Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Acemiden ufak tefek sorular

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    blue39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2017
    Şehir
    Kırklareli-Edirne
    Motosikleti
    YZF-R25
    3 aydır motosiklet kullanıyorum ve bazı sorularıma cevap arıyorum. Forum üzerinden arama yaptım fakat cevapları elde edemedim. Tek konuda tüm sorularımı sormak istedim.

    1)3 ay önce 0 yzf r25 aldım. Motosikletimin rodajı yeni bitti. Artık 7000 devir üzerine çıkabiliyorum. Düşük devir kullanırken vites değiştirmede sorun yaşamadım. Fakat 7000 üstünde vites değiştirmeyi pek beceremiyorum. Daha doğrusu yükseltmeyi beceremiyorum. Düşürürken devir eşleştirmekte sorunum yok. Vites yükseltirken gazı tam kapatmamız gerekiyo mu? Güvenli bi sürüş ve motosikletin sağlığı açısından en uygun adımlar nelerdir?

    2)İlk günlerimde ışıklarda durduğum zaman vitesi boşa alıp rahatça beklerdim. 1-2 kere boştan 1. vitese geçmedi. Sonradan ileri geri haraket ettirince geçtiğinin farkına vardım Ama artçım varken ileri geri yapmak zor olabiliyo. Bu yüzden de boşa almamaya sürekli 1. viteste beklemeye başladım. Küçük bi şehirde yaşadığım için aralardan falan da geçmiyorum. Sürekli şeridimdeyim. Işıklarda 1. viteste beklemek zor olabiliyo. Bazı yerlerde viteste beklemenin daha güvenli olduğunu duydum fakat boştayken 1 e geçmenin bi püf noktası var mı bunu da merak ediyorum. Ara gaz falan vererek daha mı kolay geçiyor?

    3)1000 bakımında yağını değiştirdiler ve bidaha 5000 bakımında değişeceğini söylediler. Neden 1000 de ve 5000 de değişiyor? Yani ilk konulan yağ 1000 km idare ederken sonrasında 4000 km idare etmesinin sebebi rodaj mı? Özellikle sordum ilk konulan yağ rodaja özel bi yağ değilmiş. Yani 0 alırken içine konulan 1000 km götüren yağ ile, 1000 bakımında konulan 4000 km götüren yağ aynı.

    4) 600 cc ve üstü motosikletlerde gidonun üst tarafında bi sıvı haznesi var. Bi kaç yerden baktığımda bunun ön fren hidrolik deposu olduğunu öğrendim. 250 cc motosikletlerde bu neden yok? Benzer bi kutu var fakat 600 cc üstünde bu sıvı haznesiyken benim motosikletimde kutu benzeri bi aparat.

    5) Zincir yağlama işlemini kaç km de bir yapmak uygundur. Kendimce 500 km de bir yağlarım 1000 km de bir de temizlerim dedim. Bu kararım sizce doğru mu?

    Sorularıma cevap verirseniz çok memnun olurum. Saygılar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Dostum, detaylica yazmaya telefondan oturu usendimm. Ogrenmrk isrediklerini deraylica anlatabilirim. Istrsen ozelden no nu burak. Arayayim..

  3. #3

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    1) Tam kapatmanız gerekmiyor. Azıcık kapatsanız yeter.
    2) Doğru debriyaj ayarı ve vites geçmezse ileri-geri hareket. Başka yolu varsa da bilmiyorum.
    3) Motor fabrikadan madeni yağ/rodaj yağı ile çıkar. Ayrıca ilk yağ motorun içini temizleyip çabuk kirlenir.
    4) Maliyet ve gereksizlik. Küçük hacimli motorlar hem güçsüz hem hafif oldukları için radyal fren sistemine %90 gerek yok. Çok isteyenler maliyetine katlanıp sonradan taktırır.
    5) Kitapçıkta da yazar. Yol-hava koşullarına göre değişen bir şey. Kuru havada 500km'de yağlama, 1000km'de temizlik iyidir.

  4. #4

    Üyelik
    26 Mart 2017
    Motosikleti
    xsr 900
    Oncelikle hayirli olsun , tek tek cevap vermeye calisayim,
    bu arada forumda bir r25 grubu da var sorduklarinin hepsinin cevabi orda
    1- el ayak kordinasyonun zamanla alisacaktir , aslinda dusurmek yukseltmekten daha cetrefilli yumusak gecmesi icin hafif gaz vermelisin, yukseltirken de aynisi gecerli hafif gazi kapatip o dusururken verdigin hafif gazla ayni ayar civarinda oluyor, tam kapatirsan cok kemikli gecer
    2-bu r25 e ozel degil motosiklet sanzimaninin ozelligi, ileri veya geri dogru cok kucuk bi hareket yaptirarak geciriyorsun, yada herkes gibi 1. viteste debriyaj cekili beklersin, bu arada benim motorum 7000km oldu, ilk zamanlara gore cok daha az yasiyorum bunu sanirim alisiyor
    3-rodaj basli basina bir konu rahmetli altin elbiseli adamin cok guzel videosu var, bi youtube dan bakarsin, teorik olarak ilk yagin icinde gozle gorulemeyecek metal parcalari birikiyor o yuzden onu atip yenisini koyuyoruz. bu arada bakim araligi 5000km yani 2. bakim aslinda 6000 de olmali ama servisler 5000 de gel diyor. ben 2500 km de kendim degistirip 5000 de serviste degistirtiyorum, dusuk hacimden yuksek guc elde eden ve cok devir ceviren makinalar icin bence 5000 fazla. zaten 3000 km binince sesin degistigini vites gecislerinin zorlandigini goreceksin. yagi degistirince pamuk gibi oluyor.
    4- r25 de de var, o kara kutu dedigin hidrolik haznesi zaten, on tarafinda ki yuvarlak camdan da icindeki hidroligi gorebilirsin
    5- zincir temizligi icin ben her 400-500 km de hem temizleyip hep yagliyorum, neden boyle yapiyorum cunku vaktim cok zevk aliyorum gozle kontrol cok onemli, yagmur camur pislik bulastiysa km beklemeyin temizleyin, surekli temiz kuru havada biniyorsaniz sadece yaglayip gecin, onemli olan gozle kontrol.

  5. #5
    fkambay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cb125e-mt 03 -cbr 250-ybr125-pcx125
    Alıntı blue39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3 aydır motosiklet kullanıyorum ve bazı sorularıma cevap arıyorum. Forum üzerinden arama yaptım fakat cevapları elde edemedim. Tek konuda tüm sorularımı sormak istedim.

    1)3 ay önce 0 yzf r25 aldım. Motosikletimin rodajı yeni bitti. Artık 7000 devir üzerine çıkabiliyorum. Düşük devir kullanırken vites değiştirmede sorun yaşamadım. Fakat 7000 üstünde vites değiştirmeyi pek beceremiyorum. Daha doğrusu yükseltmeyi beceremiyorum. Düşürürken devir eşleştirmekte sorunum yok. Vites yükseltirken gazı tam kapatmamız gerekiyo mu? Güvenli bi sürüş ve motosikletin sağlığı açısından en uygun adımlar nelerdir?

    2)İlk günlerimde ışıklarda durduğum zaman vitesi boşa alıp rahatça beklerdim. 1-2 kere boştan 1. vitese geçmedi. Sonradan ileri geri haraket ettirince geçtiğinin farkına vardım Ama artçım varken ileri geri yapmak zor olabiliyo. Bu yüzden de boşa almamaya sürekli 1. viteste beklemeye başladım. Küçük bi şehirde yaşadığım için aralardan falan da geçmiyorum. Sürekli şeridimdeyim. Işıklarda 1. viteste beklemek zor olabiliyo. Bazı yerlerde viteste beklemenin daha güvenli olduğunu duydum fakat boştayken 1 e geçmenin bi püf noktası var mı bunu da merak ediyorum. Ara gaz falan vererek daha mı kolay geçiyor?

    3)1000 bakımında yağını değiştirdiler ve bidaha 5000 bakımında değişeceğini söylediler. Neden 1000 de ve 5000 de değişiyor? Yani ilk konulan yağ 1000 km idare ederken sonrasında 4000 km idare etmesinin sebebi rodaj mı? Özellikle sordum ilk konulan yağ rodaja özel bi yağ değilmiş. Yani 0 alırken içine konulan 1000 km götüren yağ ile, 1000 bakımında konulan 4000 km götüren yağ aynı.

    4) 600 cc ve üstü motosikletlerde gidonun üst tarafında bi sıvı haznesi var. Bi kaç yerden baktığımda bunun ön fren hidrolik deposu olduğunu öğrendim. 250 cc motosikletlerde bu neden yok? Benzer bi kutu var fakat 600 cc üstünde bu sıvı haznesiyken benim motosikletimde kutu benzeri bi aparat.

    5) Zincir yağlama işlemini kaç km de bir yapmak uygundur. Kendimce 500 km de bir yağlarım 1000 km de bir de temizlerim dedim. Bu kararım sizce doğru mu?

    Sorularıma cevap verirseniz çok memnun olurum. Saygılar
    1) Devir eşleştirmek gibi bir derdin olmasın vitesi düşürmen gerektiğinde düşür redline (kırmızı alan) gelene kadar da herhangi bir devirde vitesini yükseltebilirsin. vites yükseltirken gazı doldurmak diye bir tabir var onu araştır o şekilde yükselt. Yükseltirken veya düşürürken farketmez debriyaja her bastığında (yokuş kalkışları hariç) gazı kapatmanda fayda var çünkü debriyaja basıp azcık gaz versen bile bu debriyajının daha kısa sürede bitmesini sağlayacaktır.

    2) 1.vitese geçmeme problemi 0 motorlarda olur genelde dişlilerin birbirine alışması biraz zaman alır ondan kaynaklanıyor.
    çözümü debriyajı tam çekili değilde hafif serbest bırakıp (yaklaşık yarım debriyaj yapar gibi ) o şekilde 1 vitese geçebilirsin ya da boşta bekleyip kalkmaya hazırlanırken debriyaja tam basıp önce 2 ye sonra sertçe bire geçebilirsin.

    Diğer maddelerin cevabını arkadaş vermiş zaten
    keyifli sürüşler dilerim.

  6. #6

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Tersten başlayım:

    5) Zincirin muhtemelen o-ringli. 500 km'de bir yağlasan ideal. Etrafa sıçramayan kaliteli bir yağ al.
    4) Sendeki de sıvı haznesi ama daha ufak. 600cc dediğin motorda çift disk fren kafam kadar kaliperler, sinterli bakırlı bilmemneli balatalar havalarda uçuyor o yüzden kafana takma onu.
    3) İlk 1000 km parçaların alışma sürecidir. Bu aşamada yağ daha çok pislenir. Metal tozları vs olur. Sonuçta fabrikadan çıkmış ve ilk 1000 km'sini seninle birlikte yapıyor. Devamında da 4000 km bana göre çok fazla. Eğer full sentetik motul falan koymuyorsan daha sık değişmeni tavsiye ederim. Gerçi garantili olduğu için serviste yaptıracaksın. Servis kazıklayacak filan ... içim daraldı neyse sen 3900 filan olduğunda git fazla geciktirme.

    2) Bunun sebebi şanzıman dişlilerinin birbirine denk gelmemesi. Ara gaz da versen şanzıman sabit kalır volanı döndürmüş olursun. Daha 3. ayın artçılı geziyorsun yanlışın burada. Artçı alma şimdilik. Ben 2 sene 20-25 bin km motosiklet kullandım. Hala artçı alırken içim rahat değil.

    1) Burada kendi tekniğimi söyleyeyim. Uygun devire geldin, debriyajı çek, aynı anda gazı kıs, vitesi yükselt, debriyajı bırakırken aynı anda gazı da ufak ufak aç. Bu şekilde öne yığılma problemin olmayacaktır. Sert hareket, ani gaz, ani debriyaj bırakma vs yapma, ya kendine ya debriyaj balatalarına zarar verirsin.

    0) Eğitim al!
    - Güvenli Sürüş Eğitimleri (hangi kurumdan istersen. Art iyidir diye duydum, yakalayabilirsen)
    - Hakimiyet eğitimi
    - Artçılı Sürüş eğitimi

  7. #7
    bankimuun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 250R Repsol
    Arkadaşlar güzel cevaplar vermişler tekrar etmeyeceğim ama bir şey eklemek gerek.

    Işıklarda her zaman viteste beklemeni tavsiye ederim. Arkadan hızlı gelen , önden hızlı gelen , kayan kaçan yani kısaca tehlikeli bir şey olduğunda hemen gazla ve kaç. Boşta beklerken vites at falan derken çok zaman kaybedersin.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)