Hiç motor bilmeyen biri bununla başlasa nasıl olur.Üniye girdiğim zaman almayı planlıyorum.Görüşleriniz nelerdir?
Hiç motor bilmeyen biri bununla başlasa nasıl olur.Üniye girdiğim zaman almayı planlıyorum.Görüşleriniz nelerdir?
Alabilirsin bence bi problem göremiyorum ben.
Scooter zaten, zor olmaz o kadar.
çok iyi bir motor ama yeni başlayana göre biraz hızlı olabilir 400cc motor sonuçta..
Çok saçma bi yorum olmuş kusura bakmayın. Nasıl cevap vereyim bilemedim. Top speed karşılaştırması ne alaka. Xmax 400 dediğiniz motor tam kilosunu bilmemekle birlikte şuna eminim ki 200 kilodan fazladır. Hayatında motosiklete binmemiş birisi için ciddi ağırlık. Üstüne üstlük scooter da olsa 400 cc. Herkes cbr250 - r25 alıp motora başlıyor diye gerçekten başlıyor mu oluyor? Süren var süremeyen var süremeyenleri görüyoruz zaten kaza videolarından. Xmax 400 ile başlayamaz diye bir şey yok tabii ki isterse burgman 650 bile alır ilk motor olarak. Ama bakış açınız baya saçma..
Cevaplariniz icin ayri ayri tesekkurler sadece soyle dusundum zaten vitesli motora aman aman bir ilgim yok scooter almayi zaten en basindan karar kilmistim yani dusukten baslayip surekli motor degistirmektense direk 400cc almayi düşündüm zaten xmax400 on cift disk var ve hiz yapmiyor fazla ve ayrica scooter
xmax 250 almıştım 2-3 yıl önce.. scooter diyip geçmemek lazım.. sıfır başlayan için için kilosu ağır ve motorun hızlanması iyi.. top speed olarak değerlendirme xmax 400cc 150km' yi görüyor.. bu hız ölmek için gayet yeterli.. önde çift disk olmasının da 150 ile giderken pek faydasını görmezsin.. yaşın genç diye düşünüyorum.. kan hızlı akıyor o yaşlarda sen 400 cc motorla başlama bu hevesine.. scooter al ama 150cc ile başla mesela.. o bile işini görür.. deneyim kazanınca gider daha yükseğini alırsın..
devamlı motor değiştirmeden olmaz bu arada.. o zaman direk gidip 1000 lik alır herkes değilmi
Üstteki yorumdan dolayı böyle bi yorum yaptım.
Ama xmax 400 ile bence çok güzel başlanır, geçenlerde hyo tavsiye ettiler hiç motora binmemiş adama 180 küsür kilo motor.
Ayrıca 200 kg ın üzerinde dediğiniz miktar ıslak ağırlık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:08 ----------
Gençlikle bence bi alakası yok, bilinçli kullanmak gerek.
gençlikle alakası sence yok, bence var.. ben eskisi gibi kullanmıyorum mesela..20 li yaşlarda şimdiki motoruma binsem, şimdiye kadar bir yerde patlardım diye tahmin ediyorum.. sadece ben değil o yaşlarda daha fazla risk alıyor herkes.
bu arada motor kuru kullanılmıyor yani sıvılarıyla birlikte kullanılıyor.. 200 kg az değil yani.. 400cc motor scooter bile olsa ani hızlanıyor.. yeni başlangıç için bence uygun değil. sence uygun olabilir tabiki herkesin kendi fikri.. kimilerine görede 1000cc ile bile başlanabilir bilinçli olduğu sürece.. hatta 600cc ile başlayan ve burada herkese hazır cvp verende var..
Ben 21 yaşındayım 4 yıldır motor kullanıyorum, hiç bi zaman yapılmayacak yerde yapılmaması gerek bişiy yapmadım.
Trafikte aralara girmem şeritte beklerim. Bazen girerim oda çok nadirdir.
Hız yapmam. Yoldaki tabelada 50 yazıyosa 50, 30 yazıyosa 30.
Yanlama, teker yapmam. Biliyorum yapabiliyorumda, ama yolun ortasında trafiğe açık yerlerde yapmam.
Şu an bende 2 tane motor var solda yazıyo, cbr ı yeni aldım sayılır 15 gün felan oluyor 15 günde 2 bin km ye yaptım yaklaşık yanlış hatırlamıyorsam 1890 küsür km yapmıştım. Gücü gayet güzel ama cambazlık yapmaya kalkmıyorum.
Kimine göre 1000 cc ile başlanabilir ama sadece bi kaç kelimeden ibaret, tamam biri başlamıştır bi şekilde başına bi iş gelmeden acemiliği atabilmiştir v.s
Arkadaşım ehliyeti aldı ama tekniği zayıftı 125 lik motor almıştı, öğretene kadar canım çıktı ki 1000 cc bi motordan bahsediyoruz kim bilir ne olurdu öyle bi motor kullansaydı.
Ağırlık bence biraz da bünyesel, adam güçlü kuvvetlidir 220 kiloyu rahat zapteder. Artık motor kaç kiloysa.
Bana göre önemli olan denge, gaz kolunu ve frenleri bilinçli bi şekilde kullanabilmek, motoru tanımak.
125 lik bi motorun gaz koluyla 600 lük bi motorun gaz kolunun aynı olmadığını bilebilmek. Tabi biliyor diye de tecrübesiz 600 lüğe binilmesi bana göre doğru değil yanlış anlaşılma olmasın. Biçim olarak aynı diye yanılgıya düşüyor sanırım insanlar.
En basitinden bir örnek vereyim motorumun lastikleri pek iyi değil yolu tutamıyor en kısa zamanda kaliteli lastiklerle değiştireceğim, bu gün yağmur yağmıştı bende düz yolda gidiyorum gaza ani yüklendim tabi hız limitleri çerçevesinde zaten yeni kaldırmıştım motoru 50 ye kadar getirip bırakıcaktım arka teker bi anda sarmaya başladı, burda tecrübesiz biri olsaydı muhtemelen yere yapışırdı benim 15-20 bin arası bi tecrübem var ona rağmen zorlandım dengeyi tekrar kurabilmekte motor kuyruğunu sağa sola salladı baya ama bi şekilde tuttum dengeyi tekrar kurdum ve güzel bi ders daha aldım.
ben yada bir başkası senin gibi olamıyor işte sorun burda sen değilsindir belki ama ben apaçilik yapıyorum dur yada meyilliyimdir sen 500cc motoru 4 yıl tecrübelendikten sonra almışsın mesela.. kafadan 400cc herkese uygun değildir.. Ankara da 18 yaşındaki motorcular 125cc ile ışıktan diğer ışığa kadar teker yaparak gidiyor şimdi o adam paketçi durumu o motora müsait almış çalışıyor 18 yaşında.. fakat o adama 600 lük ss ver bak kaç günde patlıyor..
kısaca herkesin kendine göre bir kullanım şekli vardır ama genç yaşlarda bu kullanıcılar daha fazla risk alıyor.. isterseniz haberlere bakın ölen kişilerin yaşlarına.. geneli düşük cc genç yada büyük cc ama yeni geçiş yapmış olanlar.. şimdi düşün direk 400cc ne kadar tehlikeli olur, ani hızlanması bile gaza getirecek durumda bahsi geçen motorun.. ayrıca top speedi küçümsememek lazım 150-160 ciddi bir hız..
Doğru sizde haklısınız ben zaten kendimden yola çıkarak yorumladım olayı, başkasının sürüşünü bilemem.
600 lük motora bütçem vardı ama almadım, kendime hakim olabilen biriyim ama hızla bi işim yok açıkçası acelemde yok önemli olan keyif almak benim için.
Yada ne biliyim büyük motor alıyım havam olsun kafasında da değilim.
Ama dostlarim CBR 125 de 150 li hizlari gorebiliyor benim aklım orada takıldi
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)