Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Motosiklet kaç bin devir kullanıyorsunuz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    yusufkalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul/Kağıthane
    Motosikleti
    YAMAHA MT 07
    Devir saatim yok :(


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğru, blok vidası gevşek bir motor kullanıyorum şu an ve yüksek vites + düşük devirdeyim ve gaza yüklenince "tak tak" sesi geliyor ve yüksek devirde gaza yüklenince bu ses gelmiyor.

    bu ses şiddetli patlama ile motor bloğunu ikiye ayırmaya çalışmanın sesidir ve max tork değerinin olduğu devir ve yukarısında bu ses gelmez. maximum tork devrinin altında motora birden gaz vermek zararlıdır.

    yani yüksek vites düşük devirde gaza yüklenir iseniz gırank ve biyel kolunu üzersiniz ve aynı zamanda silindir gömleği ağlamaya başlar.

    bu yüzden diyoruz ki ilk 2 vites dışında 3-4 ve 5. viteslerde mümkün mertebe motorun max tork değerinin altına inmeyelim. inmek durumunda vites düşürelim lütfen.
    zincirden gelen ses o :D

  3. #23
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincirden gelen ses o :D
    hayır bloktan geliyor, dişlilerim yeni ve zincir gergin. blok vidaları gevşek.

    inanmıyor isen motora gaz verince bloğun yanından çıkan dumanı çekebilirim

    bujinin bir kaç santim altında kalan birleşim noktasından duman çıkıyor :D o kadar üşengecim ki sıkmaya üşeniyorum ve ön iki sinyal kırık, sipariş ettim takmaya üşeniyorum.

    benim motorda yüksek vites ve düşük devirde istediğin kadar gaza yüklen boğulma yada tak tak falan olmuyor fakat son topladığımdan beri contalar mı sıkıntı oldu bilmiyorum işte blok vidalarında gevşeme sorunu oluyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:01 ----------

    şu sesleri iyi tarif edemiyorsunuz sonra anlam karmaşası yaşıyoruz. benim şu anda subaplardanda ses geliyor ama o ses hiçte "şıkır şıkır" denilebilecek sesler değil.

  4. #24
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayır bloktan geliyor, dişlilerim yeni ve zincir gergin. blok vidaları gevşek.

    inanmıyor isen motora gaz verince bloğun yanından çıkan dumanı çekebilirim

    bujinin bir kaç santim altında kalan birleşim noktasından duman çıkıyor :D o kadar üşengecim ki sıkmaya üşeniyorum ve ön iki sinyal kırık, sipariş ettim takmaya üşeniyorum.

    benim motorda yüksek vites ve düşük devirde istediğin kadar yüklen boğulma yada aksi bir durum olmuyor fakat son topladığımdan beri contalar mı sıkıntı oldu bilmiyorum işte blok vidalarında gevşeme sorunu oluyor.
    üst kapaktan duman geliyor sen hala kullanıyosun o motoru he ? Performans düşüşü yok mu ?

    tak tak seni zincirden geliyor. Sebebide çok motor çok düşük devirde dişliyi çevirmeye çalıştığı için zinciri silkeliyor.

  5. #25
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üst kapaktan duman geliyor sen hala kullanıyosun o motoru he ? Performans düşüşü yok mu ?

    tak tak seni zincirden geliyor. Sebebide çok motor çok düşük devirde dişliyi çevirmeye çalıştığı için zinciri silkeliyor.
    evet, alt blok ile silindir bloğu arasından duman atıyor yani buharı andırıyor fakat aşırı gaza yüklenince oluyor.

    zincirden gelmiyor diyorum sana! inanmıyorsun.

    blok vidasını sıkınca gelmiyor ama? bun ne diyeceksin? zincirden gelmiyor bloktan geliyor bloktan. ses zincirden çıkabilecek bir ses çeşidi değil öyle söyleyeyim.

    yani duymak için dikkat vermen gereken bir "tak tak" sesi. bariz belli olan bir şey değil.

  6. #26
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet, alt blok ile silindir bloğu arasından duman atıyor yani buharı andırıyor fakat aşırı gaza yüklenince oluyor.

    zincirden gelmiyor diyorum sana! inanmıyorsun.

    blok vidasını sıkınca gelmiyor ama? bun ne diyeceksin? zincirden gelmiyor bloktan geliyor bloktan. ses zincirden çıkabilecek bir ses çeşidi değil öyle söyleyeyim.

    yani duymak için dikkat vermen gereken bir "tak tak" sesi. bariz belli olan bir şey değil.
    Fatih kardeşim, ben bir zamanlar motor tamircisiydim. Senin gibi arkadaşlar sorunlarını anlatırdı bende tamir ederdim. Motor düşük devirdeyken blok civataları gevşekse bloğu silkeler. Blok civataları gevşek değilse zinciri silkeler. Bunun krank kırmayla hiç bir ilişkisi yoktur. Blok civatalarını sık 5. vitese at 30 la giderken gaz aç zinciri silkemeye çalışacak. Zincirin gevşekse o ses zincirden gelecek.

    Senin söylediğinde herhangi bir sorun yok doğru söylüyorsun. Ama olayın krankla alakası yok. Motor ürettiği gücü arka tekere tam aktaramaması sebebidir. Motor şase üzerinde sabit değilse kendisi silkelenir. Kendisi sabitse en esnek bölge olan yer zincire verir silkelemeyi.

    Üst kapak duman atacak kadar hava boşluğu varsa conta değişimi de gerekebilir. Böyle binme motora.
    Alonedark93 bunu beğendi.

  7. #27
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fatih kardeşim, ben bir zamanlar motor tamircisiydim. Senin gibi arkadaşlar sorunlarını anlatırdı bende tamir ederdim. Motor düşük devirdeyken blok civataları gevşekse bloğu silkeler. Blok civataları gevşek değilse zinciri silkeler. Bunun krank kırmayla hiç bir ilişkisi yoktur. Blok civatalarını sık 5. vitese at 30 la giderken gaz aç zinciri silkemeye çalışacak. Zincirin gevşekse o ses zincirden gelecek.

    Senin söylediğinde herhangi bir sorun yok doğru söylüyorsun. Ama olayın krankla alakası yok. Motor ürettiği gücü arka tekere tam aktaramaması sebebidir. Motor şase üzerinde sabit değilse kendisi silkelenir. Kendisi sabitse en esnek bölge olan yer zincire verir silkelemeyi.

    Üst kapak duman atacak kadar hava boşluğu varsa conta değişimi de gerekebilir. Böyle binme motora.
    benim motor max torkunu 6 bin devirde veriyor. 6 bin devirde yüklenince zincir ses yapmıyorda 3 bin devirde yok denilecek kadar torku ilemi zinciri silkeleyecek? bir kere söyledikleriniz çelişkili.

    bende sallamıyorum emin olun

    6 bin devirde 12 nm tork ile zincir banamısın demez iken sizin tabiriniz ile 3 bin devirde belki 5 nm tork ile zincir silkelenecek ha öylemi :D

    yüksek vites düşük devirde gaza yüklenir iseniz bariz bir şekilde piston vuruntu sesi alırsınız nokta.

    bu vuruntu sesidir ve vuruntu biyel kolu krank komple etkilenir bilmeniz lazım.

    yani 1. viteste gaza yüklenince ön kaldıran motor nedense 5. viteste ön kaldırmak yerine zincir silkmeye başlıyor hahaha :D

    bence sinciri şey etmeden önce tekeri havalandırması lazım değil mi?
    matrax33 bunu beğendi.

  8. #28
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motor max torkunu 6 bin devirde veriyor. 6 bin devirde yüklenince zincir ses yapmıyorda 3 bin devirde yok denilecek kadar torku ilemi zinciri silkeleyecek? bir kere söyledikleriniz çelişkili.

    bende sallamıyorum emin olun
    tamam kardeşim
    Alonedark93 bunu beğendi.

  9. #29
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    alone93 sendemi tamircisin yoksa?

    6 bin devirde(yüksek tork) ani yüklenmede dişliden sıyrılmayan zincir 3 bin devirde(düşük tork) ani yüklenmede sıyırıyor mu?

    bu motoru son toplamamdan sonra oldu diyorum anlatamıyorum. dişli yeni diyorum yeni. zincir gergin.

    blok vidasını sıkınca sorun yine gidiyor ama vida yine gevşiyor.

    ......

    ne anlamaz insanlarsınız yaaa, illa video çektireceksiniz bana.

    alone93, özür dileyecekmisin videodan sonra?

  10. #30

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Fatih açık söylemek gerekirse kendimi bildim bileli motor üstündeyim. Attğım vitese devire hayatımda bakmadım bilmemde.
    Buna emin ol. Benim vites devir olayım kulakda biter..
    Yani sensin kardeşim.. Sen ne dersen o.
    Hayır konu nasıl bana geldi matrax abi gayet güzel açıkladı diye düşünüyorum.


    Dostum benimle ne derdin var anlamıyorum seni. Matrax güzel bişey yazdı beğendim. ne var bunda?
    fatih.met bunu beğendi.

  11. #31
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alone93 sendemi tamircisin yoksa?

    6 bin devirde(yüksek tork) ani yüklenmede dişliden sıyrılmayan zincir 3 bin devirde(düşük tork) ani yüklenmede sıyırıyor mu?

    bu motoru son toplamamdan sonra oldu diyorum anlatamıyorum. dişli yeni diyorum yeni. zincir gergin.

    blok vidasını sıkınca sorun yine gidiyor ama vida yine gevşiyor.

    ......

    ne anlamaz insanlarsınız yaaa, illa video çektireceksiniz bana.

    alone93, özür dileyecekmisin videodan sonra?
    Ben sana demedim ki ilaki zincirden. Blok gevşekse blok silkelenir tabiki. Blok civataları için keçeli somun kullan. Civataları sıktıktan sonrada üzerlerini tuflok spreyi sık. Sen lokmayla gevşetmediğin sürece asla bir daha gevşemezler.

  12. #32
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alone93 sendemi tamircisin yoksa?

    6 bin devirde(yüksek tork) ani yüklenmede dişliden sıyrılmayan zincir 3 bin devirde(düşük tork) ani yüklenmede sıyırıyor mu?

    bu motoru son toplamamdan sonra oldu diyorum anlatamıyorum. dişli yeni diyorum yeni. zincir gergin.

    blok vidasını sıkınca sorun yine gidiyor ama vida yine gevşiyor.

    ......

    ne anlamaz insanlarsınız yaaa, illa video çektireceksiniz bana.

    alone93, özür dileyecekmisin videodan sonra?
    Vidayı, vida sabitleme zıkkımı sürüp sıksanız belki bir daha gevşemez
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  13. #33
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı Alonedark93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fatih açık söylemek gerekirse kendimi bildim bileli motor üstündeyim. Attğım vitese devire hayatımda bakmadım bilmemde.
    Buna emin ol. Benim vites devir olayım kulakda biter..
    Yani sensin kardeşim.. Sen ne dersen o.
    Hayır konu nasıl bana geldi matrax abi gayet güzel açıkladı diye düşünüyorum.


    Dostum benimle ne derdin var anlamıyorum seni. Matrax güzel bişey yazdı beğendim. ne var bunda?
    mustafa_321 nerdesin :D gel kurtar beni. mühendis lazım benim bıyığım yok yalancı diyollaa bana.

    sanırım vida 1 kaç milimetre uzun geliyor, dibinde pull vardı ve kaybettim.

    herşeyi söylettirdiniz he tamam onuda itiraf ettim. civatanın pulu kayboldu.

    egzantrik milinin dişlisini sabit tutan pimide kaybettim pim yok yani subap zamanlamasında milimetrelik hata var şu anda. şimdilik bu kadar

    hatta son videomda motoru 2 aydır üşengeçlikten yıkamadığımda belli oluyor ve biri bana yıka şu motoru dedi tvs başlığında.

  14. #34
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc


    Somun bu, muhtemelen seninkinin üzerindekilerde bundandır ama bi kaç sıkıp gevşetmede onlar özelliğini kaybeder.



    pullarıda bunlardan kullan. Üzerindekiler bundansada değiştir.
    Alonedark93 bunu beğendi.

  15. #35
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://shop.dresselhaus.de/temp/img...1324387383.png

    Somun bu, muhtemelen seninkinin üzerindekilerde bundandır ama bi kaç sıkıp gevşetmede onlar özelliğini kaybeder.

    http://www.kromar.com.tr/images/Kate.../DIN_127-1.jpg

    pullarıda bunlardan kullan. Üzerindekiler bundansada değiştir.
    2 tane pul uyduracağım ama egzantrik dişlisinin o mercimek kadar pimi kayboldu ve tek başına satılmıyor, grup olarak 100 lira civarına satılıyor.

    motorumun şu anda bir çok sorunu var ama halledeceğim işallah.

    en son söktüğümde bir kaç resim çektim.


  16. #36

    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Mondial 100 Kh 2006. Honda CBF 150 2017
    Cbf 150 5. vites 5000 devir. 62-63 km hıza denk geliyor. 7000 devri geçmem. 7000 devirde 85 falan yapıyor yanılmıyorsam. son hız 120 falandır.
    Weak are prey

  17. #37
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    "ideal devir" bence cok yanlis bir tabir. Motosikletin, yolun egiminin, hizin, motora binecek yuke gore devri ayarlamak lazim. Burada onemli olan motor ici aksama cok yuk bindirmemek (dusuk devirde birden gaza yuklenmek bunu yapar), ve silindire gelen benzini verimli yakabilmek (bunu yapmazsaniz da yanmamis karbon birikebilir). Motor sesi fazlasiyla bilgi verir zaten. Motor dizaynini da unutmamak lazim. Bazi motosikletler redline civari mutlu mesutken bir cogu kendini parcalamaya calisir yuksek devirlerde. Bir cok SS redline civari iyidir mesela. Ama dusuk devirde de iyi degildir.

  18. #38

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    Genelde 6 ile 8 bin devirde kullanıyorum. Kuba pars 145cc

  19. #39
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    4500-5000 devir 80-100 km hız.. x9 500
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  20. #40
    aokuyumcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2017
    Şehir
    Kandilli/İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBF280 mod
    selam
    sakin sürüşte 5000-7000 devir arası, çoğunluk ile kullandığım hız 70-90 km/h. km ve devir ibrelerini hep dik görmek hoşuma gidiyor.
    en sık kullandığım vites sanırım 4. yakıt ortalamam 3.2 lt


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)