Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Neden yüksek cc alınır

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Hamza Toruk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Şehir
    DORUKOĞLU
    Motosikleti
    DORUKOĞLU
    Çok fazla küçük cc li motosiklet kullanmış biri olarak benim fikrim , otobanda 125-150 cc zayıf kalıyor Ankara-İstanbul otobanından bile gitsen illaki bir sıkıştıran çıkıyor yeni nesil araçlar zaten çok hızlı bir şekilde 100-120 km nin üzerine çıkıyor e bizim 125-150 cc lik motosikletler bu hızlarda zorlandığı için yüksek cc li motosiklet ihtiyaç haline geliyor.Mesela gebze- pendik arası bazen yol akışı 110 km nin züerine çıkıyor küçük ccler gene zayıf kalıyor ama şehir içinde gayet başarılılar özellikle sıkışık trafıkte her yerden geçerken 1200 Gs kullanan arkdaşların ızdırabını görebilirsin
    oxus bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Takıldığınız konu hız ise gazı sonuna kadar açıp 120 yapmakla, hafif dokunup 120 yapmak arasında çok büyük farklar vardır.
    Konfor ve dolayısıyla ses de buna dahil.
    İkincisini ise büyük motor sağlar.
    Bunun dışında yeterince tecrübeli iseniz elinizin altında bulunan fazladan tork hayat kurtarabilir.
    Tabi öldürebilir de.
    otopsici, oxus ve enlighteray bunu beğendiler.

  3. #23
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    300 km hız ile gidenler için söylemiyorum. Zaten bu hızlara ulaşacak yol gemlik altınova arası ücretli otobanda var. Adam uzun yola çıkıp 90-100 arası nereye kadar gidecek. 130-140 km hızlarda yollarda gitmesi gerekli. Normal şehirler arası yollarda bile binek araçlar 110-120 km hızın altına düşmüyor
    130 ile yollarda gitme devri bitmedi mi?Her yer radar dolu ve hız sınırlaması dolu.Motosiklet hız sınırı 100 km/h ki 250cc kolaylıkla 100+ yapar.

  4. #24
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı MUSTAFA KIR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 150cc bir motorsiklet ile bile yasal sınırları aşacak hızlara ulaşıyoruz. Peki yüksek cc alan örneğin 600 rr alan kişi 90 km hızı geçmeden kullanabilen varmı?!! Yani ben genelde 90 ve 100 km arası gidiyorum hiç benim ile birlikte gidebilen yüksek cc motorsiklet görmedim yanımdan geçerken görüyorum bidahada görmüyorum.
    Ekipman tartışması yapıyoruz ama bir türlü güvenli sürüş yapmıyoruz.
    Soru: Yüksek cc motorsikletler ne kadar günlük yaşamımızda gerekli?. Yasalar mı yoksa ney?
    nasıl bir akıl yapın var, yani 150cc bir motor rüzgarı yiyince tam 1 saatte 100 km hıza anca ulaşıyor ama senin aklının yetmediği ve o saçma gördüğün 600rr 4 saniyenin altında çıkıyor 100 km hıza.

    aradaki farkı umarım anlamışsındır. zaten ben ve benim gibiler ses ve dediğim gibi ara hızlanma ve görünüm için alırlar bu tip motorları.

    kızıyorum böyle sorulara çünkü meraktan sormuyorsunuz, bir kınama içerisinde soruyorsunuz ve bende bu saçma kınamanızdan ötürü size cevabı gerektiği şekilde verdim hiç kusura bakmayın.

    vallahi hayretler içerisindeyim yemin ederim. gerçekten şu kafayı biraz kullanın, yani bir dahi olmaya gerek yok ki bu farkı görmek için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:27 ----------

    Alıntı Felis Leo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde geçen haftaya kadar bir inazuma bir daystar ve bir crypton vardı ama bu 250 işi beni çok yordu, uzun yolda kamyon otobüsler bile 120 yapmaya başladı, trafik kuralı falan hikaye, bırakın arabacıları yüksek CC li şerefsizler bile küçük görüp tehlike yaratıyorlar, o yüzden 250 li leri sattım bir günde ikisini birden şimdi 600 CC suzuki aldım dünya varmış, şehir içindede crypton devam.
    suzuki de suzuki ama tam benim sevdiğim model keşke benimde olsaydı kıskanıyorum, şeytanca düşünceler dönüyor
    oxus bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    02 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şu an yok..
    daha önce 300 km lik fz6 ile gittiğim yolu geçenlerde honda msx 125 ile gittim.
    yol bitmedi,yoruldum,sinirlendim ve eve geldiğimde dayak yemiş gibiydim.
    işte bu yüzden yüksek cc..
    oxus bunu beğendi.

  6. #26
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Otoyolda veya karayolunda, transit gecerken 600cc, 250cc'ye gore daha kullanisli ama koy yollarinda ya da sehir icinde 250cc daha kullanislidir.
    Yani uzun yol disinda (50km'den az) 250cc ideal motor bence. Ama bir Istanbul - İzmir seyahati icin de 600cc iyi gider.

  7. #27
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı Erkan344 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha önce 300 km lik fz6 ile gittiğim yolu geçenlerde honda msx 125 ile gittim.
    yol bitmedi,yoruldum,sinirlendim ve eve geldiğimde dayak yemiş gibiydim.
    işte bu yüzden yüksek cc..
    MSX 125'le şehir dışına çıkılır mı hocam.Pocket bike gibi motor.

  8. #28

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Eğer tehlikeli bir araçtan, hızlanmadan sağa çekip yavaşlayarak yol verme şansınız varsa şahsen ben yol vermeyi - eğer güvenliyse- tercih ederim. Çünkü sizi rahatsız eden araç bmw 5.20 gibi bir araçsa siz hızlandığınızda uzun süre sizinle birlikte bunu oyun algılayıp hızlanacaktır. Böyle bir araçtan hızlanarak kaçmak demek 200 km/h hızlara çıkmak anlamına gelir ki çok daha tehlikeli olabilir.

    Uzun yolda zaten sık ayna kontrolü yapıyorsanız araç daha dibinize gelmeden tedbir almanız elzemdir.

    Bazen macburen kaçmakta gerekebilir ki gerçekten gereken neyse o yapılmalıdır. Her arkanıza yaklaşan araçtan anormal hızlara ulaşarak kaçarsanız bu türden bir sürüşün gerçek risk durumu cbf150 den kat be kat fazladır.

    Çoğu hızlı araç sahibi zaten küçük motorları değil güçlü gördüğü motorları hızlansın diyerek taci eder ki zaten büyük cc veya ss makineler yavaş gittiklerinde çok daha fazla tacize maruz kalırlar. Özellikle spor ve hızlı araçlar tarafından.

    Durumun sadece bir açıdan bile bakıldığında böyle olması büyük cc uzun yolda daha güvenlidir denemez.

    Her şeyden evvel dengeli olsa ne olur? Ben bunca yıldır uzun yolda 90 veya 100 le giden hatta 120 nin altında giden ss motosiklet daha görmedim.

    Neymiş uzun yolda daha güvenliymiş.

    Doğru cevap büyük cc zevkli oldupu için alınır. Güç tutkusuyla alınır. Hız için alınır gerisi boş laf.
    emremm ve motörcü bunu beğendiler.

  9. #29
    TUTITO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2017
    Motosikleti
    Enduro
    Evimde klima yok. 2 tane vantilatörüm var. biri 40, diğeri 60W.
    Çokda rahatim.
    Yeterince ihtiyaç hissetsem alırdım.
    Arkadaşlarımdan birinin evinde toplam 6 klima var (toplam 84.000 BTU), oda rahat.

    "Tatil" deyince aklıma ya kamp yada küçük pansiyonlar ve deniz geliyor. İnsanlarla ve doğa ile birlikte olmak hoşuma gidiyor.
    Benim tatilim bu.
    Ancak ablamın aklına 5 yıldızlı oteller, sonu görünmeyen açık büfeler ve dönümlerce alanı kaplayan havuzlar geliyor.

    Ama ne arkadaşımı nede ablamı hor görmüyor, onları benim gibi olmaya zorlamıyorum. Onlarda beni zorlamıyor. (forumdaki empati özürlüler iyi okusunlar lütfen).

    Herneyse... bence 250cc herşey için yeterli. Şehir içi için biraz fazla, şehir dışı için biraz az. Ne yapalım yani, o zaman 10 farklı motor alalımda her yere farklı motorlamı gidelim?
    Giden gitsin, saygı gösterelim, ama biz gitmeyelim. Olmazmı?
    RoofRoof, emremm ve mhmtesk bunu beğendiler.

  10. #30
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer tehlikeli bir araçtan, hızlanmadan sağa çekip yavaşlayarak yol verme şansınız varsa şahsen ben yol vermeyi - eğer güvenliyse- tercih ederim. Çünkü sizi rahatsız eden araç bmw 5.20 gibi bir araçsa siz hızlandığınızda uzun süre sizinle birlikte bunu oyun algılayıp hızlanacaktır. Böyle bir araçtan hızlanarak kaçmak demek 200 km/h hızlara çıkmak anlamına gelir ki çok daha tehlikeli olabilir.

    Uzun yolda zaten sık ayna kontrolü yapıyorsanız araç daha dibinize gelmeden tedbir almanız elzemdir.

    Bazen macburen kaçmakta gerekebilir ki gerçekten gereken neyse o yapılmalıdır. Her arkanıza yaklaşan araçtan anormal hızlara ulaşarak kaçarsanız bu türden bir sürüşün gerçek risk durumu cbf150 den kat be kat fazladır.

    Çoğu hızlı araç sahibi zaten küçük motorları değil güçlü gördüğü motorları hızlansın diyerek taci eder ki zaten büyük cc veya ss makineler yavaş gittiklerinde çok daha fazla tacize maruz kalırlar. Özellikle spor ve hızlı araçlar tarafından.

    Durumun sadece bir açıdan bile bakıldığında böyle olması büyük cc uzun yolda daha güvenlidir denemez.

    Her şeyden evvel dengeli olsa ne olur? Ben bunca yıldır uzun yolda 90 veya 100 le giden hatta 120 nin altında giden ss motosiklet daha görmedim.

    Neymiş uzun yolda daha güvenliymiş.

    Doğru cevap büyük cc zevkli oldupu için alınır. Güç tutkusuyla alınır. Hız için alınır gerisi boş laf.
    Altına imzamı atarım.

    YBR gibi motorlara köylü otobana çıkmış, evine gidiyor muamelesi yapıyorlar.
    Takılan fazla olmuyor.

  11. #31
    kalidor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    Atlanta / Peachtree
    otobanda güvenlik için alınır. Siz sağdan sağdan sağ şeritten giderken, öküzün biri sizi sollamaz ve kıçınıza yapışır. Bu yüzden sanırım.

  12. #32

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Tabi uzun yola benim görüşüme göre 250cc den düşük motorla sürekli çıkmak sorundur. 150cc ile otobanda kamyonlarla yarışırsınız. Ancak ss gibi motorla uzun yol yorucu olur. Yol motoru en iyisi. Nc serisi gibi asvalt enduroları hem yeterince hız sağlar hemde tuhaf be tehlikeli hareketlerden sizi korur.
    kalidor ve motörcü bunu beğendiler.

  13. #33
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Anlatılmaz yaşanır... 150 cc motorla 120km çıkana kadar insanın saçı beyazlar, büyük motorla birkaç saniye ama sıkışık trafikte insanlık dramı gibi.
    kalidor bunu beğendi.

  14. #34
    TUTITO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2017
    Motosikleti
    Enduro
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlatılmaz yaşanır... 150 cc motorla 120km çıkana kadar insanın saçı beyazlar, büyük motorla birkaç saniye ama sıkışık trafikte insanlık dramı gibi.
    Beyazlamayı bırak döküldüler bile.
    29 yıldır motosiklet ehliyetim var ve fiilen kullanıyorum.
    Bu saatten sonra 250cc üstüne ancak koca popolu bir artcım olursa çıkarım. ;D

  15. #35

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nasıl bir akıl yapın var, yani 150cc bir motor rüzgarı yiyince tam 1 saatte 100 km hıza anca ulaşıyor ama senin aklının yetmediği ve o saçma gördüğün 600rr 4 saniyenin altında çıkıyor 100 km hıza.

    aradaki farkı umarım anlamışsındır. zaten ben ve benim gibiler ses ve dediğim gibi ara hızlanma ve görünüm için alırlar bu tip motorları.

    kızıyorum böyle sorulara çünkü meraktan sormuyorsunuz, bir kınama içerisinde soruyorsunuz ve bende bu saçma kınamanızdan ötürü size cevabı gerektiği şekilde verdim hiç kusura bakmayın.

    vallahi hayretler içerisindeyim yemin ederim. gerçekten şu kafayı biraz kullanın, yani bir dahi olmaya gerek yok ki bu farkı görmek için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:27 ----------



    suzuki de suzuki ama tam benim sevdiğim model keşke benimde olsaydı kıskanıyorum, şeytanca düşünceler dönüyor
    Bende 150 cc motorsiklet var yaklaşık 20 saniyede 90 km hıza ulaşıyorum. Sen yeni 150cc motorsiklet kullan görürsün. Bu arada iki kişiyle biniyorum motorsiklete

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------

    Diyarbakırdan Antalyaya gittim geldim . 8 oldu Diyarbakırdan k.maraşa gittim daha dün geldim.yine diyarbakırdan sivasa gittim geldim daha gezdiğim yerleri yaptığım yolculukları saymayayım. 150 cc bir motorsiklet ile çok yol yap uzun yaşa.
    Yüksek cc nin keyfi başkadır eyvallah.
    Ama yasal sınırlarda süreceksen kimse yüksek cc almaz anladığım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------

    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de emniyet şeridine girip, fren yapıyorum. Lavuk geçiyor.
    YBR ile bu kadar oluyor.
    Takma kafana bende aynı takılıyorum. Zaten 100 ile gidiyorum devamlı geçmek isteyen geçsin ben araç sürücülerinin bu tutumuna artık takmıyorum

  16. #36
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    3 gündür değişik değişik mekanlarda kamp yaptık ve emin ol ilk gün 660 tenere^nin bile yetmediği oldu adam GS le gazı çekiyor 199 ben gazlıyorum 180 yani grupta kopmalar oluyor
    işin birde otoban sürüşü var o konuya hiç girmeyelim
    işin özü tecrübe imkan varsa elinin altında en az bi 80 hp olacak .
    oxus bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    02 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şu an yok..
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MSX 125'le şehir dışına çıkılır mı hocam.Pocket bike gibi motor.
    Aslında kullanması çok zevkli ,açıkcası küçüklüğü değilde güçlü olmaması beni çok yordu.

  18. #38

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Benelli trk 502 & tvs neo x3i
    250 cc bircok sehirde idealdir. Mesela antalyada yasıyorum yılın 12 ayı motosiklete binilir burda. Kıslar sert gecmez kar yagmaz. Ancak bir uctan diger ucu 35 km olan bir il. Her yer trafik ısıklarıyla dolu. Bu nedenle yüksek cc de olsa beklersiniz. Otoban vs yakinda olmadigindan hızda yapamazsınız.

    Ancak gecen hafta esimle yaylaya gidelim dedim benim tvs neo ile. 110 cc ve sınıfınin en guclusü 8.5 hplik bir cub. Esim 70 kg ben 85 toplam katettigimiz mesafe 80 km gidis geliş ama resmen eziyet oldu bize. Dik yokuşlarda 1. Vitese kadar düsmek zorunda kaldim.

    Eger sık sık artçılı biniyorsaniz ve uzun mesafe katediyorsanız 250 cc yetmeyecektir.
    motörcü bunu beğendi.

  19. #39
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Günlük yaşamımızda kullandığımızı nerden çıkardın herkes araç mecburiyet diye kullanmıyor

  20. #40
    ibo8316 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2012
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Honda Cb 125e
    Benzeri soruyu bu foruma ben sormuştum.
    Örnek videolarda adam 32.000-35.000 TL verip 700cc Yamaha mt 07 alıyor 30 değil 10 saniye beklemiyor sabretmiyor aradan kıyıdan makas atarak gidiyor hatta sağdan sollama yapıyordu..
    Bende hız limiti belli 200-250cc yeterli iken Hız kuralına uyulacaksa ceza ödenmek istemoyorsa 600-700-1000cc motor niye alınır diye sordum;
    Tek mantıklı cevap sol tarafa boş iken arkadan korna çalarak gelen 2 ayaklı hayvan sürücülerden kaçmaya yarıyor denildi.
    Yani sizde haklısınız 200-250cc bir motor ile zorlanmadan 130km yapılır o zaman 600cc ne gerek var bence.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)