Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Marş basarken takılma zorlanma oluyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Arkadaşlar motorda marşa basarken 0.75 tur marşı normal döndürüyor fakat 0.25 lik turda sanki yamukluk varmış gibi bir yerde zorlanıyor.Başta aküden sansam da akü değil.Marş motorunu söküp çalıştırdığımda akü ile gayet güçlü şekilde çeviriyor.Bir ustaya sorduğumda "komple marş ruble ve aktarıcı dişlilerini al sorun çözülür marş kastırıyor"dedi.Daha aldığım parçaları takmadım çünkü usta motoru açıp bakmadı.Direk sesten marş kasıntılı çalışıyor dedi.Sizden de fikirlerinizi bekliyorum.Sorunla ilgili video :


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    13 Aralık 2014
    Şehir
    rize
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Akü de zayıf sanki zor çeviriyor,ama marş dişlinde kırık ihtimali yüksek.rubleyi en son kontrol et.belki dişliyle kurtarır,malum ruble modele göre göreceli olarak pahalı

  3. #3
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Bence akü..
    Marş motoru boşta döner. Fakat motor yükü devreye girdiğinde akü bitik ise vid. görünendeki gibi olur.
    Marş basarken akü gerilimini ölçme imkanın var mı?

    Ya da motor filan yapıldı ise piston/segman, sil. gömleğine sıkı.

  4. #4
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence akü..
    Marş motoru boşta döner. Fakat motor yükü devreye girdiğinde akü bitik ise vid. görünendeki gibi olur.
    Marş basarken akü gerilimini ölçme imkanın var mı?

    Ya da motor filan yapıldı ise piston/segman, sil. gömleğine sıkı.
    Alıntı leaf3453 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü de zayıf sanki zor çeviriyor,ama marş dişlinde kırık ihtimali yüksek.rubleyi en son kontrol et.belki dişliyle kurtarır,malum ruble modele göre göreceli olarak pahalı
    Sorun aküden değil.Neden der iseniz araba ile takviye yaptığımda da aynı sonuç oluyor.Marş dişli takımını komple aldım zaten cg diye çok pahalı değil.Ama sorunun kesin dişlilerden olduğunu nasıl anlayabilirim?

  5. #5
    motosero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2014
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    mondial xtreme max 200
    mars motorudur buyuk ihtimal ustalar disli deslerde.ben soktugumde ici paslanmis.miknatislardan biri yerinden cikmisti.sok mars motoruna bak icini ac kesin birseyler yolunda gitmiyor.bozuksa zaten yenisi 50 lira .

  6. #6
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı motosero adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mars motorudur buyuk ihtimal ustalar disli deslerde.ben soktugumde ici paslanmis.miknatislardan biri yerinden cikmisti.sok mars motoruna bak icini ac kesin birseyler yolunda gitmiyor.bozuksa zaten yenisi 50 lira .
    Marş motorunu söküp akü ile direk çalıştırdığımda düzgün çalışıyodu.Ama bi dişlileri değiştirmeden ona da bakarım

  7. #7
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Bugün kapağı söküp manyetoyu marş basan tarafa çevirdim.fakat bir yerde aşırı zorlanıyo ve egzoz deliğinden sanki hava çıkıyo o zorlanan noktada.Bu neden olabilir.marş motoruna bağlanan dişlileri söküp marşa bastığımda stabil bir şekilde çalışıyor.Her hangi bir yerde zorlanma olmuyor marş basarken.

  8. #8

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Ayak marsina basin kontak kapali bakin herhangi bir zorlama varmi diye eger yoksa mars motoru ve dişlerin sorunludur eger ayak marsindada kesik kesik zorlama varsa motorun icinde problem vardir

  9. #9
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı ahmet.58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayak marsina basin kontak kapali bakin herhangi bir zorlama varmi diye eger yoksa mars motoru ve dişlerin sorunludur eger ayak marsindada kesik kesik zorlama varsa motorun icinde problem vardir
    Ayak marşında da zorlanma oluyor

  10. #10

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Ozaman işler değişir motorun acilmasi lazım başka yolu yok icerde eğilen bükülen kırılan şeyler var gibi ama büyük ihtimalle sanki pistondan

  11. #11
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı ahmet.58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ozaman işler değişir motorun acilmasi lazım başka yolu yok icerde eğilen bükülen kırılan şeyler var gibi ama büyük ihtimalle sanki pistondan
    Pistondaki sorun ne gibi bi sorun olur.Sadece piston başı ve segmanlar mı değişmesi gerekir yoksa komple krank falan mı ?

  12. #12
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Bu sorun, normal çalışırken mi oluştu?

    Yoksa, siz motorda bir işlem yaptıktan sonramı oldu?

  13. #13

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Soyledigim gibi acilmadan anlasilmaz belki başka biyerdende olabilir sanzumandan sa zaten debriyaja basip marsa basinca o zorlama olmaz eger debriyaja basili halde ikende ayniysa krank piston egzantrik te sorun olur

  14. #14
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı ahmet.58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soyledigim gibi acilmadan anlasilmaz belki başka biyerdende olabilir sanzumandan sa zaten debriyaja basip marsa basinca o zorlama olmaz eger debriyaja basili halde ikende ayniysa krank piston egzantrik te sorun olur
    Şimdi pistona kadar söktüm ve silindirde pistonun ölü noktası yanık yağ katmanı olmuştu temizledim ve taktım.Motorda manyeto yu çevirirken sorun veya zorlanma olmuyor subap ve kulbütor(yanlış yazmış olabilirim) takılı değilken.Ama bunları takınca manyeto da sağa ve sola döndürürken bir yerde yine çok aşırı yük biniyor ve zor dönüyor.Dediğim şeyler takılı değilken silindir ve piston çok rahat hareket ediyor.Bir de marş rublesi hariç hepsini yeniledim nolur nolmaz diye

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------

    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sorun, normal çalışırken mi oluştu?

    Yoksa, siz motorda bir işlem yaptıktan sonramı oldu?
    Hep vardı ama diğer şeylerle uğraşıyodum.Zamanık yoktu bakmaya

  15. #15

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Yani illaki bi zorlama olacak çünkü o dediginiz zorlama subaplar tam kapali iken sıkıştırma yaptığı yerde zorlama olur o normal debriyaj basılı marşa bastinizmi

  16. #16
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı ahmet.58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani illaki bi zorlama olacak çünkü o dediginiz zorlama subaplar tam kapali iken sıkıştırma yaptığı yerde zorlama olur o normal debriyaj basılı marşa bastinizmi
    Bastım ama yine aynı oluyordu.Marş motoruna hala bakmadım yarın da ona bakıcam.Başka neyde sorun olabilir

  17. #17
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Bana ruble gibi geldi.Marştan aldığı gücü motora aktaran bir set, sıkıntı büyük ihtimal onda..

  18. #18
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    "subap ve kulbütor(yanlış yazmış olabilirim) takılı değilken." sorun yok demişsin. Bu sırada ruble devre de değil miydi?

    Ruble devrede değilse, neden marş motorunu ve tabii ki rubleyi devreye alarak supap ve külbütorleri (herhalde supap iteceklerinden bahsediyorsun) çıkararak denemiyorsun.
    Böylelikle rubleden olup olmadığını anlarsın.

  19. #19
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "subap ve kulbütor(yanlış yazmış olabilirim) takılı değilken." sorun yok demişsin. Bu sırada ruble devre de değil miydi?

    Ruble devrede değilse, neden marş motorunu ve tabii ki rubleyi devreye alarak supap ve külbütorleri (herhalde supap iteceklerinden bahsediyorsun) çıkararak denemiyorsun.
    Böylelikle rubleden olup olmadığını anlarsın.
    Yarın denicem bunu.Ruble devrede miydi değil miydi hatırlamıyorum.Diyelim ki rubleden değil.Başka neyden olabilir sorun.Egzoz ve emme subapı işlevini kaybettiyse olur mu? Veya bu sorunu oluşturacak ne olabilir?

  20. #20
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Video da silindirde görünen delik buji deliği değil mi?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)