Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Akü boşaldı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    desertseek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yolda
    Dün akşam biraz dolaşıp gelmiştim
    Motor isindigi için söndürüce sürekli kontağı açık bırakıp fanin biraz daha sogutmasi için beklerim.
    Hangi akla hizmet bilmiyorum sen kontağı açık bırak far yanık sabaha kadar akü bitmiş.
    Az önce vurdurdum 15 dakika falan çalıştı söndürüp tekrar marsa bastigimda çalışmadı biraz dolasmakmi gerekiyor ne yapmam gerek.
    Calistirmadan önce elektrik hiç yoktu suan göstergeler çalışıyor ama mars basmıyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Vurdurduktan sonra yarım saat gez (gerçekten gez rolantide bırakma ), akü şarj olsun. Çok da vurdurma sağlıklı bir iş değil. Acil durum işte.
    Ayrıca motor kendi kendine soğur hocam fan açık olsa da olmasa da. Sonuçta o süre zarfında kullanmıyorsun. Kendi haline bırak.

  3. #3
    desertseek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yolda
    Motor büyük olduğundan çok ısınıyor bodruma koyuyorum bide durunca daha çok ısınır diye biraz bekliyordumda daha tovbeler olsun

  4. #4
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Hahaha bildiğin boşaltmışsın aküyü.
    Kontağın açık olması ve fanın çalışması bi fayda sağlar mı bilemedim. Çünkü devir daim olmuyor motosiklette. Sadece radyatördeki suyu soğutmuş olur.
    He belki de biraz onun esintisiyle bloğu soğutmuştur.
    Kontağı kapatıp gitsen, zaten artık ısı kaynağı kalmadığı için kendi kendine soğuyacaktır. Hiç bir sakınca yok bunda.
    Kontağı direkt kapatmaktan çekinmeyin. Turbolu araçlarda sadece gezi sonrası biraz bekleyin diyorlar turbo mili veya parçalarının yağsız kalmaması için.

    Bence geze geze şarj edecem diye uğraşma, önümüz kış, (kışın aküler biraz zayıflıyor.), sök aküyü, şarj ettir. Dolsun dolabileceği kadar. Getir öyle tak.

    Geçmiş olsun.
    Kış sabahları az itmedik benim kerata palio'yu.

  5. #5

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Aküyü söküp şarj cihazı ile 12 saat şarjda kalması lazım. yarım saat turlama ile akü kendine gelmez. Yine bitecektir.

  6. #6
    desertseek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yolda
    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hahaha bildiğin boşaltmışsın aküyü.
    Kontağın açık olması ve fanın çalışması bi fayda sağlar mı bilemedim. Çünkü devir daim olmuyor motosiklette. Sadece radyatördeki suyu soğutmuş olur.
    He belki de biraz onun esintisiyle bloğu soğutmuştur.
    Kontağı kapatıp gitsen, zaten artık ısı kaynağı kalmadığı için kendi kendine soğuyacaktır. Hiç bir sakınca yok bunda.
    Kontağı direkt kapatmaktan çekinmeyin. Turbolu araçlarda sadece gezi sonrası biraz bekleyin diyorlar turbo mili veya parçalarının yağsız kalmaması için.

    Bence geze geze şarj edecem diye uğraşma, önümüz kış, (kışın aküler biraz zayıflıyor.), sök aküyü, şarj ettir. Dolsun dolabileceği kadar. Getir öyle tak.

    Geçmiş olsun.
    Kış sabahları az itmedik benim kerata palio'yu.
    Valla haklısın heralde 80 km yol gittim geldim şimdi abandım gaza belki dolar diye şimdide marş alıyor hafiften çalışmıyor en iyisi şarj ettirmek.

  7. #7

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aküyü söküp şarj cihazı ile 12 saat şarjda kalması lazım. yarım saat turlama ile akü kendine gelmez. Yine bitecektir.
    Kaçımızın elinde şarj cihazı mevcut onu hesaba katarak geçici çözüm önerdim.

    Bu arada 80 km git gel Aküyü en azından belli kapasiteye kadar doldurması lazım eğer ağır akım çeken ışık vs yoksa. Şarj ettikten 1 hafta sonra kutuplar arası voltajı ölç. 12.3 civarının altına düşmemesi gerek.

  8. #8
    desertseek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yolda
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaçımızın elinde şarj cihazı mevcut onu hesaba katarak geçici çözüm önerdim.

    Bu arada 80 km git gel Aküyü en azından belli kapasiteye kadar doldurması lazım eğer ağır akım çeken ışık vs yoksa. Şarj ettikten 1 hafta sonra kutuplar arası voltajı ölç. 12.3 civarının altına düşmemesi gerek.
    Verdiğin çözüm zaten aklımdaydı ama genede teşekkür ediyorum
    80 km gittim geldim ama fz6 farlar full açık kapanmıyor o yüzden tam olmamış olabilir bende anlamıyorumda bakma öyle konuşuyorum işte :D
    Babamın bir arkadaşı var oto elektrikçi ona verip aküyü şarj ettirmeyi düşünüyorum.Hayırlısı artık.

  9. #9

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    En mantıklısı öyle yapman olur. CBR125 te 0 aküyle Üsküdar-Altunizade git gel yapınca marş basar hale gelmişti. Zamanla da normal voltajına geri dönüyor zaten. 4 silindir olunca marş da zor oluyodur tabi

  10. #10
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    tam sarj gormeden o aku den artik verim alamazsin, hele ki jel aku degil ise tamamen bittigi zaman omrunu bile kisaltmis olursun. Bizim kullandigimiz bazi sistemlerde akunun tamamen bitmesini engelleyen elektronik denetleme elemanlari vardir ordaki tecrubelerimden biliyorm.

  11. #11
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    başlık sakat

  12. #12
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    eh üstadim, mir im bosuna demiyoz burda tam sarj olmadan bir daha verim alamazsin diye....

  13. #13
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    hocam motosikleti kapatınca, fanın çalışmasının bi anlamı yok. motor fanı radyatördeki suyu soğutuyor ama motorun içine gitmiyor su, devirdaim yok motor çalışmadığı için. anlamsız bir şey yapıyorsun yani. sen fan çalışırken motoru kapatma yada motoru kapat biraz bekle fan suyu soğutsun, sonra motoru çalıştır biraz gaz ver, devirdaim olsun motoru kapat fan kapanır zaten.
    motoskletci ve Darkin bunu beğendiler.

  14. #14
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Akü olayının bilmemde motoru soğutmak için bir tavsiye veriyim; motoru durdurduktan 15-20 saniye sonra kontağı aç, fan çalışırsa en fazla 1-2 dk bekle, sonra motoru çalıştır 5-10 saniye rölantide çalışsın ve kontağı kapat bu şekilde ısıyı 110-115 dereceden 85-90 a kadar düşürebilirsin. Ben hep böyle bırakırım motoru yoksa içim rahat etmiyor Şimdi, "ne gerek var bırak kendi haline soğur" diyebilecek arkadaşlar için küçük bir ayrıntı: motor durduğu yerde 117 dereceye çıkıp hararet ışığı yakacak kadar kızgın bir alet

  15. #15
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Başlığı görünce dedim şiiii noluyo...
    Masumane bir boşalma olmuş...

  16. #16
    desertseek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yolda
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü olayının bilmemde motoru soğutmak için bir tavsiye veriyim; motoru durdurduktan 15-20 saniye sonra kontağı aç, fan çalışırsa en fazla 1-2 dk bekle, sonra motoru çalıştır 5-10 saniye rölantide çalışsın ve kontağı kapat bu şekilde ısıyı 110-115 dereceden 85-90 a kadar düşürebilirsin. Ben hep böyle bırakırım motoru yoksa içim rahat etmiyor Şimdi, "ne gerek var bırak kendi haline soğur" diyebilecek arkadaşlar için küçük bir ayrıntı: motor durduğu yerde 117 dereceye çıkıp hararet ışığı yakacak kadar kızgın bir alet
    Bende onun için açık bırakıyordum da bu aralar dalgınım unutganlığıma gelmiş daha tövbe zaten beni bugün okadar uğraştırdı.
    Motoru nasıl bir yokuştan çıkartıp vurdurduğumu görseniz kafayı yersiniz yoldan 3 4 liseli toplayıp öyle çıkarıdım rampadan velhasıl açık bırakıp vurdurmak zorunda kalmayın benim gibi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:50 ----------

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlığı görünce dedim şiiii noluyo...
    Masumane bir boşalma olmuş...
    Bide onu bana sor :D

  17. #17

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Hayır anlamadım.
    Vurdurduktan sonramı boşaldı.?
    Bu işin davası olmaz şarj ediceksin.

  18. #18
    desertseek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yolda
    Alıntı Alonedark93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır anlamadım.
    Vurdurduktan sonramı boşaldı.?
    Bu işin davası olmaz şarj ediceksin.
    Hayır :D(konu nerelere gitti be)
    Boşaldıktan sonra vurdurdum

  19. #19

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    motosikletler için üretilmiş küçük akü şarj aletleri var. kışında kullanmadığınız zaman kışlık bakım modunda kullanırsınız akünüz ölmez.

  20. #20
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Tam dolu olana kadar sarj etmen lazım.
    Yine şarj tutmuyor, akü erkenden boşalıyorsa yenisini almak ister. Ölü dirilmez :/


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)