Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

ABS nin faydası !

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    arkadaşlar iyi sürücüyseniz abs ye gerek yok(ben tercih etmiyorum mesela)

    bakın motogp de abs kullanılmıyor,neden ? fren mesefesini uzatır gerek yok.

    zehir gibiyim maşallah


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Motosikleti
    Duke 250 17
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şahsi düşüncem. Abs motosiklet için iyi birşey. Çünkü sen istediğin kadar kombine fren kullan. Ani bir durumda frene bastığında teker kitliyor ve kayıp düşmeni sağlıyor. Araç için bence gereksiz. Çünkü araç durmuyor, fren mesafesini uzatıyor
    ABS sistemi tekerleklerin kilitlenmesine engel olarak "kontrolsüz kayan" aracın kontrolünü kazanmasına yani manevra yapmasına müsaade etmesine yarayan müthiş bir icattır. Lütfen insanları saçma sapan yönlendirmeyin.
    emremm bunu beğendi.

  3. #63
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şahsi düşüncem. Abs motosiklet için iyi birşey. Çünkü sen istediğin kadar kombine fren kullan. Ani bir durumda frene bastığında teker kitliyor ve kayıp düşmeni sağlıyor. Araç için bence gereksiz. Çünkü araç durmuyor, fren mesafesini uzatıyor
    Dört tekerde de gereksiz değil. Tekerler kilitlendiği zaman sağa sola manevra yapamazsın.

    @zabuzaretta; aynı zaman da yazmışız.

  4. #64
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Hadi artik herkes kabul etsin sunu, ABS fren yapmayi bilmiyorsan muhtesem bir sey.
    Okan Sinan Ocan, *Heka, YasinC ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #65
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Keşke Türkiye'de de motosiklet ehliyeti alma sistemi Japonya ile bire bir aynı olsa da sonra isteyen istediği kadar boşuna tartışsa

  6. #66
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Hobaaa ortam fena gerilmiş, sakin beyler sakin. Dövüşecekseniz kurallar basit, belden aşağı vurma yok, zil sesini duyunca da ayrılıp köşelere gideceksiniz

    Ben takılmam aga teorisine, ekstra ve güzel bir özellik mi ABS ? Evet. O zaman dursun motorumun bir kenarında, bir gün elbet lazım olur

    Dipnot: Şaka bir yana, o videodaki hintli şahıs gerçekten fazla riskli ve kötü kullanıyor. Forumda bir alt başlıkta bir arabayı sağdan sollamaya çalışırken duran minibüse arkadan patlatan bir arkadaşın videosu vardı. Riskli kullanımda ABS falan kurtarmıyor, önce dikkatli sürmek şart...

  7. #67
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    bilseydim böyle olacağını videoyu paylaşmazdım

  8. #68

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu forumun bile %50 si sadece arka fren kullanıyor. ön frenle düşerim diye.
    bunun tartışılacak bir yanı yok yani.


    Buforumun ve motosiklet kullanan %90 insan için , abs fren mesafesini kısaltır.

    o zaman sonuç:
    abs fren mesafesini kısaltır.(nokta)
    Bence hatalı bir düşünce sistematiğine sahipsiniz ABS konusunda. Sebebini şöyle anlatayım;
    şimdi ben abssi olmayan bir motor kullanıyorum ve ön freni kullanırsam düşerim diye sadece arka fren kullanıyorum. O kadar ki ön fren manetini sökseniz eksikliğini hissetmeyeceğim. Sonra sattım motorumu, absli dominar aldım. İyi de arkadaş, benim elde ön fren alışkanlığı yok... Yani abs olsun veya olmasın, ben zaten hep arka freni kullanıyorum. Bu durumda dominarın abssi benim fren mesafemi kısaltmaz, etkilemez bile.

    Ha motorda kombin abs fren sistemi vardır, ben arka freni kullanırım, motor "bu mal gene ön freni kullanmadı, dur o haltı da ben kullanayımda dursun, ağzım yüzüm yamulmasın" deyip ön fren ile olaya müdahale ediyorsa sonuç değişir. Ancak ön freni kullanmayan adam, absli yada abssiz hiçbir motorda ön fren kullanmaz. Bu durumda absnin fren mesafesini kısaltmak gibi bir işlevi yoktur,burada fren mesafesini kısaltacak olan en temel unsuru oluşturan şey, absli yahut abssiz motorda doğru fren yapmaktır. Terminolojiye girecek değilim, ancak siz frene basmazsanız, motorunuz durmaz. Bu gayet net.

    Bu birincil etken öğrenildikten sonra ise, abs ikincil etken olarak işimizi kolaylaştırır, biz ön arka frenlerin ikisini de acil durumlarda kullandığımızda motorumuzu yönlendirilebilir kılar, ve bu sayede hayatımızı kurtarır. Sıkıntı şurada, abs halen fren mesafemizi kısaltmadı.

    İkincil etken de devreye girdi ve artık absli bir motorumuz var ve fren yapmayı da biliyoruz, işte bu durumda özellikle kaygan zeminde, yahut lastikler yeterli tutuş düzeyine ulaşmamışken yapılacak frenlemelerde fren mesafemizi kısaltacak olan abs, sayın Okan Sinan hocamın bahsettiği gibi kuru ve düzgün zeminde fren mesafemizi uzatacaktır.


    Ancak en net haliyle motosikletlerin yaptığı trafik kazalarını incelediğimizde, genel olarak sorun fren mesafesinden ziyade, fren basıncını ayarlayamayıp özellikle ön lastiğin kilitlenerek kayması sebebi ile düşmek olduğunu görebiliriz. İşte bu "abi frene bastım kaydı, düştüm yaa" sendromundan kurtulmak için abs 10 numara bir çözüm.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  9. #69
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu 1 -0 gibi abs olmalı olmamalı mevzusu değil. O kadar yazdık çizdik. lütfen ama
    hocam konu abs nin hayat kurtardığından bahisle paylaşılan bir videoyu içeriyor.
    bende abs nin iyi olduğunu söyledim. bu tarz panik frenlemede tekeri kilitlemediği için kazadan kurtulma şansının daha yüksek olduğunu söyledim.
    hala mevzu abs değil diyorsun, neyin peşindesin anlamadım ki?

  10. #70
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Alıntı zabuzaretta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS sistemi tekerleklerin kilitlenmesine engel olarak "kontrolsüz kayan" aracın kontrolünü kazanmasına yani manevra yapmasına müsaade etmesine yarayan müthiş bir icattır. Lütfen insanları saçma sapan yönlendirmeyin.
    Farkındaysan şahsi düşüncem yazdım. Abs fren mesafesini uzatıyor ve araç durmuyor. Bir önceki kullandığım araçta abs fren yoktu. Çapraz fren sistemi vardı. Frene bastığında araç duruyordu. Şimdi kullandığım araçta abs var. İşin açıkçası araç durmuyor. Yer ıslakken hemen devreye giriyor. Abs siz araçta fren yapmasını bilirsen teker kitlenmez
    Sen arabaya gezmek için binersin, bizler ise motosiklete binmek için gezeriz

  11. #71

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Muğla/Uşak
    Motosikleti
    Café Racer
    Forum kurallarında da açık bir şekilde belirtildiği gibi ''9.1. Site admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajları değistirme ve silme hakkına sahiplerdir.'' mesajları tabi ki de silebilirsiniz.

    Ancak @Okan Sinan Ocan isimli üyenin bana hakaret etmiş olduğu gerçeğini maalesef değiştiremiyorsunuz.

    Madem kurallar uygulanmak için var yönetime sesleniyorum, umarım gereğini yaparsınız!
    zabuzaretta bunu beğendi.

  12. #72
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum , 25 sene eğitim almış bir insan olarak eğitimin insan hayatına etkisini ya da gerekliliğini tartışmak istemiyorum.
    sorunun cevabı tabiki eğitim. benim için.

    ama
    anlamadığınız o kadar büyük bir problemimiz var ki , sizler bu buz dağının yanında küçük bir tekne gibi kalıyorsunuz.


    bizim insanlarımızın mantığı düz , zekası kıttır.
    motorun abs lisini 12 liraya alıp 11 liraya satar ,
    abs sizini 10 liraya alıp 9 liraya satar.
    abs onun gözünde yatırımdır.
    ancak eğitim harcamadır.

    eğitim al dersen almaz. aldıramazsın buna.anlamaz.

    abs li motor al dersen hesabı yapar kafasında abs li alır.

    çok insan hayatı kurtarma potansiyeli olan : eğitim tabiki.

    Bizim gibi bir ülkede çok hayat kurtarabilecek olan: ABS.
    Bu mantıkta olan birisine ABS desen de 2 lira az verip ABS'siz alacaktır. "Bizim gibi bir ülke" deniliyorsa eğer çok da hayat kurtulmasına gerek yok.
    instagram.com/gerivites
    youtube.com/user/nimbus8222

  13. #73
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    bi de r25 deselerdi, hepten kıyamet kopardı

  14. #74
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hadi artik herkes kabul etsin sunu, ABS fren yapmayi bilmiyorsan muhtesem bir sey.
    Kabul edilmesi gereken su: ABS, trafikte, fren yapmayi bilen icin de, bilmeyen icin de muhtesem bir sey.

    Fren yapmayi cok iyi bilseniz bile trafikte on goremeyeceginiz seyler olma ihtimali var. Siyah buz, yola dokulmus yag, kum, micir, vs gibi. Ozellikle virajdaysa yapabileceginiz hemen hemen hic bir sey yok. Profesyonel bir yarisci, bir soyleside, ABS'yi trafikte kullandigini soylemisti, bu tur sebeplerden dolayi.

    Bunun disinda profesyonel degilseniz, yani bi suru kaza ve dusme yasamadiysaniz, panik limitiniz dusuktur; bir baska deyisle, sizi aniden frene tum gucunuzle asilmanizi tetikleyecek olay kumesi buyuktur. Dusmeyen motosiklette fren egitimi almadiysaniz da fren yapmayi bilmiyorsunuzdur, bu kadar net. Limiti anlamak icin limiti gecmek gerekli. Bu da dusmeyen motosiklet demek.

    Hatta yeni Skidbike diye birsey cikardilar. Cok daha kullanisli bir egitim araci. On ve arkadaki cekisi ayri ayri ayarlayabiliyorlar:


  15. #75
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    Ben bu konuda zırcahil birisiyim beni eğitin Oocan hocam bu sorumu yanıtlarsanız sevinirim.

    ABS fren mesafesini uzatır demek ne anlama geliyor? Duracağımız mesafeyi mi uzatır yani?

    Neden uzatır? Freni köklediğimizde veya kaygan zeminde frenleme seviyemizi ayarlayamadığımızda lastik kayacak seviyeye gelir, lastik kaymasın diye de abs sistemi frenimizi aralıklı şekilde tutup bırakır, tutup bırakır. Bu aralıklarla freni bırakması sebebiyle mi fren mesafesi uzuyor?
    Yani freni bırakmasa zaten lastik o noktada kayacak o esnada zaten frenlemenin devam etmesinin bana zerre faydası olmayacak diye düşünüyorum. Abs olmayan motosikletteki frenleme fren mesafesini ne yaparak kısaltıyor yani o abs de olan kayma esnasında freni birakmasi yerine abs siz frenin frenlemeye devam etmesiyle tekeri kaydirarak mi mesafeyi kisaltiyor?

    Fren mesafesini uzatır ne anlama geliyor yani burdaki cümle olarak olumsuz ama mantık olarak olumlu birşey mi var? Kayacağıma freni tut bırak yapıyor daha etkili bir frenleme sağlamaz mı bu?

    Abs siz motosiklet yüzünden frenlerken kayıp düşmeyi geçtim zaten de bunu gerçekten merak ettim. Ayrıca abs yoksa zaten motosikletin frenlerini limitlerde kullanabilen kaç motosikletli var 1.000 kişiden kaçı abs limiti kadar limitlerini biliyor ve bu limiti fren manetine-pedalına uygulayabiliyor?

    Motosikletinizin fren limitinin en son haddini her zemindeki en son limitini siz nasıl bileceksiniz?
    Yani bu limiti; lastik sıcaklığı, zemin sıcaklığı, zemin kayganlığı, motosiklet hızınız ve o hızdaki devriniz vs hatta motosikletin üzerindeki konumunuz dahi bu frenlemedeki son limitinizi her AN değiştirmez mi? O an o limitin frenlemedeki hangi aşama olduğunu nasıl anlayabiliriz? Bilemedim. Beni aydınlatırsanız sevinirim.

  16. #76
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    adamlar robota motosiklet sürdürdüler... üstüne bir de doktor ile yarıştırdılar. biz hala abs yi tartışıyoruz...

    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  17. #77
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Araya girip bir virgül koyayım,

    ABS fren mesafesini uzatır mı uzatmaz mı konusunu yanlış anlayabilecek sürücüler için konuyu şöyle özetlemek lazım;

    ABS'li motosikletin fren mesafesi ABS'siz motora göre daha uzun değildir. İki motorda da tekerlekleri kitlemeden uygun basınç ile fren yapabilirseniz (yani mükemmel bir fren) iki motorda tekerlekleri kitlemeden, yol tutuşu bozulmadan aynı mesafede durur.

    Başka bir cümle ile tekrarlayalım, ABS'li motosikletin fren mesafesi ABS'siz motora göre daha uzun değildir. ABS devreye girerse durma mesafesi uzar, ABS devreye girmediyse zaten bir problem yoktur. ABS devreye girdi ise bizi bir problemden kurtarmıştır.

    Simüle edelim;

    İki tane aynı model motosikletimiz olsun, biri ABS'li biri ABS'siz. Bu iki motora da Yamaha'nın geliştirdiği Motobot sürücüsünü bindirelim.

    İki robot sürücüye de aynı anda aynı veriyi göndererek işlem yaptırdığımızı var sayalım, yani bir kumanda iki oyuncak.

    İlk denememizde 80 KM hıza çıkaralım motorlarımızı, yan yana gidiyorlar doğal olarak. Frenleme çizgisine geldiğinde kumandadan mükemmel frenleme komutu gönderelim. Tekerleri kitlemeden maksimum basınç uygulansın, frenler limon sıkılır gibi sıkılsın, amortisörler tatlı tatlı kapanmaya başlasın, yük lastiklere aniden değil de tatlı tatlı verilsin ve lastik de mükemmel yol tutuşu sağlayıp hiç kaymadan motosikleti durdursun.

    İki motosiklet de aynı anda, aynı mesafede durur.

    Testi tekrarlayalım;

    İkinci denememizde 80 KM hıza tekrar çıkaralım motorlarımızı, yine yan yana gidiyorlar doğal olarak. Frenleme çizgisine geldiğinde kumandadan panik fren komutu gönderelim, hani o bildiğimiz tüm frenleme tekniklerini heyecendan unuttuğumuz ya da hiç bilmediğimiz için yaptığımız panik fren. İki motorun da tekerlekleri kitlenmeye başladıysa eğer; ABS'li motor, kilitlenmeleri kontrol ederek motoru bir önceki testte durulan mesafeden biraz daha uzakta durduracak. ABS'siz olan ise tekerlekler kilitlendiği için kayıp düşecek, bir önceki testte durulan mesafeden ya daha önce ya da daha sonra duracak ama yerde yan yatarak.



    REDDCBR125 güzel bir soru sormuş aslında, tebrikler.

  18. #78
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araya girip bir virgül koyayım,

    ABS fren mesafesini uzatır mı uzatmaz mı konusunu yanlış anlayabilecek sürücüler için konuyu şöyle özetlemek lazım;

    ABS'li motosikletin fren mesafesi ABS'siz motora göre daha uzun değildir. İki motorda da tekerlekleri kitlemeden uygun basınç ile fren yapabilirseniz (yani mükemmel bir fren) iki motorda tekerlekleri kitlemeden, yol tutuşu bozulmadan aynı mesafede durur.

    Başka bir cümle ile tekrarlayalım, ABS'li motosikletin fren mesafesi ABS'siz motora göre daha uzun değildir. ABS devreye girerse durma mesafesi uzar, ABS devreye girmediyse zaten bir problem yoktur. ABS devreye girdi ise bizi bir problemden kurtarmıştır.

    Simüle edelim;

    İki tane aynı model motosikletimiz olsun, biri ABS'li biri ABS'siz. Bu iki motora da Yamaha'nın geliştirdiği Motobot sürücüsünü bindirelim.

    İki robot sürücüye de aynı anda aynı veriyi göndererek işlem yaptırdığımızı var sayalım, yani bir kumanda iki oyuncak.

    İlk denememizde 80 KM hıza çıkaralım motorlarımızı, yan yana gidiyorlar doğal olarak. Frenleme çizgisine geldiğinde kumandadan mükemmel frenleme komutu gönderelim. Tekerleri kitlemeden maksimum basınç uygulansın, frenler limon sıkılır gibi sıkılsın, amortisörler tatlı tatlı kapanmaya başlasın, yük lastiklere aniden değil de tatlı tatlı verilsin ve lastik de mükemmel yol tutuşu sağlayıp hiç kaymadan motosikleti durdursun.

    İki motosiklet de aynı anda, aynı mesafede durur.

    Testi tekrarlayalım;

    İkinci denememizde 80 KM hıza tekrar çıkaralım motorlarımızı, yine yan yana gidiyorlar doğal olarak. Frenleme çizgisine geldiğinde kumandadan panik fren komutu gönderelim, hani o bildiğimiz tüm frenleme tekniklerini heyecendan unuttuğumuz ya da hiç bilmediğimiz için yaptığımız panik fren. İki motorun da tekerlekleri kitlenmeye başladıysa eğer; ABS'li motor, kilitlenmeleri kontrol ederek motoru bir önceki testte durulan mesafeden biraz daha uzakta durduracak. ABS'siz olan ise tekerlekler kilitlendiği için kayıp düşecek, bir önceki testte durulan mesafeden ya daha önce ya da daha sonra duracak ama yerde yan yatarak.



    REDDCBR125 güzel bir soru sormuş aslında, tebrikler.
    Konuşmalar uzadıkça aklıma mercedesin reklamı geldi ormanda giderken ağacın devrilip arabanın okadar hızlı giderken zart diye durduğu... ŞDS ( Şeytanı durduran sistem )

    vallahi ne güzel pazar stratejileri yok motora sistem koyduk yatış açısını görüyoruz yok abs koyduk yok esp koyduk yok hava yastığı koyduk Burada üzüldüğüm nokta şu. 30 Küsür senedir motosiklette olan birisi olarak. İster abs olsun ister abs olmasın hava ıslak olsaydı eğer bu videodaki arkadaş ya yeri öperdi yada öndeki arabayı Buna hayır öyle olmazdı diyen daha küçük 3 5 sene motosiklet kullanan , Abs yi hayat kurtaran bir devrim gibi gören tüm sürücülere gülümser ve saygıyla karşılarım.

    Herşey videolarda göründüğü gibi keyifli olmuyor yağmurlu havada panik fren yaptığınızda ! Ha belki videolardaki gibi dümdüz süper bir asfaltta kapalı otoparkta panik fren denerseniz işe yarayabilir.

    Şu an abs standart bir aksesuar haline geldi ve kazalarda okadar çoğaldı. Sadece abs değil motosikletler elektronikleştikçe kaza ve hata oranları yükseliyor.

  19. #79
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu an abs standart bir aksesuar haline geldi ve kazalarda okadar çoğaldı. Sadece abs değil motosikletler elektronikleştikçe kaza ve hata oranları yükseliyor.
    Nereden biliyorsunuz? Elinizde anekdot harici geçerli bir sebep, bir delil var mı?

    Bilakis tam tersi: Avrupa Birliği, ABS'li motosikletlerin ölümlü kazaya karışma oranının yüzde otuz daha az olduğunun istatistiği ortaya çıktıktan sonra zorunluluk getirdi. Yanıldılar mı? Sizin veriniz ve istatistiğiniz nerede?

    Bu durumda yazdığınız biraz vurdumduymazca olmuyor mu?

    İki kez ciddi kaza yaptım. İkisi de ABS ile engellenebilirdi. 3 ay diz ağrısı çektikten sonra sıfır aldığım CB1000R'ı daha yaşını doldurur doldurmaz bi sürü zarara elden çıkarıp ABS'li bir model aldım. Verdiğim en iyi karardı. Bir kere işe yaradı bile...

  20. #80
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı RedCBR125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bu konuda zırcahil birisiyim beni eğitin Oocan hocam bu sorumu yanıtlarsanız sevinirim.

    ABS fren mesafesini uzatır demek ne anlama geliyor? Duracağımız mesafeyi mi uzatır yani?

    Neden uzatır? Freni köklediğimizde veya kaygan zeminde frenleme seviyemizi ayarlayamadığımızda lastik kayacak seviyeye gelir, lastik kaymasın diye de abs sistemi frenimizi aralıklı şekilde tutup bırakır, tutup bırakır. Bu aralıklarla freni bırakması sebebiyle mi fren mesafesi uzuyor?
    Yani freni bırakmasa zaten lastik o noktada kayacak o esnada zaten frenlemenin devam etmesinin bana zerre faydası olmayacak diye düşünüyorum. Abs olmayan motosikletteki frenleme fren mesafesini ne yaparak kısaltıyor yani o abs de olan kayma esnasında freni birakmasi yerine abs siz frenin frenlemeye devam etmesiyle tekeri kaydirarak mi mesafeyi kisaltiyor?

    Fren mesafesini uzatır ne anlama geliyor yani burdaki cümle olarak olumsuz ama mantık olarak olumlu birşey mi var? Kayacağıma freni tut bırak yapıyor daha etkili bir frenleme sağlamaz mı bu?

    Abs siz motosiklet yüzünden frenlerken kayıp düşmeyi geçtim zaten de bunu gerçekten merak ettim. Ayrıca abs yoksa zaten motosikletin frenlerini limitlerde kullanabilen kaç motosikletli var 1.000 kişiden kaçı abs limiti kadar limitlerini biliyor ve bu limiti fren manetine-pedalına uygulayabiliyor?

    Motosikletinizin fren limitinin en son haddini her zemindeki en son limitini siz nasıl bileceksiniz?
    Yani bu limiti; lastik sıcaklığı, zemin sıcaklığı, zemin kayganlığı, motosiklet hızınız ve o hızdaki devriniz vs hatta motosikletin üzerindeki konumunuz dahi bu frenlemedeki son limitinizi her AN değiştirmez mi? O an o limitin frenlemedeki hangi aşama olduğunu nasıl anlayabiliriz? Bilemedim. Beni aydınlatırsanız sevinirim.
    hocam sen zaten yeterince aydınlanmışsın bence
    boşver söylenilenleri, abs li motor her zaman daha iyidir bizim gibi motogp de yarışmayan kullanıcılar için.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)