro daha ucuz olsun, disksiz bineyim diyecek adamlar var ülkede.

    Ayrıca bkz: Benelli Tnt250
    biraz abartmışım sanırım,bunu 200 - 300 euro falan diye düşünün

    Arkadaşlar verdiğim örneklerde motorların fiyatları zaten 20 bin ustu,bunu verecek adam zaten 200 - 300 euro fazla verir.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    ducati scramble yaz bak.çift disk olursa daha iyi tutucak diye bir kanun yok hatta daha kötü olanlarda var megelli vs.tabi herkesin bir derdi var

  9. #9
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Yani haklısınız bence evlerdeki kapıların hepsi çelik olmalıdır. Bir kapı kaç paralizi......

    2 disk olupta durmayan motormu tek diskleri duran motor mu.

    Bunlar benimde bilmediğim mühendislik hesapları ile yapılıyor. Sürtünme yüzeyi küçük 2 diskmi yüzeyi büyük tek diskmi.
    bursalıali bunu beğendi.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani haklısınız bence evlerdeki kapıların hepsi çelik olmalıdır. Bir kapı kaç paralizi......

    2 disk olupta durmayan motormu tek diskleri duran motor mu.

    Bunlar benimde bilmediğim mühendislik hesapları ile yapılıyor. Sürtünme yüzeyi küçük 2 diskmi yüzeyi büyük tek diskmi.
    Bir Nc ci olarak yorumun beni derinden yaraladı,nc yi çift disk li düşünsene bi, kalp kalp

    Fren performansı kesin artar ya,sırf bunu maliyetten dolayı yapmıyorlar benim görüşüm tabi.

  11. #11
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    diskin cift olmasi ile tek olmasinin bu kadar dert edilmesine gerek yok. japon muhendis tek diskte o aleti guvenli mesafede durduracak fren sistemini yapmis. cift disk kullanmak musriflik olur.

    ayrica tek cift diskten ziyade odaklanilmasi gereken nokta abs li abs siz olmasi.

    tek diskte de cift diskte de lastigi kilitleyip kayip dusersin. ama abs varsa kilitleyemezsin.

    1 adet disk ve fren sistemi nerden baksaniz 5-7 kg demek. hicbir uretici gereksiz yere motoruna bu kadar agirlik eklemek istemez.

    takilmayin çift diske. mühim olan işlevi

    kolay gelsin.
    Olcay Avşar ve bursalıali bunu beğendiler.

  12. #12
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Turgetson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir Nc ci olarak yorumun beni derinden yaraladı,nc yi çift disk li düşünsene bi, kalp kalp

    Fren performansı kesin artar ya,sırf bunu maliyetten dolayı yapmıyorlar benim görüşüm tabi.
    Bende NC ciyim 😂😂 60 bini geçtim gayet güzel fıstık gibi. Balata bitti teki 320 TL düşünsene 2 tane var 😎
    bursalıali, twisten, gerivites ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    diskin cift olmasi ile tek olmasinin bu kadar dert edilmesine gerek yok. japon muhendis tek diskte o aleti guvenli mesafede durduracak fren sistemini yapmis. cift disk kullanmak musriflik olur.

    ayrica tek cift diskten ziyade odaklanilmasi gereken nokta abs li abs siz olmasi.

    tek diskte de cift diskte de lastigi kilitleyip kayip dusersin. ama abs varsa kilitleyemezsin.

    1 adet disk ve fren sistemi nerden baksaniz 5-7 kg demek. hicbir uretici gereksiz yere motoruna bu kadar agirlik eklemek istemez.

    takilmayin çift diske. mühim olan işlevi

    kolay gelsin.
    abs olayını kesin örnek verecekler diye düşünüyodum zaten,fakat abs oyle ucuza halledilemiyor sanırım.Ben burada azıcık bir maliyetle
    daha güzel gorunumlu bir sey ortaya çıkartabileceklerini düşünüyorum.

    Fren performansı artışı ise bonus oluyor.

  14. #14
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende NC ciyim ���� 60 bini geçtim gayet güzel fıstık gibi. Balata bitti teki 320 TL düşünsene 2 tane var ��
    O ne be.! Orjinal, servis balatası mı?
    Alternatif ucuz bir marka var mı?

  15. #15
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Sadece bin lira farkla ikinci fren diski istemez misiniz? Birkaç meraklı arkadaş hariç kimse istemez.

    Çift disk olsun dersen bütün fren parçalarından birer tane daha takmak gerekir.
    İki kat malzeme,
    İki kat işçilik,
    İki kat fiyat,
    İki kat ağırlık,
    İki kat arıza ihtimali,
    İki kat bakım masrafı.

    Mesela diskler sıcakken su birikintisine girdin ve disklerden birisi biraz çarpıldı. Normalde tek disk olsaydı tornada düzeltirdin veya yeni disk alırdın fakat sende iki tane disk olduğu için birine yaptığın işlemi aynen diğerine de yapman gerekir. Masrafın iki katına çıktı.
    bursalıali, Olcay Avşar ve twisten bunu beğendiler.

  16. #16
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O ne be.! Orjinal, servis balatası mı?
    Alternatif ucuz bir marka var mı?
    Var ama sonuçta orjinali bu ön 320 arka 360
    bursalıali bunu beğendi.

  17. #17
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Turgetson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs olayını kesin örnek verecekler diye düşünüyodum zaten,fakat abs oyle ucuza halledilemiyor sanırım.Ben burada azıcık bir maliyetle
    guzel daha gorunumlu bir sey ortaya çıkartabileceklerini düşünüyorum.

    Fren performansı artışı ise bonus oluyor.
    Kardeşim tek çift olayi kenarda dursun..

    Sana bir beyin firtinasi daha;

    Neden bazi ureticiler,ön disk flanşini(disk ve fren merkezini vs. sağ tarafa,diğer ureticiler ise sol tarafa yerleştiriyor..

    Kisacasi ön fren tertibati tekerin solunda,arka disk veya kampana tertibati bilindigi üzre sağda,sence çapraz konumlu tertibatin frenlemesi daha mi etkili?

    *Ön teker dinamik yükü.
    *Ağirlik merkezi baz alinarak,frenleme salinimi.
    *Etkili ve rijit sürtunme.

    10puanli bonus sorusu
    Olcay Avşar bunu beğendi.

  18. #18
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    "Neden koymuyorlar ? çünkü bunların tasarımcıların hepsi amatör."

    çiz yamahaya hondaya gönder paşam gözümüz motor görsün
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  19. #19
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim tek çift olayi kenarda dursun..

    Sana bir beyin firtinasi daha;

    Neden bazi ureticiler,ön disk flanşini(disk ve fren merkezini vs. sağ tarafa,diğer ureticiler ise sol tarafa yerleştiriyor..

    Kisacasi ön fren tertibati tekerin solunda,arka disk veya kampana tertibati bilindigi üzre sağda,sence çapraz konumlu tertibatin frenlemesi daha mi etkili?

    10puanli bonus sorusu
    Bence değil. Çapraz veya düzün hiç bir etkisi olmaz.

    Oluyor mu yoksa.??

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Neden koymuyorlar ? çünkü bunların tasarımcıların hepsi amatör."

    çiz yamahaya hondaya gönder paşam gözümüz motor görsün
    ya yapmayın şu R25 e bakıyorum çift disk olsa r6 yavrusu olurdu,hepiniz kabul ettiniz aslında söylediğim mantıklı

    yukarıdaki levent84 un 10 puanlı sorusuna verecek yanıtım yok,fakat kontra soru sorarımmm... neden Bmw f700gs f800gs zincir sağda heee buna cevap verebilecek misin bakalım


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)