Köşe Yazısı: Vergiler motosiklete “ağır” geliyor..
-
Motosiklet ithalatına 2017’de getirilen ek vergi, 2’inci el ve sigorta maliyetleri gibi unsurlar 2013’ten beri satışları 185 binlerin üzerine çıkarmıyor. Bu yıl da satışların 140 bin adetlerle 2017’nin gerisinde kalması beklenmekte.
Türkiye’de motosiklet satışları 2013’ten itibaren 185 bin adetleri aşamadı. 2013’te 185.5 bin, 2014’te 180 bin, 2015’te 165.1 bin, 2016’da 143.6 bin 2017 ilk 11 ayda ise 150.5 bin adet motosiklet satışı gerçekleşti. 2017’de satışlar önceki seneye göre yüzde 4,8 arttı, toplam pazarın cirosu yaklaşık 1.3 milyar TL oldu. B sınıfı ehliyetler ile 0-50 cc araçların kullanılmasının getirdiği kolaylık ile 2016’daki yüzde 0,7’lik pazar payı 2017’de 6,7 ye yükseldi. Bu değişimin 2018’de artacağı tahmin edilmekte. Ayrıca elektrikli motosikletlerin trafikte plakasız ve ehliyetsiz dolaşmaması için EGM’nin 2016 aralıkta başlattığı çalışma ile tescil oranı 2017’de yüzde 1,9 dan 5,2’ye e yükseldi.
İthalat Vergisi büyümeyi durdurdu
MOTED (Motosiklet Endüstrisi Derneği) Başkanı Bülent Kılıçer 2016’da tüketici davranışlarının daha kaliteli ürünlere yöneldiğini belirterek, ”Ancak ithal araçlarda artan vergiler sonucu 2017’de diğer markalar yüzde 16, küresel markalar yüzde 1,5 artış gösterdi. İthalata getirilen ek vergiler pazar büyümesi önündeki en büyük engeller ”dedi. Bu konuda Ekonomi Bakanlığı ile görüşmelerinin sürdüğünü açıklayan Kılıçer şöyle devam etti:
“Ayrıca 2. el ürünlerin motosiklet bayilerinden alınması halinde ödenen yüzde 18 KDV maliyetlerin yükselmesine neden olmakta. 2. el ürünlerde şirketler için ödenen KDV’nin yüzde 1 e düşürülmesi için Maliye Bakanlığı’na müracaatta bulunduk. Gelen cevapta KDV oranlarının düşürülme talebimizin yapılacak mevzuat çalışmalarında değerlendirilmek üzere not edildiği bildirildi.”
2018 beklentisi 140 binlerde
Kentlerde artan trafik nedeniyle olumsuzlukların aşılmasında motosiklet çözüm aracı olarak görülüyor. Sektör temsilcileri toplam satışların bu yıl 140 binlerde olmasını tahmin ediyor. Alınan kararla B sınıfı ehliyetler ile 0-50 cc motosikletlerin kullanılmasının toplam pazara yüzde 5 artış getireceği tahmin ediliyor. Motosiklet kullanım maliyetlerinni düşürülmesi gerektiğini savunan MOTED üyeleri Zorunlu Trafik Sigorta ücretlerindeki iyileşmenin pazarda rahatlık sağladığını ancak ithalattaki ek vergilerin pazarın büyümesini engellediğini belirtiyor. Sektörün devletten beklentileri arasında KDV oranında indirim, 10 yaşın üzerindeki hurda araçların vergi ve plaka cezalarının silinmesi, hurdaya ayrılma halinde vergi indirimi yapılması gibi düzenlemeler geliyor. Bunlar olursa hem güvenlik ciddi oranda artacak hem de sektörün geleceğe daha umutlu bakması sağlanacak.
Cnntürk
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
Reklamlar
-
nereye dönersen dön popon arkanda kalir..
-
-
Vergi dediler bir zam geldi. Dolar dediler bir zam daha geldi. Hersey bir yana ara gazı da veriyorlar mübarekler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)