Batarya öldü, kickstarter çalışmıyor, vurdurma işe yaramıyor. :(
-
09 Ağustos 2017, 04:05
#1
1-----)Motorsiklet zaten ölü bataryayla geldi. Adam süreki şarj ediyorum diyor, sipariş verdim gelmesini bekliyorum. Yasuo marka, iyi dediler internette.
Her neyse arkadaşlar, bugün motorsikleti vurdurarak çalıştırdım, sonra park ettim. Hava 3 derece falandı, jikleyi açtım, tekmeliyorum çalışmıyor. Batarya ölü olsa bile tek tekmede çalışırdı. Baya denedim olmadı. Sonra yokuş buldum, çıkardım, vurdurmaya başladım, ikinci viteste, çalışıyor fakat gaz verince stop ediyor. Aşırı yorgundum tekrar yokuşu çıkarmaya üşendim, bıraktım öyle. Arkadaşa sordum, çok fazla kurcaladıysan motor benzinle dolmuştur, kontrol et bakalım falan dedi de nasıl kontrol edeceğimi bilmiyorum.
Acaba kick-start ı yanlış mı yapıyorum. Kickback diye bir şey duydum, açıkçası sağ ayak bileğini 12 yerinden kırıp 7 ay alçıda demirlerle yatmış birisi olarak tırsarak tekmeliyorum. Sanırım yeteri kadar güç vermiyorum. Fakat bir haftadır ölü batarya da olsa, sağlam bir tekmeyle çalıştırıyordum motoru, bugün nedense kick-starter'da kurtarmadı.
Vurdurmayı da yanlış yapıyorum sanırım. Yokuşa çıkıyorum, vites ikideyken salıyorum kendimi, sonra debriyajı bıraktığımda motor çalışıyor, ekran falan yanıyor pistonların sesi normal, fakat gaz verince stop ediyor. Hızım da ikinci vites için ideal, anlamadım neden böyle oldu.
Bir el atarsanız sevinirim. :D
2--------)Ayrıca farları kapatma opsiyonu yok makinada. Anahtarı çevirince far yanıyor kendiliğinden. Basit bir mantıkla kabloya anahtar taksam, aç kapa şeklinde çalışır mı?
Hazır konusu açılmışken son bir soru,
3-------) Sıvı soğutma deposundaki likit çok az duruyor. Fakat gidonun ordaki kapağı açtığımda full. Sizce böyle olması normal mi? Çünkü o depoya nerden sıvı soğutma şeysi koyacağımı çözemedim bir türlü. Arabalarda iki kapak oluyor, ben bir adet bulabildim o da full.
Reklamlar
-
09 Ağustos 2017, 04:36
#2
Akü tamamen bittiyse vurdurduktan bir süre sonra stop eder 4 zamanlı motorlarda akü beslemesi olmadan motor gazı yakacak enerjiyi üretemez 2 zamanlı motorlar için bu söz konusu değildir akü olmadanda motor çalışır.
far kablosuna anahtar takmaktansa fara gelen kablo yuvasından hat çekerek aç kapa yapabilirsin gerçi yeni akü gelince bu dert olmaz yanması pek etkilemez aküyü.
gidonun ordaki kapak derken ? fren hidroliğine bakmadınız umarım. gidonda bulunmaz o yakıt deposunun sağ alt önünde olur.
gidonu sola çevir sonra sağ yakıt deposunun grenajının iç tarafına üstten bak genelde metalik bir kapak olur oradan antifiriz koyucaksın.
iyi bir bakım yaptırmadan binme bence bakım yaptırıkende motosikletini öğrenmeye çalış.
-
09 Ağustos 2017, 04:49
#3
bektanist adlı üyeden alıntı
Akü tamamen bittiyse vurdurduktan bir süre sonra stop eder 4 zamanlı motorlarda akü beslemesi olmadan motor gazı yakacak enerjiyi üretemez 2 zamanlı motorlar için bu söz konusu değildir akü olmadanda motor çalışır.
far kablosuna anahtar takmaktansa fara gelen kablo yuvasından hat çekerek aç kapa yapabilirsin gerçi yeni akü gelince bu dert olmaz yanması pek etkilemez aküyü.
gidonun ordaki kapak derken ? fren hidroliğine bakmadınız umarım. gidonda bulunmaz o yakıt deposunun sağ alt önünde olur.
gidonu sola çevir sonra sağ yakıt deposunun grenajının iç tarafına üstten bak genelde metalik bir kapak olur oradan antifiriz koyucaksın.
iyi bir bakım yaptırmadan binme bence bakım yaptırıkende motosikletini öğrenmeye çalış.
Teşekkürler.
Sarj etmeden olmayacak sanırım. Yarın sökeceğim.
Gidonun oradaki derken evet, gidonun altında, krenajın yanında. Arabadakinin aynısı zaten eminim doğru yere baktığıma. Kapağın üzerinde sıcakken açmayın falan yazıyor. Açtım. Ağzına kadar dolu neredeyse. Fakat depo dolu değil. %30 falan dolu. O kısmı anlayamadım.
Evet, amacım da oydu zaten. Bilerek ve isteyerek eski model drz400s aldım, böyle böyle kurcalaya kurcalaya öğreneceğim.
Tekrar konuya dönersek, dört zamanlı motorlarda eteşleme yapması lazım demişsiniz de, kick-starter zaten bunu yapmıyor mu? Ben ilk hafta sadece kick-starter ile çalıştırıyordum motoru daha keyifli diye. Şimdi o da çalışmıyor, neden anlamadım. Ayrıca bataryanın da kafası güzel, çoğu zaman ateşleme yapmıyor diye mecburiyetten kick-starterla çalıştırıyordum, bazen basınca çalışıyor, bazen hiç sarj etmiyor kendini. Acayip.
-
09 Ağustos 2017, 08:37
#4
Yanlışınız var çoğu cg türü karbratölü motorlar akü hiç olmasada çalışıyor motorunuz ne bilmiyorum ama soğuk olduğu için stop ediyor olabilir jikle varsa orta kademeye alarak deneyin
-
09 Ağustos 2017, 09:47
#5
dostum bujiyi çıkar temizle büyük ihtimal ıslak ve siyah olmuştur. çalışmaya çalışırken ve vurdururken silindir boşluğuna dolan hava yakıt karışımından dolayı ıslanmış ve ateşleme yapmıyordur. hava da soğuk diyorsun. temiz bir bezle güzelce temizle sonra tak yerine tekrar çalışır.
elektrik teknik detaylara girmiyorum. akü olmadan da çalışır motor. ölü bile olsa takılı dursun akün yeterli.
kolay gelsin.
-
09 Ağustos 2017, 18:39
#6
Güncel!
-
09 Ağustos 2017, 21:04
#7
Ya biri bana yardımcı olsun hava sıcak olmasına rağmen benim motorum neden tek marşta çalışmıyor ybr125 2010 model 28bin km
Lütfen birileri yardımcı olabilirmi ilk marşta çalışmıyor problem varmıdır ?
-
09 Ağustos 2017, 22:03
#8
biraz gaz istiyor
olabilir
-
09 Ağustos 2017, 22:13
#9
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)